IVF/ICSI-HOIDOT 2022

@Juliet92 Hyvä saalis!! :smiling face with heart-eyes: Onnea kyytiläisellle että kiinnittyy tiukasti!

Ei ollut mulla vielä kannassa mitään päivitystä. Varmaan kun biologin soittoaika on vasta huomenna.

Mulla alkoi tänään tiputteleen. Ei ole mitään kipua mut sellaista menkkamaista vihlontaa kohdussa on välillä ollut. Onko muilla ollut tällaista vajaa viikko punktion jälkeen? Pitäis olla vielä reilu viikko normaaleihin kuukautisiin. :disappointed-face:

Olen pahoillani 😞 todennäköisesti Tilkasta ohjeistavat pitämään tämän kierron välikiertona. Mulla viimeksi kemiallisessa piti pitää kaksi välikiertoa, olin tosin aloittamassa seuraavaksi uusia hoitoja. Passin kohdalla luulis olevan lyhyempi aika
Kiitos 💚 Sain viestiä että Tilkassa välikierto aina jos raskaustesti ollut positiivinen. Eli katsotaan sitten muutaman vk kuluttua uudelleen ☺️

@Juliet92 Hyvä saalis!! :smiling face with heart-eyes: Onnea kyytiläisellle että kiinnittyy tiukasti!

Ei ollut mulla vielä kannassa mitään päivitystä. Varmaan kun biologin soittoaika on vasta huomenna.

Mulla alkoi tänään tiputteleen. Ei ole mitään kipua mut sellaista menkkamaista vihlontaa kohdussa on välillä ollut. Onko muilla ollut tällaista vajaa viikko punktion jälkeen? Pitäis olla vielä reilu viikko normaaleihin kuukautisiin. :disappointed-face:
Mulla alkoi siis vajaan vk kuluttua ihan menkat punktiosta! Olin ihan paniikissa kun ei siitä sanottu punktion yhteydessä mitään, mutta lääkärin konsultaatiopuhelussa vahvistettiin että joillekin käy näin ja kierto voi jäädä tosi lyhyeksi. Meillä ei ollut tuoresiirtoa.

Aa sulla oli semmonen soittoaika!

Aa teille soittaa biologi huomen! Kiva sit keskustella oikee asiantuntijan kanssa😊 ja kiitoksia, täytyy oll tyytyväinen!

Mulle sanottii punktios, et jos ei tuoresiirtoo pääse ni voi menkat jo alkaa viikon pääst ja muistaakseni @siska myös alko🤔

@Kultahippi kiitos😍 mitäs sinne kuuluu?
@Unis kiitoksia myös sinne❤️

Huikea saalis siellä @Juliet92! Ja joo @Evanel oon kuullut kans, et punktion jälkeen menkat voi alkaa viikon päästä. Itsellä oli tuoresiirto ja tukilääkkeet niin ei alkaneet.

Mulla ois huomenna siirto 15.00, paitsi jos pelätty puhelu tulee sitä ennen...🤞 Toivottavasti saisi nukuttua...🙈 Alkuviikko mennyt pelätessä, että tulee flunssa, joten aina jotain jännitettävää ja pelättävää...

Mulla juu hyperi riskin takia gonapeptylillä irrotus, ei tukilääkkeitä eikä tuoresiirtoa ja menkat alkoi 6pv punktiosta. Tämä kyllä mulle kerrotiinkin, että voi alkaa aika pian, koska ei ovitrelleä tai tukilääkkeitä.

Hauska kuulla @Juliet92 että siirto mennyt hyvin ja pakkaseen saatu tyyppejä. Jännä et tampereella saa tietää noi luokitukset, kiinnostais itseäkin omat..

@Kaihonkukka toivotaan parasta ja pääsisitte siirtoon!

@Tinkerbella sympatiat vielä sinne tilanteeseen! Kiva kuitenkin että jatkot selvillä..

Omaan napaa vielä perään: tänään 2 pv siirrosta ja oli jonkun puol tuntia semmosta tosi outoa kipuilua, ihan kuin joku olis vetänyt oikeaa munasarjaa kohti pakaraa, vai miten sen nyt kuvailisi. Tietenkin toiveikkuus iski, koska siis mihinkään perus oireeseen en tule uskomaan, koska progetuesta johtuu aika varmasti suurin osa 😏 olispa jotain kiinnittymiseen viittaavaa 🌈

Oon taas googlannut kaikki ulkomaalaisetkin foorumit läpi, et millon viitsii aikaisintaan testata varsinkin kun tässä kierrossa ei ollu ovitrelleä käytössä.. jos vaikka sinnittelis ees lauantaille, tai jopa sunnuntaille asti 😅

Ihanaa kun täältä saa aina varmistusta. :red-heart: Kiitos kaikille! Mielenkiintoista ettei mua varoitettu polilla siitä vaikka oli suoraan suunniteltu ettei tuoresiirtoa tule. Tai sitten jännityksessä ehdin jo unohtaa asian. No alkaapa seuraava kierto aikaisemmin ja mahdollinen PAS lähempänä. :smiling-eyes:

Tsemppiä odotteluun @Kaihonkukka !

Huikea saalis siellä @Juliet92! Ja joo @Evanel oon kuullut kans, et punktion jälkeen menkat voi alkaa viikon päästä. Itsellä oli tuoresiirto ja tukilääkkeet niin ei alkaneet.

Mulla ois huomenna siirto 15.00, paitsi jos pelätty puhelu tulee sitä ennen...🤞 Toivottavasti saisi nukuttua...🙈 Alkuviikko mennyt pelätessä, että tulee flunssa, joten aina jotain jännitettävää ja pelättävää...
Tsemppiä huomiseen siirtoon! Toivotaan, ettei ikävää puhelua tule!

@siska oo ku kuulostaa lupaavalta oireelta kiinnittymistä ajatellen😍 mikä sul on progetukena? Mul tosiaan terolutit 1+2 ja sit viel lääkärin "voit käyttää lisäks jos haluut" luge 200mg iltasin. En nopeesti googlaamal löytäny tietoa et kui hyvä alkio tommonen sit on eikä siirrossa sitä kommentoinu. Ja kohdustakin kommentoi vaan, et hyvältä näyttää. Ei mittaillu paksutta tms🤔 tuli kyllä aivan liian kiireen tuntu. Gonapeptylissäkin vissiin pieni hyperriski kun ei sitä suositellu pistettäväks hyvän vasteen tuoresiirrossa. Jos ei tosiaa ovitrellea ni joku kommentti pp4 blaston siirro jälkee oli jotain haamulaista saanu eli kai ns. Dpo9🤔 mut ei varmaan sillon vielä kannata kirvestä kaivoon heittää. Näkyykö nää siirretyt alkiot keskimäärin myöhemmin testeissä?

Onks Husilaisil kui paha kiireen tuntu siirrois tms ku sinne saa viel kauan jonotellaki?

@Evanel ei sulla pitkä aika PASiin oo😍

@Kultahippi ihana kuulla😍 ei oo enää kauheen kauaa rakenneultraankaan. Saitko tässä kohtaa mitään veikkausta sukupuolesta?

Tsemppiä huomiseen siirtoon! Toivotaan, ettei ikävää puhelua tule!

@siska oo ku kuulostaa lupaavalta oireelta kiinnittymistä ajatellen😍 mikä sul on progetukena? Mul tosiaan terolutit 1+2 ja sit viel lääkärin "voit käyttää lisäks jos haluut" luge 200mg iltasin. En nopeesti googlaamal löytäny tietoa et kui hyvä alkio tommonen sit on eikä siirrossa sitä kommentoinu. Ja kohdustakin kommentoi vaan, et hyvältä näyttää. Ei mittaillu paksutta tms🤔 tuli kyllä aivan liian kiireen tuntu. Gonapeptylissäkin vissiin pieni hyperriski kun ei sitä suositellu pistettäväks hyvän vasteen tuoresiirrossa. Jos ei tosiaa ovitrellea ni joku kommentti pp4 blaston siirro jälkee oli jotain haamulaista saanu eli kai ns. Dpo9🤔 mut ei varmaan sillon vielä kannata kirvestä kaivoon heittää. Näkyykö nää siirretyt alkiot keskimäärin myöhemmin testeissä?

Onks Husilaisil kui paha kiireen tuntu siirrois tms ku sinne saa viel kauan jonotellaki?

@Evanel ei sulla pitkä aika PASiin oo😍

@Kultahippi ihana kuulla😍 ei oo enää kauheen kauaa rakenneultraankaan. Saitko tässä kohtaa mitään veikkausta sukupuolesta?
Eeei se oli nyt vaan semmonen muutaman sekunnin pikatsekki että kaikki näytti hyvältä, pitää siis odotella sitä vielä 🥰

Ja kyllä mulla oli ainaki HUSissa aina kiireen tuntu käynneillä, ei yhtään mitään ylimääräisiä jaariteltu vaan kiitos ja näkemiin 😅

Mulla oli kans siellä tuoresiirrossa sillon se biologi viipottamassa kiireellä pois raportoituaan sen hetkiset tiedot, mut mä pysäytin sen ja aloin pommittaa kysymyksillä 😆 oli se kiireisen olonen mutta en antanu haitata itseäni vaan pommitin menemään 🤣

@Kultahippi ihana kuulla kuulumisia, voi vitsi miten nopee aika menee!! 🥰

@Evanel minulle selitettiin, että irrotuspiikkini keräyksessä oli gonapeptyl, koska se aloittaa vuodon viikon sisään. Näin siksi, kun ei tehty tuoresiirtoa. Pääsee nopeammin toipumaan stimulaatiosta, kun vuoto tulee etuajassa.

Mutta nyt heräsikin mieleen kysymys, miksi minulle pistettiin saman verran gonapeptyliä nyt PAS:ia seuraavana päivänä, jos se kerran aiheuttaa vuodon viikon sisällä? Toivottavasti nuo estrogeeni ja progesteroni ja ovitrelle estää sen... Koko ajan joku hermostuttaa.

@Evanel minulle selitettiin, että irrotuspiikkini keräyksessä oli gonapeptyl, koska se aloittaa vuodon viikon sisään. Näin siksi, kun ei tehty tuoresiirtoa. Pääsee nopeammin toipumaan stimulaatiosta, kun vuoto tulee etuajassa.

Mutta nyt heräsikin mieleen kysymys, miksi minulle pistettiin saman verran gonapeptyliä nyt PAS:ia seuraavana päivänä, jos se kerran aiheuttaa vuodon viikon sisällä? Toivottavasti nuo estrogeeni ja progesteroni ja ovitrelle estää sen... Koko ajan joku hermostuttaa.
Mulla viimeksi ekan kerran Gonapeptyl tukemaan kiinnittymistä. Kysyin siitä siirron perään ja sanoivat vaan et voi sitä kokeilla ja tuikkasivat samantien. Täytyy tänään kysyä, et eiks pitäis laittaa vast päivänä 6, eikä 5? No anyway ei aloittanut menkkoja etuajassa. Toki vahva keltarauhastuki joka ennemmin myöhensi menkkoja.

Minulle oli IVF:ssä suunniteltu gonapeptyl hyperin varalta, mutta kun vahvistui, että hyperin oireita ei kovasti ole eikä tuoresiirtoa ole suunnitelmissa, käytettiin ovitrelle, koska se kuulemma kypsytti follikkelit paremmin kuin gonapeptyl, mutta nostaa hyperin riskiä Jos olisi suunniteltu tuoresiirtoa, olisi käytetty gonapeptyl, koska alkava raskaus nostaa myös hyperin riskiä, ja hyperiä yritettiin välttää.

PASsissa minulla käytettiin gonapeptyliä ja se pistettiin 6-päiväisen alkion siirtopäivän illalla. Siitä siirrosta kasvoi ja syntyi vauva. En sitä mitenkään kysynyt ja se tuli täysin puskista. Kun olin lähdossa siirrosta kotiin, lääkäri kysyi oliko ollut mitään puhetta gonapeptylistä kiinnittymisen tukemiseen, sanoin että ei, ja lääkäri sanoi, että sitä joskus käytetään kiinnittymisen tukemiseen. Minä totesin että selvä, tänne kaikki piikit vain, kyllä minä pistän jos niistä jotain apua voi olla. 😄

Oliskos kellään mitään viimehetken vinkkiä kiinnittymisen tukemiseen? Villasukat on käytössä, ananasta syönyt maanantaista asti päivittäin ja jostain luin et lämpimien juomien juominen vois ol kans hyvä juttu, vihreä tee lienee ok? Kofeiinimäärä tosi maltillinen. Punkkua en ala litkimään😅 siirrossa lääkäri tuhahteli lämpötyynyn käytöstä kiinnittymisen tukena alavatsalla kun kyselin että onko aiheesya mitään tutkittua näyttöä olemassa. Sikäli harmi kun tunnutaan aina tutkittavan joka asiasssa vain lääkkellisiä keinoja. Noh, lääkeyhtiöt myös isosti rahoittaa tutkimuksia.

Sekä millai suosittelisitte ton nesteenjuonnin kanssa yleisesti tällee alkionsiirro jälkee ku hoitovaste oli hyvä ja turvotusta löytyy vielä reippaasti. Sano lääkäri et voi 2viikkoaki kestää. Onko 3l tässä kohtaa riittävä? Mä oon pari edellist päivää kiskonu paljon nesteitä mut istununu ja syöny paljon suolastaki ni vähän tullu takapakkia tossa painon laskussa, mutta pissaa erittyy hyvin ja olokin hyvä.

Muokattu viimeksi:
Oliskos kellään mitään viimehetken vinkkiä kiinnittymisen tukemiseen? Villasukat on käytössä, ananasta syönyt maanantaista asti päivittäin ja jostain luin et lämpimien juomien juominen vois ol kans hyvä juttu, vihreä tee lienee ok? Kofeiinimäärä tosi maltillinen. Punkkua en ala litkimään😅 siirrossa lääkäri tuhahteli lämpötyynyn käytöstä kiinnittymisen tukena alavatsalla kun kyselin että onko aiheesya mitään tutkittua näyttöä olemassa. Sikäli harmi kun tunnutaan aina tutkittavan joka asiasssa vain lääkkellisiä keinoja. Noh, lääkeyhtiöt myös isosti rahoittaa tutkimuksia.

Nääkin on ihan huippuja kun lueskelee ihan siis jenkki klinikoiden ohjeita :Grimacing Face: Sauna esimerkiksi ehdoton nonono! Jännä et Suomeen on saatu yhtään kansalaista, jos sauna heikentää alkion kiinnittymistä :Upside Down Face: Sit tossa tätä liikunta hommaa pohdin (jätin siis ihan oman olon vuoksi nyrkkeilyn ja baletin välistä tällä viikolla, myös välttääkseni turhia mahdollisia korona-altistumisia), niin yhden klinikan sivuilla joku tohtori kirjoitti, että hän kehottaa välttämään hikiliikuntaa KYMMENEN VIIKKOA alkionsiirron jälkeen 😅 Ilmeisesti raskausoletuksella sitten :White Up Pointing Index:Mutta kyllähän näitä neuvojia on joka lähtöön. Aina muutama insta-seurattava tippunut pois hihhuloinnin myötä; yksi suositteli kännykkää käytettäessä sellaista 120 dollaria maksavaa SÄTEILYSUOJAPEITTOA vatsan päälle :Waving Hand Sign: Vähemmän hulluja keinoja varmaan juuri akupunktio, rentoutuminen, ehkä jotkut positiiviset mindpreppaukset, se ananas, mikä nyt itseä parhaiten auttaa. Siihen kiinnittymiseen kun ei kai oikeasti voi juurikaan vaikuttaa.

Mä just kirosin täällä kun pysty töihin keskittymään alkuunkaan. Stressaan huomista ja mitä sieltä löytyy. Ja kun sekään ei kerro välttämättä vielä mitään, mitä se ultra näyttää. Olisipa punktio jo maanantaina niin päästään tästä limbosta eteenpäin. Tässä on jo aika läähättävä pallo fiilis, vuotava pallo limojensa kanssa 😅 Pieniä nippaisuja. Mies lupasi ryhdistäytyä ja pistää sitten viimeisen Menopurin kun tähän saakka hengitellyt, silitellyt käsivartta nolosti ja katellut poispäin pyörtymättä :smiling face with heart-eyes:

Takaisin