IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Meidän eka sulatukseen otettu oli tällä kertaa selviytynyt mallikkaasti ja nyt on sit viisipäiväinen blasto matkassa 🌈🌈🌈

Testipäivä meni oudon pitkälle 20pv, ja lugetkin jatkuu 19 päivään asti... mun mielestä 2 päiväisissa testi päivä meni sinne 2 viikon päähän kans, mut jännä ettei 5 päiväisellä se aika sitten lyhene, vaan samat 2 viikkoa..

@Tinkerbella Mä oon pahoillani epätietoisuus tilanteestasi 😔 mitä jos laittaisit omapolulla viestiä ja kysyisit onko mahdollista käydä esim verikokeessa? Mulla viimeksi sain heti ajan verikokeisiin, oli tosin alkanu jo sellainen pyyhkäisy vuoto.
Itse en oo enään testejä testipäivän jälkeen tehnyt, vaikka pelko on koko ajan läsnä.

@siska tsemppiä piinailuun. 👏🏽 mulla viime
hoidossa 5päiväset meni 2vk päähän ja nyt 2 päiväses sama homma, on kyllä jännä että silti se on aina sama testi aika. 😅

Pahoittelut @Tinkerbella , toivottavasti olisi vain virheellinen testi. Voimia odotteluun :red-heart:

@Pian 41 v. Toivotaan että vielä plussaksi muuttuu kun on vielä niin aikaiset dpo. 🌈

@siska Hienoa että sulatus oli mennyt hyvin ja kyytiläinen nyt matkassa. Onnea kiinnittymiseen! 🌈 Mielenkiintoista tosiaan että se virallinen testipäivä ei lyhene päivien suhteen kun luulis nyt olevan eri jos vertais esim. inssipäivä vs 5 päiväinen blasto.

@Juliet92 Mikä päivä saat tietää enemmän vai onko sulla jo suoraan siirtopäivä?

Kiitos kaikille tuesta 💓Nyt on aika monta negatestiä tehty eikä enää näy edes haamua vaikka viimevk näkyi kyllä illallakin aika vahva plussa. Eli ei oikein tee mieli edes verikokeeseen, toivon vaan että vuoto alkaisi pian niin pääsisi pian uuteen Passiin. Pinkkiä vuotoa tuli hieman päivällä, niin ehkä se vuotelu siitä alkaisi kohta. Kyllä mä olen jo luopunut toivosta tässä kierrossa, aamulla ja pv kävin syvissä vesissä hetken mutta nyt aika rauhallinen olo, onhan nämä varhaiset keskenmenot/ kemialliset vai mikä on oikea termi, tosi yleisiä kuitenkin ja nyt osui meidän kohdalle. Onneksi on pakkasessa vielä 6kpl hippusia. ☺️

@siska jee! Eka etappi ohi ja nyt pääset piinailee ja kyttäilee oireita! Perästä tullaan kaks päivää, hope so👌 mä nään tän kyllä kohtalona, et jos tällä kertaa kummatkin pääsis maaliin asti. Oltais taas samas LA ryhmässä. Tai sit se voi olla, et tällä kertaa teillä tuottaa tulosta👌 oudon pitkälle kyllä testipäivä menee🤔 mä tuun kaks päivää sitten sua jäljes myöskin 5 päiväsen kera ja virallinen testipäivä 19.2 .

@Evanel noh keskiviikkona olis suunniteltu tuoresiirto ja sillon vissiin vasta kuulee enemmän. Ootkos sä kuullu mitää? Mitenkäs olot? Mulla edelleen turvotusta ja maha on arka paineltaessa, mutta ei mitään särkylääkkeitä oo perjantain jälkee tullu syötyä ja painokin tippuu tasasesti, mutta varmaankin ihan normaalia tommosen toimenpiteen jälkeen.

@Tinkerbella voi ei😪💔 voimia sinne. Toivottavasti tulee itellää hyvin ulos.

Kiitos kaikille tuesta 💓Nyt on aika monta negatestiä tehty eikä enää näy edes haamua vaikka viimevk näkyi kyllä illallakin aika vahva plussa. Eli ei oikein tee mieli edes verikokeeseen, toivon vaan että vuoto alkaisi pian niin pääsisi pian uuteen Passiin. Pinkkiä vuotoa tuli hieman päivällä, niin ehkä se vuotelu siitä alkaisi kohta. Kyllä mä olen jo luopunut toivosta tässä kierrossa, aamulla ja pv kävin syvissä vesissä hetken mutta nyt aika rauhallinen olo, onhan nämä varhaiset keskenmenot/ kemialliset vai mikä on oikea termi, tosi yleisiä kuitenkin ja nyt osui meidän kohdalle. Onneksi on pakkasessa vielä 6kpl hippusia. ☺️
No voihan harmi. :Broken Heart: Toivottavasti vuotoon ei kestä kauaa. Niinhän se on, että todennäköistäkin on saada kemiallinen, vaikka ei se kivalta tunnu kun on kerinnyt jo innostumaan. Itselläkin ollut jo pari varhaista kemiallista, joten se pelko on jo valmiina taustalla. Ei kyllä varmaan estä innostumasta jos tulee plussa testiin, kun eihän sitä koskaan tiedä milloin käy oikea tuuri. 🌈

@Juliet92 Olo on jo jotakuin normaali ja painoakin on nyt pudonnut 1kg! Kävin katsomassa Omakannassa mutta ei ole tullut mitään väliaikatietoja. Odottavat varmaan pakastukseen asti ennen ilmoittelua. Pitää luottaa että kyllä siellä jotain kasvatellaan.

@Tinkerbella Pahoittelut menetyksestä! 🥺💔

@siska Pienelle hyvät jarrusukat ja vauvaliimaa ❣️❣️❣️🌈

@Evanel ja @Juliet92 Tsemppiä tietojen odotteluun! 🌈 Tuo kuulostaa kyllä hermoja raastavalta.
Kieltämättä jännää kun ei yhtään kuule mitään. Mut eiköhän huomenna selviä enempi. Kauheeta jos tuleeki aamul soitto, ettei oo mitää siirrettävää🙈 olikos sulla Husilla vai missä alkavat hoidot?

Kieltämättä jännää kun ei yhtään kuule mitään. Mut eiköhän huomenna selviä enempi. Kauheeta jos tuleeki aamul soitto, ettei oo mitää siirrettävää🙈 olikos sulla Husilla vai missä alkavat hoidot?
KYSillä, seuraavassa kierrossa alkaa.
Silloin kun soittelin sinne ja kerroin yllättävästä raskaudesta ja sen keskenmenosta, sanoivat että hoitoa pitää siirtää yhdellä kierrolla eteenpäin, että hormonit tasoittuvat. Minä olin että ok, mutta mietin mielessäni, eikö ne muka yhden kierron aikana tasoitu. No nyt on ollut niin paljon migreeniä keskenmenon jälkeen, vielä tässä seuraavassakin kierrossa, että ei vissiin ihan heti ilmeisesti tasoitu. Että varmaan ihan paikallaan yhden kierron lykkäys, alunperin piti alkaa tässä kierrossa. Ja ennen kaikkea henkisesti on ollut hyvä, ettei ivf alkanut ihan heti. Tämän kierron ovis ei ole ollut vielä, joten yksi mahdollisuus on vielä... Puhelimessa se hoitaja mietti myös ääneen, että kun raskaus on alkanut, ivf ei välttämättä olisi tarpeen. Mutta eivät potkineet jonosta pois ja itse en uskalla kyllä jäädä pois, kun lähes kolmen vuoden aikana on ollut vain se yksi tärppi, niin ei tässä kovin hyvä tilanne sen kannalta ole. Todellakaan ei kannata jäädä mahdollisesti kolmea vuotta odottamaan seuraavaa tärppiä...

Monelta @Juliet92 sulla on huomenna siirto? 🤩
Yhdeltä on😍
soittelin tänään porin pään lääkärin kanssa ja sano et kuulostaa hyvält et paino lähteny laskuu ja olo ok. Turvotus ja vatsan kosketusarkuus vielä normaalia tässä kohtaa. Gonapeptylistä käski tampereelta kysymään, ihmetteli vähän itsekin, että mihin Taysin lääkärin "gonapeptyl on tarpeeton hyvän vasteen vuoksi" sanelu perustui. Kun eihän tossa gonapeptylis pistäs vissii mitää hyperiä provosoivaa olla toisinku ovitrelles.

Oon lisäks ollu tänää yyyber väsyny. Mahtaakohan johtua noista teroluteista? Kellää kokemust? Luget ei oo kyl tälläi väsyttäny, tosin niitå nyt käytetään paikallisestkin ja vähentää sivuvaikutuksia.

@Onnenomena nii juu sä vaikutatkin siellä päin. Huono muisti. En sit osaa sanoo millai siellä infoavat aikanaan solujen tilanteesta. Onneks eivät potkineet jonosta, jotain häikkää on silloin jos yli vuoden, jopa 3 saa plussaa odottaa. Olikos teilläkin selittämätön? Pieni tauko kyllä.varmasti tehnyt hyvää. Eli siis ensi menkoista pitkään kaavaan?

@Juliet92 Ihanaa varmaan olla kahden hoitavan tahon välissä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mäkin kyllä vähän ihmettelin sitä Gonapeptyyliä punktion jälkeen, että mikä tarkoitus sillä silloin on, mutta kun en ole niin asioihin perehtynyt niin jätin sanomatta.

Oi ihanaa kun tänne tulee vähän jännitettävää. Sormet ristissä että @Kaihonkukka pääsee kanssa siirtoon :smiling-eyes:

Mä toivottavasti liityn kans torstaina piinailijoihin, jos vaan viimeinen alkio selviää sulatuksesta😱 ja jos progesteroniarvo on huomenna ok. Luget ja terot menevät jo ja päänsärkyä ja väsyä jo ollut niistä varmaan johtuen.
Ahaa no sielläkin terot sit väsyttää. Tsemppiä väsyn kanssa👌 kivaa saada lisää piinailijoita😍

@Evanel tosiaan tuntu ns. Omalääkärikin olevan et ei ihme jos me ollaa ihmeissää🤣 jouduks pitää välikierro vai pääseekö pasin tekee jo seuraavaa kiertoo? En tiiä ymmärsinkö ihan omiani et siel punktios sanotttii et nykyää pääsis jo stimulaatiokierron jälkeises kierros🤔 voo toki olla et lääkehöyryis ymmärsi vääärinki

Täällä nopeaa toimintaa, kirjoitin omapolulle että testi nega ja pientä vuotoa niin laittoivat puhelun ja lähetteen HCG mittaukseen, pitää olla arvot kurissa ennen kuin voi sinne uuteen PAS ilmoittautua. Kävin heti puhelun jälkeen ja tuloksetkin ilmestyi juuri omakantaan, 9,5 ja tänään olisi alkanut RV 6. Viitteenä oli 5, onkohan tuo tulokseni ”riittävän” pieni, eli jos menkat alkaisi vaikka huomenna niin voisikohan ilmoittautua uuteen Passiin? Meillä on soittoaika sovittu huomiselle niin siellä viimeistään selviää.

Hei pitkäkaavalaiset! Saako raskautta yrittää ihan normaalisti edelliskierrossa ennen hoitojen alkua vai ootteko pitäny tässä taukoa? Mun ohjeissa ei ollu mitään mainintaa tästä. Procren on ohjeistettu pistämään kp21, mikä olis mun arvion mukaan dpo7. Tässä vaiheessahan mahdollinen alkio olis vasta kiinnittymässä, eikä näkyis vielä raskaustestissä. Synarelan voi kuitenkin lopettaa heti mahdollisen raskauden käytyä ilmi, mutta Procren kun on kertapiikki.

Muokattu viimeksi:
Onko täällä kokeneita kettuja paikalla :loudlycrying: Pistospäivä 6 menossa, eilen katottiin ne verikokeet ja perjantaina punktion ajoitukselle aika Tilkassa. Tänään on alkanut tuntumaan nippailuja ja painetta. Ei siinä, mutta tää ovisliman määrä!? Desitolkulla kunnon valkuaiskamaa!

Onko sielä enää perjantaina mitään munia?! Saati ensi viikon punktioon 😳 Onko tää liman tuppaaminen ihan normaalia? Normikierrossa tää huutais: OVIS ON HUOMENNA!

Hei pitkäkaavalaiset! Saako raskautta yrittää ihan normaalisti edelliskierrossa ennen hoitojen alkua vai ootteko pitäny tässä taukoa? Mun ohjeissa ei ollu mitään mainintaa tästä. Procren on ohjeistettu pistämään kp21, mikä olis mun arvion mukaan dpo7. Tässä vaiheessahan mahdollinen alkio olis vasta kiinnittymässä, eikä näkyis vielä raskaustestissä. Synarelan voi kuitenkin lopettaa heti mahdollisen raskauden käytyä ilmi, mutta Procren kun on kertapiikki.

Koitin tätä kans googlailla... Procren tosiaan on kertalaaki ja hissukseen junttaa hormonitoiminnan alas. En sit tiedä, että olisiko alkaneen raskauden keltarauhanen yhdessä hcg:n kanssa tarpeeksi vahva tekijä kumoamaan Procrenin vaikutusta, vai kuivahtaisiko alkanut raskaus sitten hormonitoiminnan alasajon myötä kasaan.

Onko täällä kokeneita kettuja paikalla :loudlycrying: Pistospäivä 6 menossa, eilen katottiin ne verikokeet ja perjantaina punktion ajoitukselle aika Tilkassa. Tänään on alkanut tuntumaan nippailuja ja painetta. Ei siinä, mutta tää ovisliman määrä!? Desitolkulla kunnon valkuaiskamaa!

Onko sielä enää perjantaina mitään munia?! Saati ensi viikon punktioon 😳 Onko tää liman tuppaaminen ihan normaalia? Normikierrossa tää huutais: OVIS ON HUOMENNA!
Joo, ihan normaalia! Mulla kun tuli, hetkellisesti säikähin, mutta sit muistin että just vastikää luin että siskalla oli ollu kans. Sit löysin muidenkin kommentteja. Eli ei huolia! :D

Takaisin