IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Onko täällä kokeneita kettuja paikalla :loudlycrying: Pistospäivä 6 menossa, eilen katottiin ne verikokeet ja perjantaina punktion ajoitukselle aika Tilkassa. Tänään on alkanut tuntumaan nippailuja ja painetta. Ei siinä, mutta tää ovisliman määrä!? Desitolkulla kunnon valkuaiskamaa!

Onko sielä enää perjantaina mitään munia?! Saati ensi viikon punktioon 😳 Onko tää liman tuppaaminen ihan normaalia? Normikierrossa tää huutais: OVIS ON HUOMENNA!
Ainakin mulla oli jo paljon ennen punktiota kunnon ovislimat, joten uskoisin, että kaikki on juuri niin kuin pitää. 🤗

Joo, ihan normaalia! Mulla kun tuli, hetkellisesti säikähin, mutta sit muistin että just vastikää luin että siskalla oli ollu kans. Sit löysin muidenkin kommentteja. Eli ei huolia! :D

Aa luojan kiitos! Muistan jopa tosiaan lukeneeni, että on ollu muillakin ja silti sain slaagin. Saa nauraa mut täähän meni just näin: ensin se hirvee ripsa alkuun ja nyt jaska liiku mihinkään toista päivää, sit sama kun ainoassa raskaudessa; ei uskalla edes pinnistellä vessassa ettei tuu verta (tässä tapauksessa limoja 😂 )! Ja sit varmaan desi limaa! *insert panic here*

Tää lähti siis siitä, että sen ripsan aikana rakas sairaanhoitaja kaverini totesi, että mun tuurilla paskon ne ainoat munani ulos 😂

Onko täällä kokeneita kettuja paikalla :loudlycrying: Pistospäivä 6 menossa, eilen katottiin ne verikokeet ja perjantaina punktion ajoitukselle aika Tilkassa. Tänään on alkanut tuntumaan nippailuja ja painetta. Ei siinä, mutta tää ovisliman määrä!? Desitolkulla kunnon valkuaiskamaa!

Onko sielä enää perjantaina mitään munia?! Saati ensi viikon punktioon 😳 Onko tää liman tuppaaminen ihan normaalia? Normikierrossa tää huutais: OVIS ON HUOMENNA!
Mulla oli kans ihan hirvee ovisliman tuotanto lähes tulkoon koko kierron mutta taisi just punktioviikolla kiihtyä. Pelkäsin kanssa munien puolesta mutta ihan turhaan. Ihan normaalia siis, ainakin tällä kokemuksella. :Slightly Smiling Face:

@Juliet92 Joo mulle ainakin sanottiin pariinkin kertaan että PAS heti seuraavasta kierrosta.

Mulla oli kans ihan hirvee ovisliman tuotanto lähes tulkoon koko kierron mutta taisi just punktioviikolla kiihtyä. Pelkäsin kanssa munien puolesta mutta ihan turhaan. Ihan normaalia siis, ainakin tällä kokemuksella. :Slightly Smiling Face:

@Juliet92 Joo mulle ainakin sanottiin pariinkin kertaan että PAS heti seuraavasta kierrosta.
Mulla ei ollu mitkään överit ovislimat vaikka märkää oli😅 greippimehukierroissa ollu parhaimmat limat

Mä jotenkin oon aatellu, et pitäs yks välikierto pitää hoitokierron ja pasin välis mut näköjäään sit muuttunu😊 noh pääset sit pian säki piinailee.

Hei pitkäkaavalaiset! Saako raskautta yrittää ihan normaalisti edelliskierrossa ennen hoitojen alkua vai ootteko pitäny tässä taukoa? Mun ohjeissa ei ollu mitään mainintaa tästä. Procren on ohjeistettu pistämään kp21, mikä olis mun arvion mukaan dpo7. Tässä vaiheessahan mahdollinen alkio olis vasta kiinnittymässä, eikä näkyis vielä raskaustestissä. Synarelan voi kuitenkin lopettaa heti mahdollisen raskauden käytyä ilmi, mutta Procren kun on kertapiikki.
Mitä sen lääkkeen selosteessa sanotaan? 🤔 Synarelan selosteessa on, että pitää estää raskaus siinä kierrossa, jossa sitä aletaan käyttää. Tosin minulle hoitaja sanoi ivf-infossa, että ei se Synarela raskautta keskeytä. En itse ole vielä ihan varma, miten teemme sitten. Raskaus on meillä epätodellinen ja olen täältä ainakin olen lukenut, että terve lapsi oli syntynyt Synarelan käytöstä huolimatta ainakin yhdellä. Ja jos lääkärit eivät edes varoittele siitä. Periaatteessa yleisesti olen sitä mieltä, että ohjeita totellaan. Mutta monesti nuo lääkeselosteiden tekstit ovat sitä varten, että lääkefirma ei ota vastuuta mistään. Minulle esimerkiksi farmaseutti katsoi koneelta raskauden aikana turvallisen allergialääkkeen ja sen selosteessa kuitenkin luki, ettei saa käyttää raskaana.

Yhdeltä on😍
soittelin tänään porin pään lääkärin kanssa ja sano et kuulostaa hyvält et paino lähteny laskuu ja olo ok. Turvotus ja vatsan kosketusarkuus vielä normaalia tässä kohtaa. Gonapeptylistä käski tampereelta kysymään, ihmetteli vähän itsekin, että mihin Taysin lääkärin "gonapeptyl on tarpeeton hyvän vasteen vuoksi" sanelu perustui. Kun eihän tossa gonapeptylis pistäs vissii mitää hyperiä provosoivaa olla toisinku ovitrelles.

Oon lisäks ollu tänää yyyber väsyny. Mahtaakohan johtua noista teroluteista? Kellää kokemust? Luget ei oo kyl tälläi väsyttäny, tosin niitå nyt käytetään paikallisestkin ja vähentää sivuvaikutuksia.

@Onnenomena nii juu sä vaikutatkin siellä päin. Huono muisti. En sit osaa sanoo millai siellä infoavat aikanaan solujen tilanteesta. Onneks eivät potkineet jonosta, jotain häikkää on silloin jos yli vuoden, jopa 3 saa plussaa odottaa. Olikos teilläkin selittämätön? Pieni tauko kyllä.varmasti tehnyt hyvää. Eli siis ensi menkoista pitkään kaavaan?
Onnekasta siirtoa❣️😍🌈

Joo, ensi menkoista alkaa pitkä kaava.

Kysyin infossa, KYSillä infotaan alkioiden tilanteesta. En nyt muista tarkkaan, mutta jäin käsitykseen että hedelmöittyneiden määrä ainakin kerrotaan ja saattoi olla että myös myöhempiä tietoja. Ja muistelen, että se meni niin, että se biologi soittaa. Mutta en muista varmasti - mietin tässä että miten voi olla, etten muista. 🙈 Mutta siis jotain tietoja sieltä ainakin saa.

Ollaan periaatteessa selittämättömiä julkisella tehtyjen tutkimusten mukaan, mutta yksityisellä löytyi polyyppi ja kiinnikkeitä kohdusta, ne poistettiin. Tärppi tuli jotain yk7-8 sen jälkeen. Surku kyllä, että se ei kestänyt. 🥺

Onnekasta siirtoa❣️😍🌈

Joo, ensi menkoista alkaa pitkä kaava.

Kysyin infossa, KYSillä infotaan alkioiden tilanteesta. En nyt muista tarkkaan, mutta jäin käsitykseen että hedelmöittyneiden määrä ainakin kerrotaan ja saattoi olla että myös myöhempiä tietoja. Ja muistelen, että se meni niin, että se biologi soittaa. Mutta en muista varmasti - mietin tässä että miten voi olla, etten muista. 🙈 Mutta siis jotain tietoja sieltä ainakin saa.

Ollaan periaatteessa selittämättömiä julkisella tehtyjen tutkimusten mukaan, mutta yksityisellä löytyi polyyppi ja kiinnikkeitä kohdusta, ne poistettiin. Tärppi tuli jotain yk7-8 sen jälkeen. Surku kyllä, että se ei kestänyt. 🥺
Kiitos❤️ no kuulostaa kyllä paremmalta toi KYSin ilmoittaminen alkioiden tilanteesta kuin Taysin tyyli.

Toivotaan teille nyt sit tuloksekasta ja lyhyttä taivalta ivf kaikkien vastoinkäymisten jälkeen❤️ jännän kauan noi kiinnikkeet ja polyypitkin vaikuttaa.

Mitä sen lääkkeen selosteessa sanotaan? 🤔 Synarelan selosteessa on, että pitää estää raskaus siinä kierrossa, jossa sitä aletaan käyttää. Tosin minulle hoitaja sanoi ivf-infossa, että ei se Synarela raskautta keskeytä. En itse ole vielä ihan varma, miten teemme sitten. Raskaus on meillä epätodellinen ja olen täältä ainakin olen lukenut, että terve lapsi oli syntynyt Synarelan käytöstä huolimatta ainakin yhdellä. Ja jos lääkärit eivät edes varoittele siitä. Periaatteessa yleisesti olen sitä mieltä, että ohjeita totellaan. Mutta monesti nuo lääkeselosteiden tekstit ovat sitä varten, että lääkefirma ei ota vastuuta mistään. Minulle esimerkiksi farmaseutti katsoi koneelta raskauden aikana turvallisen allergialääkkeen ja sen selosteessa kuitenkin luki, ettei saa käyttää raskaana.
Kävin lukaseen tuon pakkausselosteen ja siellä tosiaan oli ettei Procrenia tulis käyttää raskauden aikana. Ja ennen hoidon aloittamista raskauden mahdollisuus tulee poissulkea + varmistaa riittävä ei-hormonaalinen ehkäisy hoidon aikana.

Laitoin nyt vielä kyselyä hoitavalle taholle. Tuntuu tosiaan hullulta, ettei niissä IVF ohjeissa mainittu mitään ehkäisystä, jos sitä tulis käyttää. Noh, joka tapauksessa tullaan varmasti noudattaan nuita selosteen ohjeita. Ehkä tekee ihan hyvääki vähän hengähtää ennen hoitojen alkua. 😅

Täällä nopeaa toimintaa, kirjoitin omapolulle että testi nega ja pientä vuotoa niin laittoivat puhelun ja lähetteen HCG mittaukseen, pitää olla arvot kurissa ennen kuin voi sinne uuteen PAS ilmoittautua. Kävin heti puhelun jälkeen ja tuloksetkin ilmestyi juuri omakantaan, 9,5 ja tänään olisi alkanut RV 6. Viitteenä oli 5, onkohan tuo tulokseni ”riittävän” pieni, eli jos menkat alkaisi vaikka huomenna niin voisikohan ilmoittautua uuteen Passiin? Meillä on soittoaika sovittu huomiselle niin siellä viimeistään selviää.
Olen pahoillani 😞 todennäköisesti Tilkasta ohjeistavat pitämään tämän kierron välikiertona. Mulla viimeksi kemiallisessa piti pitää kaksi välikiertoa, olin tosin aloittamassa seuraavaksi uusia hoitoja. Passin kohdalla luulis olevan lyhyempi aika

Muokattu viimeksi:
@Juliet92 Onnea siirtoon! 💃🏼💃🏼 sieltä ei vissiin oo soitettu mitään huonoja uutisia 🌈😄
No eipä oo ainakaa viel😅 matkalla sinne just. Voi kun täältä tultais perässä lokakuisiin😍 vähän kyllä herättää ajatuksia kun se vuoden takanen km olis ollu lokakuinen, mut alkukuusta. Tää olis vissii 26.10 punktiosta laskettuna🤔 neuvola laskis varmaa 25.10 ku laskee sen mukaa et olis kp14 ovis😅

No eipä oo ainakaa viel😅 matkalla sinne just. Voi kun täältä tultais perässä lokakuisiin😍 vähän kyllä herättää ajatuksia kun se vuoden takanen km olis ollu lokakuinen, mut alkukuusta. Tää olis vissii 26.10 punktiosta laskettuna🤔 neuvola laskis varmaa 25.10 ku laskee sen mukaa et olis kp14 ovis😅
Olisko se menkoistakin laskettuna 25.10.?

Tsempit täältäkin punktioon.. Eikös se neuvolassa menee sillain et lasketaan joko menkoista tai jos hoitalkuinen niin hoitojen mukaan. Ainakin muistelisin et neuvolakortissa olis ollu sellanen kohtakin et onko hoitoalkuinen vai ei.. toki näissäkin varmaan alueellisia eroja :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Tsempit täältäkin punktioon.. Eikös se neuvolassa menee sillain et lasketaan joko menkoista tai jos hoitalkuinen niin hoitojen mukaan. Ainakin muistelisin et neuvolakortissa olis ollu sellanen kohtakin et onko hoitoalkuinen vai ei.. toki näissäkin varmaan alueellisia eroja :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Siirtoon siis menossa😅 no ei tosiaan juuri heittäis menkoista laskettuna kun punktio oli kp15. Alkaa olee pissahätää jo jonki verra. Jännää, saa koht kuulla et montako menee pakkasee

@Unis ja juu menkoist laskettuna noiden laskurien mukaa juu😅

Muokattu viimeksi:
Noniin, nyt kerkeen paremmin päivittelemään!

Nyt olis yks palleroinen kyydissä😍 tosta luokituksesta en osaa sanoa et millanen oli 4BA luokitus tais olla🤔 kuvakaappaus kannasta tässä. Siirto meni sutjakkaasti ja jäi kyllä todella kiireentuntu siitä, olis ollu ehkä vähän enemmänkin juteltavaa ja kysyttää, mut en sit viitsiny kun olivat niin äkkiä tuuppaamassa ulos.

Pakkaseen on pistetty jo 5 blastoa ja 3 vielä jatkoviljelyssä😍 upeampi sato kuin uskalsin haaveilla. 13 siellä on normaalisti hedelmöittyny, et muutamat kehnommat karsiutunu. Icsiä olivat käyttäneet menetelmänä.

Gonapeptyliä ei nyt sitten pistetä, kun sekin voi kuulemma lisätä hypeririskiä tässä tilanteessa kun hoitovaste niin hyvä. Luulin et vaan ovitrellessa hypeririski.

Nyt sit alkaa piinailu, et tarraako kiinni ja pysyykö matkas😱😍

Liitteet

• Screenshot_20230208-150156_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230208-150156_Samsung Internet.jpg
    189.4 KB · Katsottu: 188
Takaisin