IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Puhetta 💩:sta. Oliko täällä muita ripsa IBS ihmisiä? Jotenkin osu nyt niin hienosti yksiin Menopurin kanssa tämä laavakausi, että voiko liittyä toisiinsa? Tuota Menopurin tuoteselostetta tavasin ja sielä ripsa oli laitettu harvinaisimpiin sivuvaikutuksiin tai OHSS oireeksi.

Mitään muuta vaivaa tästä nyt ei ole tullut. Salille en uskalla lähteä ponnistelemaan paloletkuna 😂

@Tonninseteli mun vastaus on varmaan tosi hyödyllinen kun oon ummetus IBS ja lääkkeenä oli gonalit ja fyremadel, mut siis kirjoitan nyt silti.. jeesus sitä ilman määrää.. ja siis nyt PAS kierroissa vaik gonalin määrä paljon pienempi niin siis silti pierettää ja turvottaa.. joten voisin kuvitella että IBS:n kaverina nää vois aiheuttaa yhtä sun toista.. :Grimacing Face:

Hei välihuuto! Olisiko jossakin tietoa päivien laskemisesta alkionsiirron jälkeen? Mitä se merkitsee raskauden keston laskemiselle? Missä vaiheessa tapahtuu mitäkin? Milloin porukka alkaa testaamaan?
Kun sulle on perjantaina siirretty 5-päiväinen blasto, niin tänään on jo DPO 7. ☺️ Mä en ole ikinä uskaltanut testata ennen määrättyä testipäivää, mut kai periaatteessa voisit testata jo DPO 10, jos haluat.

Sit ainakin mulla laskettiin PAS-alkuisessa raskaudessa L.A. alkion iän mukaan, kun se on tarkasti tiedossa kun on hoitoalkuinen, eikä lasketa kuukautiskierron mukaan. Sanoivat yksityisellä, että neuvolassa jne. pitää sanoa, ettei laskettua aikaa saa muuttaa, vaan pitää mennä alkion iän mukaan.

Paljon tsemppiä piinapäiviin! 🤗

@Harmi89 Toivottavasti sielläkin helpottaa pian! Voisikohan olla keltarauhaset nyt? Niitä ainakin itse hieman jännitän kun luomukierroissakin ne hieman kiukuttelee yleensä 3 päivää ovulaatiosta.

@Juliet92 Täälläkin alkoi tänään turvotus laskea! Hieman on vielä turvonnut olo mutta ei ollenkaan samanlainen kuin eilen. Yöllä ainakin oli ilmeisesti poistunut nestettä kun piti vessassakin käydä.

@Tonninseteli & @siska Ei ole todettua IBS mutta muuten kyllä herkkä suolisto ja kuten Siska sanoi niin mulla on kyllä ihan hulluna kanssa turvottanut Gonalia pistäessä. En sitten tiedä mikä siinä on, kun luulis ettei pistettynä niinkään vaikuttaisi. Näyttäis kyllä Menopurissakin tosiaan olevan vatsavaivoja listattunua yleisiin haittavaikutuksiin.
Näköjään epäilemäni painonnousukin löytyi Gonal-F:n haittavaikutusten listalta. (Ei voi mitenkään johtua herkuttelusta. ):tears:

Kun sulle on perjantaina siirretty 5-päiväinen blasto, niin tänään on jo DPO 7. ☺️ Mä en ole ikinä uskaltanut testata ennen määrättyä testipäivää, mut kai periaatteessa voisit testata jo DPO 10, jos haluat.

Sit ainakin mulla laskettiin PAS-alkuisessa raskaudessa L.A. alkion iän mukaan, kun se on tarkasti tiedossa kun on hoitoalkuinen, eikä lasketa kuukautiskierron mukaan. Sanoivat yksityisellä, että neuvolassa jne. pitää sanoa, ettei laskettua aikaa saa muuttaa, vaan pitää mennä alkion iän mukaan.

Mulle taas ei tuoresiirron varhaisultrassa edes laskettu Tilkassa laskettua aikaa vaan neuvolassa mentiin viimeisten menkkojen mukaan 😱
Nt-ultrassa heitti sitten vielä koon puolesta parilla päivällä menkoista laskettuun mutta sitähän ei meillä ainakaan edes lähdetä muuttamaan jos ei heittoa ole lähemmäs viikkoa tai yli. Ja vauvathan ei tosiaan synny välttämättä laskettuna päivänä eli senkin puolesta se ja sama heittääkö päivällä vai viidellä 😅

Muokattu viimeksi:

Kiitos Sofia83! Kaikki etenee nopeammin kuin aavistin. Huomisaamulle ei ole testejä kotona, mutta tiistaina ja keskiviikkona testaan! Keskiviikkona pistetään ovitrelle, joten sen jälkeen ei muutamaan päivään ole testissä kai järkeä.

Ainakin nyt on rinnat niin kipeät, että en ole kokenut kuin kerran aiemmin elämässä vastaavaa. Merinovillaa, huppari, kaksi peittoa ja silti palelee.

Kuulumisia kurjissa fiiliksissä, vkl reissun jälkeen testasin ja onestep näyttää negaa ja pc enää heikko hailura viiva jäljellä. Vaikuttaa menevän siis kesken. Varhaisultran aika ehdittiin jo osoittaa Tilkasta ja mietin kuinka toimia, pitääkö odottaa että vuoto alkaa ja sitten vasta ilmoittaa vai riittääkö että on nega raskaustesti? Olen äärettömän pettynyt, ja vielä enemmän mieheni puolesta joka on varovainen innostuja joka hitaasti suostuu ylipäätään hyviä uutisia ottamaan vastaan. Pitää nyt seurailla mutta en mitenkään usko että tämä enää plussaksi muuttuu.

@siska hei eikös sulla oo huomen siirto🥰 tsemppiä ja tarrasukkia paljon siihen!

Joo! tänään iltapäivällä, nyt vaan toivotaan että tällä kertaa eka sulatettava kestäisi, näin jo viimeyönä unta jossa tyyliin vasta neljäs sulatukseen otettu oli selvinnyt, et ilmeisesti vähän jännittää alitajuisesti ainakin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Kuulumisia kurjissa fiiliksissä, vkl reissun jälkeen testasin ja onestep näyttää negaa ja pc enää heikko hailura viiva jäljellä. Vaikuttaa menevän siis kesken. Varhaisultran aika ehdittiin jo osoittaa Tilkasta ja mietin kuinka toimia, pitääkö odottaa että vuoto alkaa ja sitten vasta ilmoittaa vai riittääkö että on nega raskaustesti? Olen äärettömän pettynyt, ja vielä enemmän mieheni puolesta joka on varovainen innostuja joka hitaasti suostuu ylipäätään hyviä uutisia ottamaan vastaan. Pitää nyt seurailla mutta en mitenkään usko että tämä enää plussaksi muuttuu.

Voi olen pahoillani :sad-face: mä ilmoitin tilkkaan vasta kun vuoto oli alkanut, niin sain sit suoraan ohjeet jatkoista, eikä et olis vielä sit pitänyt uusiksi sitten ottaa kun vuoto alkaa. Toisaalta saattaisihan sieltä irrota hcg labra pyynnöt jos tilanne on kovin epäselvä. Plus heittäisin ne onestepit kyllä roskiin, niihin en luottaisi tippaakaan, mut pc:n saattaisin ottaa parin päivän päästä uusiksi aamupissasta, et onko kehitystä johonkin suuntaan. Voimia :Yellow Heart:

Joo! tänään iltapäivällä, nyt vaan toivotaan että tällä kertaa eka sulatettava kestäisi, näin jo viimeyönä unta jossa tyyliin vasta neljäs sulatukseen otettu oli selvinnyt, et ilmeisesti vähän jännittää alitajuisesti ainakin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Voi olen pahoillani :sad-face: mä ilmoitin tilkkaan vasta kun vuoto oli alkanut, niin sain sit suoraan ohjeet jatkoista, eikä et olis vielä sit pitänyt uusiksi sitten ottaa kun vuoto alkaa. Toisaalta saattaisihan sieltä irrota hcg labra pyynnöt jos tilanne on kovin epäselvä. Plus heittäisin ne onestepit kyllä roskiin, niihin en luottaisi tippaakaan, mut pc:n saattaisin ottaa parin päivän päästä uusiksi aamupissasta, et onko kehitystä johonkin suuntaan. Voimia :Yellow Heart:
Kiitos.💚 ehkä tässä jäädään päivystämään pv kerrallaan ja toivon ettei vuoto ala. Luulisi että
kemiallisessa ei viikkoja tarvitsisi odotella?

Kiitos.💚 ehkä tässä jäädään päivystämään pv kerrallaan ja toivon ettei vuoto ala. Luulisi että
kemiallisessa ei viikkoja tarvitsisi odotella?

Sanoisin että jos vuotoa ei kuulu ja testit pysyy hailuroina niin sit yhteys pikapikaa kyl sitten hoitavaan tahoon, ettei sit ole kohdun ulkopuolinen raskaus, sen riskihän on kohonnut ivf ja pas kierroissa. Mulla on kolme varhaista km, en tiiä tarkalleen missä se kemiallisen raja varsinaisesti menee, mut mulla on kyllä vuoto alkanut viimeistään parin päivän sisällä siitä kun testit on näyttänyt taas negaa.. yhdessä tiputteli jonkun 5 päivää ennen kuin vuoto alkoi kunnolla, samana päivänä kun testi täysin nega.

Oliko täällä paikalla muita pitkänsarjalaisia, joilla seurattu ensimmäistä vastetta tuolla verikokeella? Mitä sen "pitäisi" olla? Oma arvo tuli tältä aamulta (neljä päivää Menopuria pistelty) ja 0,63 S-Estradioli. Vaikuttaa aika laihalta. Varmaan soittavat ja käsekevät nostaa annostusta?

Oliko täällä paikalla muita pitkänsarjalaisia, joilla seurattu ensimmäistä vastetta tuolla verikokeella? Mitä sen "pitäisi" olla? Oma arvo tuli tältä aamulta (neljä päivää Menopuria pistelty) ja 0,63 S-Estradioli. Vaikuttaa aika laihalta. Varmaan soittavat ja käsekevät nostaa annostusta?
Mulla oli gonal f, annos 150. Estradioli-verikokeessa 5.päivänä tulos oli 0,23. Soittivat samana päivänä ja annostusta nostettiin 225:een. Jännitin tosi paljon, että tuleeko kierroksesta yhtään mitään, mutta annoksen nosto auttoi ja punktioon päästiin! (tuloksena lopulta 6 solua, joista 6 kypsää ja kaikki hedelmöittyivät, eli määrä ei ollut päätä huimaava mutta laatu oli hyvä :smiling-eyes:)

Mulla oli gonal f, annos 150. Estradioli-verikokeessa 5.päivänä tulos oli 0,23. Soittivat samana päivänä ja annostusta nostettiin 225:een. Jännitin tosi paljon, että tuleeko kierroksesta yhtään mitään, mutta annoksen nosto auttoi ja punktioon päästiin! (tuloksena lopulta 6 solua, joista 6 kypsää ja kaikki hedelmöittyivät, eli määrä ei ollut päätä huimaava mutta laatu oli hyvä :smiling-eyes:)

Huippua! Kiitos vastauksesta. Jään odottelemaan miten toimivat omalla kohdalla :Grimacing Face:

Ensimmäisen herkän testin tein. Vitivalkoinen. Dpo 8 ja pp 3.
Tosi aikasta on, dpo10 vielä voi monella näyttää negaa. Pc testit näyttää aika hyvin, vaikkei herkkiä ookkaa.

@Tinkerbella tsemppiä epätietosuuteen❤️ toivotaan, et tilanne kääntyy hyväks👌

17/18 munasolua oli ollu kypsiä. Muuta tietoa ei viel ollu edes hoitajan näkyvillä, mut kaikki hyvin siihen asti kun ei puhelua sieltä kuulu. Paino tippunut nyt lauantaista 1,9kg et ihan mukavasti. 👌

Takaisin