IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään tuli infoa alkiodiagnostiikasta ja meidän toisen ivf/icsi kierroksen tulos oli kans et kaikki oli sekundaa.
Meille heitettiin ilmaan joko tai. Julkisen kautta saadaan enään ykai hoitokerta eli joko kokeillaan mun omasta kierrosta vielä yksi ivf/icsi tai lähetään lahjoitusmunasoluilla liikkeelle.
Tiedän en oo tänne kirjoitellu hirveästi, mut oon seurannu teidän edistymistä, elämistä, onnistumisia ja pettymyksiä.
Nyt tuli niin iso päätös eteen et munki oli pakko kirjoittaa tänne. Meillä on vko aikaa miettiä kumpaan lähetään.

Anteeks sekava kirjoitus ja omanapailu, mut yritän edelleen selvittää päätä pettymyksen ja pommin jäliltä.

Samoja fiiliksiä herätti äitienpäivä ja lapsettomien päivä kuin @Tammenterhotar mainitsi

ilokseni huomasin muutoksen ainakin omissa somekanava feedeissä, että useat toivottivat erilailla äitienpäivää huomioiden esim. lapsettomuudesta kärsivät. Myös lapsettomien päivä sai paljon enemmän huomiota ja monet kertoivat omasta kokemuksesta (itse en ole vielä niin rohkea) tai sitten vain kiinnitin siihen ensimmäistä kertaa huomiota.

Tänään tuli infoa alkiodiagnostiikasta ja meidän toisen ivf/icsi kierroksen tulos oli kans et kaikki oli sekundaa.
Meille heitettiin ilmaan joko tai. Julkisen kautta saadaan enään ykai hoitokerta eli joko kokeillaan mun omasta kierrosta vielä yksi ivf/icsi tai lähetään lahjoitusmunasoluilla liikkeelle.
Tiedän en oo tänne kirjoitellu hirveästi, mut oon seurannu teidän edistymistä, elämistä, onnistumisia ja pettymyksiä.
Nyt tuli niin iso päätös eteen et munki oli pakko kirjoittaa tänne. Meillä on vko aikaa miettiä kumpaan lähetään.

Anteeks sekava kirjoitus ja omanapailu, mut yritän edelleen selvittää päätä pettymyksen ja pommin jäliltä.

Todella suuret pahoittelut tuloksesta. Minulla ei ole omakohtaista kokemusta lahjasoluista, mutta mietimme ko vaihtoehtoa, kun ensimmäinen ivf kierto epäonnistui. Luin kokemuksia ja tuloksista, että usein todennäköisyys olisi korkeampi lahjasoluilla ja tulokset hyviä. Olisiko teillä tarkoitus että molemmat olisivat lahjasoluja vai siittiöt/munasolu?

muoks. Jos saatte julkisella lahjasoluhoitoja niin se on rahallisesti iso merkitys myös. Yksityisellä lahjasoluilla tehtävä ivf maksaa enemmän kuin omilla soluilla

Lahjoitusmunasoluilla ihan mentäs kun isännän siittiöissä ei vikaa.
Rahallisestikin iso päätös, jos julkisen kautta päästäs lahjotusmunasoluilla. Ollaan kyllä siitäkin vaihtoehdosta keskusteltu jos ei omista onnistu

Meillä on juuri ollut meidän 2.IVF:ssä alkiodiagnostiikka yksityisellä. Kaiken roskan seasta löytyi 2 normaalia. Me kerätään vielä ensi kuussa 3.IVF keräys. Ei testata vielä mutta pakastetaan blastot siltä varalta että noi 2 ei riitä. Mä kun olen jo 42.
Jos sulla riittää jaksamista, niin koittaisin kai vielä sen yhden mitä julkinen tarjoaisi, koska tuo rahallinen ero on huomattava. Meidän testit maksoi 6,700€ ja tässä summassa ei ole mukana stimulaatiolääkkeitä.

Me ollaan kans mietitty lahjasoluja jo, koska mun korkean iän vuoksi meillä olisi ihan isollakin todennäköisyydellä tulos voinut olla se, ettei ole normaaleja alkioita enää ollenkaan. Koska meidän 1.IVF meni tosi huonosti (10 hedelmöittyneestä 1 blasto ja siitä raskaus kesken 8 viikolla. Vuotoa oli viikosta 5 saakka ja heikko syke viikolla 7) Epäilen että tuo mukaan tarttunut alkio oli superviallinen koska oli niin monta viikkoa epäselvä tapaus; jatkuuko vai ei.
Minä olen jo päättänyt että meidän Kesäkuinen keräys on viimeinen omilla. Jos noista terveistä alkioista ei saada vauvaa syliin, niin siirrytään lahjasoluihin. Mies vielä työstää tätä ajatusta kun jotenkin uskoo niin kovasti että oma vielä saadaan. Mutta ei mulla kohta ole niin väliä... lahjasolut kelpais mulle.

Tsemppiä päätöksentekoon <3 Mulle saa laittaa yksityisviestiä, jos tuntuu että haluat jakaa ajatuksia lahjasoluista ja alkiodiagnostiikasta.

Kuvittelin, että PAS:iin pääsisi jotenkin nopeasti tuoresiirron epäonnistuttua, mutta oli turha toivo. Mua harmittaa kaikki tällä hetkellä ihan sietämättömästi. Pienikin harmitus tuntuu ottavan nyt ihan tarpeettoman isot mittasuhteet.
Ensimmäistä kertaa vellon tunteissa, että miksi minä, miksi minä en pysty siihen, mihin luonto on tarkoittanut, mitä minä teen väärin.

Kuvittelin, että PAS:iin pääsisi jotenkin nopeasti tuoresiirron epäonnistuttua, mutta oli turha toivo. Mua harmittaa kaikki tällä hetkellä ihan sietämättömästi. Pienikin harmitus tuntuu ottavan nyt ihan tarpeettoman isot mittasuhteet.
Ensimmäistä kertaa vellon tunteissa, että miksi minä, miksi minä en pysty siihen, mihin luonto on tarkoittanut, mitä minä teen väärin.

Tuleeko teillä pitkäkin odotus? Mitkä oli ohjeet?

Muoks. Tunnistan nuo tunteet. Nyt alkiodiagnostiikan tulosten myötä on todellakin tajunnut ajan ja mahdollisuuksien rajallisuuden. Ei helppoa...
Jaksamista Ulpu teidän tilanteeseen <3

Muokattu viimeksi:
Kiva kun jaoitte ajatuksia äitienpäivästä. En eilen kehdannut vielä kirjoitella mutta nyt kehtaa kun muutkin päivitellyt fiiliksiä.

Itsellä oli henkisesti todella rankka viikonloppu. Lauantaina olin kaverin lapsen 1v synttäreillä ja olo oli melko ulkopuolinen. Illalla vielä vanhimman ystäväni kanssa juttelin ja hän on raskaana, tärppäsi ekalla yrittämällä. Tietysti olin todella iloinen ja juteltiin kaikkea raskauteen liittyvää. Mutta huomasin että nukkumaan mentäessä iski suru ja vollotin puolisoni kainalossa oikein kunnolla.

Olen kiitollinen ettei vietetty kummankaan perheen kanssa äitienpäivää, sitä en olisi kestänyt. Keskusteltiin mieheni kanssa mitä tehdään jos nämä 3 julkisen tarjoamaa IVFää ei tuota tulosta. Totesimme että lähdemme siinä tapauksessa kokeilemaan yksityisellä. Tajusin itse että en ole varma haluaisinko adoptoida, lahjasolut käy hyvin sillä silloin saisi kokea raskauden ja kantaa lasta, kokemus ei eroa biologiseen lapseen verrattuna. Adoptiolapsessa minua pelottaa suunnattomasti että mitä jos en rakasta sitä lasta niin paljon kuin hän ansaitsisi, niin paljon kuin vanhempi kuuluisi rakastaa.

Äitienpäivänä oltiin siis suurien kysymysten äärellä ja tänään töissä olin aivan poikki :playful:

Muokattu viimeksi:
Pidän kovasti peukkuja että pysyisi nyt mukana! Ja hienoa, että saitte pakkaseen yhden! Ilmeisesti blasto?

Kyllä blasto, lauantaina oli tullut tieto pakastuksesta.

Samoja fiiliksiä täälläkin äitienpäivästä, vaikka tuntuu, että lähimmät ystävät joilla on lapsia tai jotka ovat parhaillaan raskaana, ovat hyvin hienotunteisia mun suuntaan. Mutta kyllä silti vihlaisee vauvauutiset aina, kun tietää miten helposti se kävi. Myös tietoisesti välttelin somea eilen enemmän kuin yleensä.

Sen sijaan lapsettomien lauantai riipaisi täälläkin paljon syvemmältä kuin aiemmin. Viime vuonna yritin sen edelleen ohittaa, koska kuten joku muukin jo mainitsi, tuntui, etten halua vielä laskea itseäni siihen porukkaan kuuluvaksi. Sillon hoidot oli vasta edessä ja uskoin vahvasti, että meillä ne menee hyvin. En edes osannut ajatella, että jos tulisin raskaaksi, niin se menisi kesken. En osannut ajatella niin pitkälle.

Nyt kaikki on muuttunut ja on ollut pakko hyväksyä, että meillä välttämättä nämä hoidot ei menekään hyvin. Pettymyksiä on tullut kerta toisensa jälkeen ja niistä on jäänyt vahva pelko, että mitä jos nämä hoidot ei vaan meidän kohdalla toimikaan. Nytkin pitäisi osata rentoutua ja olla toiveikas, mutta jollain tapaa sitä kai jo rakentaa lapsettoman identiteettiä tahtomattaankin, ehkä jo suojaksi itselleen, etteivät mahdolliset uudet pettymykset tuntuisi niin pahalta. Vaikka tuntuuhan ne kuitenkin.

Voispa vaan ottaa vähän lomaa omasta elämästä ja olla hetken joku onnellinen ja huoleton.

Paljon voimia kaikille pettymyksiä ja menetyksiä kokeneille. :Heartred

Kiva kun jaoitte ajatuksia äitienpäivästä. En eilen kehdannut vielä kirjoitella mutta nyt kehtaa kun muutkin päivitellyt fiiliksiä.

Itsellä oli henkisesti todella rankka viikonloppu. Lauantaina oliin kaverin lapsen 1v synttäreillä ja olo oli melko ulkopuolinen. Illalla vielä vanhimman ystäväni kanssa juttelin ja hän on raskaana, tärppäsi ekalla yrittämällä. Tietysti olin todella iloinen ja juteltiin kaikkea raskauteen liittyvää. Mutta huomasin että nukkumaan mentäessä iski suru ja vollotin puolisoni kainalossa oikein kunnolla.

Olen kiitollinen ettei vietetty kummankaan perheen kanssa äitienpäivää, sitä en olisi kestänyt. Keskusteltiin mieheni kanssa mitä tehdään jos nämä 3 julkisen tarjoamaa IVFää ei tuota tulosta. Todesimme että lähdemme siinä tapauksessa kokeilemaan yksityisellä. Tajusin itse että en ole varma haluaisinko adoptoida, lahjasolut käy hyvin sillä silloin saisi kokea raskauden ja kantaa lasta, kokemus ei eroa biologiseen lapseen verrattuna. Adoptiolapsessa minua pelottaa suunnattomasti että mitä jos en rakasta sitä lasta niin paljon kuin hän ansaitsisi, niin paljon kuin vanhempi kuuluisi rakastaa.

Äitienpäivänä oltiin siis suurien kysymysten äärellä ja tänään töissä olin aivan poikki :playful:

Mä samaistun tähän sun jälkikäteen itkemiseen, itken nykyään aina kun ollaan oltu jossain missä on ihan pieniä lapsia. Joskus tuntuu pahalta vierailun jälkeen kun ajattelen että meidän koti tuntuu ja kuulostaa tyhjältä.. Naapurit pyytivät viime kuussa saunomaan mutta en kyennyt menemään kun kuulin että ovat juuri saaneet pikku tytön poika parven jatkoksi :sorry:

On: jotain hyvää, kuukautiset alkoi:smiley-angelic008 jeejeejee nyt toivotaan ovulaatiota oikealle päivälle ja ekaan PASsiin:smiley-angelic001

Täällä oli keskustelua äitienpäivästä ja sitä edeltävästä lapsettomienlauantaista, nuo tunteet niin tuttuja mitä moni täällä avasi

:Heartred tsempit teistä jokaiselle! Toivon todella että ensi äitienpäivänä saisi jokainen kantaa hartaasti toivomaansa lasta sylissään tai sydämensä alla vielä kasvamassa :Heartred

aina välillä ollut puhetta ohjelmista yms mistä saanut vertaistukea, ja jotka jotenkin sanoittaneet niitä omiakin tunteita.

minulle edelleen rakas elokuva:
Onnen varjot

on sellainen elokuva, että usein katsoin sen juuri silloin kun ”menkat alkoi”
..rupesinkin kutsumaan sitä menkkaelokuvaksi.. ensimmäinen itku tuli usein jo alkutekstien aikaan, ihan kuin ois outtanut että nyt on lupa itkeä..
Elokuva kertoo pariskunnasta jotka koittavat saada hoitojen avulla lapsen, ja kaikki ei aina mene elämässä kuten toivoisi :Heartred suosittelen katsomaan jos vain tuntuu että sellainen itseä auttaa, minua auttoi.

Täällä oli keskustelua äitienpäivästä ja sitä edeltävästä lapsettomienlauantaista, nuo tunteet niin tuttuja mitä moni täällä avasi

:Heartred tsempit teistä jokaiselle! Toivon todella että ensi äitienpäivänä saisi jokainen kantaa hartaasti toivomaansa lasta sylissään tai sydämensä alla vielä kasvamassa :Heartred

aina välillä ollut puhetta ohjelmista yms mistä saanut vertaistukea, ja jotka jotenkin sanoittaneet niitä omiakin tunteita.

minulle edelleen rakas elokuva:
Onnen varjot

on sellainen elokuva, että usein katsoin sen juuri silloin kun ”menkat alkoi”
..rupesinkin kutsumaan sitä menkkaelokuvaksi.. ensimmäinen itku tuli usein jo alkutekstien aikaan, ihan kuin ois outtanut että nyt on lupa itkeä..
Elokuva kertoo pariskunnasta jotka koittavat saada hoitojen avulla lapsen, ja kaikki ei aina mene elämässä kuten toivoisi :Heartred suosittelen katsomaan jos vain tuntuu että sellainen itseä auttaa, minua auttoi.

Oi näkispä tuon jostain :)

Ihan tuttuja tunteita, olin niin turhautunut ja pettynyt kun ei päästy tuoresiirtoon ja sit meni sen jälkeen vielä kaksi kiertoa ohi. Ja nyt päästiin vihdoin pass ja siitä keskenmeno. Turhautuminen on välillä ihan äärirajoilla.. Ja lause miten *itussa tää voi olla niin vaikeeta, on aika usein mielessä :troll:

Oi näkispä tuon jostain :)
Pistän vinkkiä jos sattuu silmiin jostain mistä ois helposti katottavissa
:rolleyes:

muoks.
Vilkaisin huvikseen mitä sanoo google, niin heti löyty, että elisaviihteeltä ois katsottavissa.

Muokattu viimeksi:
Selvitty punktiosta ja tuoresiirtokin tehty:couchpotato:

Viime viikon tiistain oli tosiaan punktio, ja hyi että mikä jännitys oli. Itkin siellä lepohuoneessa jo ennen toimenpidettä, mutta voi vitsi miten ihanan hoitajan sain:sad010 Aivan ihana ja ymmärtäväinen!
Punktio itsessään sujui hyvin, kerran vihlaisi vasemmalle kun tuli kiinnike vastaan, mutta siitäkin selvittiin.
Kävi vain vähän hassusti niiden esilääkkeiden kanssa: sain kunnon reaktiot siihen oksimytosiinimikälie pilleriin:happy118 punktion jälkeen sammuin saman tien kun sänkyyn pääsin puoli 11 ja heräsin yhdeltä oksetukseen. Kyökin ja kyöläsin ilmaa, päässä heitti ja olin sinertävän harmaa... Meidät ohjattiin osastolle ja päästiin lähtemään vasta illalla myöhään pois kun pahoinvointi hellitti. Sain 4-5litraa nestettä suonensisäisesti, jotta menis edes nesteitä sisään. Kirjasivat tietoihin että ei enää ikinä sitä lääkettä mulle, kun kroppa reagoi siihen niin vahvasti.

Puhuin siellä tuosta Fyremadelista, ja hoitaja sanoi, että se aiheuttaa yllättävän monelle allergisia oireita ja muuta mukavaa. Johtuen juuri siitä, että se on niin vahvaa ja tujua, ja kuitenkin estää kehon normaalia toimintaa.

Saldo oli 14 munasolua, 9 hyvää joista 5 oli käyttökelpoista. 2 meni perjantaina pakkaseen, kahta seurattiin vklopun yli (en tiedä mikä niiden tilanne nyt on) ja 1 siirrettiin tuoresiirtoja perjantaina.

Eilen pistetty Gonapeptyl, ja nyt vain sitten odotellaan ja jatketaan Cyclogestejä. Tänään on tissit arat ja nännit kipeät, johtuen ilmeisesti tuosta piikistä. Virallinen testipäivä on 20.5. :smiley-angelic001

Pistän vinkkiä jos sattuu silmiin jostain mistä ois helposti katottavissa
:rolleyes:

muoks.
Vilkaisin huvikseen mitä sanoo google, niin heti löyty, että elisaviihteeltä ois katsottavissa.

Joo huomasin kans, mut siihen vissiin tarttis sen Elisa viihteen :p:scratch

Joo huomasin kans, mut siihen vissiin tarttis sen Elisa viihteen :p:scratch
No höh! Siinä oli että voisi vuokrata sen elokuvan, oliko hintaan 4€/ 2vrk
Mut en ruvennu testaamaan saako sen vuokrattua ilman sitä että itellä toi viihde:scratch

Selvitty punktiosta ja tuoresiirtokin tehty:couchpotato:

Viime viikon tiistain oli tosiaan punktio, ja hyi että mikä jännitys oli. Itkin siellä lepohuoneessa jo ennen toimenpidettä, mutta voi vitsi miten ihanan hoitajan sain:sad010 Aivan ihana ja ymmärtäväinen!
Punktio itsessään sujui hyvin, kerran vihlaisi vasemmalle kun tuli kiinnike vastaan, mutta siitäkin selvittiin.
Kävi vain vähän hassusti niiden esilääkkeiden kanssa: sain kunnon reaktiot siihen oksimytosiinimikälie pilleriin:happy118 punktion jälkeen sammuin saman tien kun sänkyyn pääsin puoli 11 ja heräsin yhdeltä oksetukseen. Kyökin ja kyöläsin ilmaa, päässä heitti ja olin sinertävän harmaa... Meidät ohjattiin osastolle ja päästiin lähtemään vasta illalla myöhään pois kun pahoinvointi hellitti. Sain 4-5litraa nestettä suonensisäisesti, jotta menis edes nesteitä sisään. Kirjasivat tietoihin että ei enää ikinä sitä lääkettä mulle, kun kroppa reagoi siihen niin vahvasti.

Puhuin siellä tuosta Fyremadelista, ja hoitaja sanoi, että se aiheuttaa yllättävän monelle allergisia oireita ja muuta mukavaa. Johtuen juuri siitä, että se on niin vahvaa ja tujua, ja kuitenkin estää kehon normaalia toimintaa.

Saldo oli 14 munasolua, 9 hyvää joista 5 oli käyttökelpoista. 2 meni perjantaina pakkaseen, kahta seurattiin vklopun yli (en tiedä mikä niiden tilanne nyt on) ja 1 siirrettiin tuoresiirtoja perjantaina.

Eilen pistetty Gonapeptyl, ja nyt vain sitten odotellaan ja jatketaan Cyclogestejä. Tänään on tissit arat ja nännit kipeät, johtuen ilmeisesti tuosta piikistä. Virallinen testipäivä on 20.5. :smiley-angelic001
Onnea :blob7 Onnea :blob7 matkaan että pieni ois tarrannu kiinni.

Jännät piinapäivät menossa! :happy3

No höh! Siinä oli että voisi vuokrata sen elokuvan, oliko hintaan 4€/ 2vrk
Mut en ruvennu testaamaan saako sen vuokrattua ilman sitä että itellä toi viihde:scratch

En mäkään :grin täytyy kokeilla joskus :)

Ihan tuttuja tunteita, olin niin turhautunut ja pettynyt kun ei päästy tuoresiirtoon ja sit meni sen jälkeen vielä kaksi kiertoa ohi. Ja nyt päästiin vihdoin pass ja siitä keskenmeno. Turhautuminen on välillä ihan äärirajoilla.. Ja lause miten *itussa tää voi olla niin vaikeeta, on aika usein mielessä :troll:
Just tuo tunne ja fiilis. Olisi edes joku syy miksi ei onnistu eikä pelkästään vaan selittämätön

Takaisin