IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Täällä 2.Pas päätyi keskenmenoon 6+2 viikolla.. Nyt hetki taukoa hoidoista ja katsotaan sitten viimisen blaston siirto. Jos ei siitä nappaa niin uusi hoitokierros edessä. On tää yhenlaista:sorry:
 
Ensimmäisestä punktiosta selvitty, tuloksena iso kasa folleja joista 14 munasolua tuoresiirtoon ei päästä hyperoireiden vuoksi, harmillista mutta ei voi mitään. Nyt jännätään tämä viikko moniko selviää pakkaseen asti. Itse punktio oli ihan tosi helppo, ei sattunut juuri ollenkaan. Mutta siitä seurasi sitten reipasta vuotoa, kipuja ja jäätävää huonovointisuutta joka aiheuttikin sitten koko päivän klinikalla pötköttelyn ☹️ Nyt seuraillaan hyperiä kotona ja jännätään alkioiden kehittymistä..
 
Mä kävin perjantaina ultrassa ja näkyi 9 follikkelia +2-3 mahdollista, jotka ehkä ehtivät vielä kypsyä. Pe ja la piti pistää lisää Gonalia ja Fyremadelit. Olivat toivoneet vähän parempaa vastetta, mutta ensi kerraksi lyövät 250 tai vielä suuremman annoksen.

Eilen pistin Ovitrellen ja punktio on huomenna:shy: Kauhea jännitys jo päällänsä.
Jos kaikki menee hyvin, niin perjantaiksi alustavasti suunniteltiin tuoresiirto. Hyperistä ei ainakaan vielä oo merkkejä.

Tiesin, että Fyremadel on kamala, mutta ei himpula... 20 minuutin järkyttävä kipu, krampit ja polte ja nokkosihottuma alle minuutissa pistosta :facepalm: Järkyttävää kamaa...
 
Täällä 2.Pas päätyi keskenmenoon 6+2 viikolla.. Nyt hetki taukoa hoidoista ja katsotaan sitten viimisen blaston siirto. Jos ei siitä nappaa niin uusi hoitokierros edessä. On tää yhenlaista:sorry:

Otan osaa! Tunnen hyvin surusi. Meillä oli syksyllä km samoilla päivillä ja myöskin toisesta pasista. 6+3 alkoi vuoto ja 6+5 ultrassa todettiin kohtu jo tyhjäksi. Jaksamista!
 
Mä kävin perjantaina ultrassa ja näkyi 9 follikkelia +2-3 mahdollista, jotka ehkä ehtivät vielä kypsyä. Pe ja la piti pistää lisää Gonalia ja Fyremadelit. Olivat toivoneet vähän parempaa vastetta, mutta ensi kerraksi lyövät 250 tai vielä suuremman annoksen.

Eilen pistin Ovitrellen ja punktio on huomenna:shy: Kauhea jännitys jo päällänsä.
Jos kaikki menee hyvin, niin perjantaiksi alustavasti suunniteltiin tuoresiirto. Hyperistä ei ainakaan vielä oo merkkejä.

Tiesin, että Fyremadel on kamala, mutta ei himpula... 20 minuutin järkyttävä kipu, krampit ja polte ja nokkosihottuma alle minuutissa pistosta :facepalm: Järkyttävää kamaa...
Oho! Mulle ei tullut mitään oiretta Fyremadelista, ei siis pienintäkään.
 
Mä kävin perjantaina ultrassa ja näkyi 9 follikkelia +2-3 mahdollista, jotka ehkä ehtivät vielä kypsyä. Pe ja la piti pistää lisää Gonalia ja Fyremadelit. Olivat toivoneet vähän parempaa vastetta, mutta ensi kerraksi lyövät 250 tai vielä suuremman annoksen.

Eilen pistin Ovitrellen ja punktio on huomenna:shy: Kauhea jännitys jo päällänsä.
Jos kaikki menee hyvin, niin perjantaiksi alustavasti suunniteltiin tuoresiirto. Hyperistä ei ainakaan vielä oo merkkejä.

Tiesin, että Fyremadel on kamala, mutta ei himpula... 20 minuutin järkyttävä kipu, krampit ja polte ja nokkosihottuma alle minuutissa pistosta :facepalm: Järkyttävää kamaa...
Tsemppiä punktioon Lillati!
:cool05 :dance008
 
Oho! Mulle ei tullut mitään oiretta Fyremadelista, ei siis pienintäkään.

En mäkään muista mitään erityisiä oireita en fyrestä enkä muistakaan, mitä tässä nyt on pistelty (menopur, bemfola, pregnyl, gonapeptyl... vieläköhän jotain), MUTTA tässä fyremadelissa on ehdottomasti tylsimmät ja kamalimmat neulat! Ekalla yrityksellä en saanut sitä edes masunahasta läpi ja hyi kelju, miten se tylsä neula tuntuukin sit ikävältä, kun se saa tuikattua.

Mut voisko Lillati olla, että olet jollekin sen apuaineelle tms. allerginen?
 
En mäkään muista mitään erityisiä oireita en fyrestä enkä muistakaan, mitä tässä nyt on pistelty (menopur, bemfola, pregnyl, gonapeptyl... vieläköhän jotain), MUTTA tässä fyremadelissa on ehdottomasti tylsimmät ja kamalimmat neulat! Ekalla yrityksellä en saanut sitä edes masunahasta läpi ja hyi kelju, miten se tylsä neula tuntuukin sit ikävältä, kun se saa tuikattua.

Mut voisko Lillati olla, että olet jollekin sen apuaineelle tms. allerginen?
Joo muuten sama! Sehän piti oikein lyödä nahasta läpi!
 
Minulla tuli Fyremadelista aivan tajuton kutina pistospaikkaan, ja kutina kesti ehkä tunnin-pari. Pistospaikka punoitti vähän, tosin enemmän se punoitti sitten kun muutaman kerran raavin oikein kunnolla. Varmaan olisin raapinut verille jos en olisi tietoisesti yrittänyt sen tunnin pari olla koskematta.

Kysyin tuosta kutinasta lääkäriltä, ja hän sanoi että se on todella yleinen sivuvaikutus eikä syytä huoleen.

Fyremadelin neulat olivat ehdottomasti ne kaikkein ikävimmät, sen verran paksut ja tylsät olivat.
 
Täällähän vaikuttaisi tulevan useampiakin plussia :Heartred Onnea viivojen vahvistumiseen ja ketkä olette jo selvästi plussanneet!

Täällä tehty nyt virallisena päivänä nega. Kyllähän tässä mietityttää, missä mahtaa olla vika. Mekin hyödyttäisi varmasti alkioiden tarkemmasta tutkimisesta, koska kummallakin ikää jo 36+. Meille tehty myös icsi. Osa alkiosta ei varmaan ole kunnollisia. Toivottavasti osa olisi. Vielä 5 blastoa jäljellä.

Pitää kysyä lääkäriltä, tutkivatko lisää syytä, jos näitä epäonnistuneita siirtoja tulee vielä monta.

Harmin paikka, sympatiahalaus! Samaistun vahvasti, kun mekin ollaan kans +36 ja ICSIllä mennään, meillä on huonosti eteenpäin liikkuvat kaverit.

Mutta niin toivon, että pakkasesta sitten tulisi se lapsi teille syliin asti :Heartred Ja kannattaa tottakai aina kysyä hoitavalta taholta, olisiko heillä jotain lisäideoita tms., mitä voisi tsekata/tutkia. Tuosta ferritiinistä, että se ainakin itselläni on vaihdellut, mutta omaan oloon on ehkä lopulta vaikuttanut muut asiat oloa kohentavasti, esim. kun sain henkilökohtaisen suosituksen, mitä lisäravinnetta/vitamiinia kannattaisi syödä ja olen niitä syönyt, olo on ollut paljon pirtsakampi :) Ja varmasti tässäkin on sitten taustalla se, että kaikki vaikuttaa kaikkeen.
 
Täällä 2.Pas päätyi keskenmenoon 6+2 viikolla.. Nyt hetki taukoa hoidoista ja katsotaan sitten viimisen blaston siirto. Jos ei siitä nappaa niin uusi hoitokierros edessä. On tää yhenlaista:sorry:

Sympatiahalaus sinnekin suunnalle :Heartred On tää tosiaankin välillä yhenlaista, ei auta muu kuin suunnata kohti tulevaan, sitten kun on saanut vähän rauhoituttua hoidoista.
 
Ensimmäisestä punktiosta selvitty, tuloksena iso kasa folleja joista 14 munasolua tuoresiirtoon ei päästä hyperoireiden vuoksi, harmillista mutta ei voi mitään. Nyt jännätään tämä viikko moniko selviää pakkaseen asti. Itse punktio oli ihan tosi helppo, ei sattunut juuri ollenkaan. Mutta siitä seurasi sitten reipasta vuotoa, kipuja ja jäätävää huonovointisuutta joka aiheuttikin sitten koko päivän klinikalla pötköttelyn ☹️ Nyt seuraillaan hyperiä kotona ja jännätään alkioiden kehittymistä..

Kiva kuulla, että punktio sujui hyvin :thumleft Nyt otat vaan rauhallisesti! Itsellä ei näillä näkymin ole hyperin riskiä. Toivotaan alkioista hyvää saalista :)

Mä kävin perjantaina ultrassa ja näkyi 9 follikkelia +2-3 mahdollista, jotka ehkä ehtivät vielä kypsyä. Pe ja la piti pistää lisää Gonalia ja Fyremadelit. Olivat toivoneet vähän parempaa vastetta, mutta ensi kerraksi lyövät 250 tai vielä suuremman annoksen.

Eilen pistin Ovitrellen ja punktio on huomenna:shy: Kauhea jännitys jo päällänsä.
Jos kaikki menee hyvin, niin perjantaiksi alustavasti suunniteltiin tuoresiirto. Hyperistä ei ainakaan vielä oo merkkejä.

Tiesin, että Fyremadel on kamala, mutta ei himpula... 20 minuutin järkyttävä kipu, krampit ja polte ja nokkosihottuma alle minuutissa pistosta :facepalm: Järkyttävää kamaa...

Tsemppiä huomiselle, hyvin se menee! Vaikka siis kyllä muakin jo jännittää oma tuleva punktio jo nyt :woot: Mullakin oli edellisellä kerralla juuri noin, että pe ultra ja ti punktio. Ja mulla oli siihen tiistaihin mennessä tullut lisää folleja mukaan, vaikka silloin pe näytti vähän siltä, että esim. toisella puolella kaikki oli liian pieniä. Mikä sulla olikaan se Gonalin annos? Mulla oli ekassa hoidossa 150 ja nyt siis 225. Mulla oli nyt siis folleja 9 + 6, ja lääkäri oli tyytyväinen kun tilanne näytti siis aivan eriltä, kuin viime kerralla.

ON; Täytyy muuten sanoa, että onpa ollut ihanaa kun itselle on nyt osunut sama lääkäri kaikille asiointikerroille, ei ilmeisesti ole itsestäänselvyys näin kun julkisella ollaan :happy119 Jotenkin on ollut entistä luottavaisempi fiilis, kun sama henkilö on ollut tutkimassa paikkoja ja jolle on voinut sitten avata omaa oloaan jne. Pistän tänään viimeiset Gonalit ja huomenna olisikin sitten Ovitrellen vuoro. Joten torstaina sitten päästään tositoimiin! Täytyy muuten vielä sanoa, että hyhhyh miltä tuo Fyremadelin neula kuulostaa..välillä tuo Gonalinkin neula on tuntunut läpäisevän ihon inhasti, niin mitä se sitten olisi tuollaisella neulalla. Miksihän siihen ei sitten saada ohuempaa neulaa kehiteltyä?
 
Voi ei Jukkapalmu :sad001, voimia :Heartred kuten sanoit, on tää kyllä yhenlaista, ja epävarmuuden sietokyky on kyllä koetuksella.

Fyremadelista ei ole tullut oireita, muuta kuin sen neulan saa kyllä tosissaan vauhdilla napauttaa että menee ihosta läpi, samaa ihmettelin minäkin.

On: minun laiskat munasarjat olivat pullauttaneet viime viikosta 1 follin lisää, eli nyt niitä on jo jopa 3 kasassa, wohoo. Hitaasti kasvaa ja 1 meinaa vähän keulia, mutta huomenna taas tarkastetaan tilanne. Pääsisköhän sitä ihan punktioonkin asti joku viikko..:shifty:

Ja onnittelut kaikille plussanneille :happy:, ja tsemppistä punktioihin meneville!
 
Tsemppiä Lillatille ja Viljalle kovasti punktioon! Pidän peukkuja hyville tuloksille.

ON: täällä olotila näyttää jo paremmalta eilisten punktiokomplikaatioiden jälkeen. Omapolulle oli myös jo napsahtanut nyt aamulla tieto, että meidän 14:sta munasolusta 12 oli ollut kypsiä ja ne kaikki 12 on hedelmöittynyt. Oon niin hämmentynyt ja samalla kauhea jännitys millon ja kuinka paljon katoa alkaa käydä. Me ollaan myös vanhoja joten olin tosi valmistautunut siihen että katoa käy alusta asti isolla kädellä..
 
Ihania plussauutisia!! :love7

Jukkapalmulle lämmin osanotto ja voimia :Heartred

ON: Jee, menkat alkoivat, PAS:iin ilmoittautuminen suoritettu! Tosin mitä enemmän näitä päiviä laskeskelen, sitä todennäköisemmältä vaikuttaa, että siirtopäivä osuisi vkl:lle. :dead: Nyt toivotaan joko aikaista tai myöhäistä ovulaatiota! Ja tietty hienoa, lehtevää, kolmikerroksista limakalvoa! Laskin myös äsken ekaa kertaa meidän yrityskierrot - nyt lähti liikkelle yk43. On tää kyllä yks työmaa.
 
Onko pitkän kaavan mukaan hoidot Husilla aloittaneet saaneet ilmoittautumisen jälkeen kuinka nopsaa tiedon aloittamisesta/hoitoon mahtumisesta Omapolkuun?o_O
Malttamaton täällä kyselee:grin

ilmoittauduin hoitoon 25.4 ja vieläkään ei ole mitään tietoa omapolussa. Ja jos ei mahdu hoitoihin nyt, tuleeko siitäkin tieto sinne?:rolleyes:
 
Onko pitkän kaavan mukaan hoidot Husilla aloittaneet saaneet ilmoittautumisen jälkeen kuinka nopsaa tiedon aloittamisesta/hoitoon mahtumisesta Omapolkuun?o_O
Malttamaton täällä kyselee:grin

ilmoittauduin hoitoon 25.4 ja vieläkään ei ole mitään tietoa omapolussa. Ja jos ei mahdu hoitoihin nyt, tuleeko siitäkin tieto sinne?:rolleyes:

Ootko käynyt katsomassa Kanta.fi tai Apotin sovellus Maisan? Mulla muistaakseni noissa näkyi ihan ekana hoitoon pääsyyn liittyviä kirjauksia, esim.ekassa hoidossa oli Kannassa tyyliin "ilmoittautunut hoitoon DHP:n kautta, Synarela alkaa lauantaina xx.xx.xxxx" . Ja siitä kului jokunen tovi, että vielä soittivat, useampi päivä muistaakseni.

Oon myös kokenut sen Maisan näppäräksi, myös siellä näkyy kaikki tulevat lääkärikäynnit, aiemmat labratulokset, epikriisit jne.

Toivon mukaan pääsisitte nyt hoitoon
 
Takaisin
Top