IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä haettu 5päiväinen kyytiin tänään ja virallinen testipäivä 13.5 eli päivän jinnakoota ennen jos oikein katsoin? Ensi viikolla kyllä varmasti jo testaan ei muuta kun piinailemaan.

Mitenhän muuten oikein pienellä paikkakunnalla asuvat saavat näitä erikoislääkkeitä, joihin liittyy joku tän tyylinen "emme tilaa lääkettä jos sille lopulle määrälle ei ole ostajia" -käänne, saavat kaikki lääkkeet hankittua? :wideyed:

Mulle klinikka antoi piikin siinä siirron yhteydessä ja veloittivat siitä yksittäisestä muiden hoitojen joukossa. Mun mielestä hyvin kätevää noin.

@Sofia2016m Meillä on alkiodiagnostiikka koska olen 40+ sekä ainoasta raskaudesta keskenmeno.

CherryRed: Miten mahtavaa, että terveitä löytyi!!
Onko uutta stimulaatiota ja PASsia mahdollista ns. yhdistää? Jos stimulaation jälkeen on hyvä vointi ja sìirto mahdollinen, niin pakkasesta alkio kyytiin? Kerätyt sitten lähtisivät testaukseen jne.? Ei varmasti se halvin malli, mutta näin off the top of my head...

On mahdollista tehä stimulaatio ja keräys tästä kierrosta, mutta ei voi tehdä siirtoa, kun mulla otetaan se BeReady testi jossa otetaan pillillä kohdun limakalvoa. PAS siirto on siis väkisin aikaisintaan Kesäkuussa.

Mietitään tuota keräysvaihtoehtoa kuitenkin. Lääkäri sanoi että katotaan miltä munaskuissa näyttää ens Ke niin antaa mielipiteensä kannattaako tähän kiertoon vai seuraavaan. Tässä kohtaa sillä siirrolla ei ole niin paniikki, kun kuuskymppisiäkin naisia saadaan raskaaksi, mutta niiden munien pitäs olla mahd nuoria :wink Niin voi olla että halutaan kerätä alkioita vielä. Vaikkei vielä laitettais niitä testeihin. Olis sitten pakkasessa liuta alkioita jos noista kahdesta ei riitä syliin asti. <3

@jannn Voi pylly nyt kun ette mahtuneet! Toivottavasti seuraavasta kierrosta mahdutte ja pääset punktioon ennen kesäsulkua.

@MeeriSiili Oon samaa mieltä Viljan kanssa että tilanne voi muuttua parissakin päivässä. Ymmärrän että vetää mielen alas mutta älä vielä luovuta! Mullakin on molemmilla punktioilla ilmestynyt pari lisää just ennen punktiota vimpan ultran jälkeen. Ja kliseet pitää joskus paikkaansa, että sillä ainokaisella onnistutaan. <3 Tsemppiä!

Tsemppiä kaikille piinailijoille! Toivotaan nyt lisäviivoja testeihin! :smiley-angelic001

CherryRed: Okei joo. Kuvittelin, että BeReadyyn menee yksi kierto jo enivei ja sitten seuraavaan ois voinu ajatella stimulaation. Ei tullut mieleenkään, että BeReady ja stimulaatio vois olla samassa kierrossa. Hienoahan se on joka tapauksessa, että teorian tasolla kaikki kolme settiä on mahdollista ihan jo kahdessa kierrossa!
Varmaan itsekin päätyisin keräyttämään hiukan lisää alkioita. Kun ei niitä enää parin vuoden päästä välttämättä saa.

CherryRed: Okei joo. Kuvittelin, että BeReadyyn menee yksi kierto jo enivei ja sitten seuraavaan ois voinu ajatella stimulaation. Ei tullut mieleenkään, että BeReady ja stimulaatio vois olla samassa kierrossa. Hienoahan se on joka tapauksessa, että teorian tasolla kaikki kolme settiä on mahdollista ihan jo kahdessa kierrossa!
Varmaan itsekin päätyisin keräyttämään hiukan lisää alkioita. Kun ei niitä enää parin vuoden päästä välttämättä saa.

Kyllä me varmaan siihen päädytään. Tänään juteltiin vähän lisää että tekis mieli varmistella. Nyt mieskin on enemmän sen kannalla.
Joo tuli yllätyksenä että voi noinkin paljon optimoida että samasta vielä stimulaatio kun BeReady :grin

Kiitos CherryRed tsempeistä ja kauniista sanoista :Heartred. Niin parempi se on tässä vaiheessa edes 2 pientä follia kuin ei yhtään. AMH vaan on 0.5 ja ikää jo 38, joten en tiedä tsäänssejä voiko niitä muniksia sitten vielä pulpahtaa lisää. Toivotaan!

Ja Elolle hurjasti onnea, toivottavasti pysyy pikkutyyppi nyt mukana :). Olen kyllä niin vilpittömän iloinen näistä positiivisista uutisista täällä, kun tietää mitä tämä matka oikein on ollut, ja mitään muuta en toivo nyt kuin että meillä kaikilla on ne omat pienet nyytit sylissä joku päivä :Heartred

Ja Elolle hurjasti onnea, toivottavasti pysyy pikkutyyppi nyt mukana :). Olen kyllä niin vilpittömän iloinen näistä positiivisista uutisista täällä, kun tietää mitä tämä matka oikein on ollut, ja mitään muuta en toivo nyt kuin että meillä kaikilla on ne omat pienet nyytit sylissä joku päivä :Heartred
Kiitos!:Heartred:smiley-angelic003

Mitenhän muuten oikein pienellä paikkakunnalla asuvat saavat näitä erikoislääkkeitä, joihin liittyy joku tän tyylinen "emme tilaa lääkettä jos sille lopulle määrälle ei ole ostajia" -käänne, saavat kaikki lääkkeet hankittua? :wideyed:

Klinikkojen läheisyydessä on usein apteekkeja, jotka ovat paremmin varautuneet näiden lääkkeiden tarpeeseen. Itse olen siis joskus klinikkakäyntien yhteydessä käynyt samalla paikkakunnalla apteekissa, jos oman kotipaikkakunnan apteekin kanssa on ollut säätämistä. Klinikat osaa myös suositella mistä apteekista kannattaa mennä kyselemään. Kun saa ennen kierron aloitusta reseptit kaikkiin tarvittaviin lääkkeisiin, olen ne kerralla tilannut soittamalla omaan apteekkiin.

Punktio bookattu maanantaille, iiik! Alkoi jännittää, kiitollinen kaikista vinkeistä joita ei ohjeissa ehkä mainita mutta jotka olette käytännössä oppineet ja joita haluatte jakaa eteenpäin :) Hyperin riski leijuu ilmassa, joten jännitystä tähän loppumetreille..

Kiitos kaikille Gonapeptyliin kommentoineille :) itse olen julkisella hoidossa ja sain tuohon reseptin kun hattu kädessä nöyrästi pyysin :hilarious: Joten heiltä sen ostaminen ei onnistu. Mutta tilanne on nyt siis kontrollissa, ja tiedän mistä sen sitten tarpeen vaatiessa haen. En ihan niin optimistinen ole, että ostaisin sen jo nyt, päätin että käyn vasta maanantaina ultran jälkeen hakemassa loput lääkkeet, jotka ovat jo siis apteekissa varauksessa. Kun jos punktio on jo keskiviikkona, tällöin tarvitsisin enää vain irroituspiikin. Mutta jos punktio onkin to tai pe, tarvitsen lisää Gonalia sekä irroituspiikin.

Punktio bookattu maanantaille, iiik! Alkoi jännittää, kiitollinen kaikista vinkeistä joita ei ohjeissa ehkä mainita mutta jotka olette käytännössä oppineet ja joita haluatte jakaa eteenpäin :) Hyperin riski leijuu ilmassa, joten jännitystä tähän loppumetreille..

Millainen olo sulla muuten on nyt ollut? Onko tukala olo yhtään helpottanut? Itsellä olo vähän vaihtelee, töissä oli jo semitukalaa toisinaan, vatsaa välillä viilsi ja muutenkin sellainen mjööh fiilis. Sitten taas tänään olo on mitä mainioin, kävin tunnin kävelylenkillä (toki vauhti sellaista huomattavasti rauhallisempaa kuin normilenkeillä), ja olen muutenkin puuhastellut pihalla jne., eikä ole oikein tuntunut missään.

Huomasin myös sen, että näemmä hiilaripitoinen ruoka tekee oloa vähän tukalammaksi, kuin proteiinipitoinen. Pupsishan aiemmin taisi kommentoida, että oli sairaalassa hyperin takia ollessaan saanut hoitavan tahon puolesta proteiineihin painotettua ruokaa..ja ne nesteytyskapselit ovat ainakin omalla kohdallani toimineet, olen ottanut yhden sellaisen päivässä ja se on ollut riittävä :thumleft

Millainen olo sulla muuten on nyt ollut? Onko tukala olo yhtään helpottanut? Itsellä olo vähän vaihtelee, töissä oli jo semitukalaa toisinaan, vatsaa välillä viilsi ja muutenkin sellainen mjööh fiilis. Sitten taas tänään olo on mitä mainioin, kävin tunnin kävelylenkillä (toki vauhti sellaista huomattavasti rauhallisempaa kuin normilenkeillä), ja olen muutenkin puuhastellut pihalla jne., eikä ole oikein tuntunut missään.

Huomasin myös sen, että näemmä hiilaripitoinen ruoka tekee oloa vähän tukalammaksi, kuin proteiinipitoinen. Pupsishan aiemmin taisi kommentoida, että oli sairaalassa hyperin takia ollessaan saanut hoitavan tahon puolesta proteiineihin painotettua ruokaa..ja ne nesteytyskapselit ovat ainakin omalla kohdallani toimineet, olen ottanut yhden sellaisen päivässä ja se on ollut riittävä :thumleft

Onpa kiva että olet noin hyvin voinut touhuilla! Itsellä mennyt kyllä aika rauhallisesti tämä viikko. Turvotus on ja pysyy, niin kuin olisi pallo vatsassa Vasen puoli kipuilee jatkuvasti, pistän endon piikkiin kyllä sen. Ultrassa ei näkynyt nestettä joten toistaiseksi kaikki kai ihan hyvin. Ohjeeksi sain juoda paljon ja huominen irrotuspiikki vaihtui gonapeptyliin. Tuoresiirron toteutumista epäilen kyllä vahvasti, olo on sen verran huono, että itsestä tuntuu ettei se olisi hyvä ajatus.. mutta tässä on niin monta kohtaa vielä ennen sitä joiden pitää onnistua että turha vielä miettiä koko asiaa

miten muuten on, saanko heti punktiossa kuulla (hus) montako munasolua folleista löytyy? Tätä aloin miettiä enkä löytänyt siihen vastausta.

Onpa kiva että olet noin hyvin voinut touhuilla! Itsellä mennyt kyllä aika rauhallisesti tämä viikko. Turvotus on ja pysyy, niin kuin olisi pallo vatsassa Vasen puoli kipuilee jatkuvasti, pistän endon piikkiin kyllä sen. Ultrassa ei näkynyt nestettä joten toistaiseksi kaikki kai ihan hyvin. Ohjeeksi sain juoda paljon ja huominen irrotuspiikki vaihtui gonapeptyliin. Tuoresiirron toteutumista epäilen kyllä vahvasti, olo on sen verran huono, että itsestä tuntuu ettei se olisi hyvä ajatus.. mutta tässä on niin monta kohtaa vielä ennen sitä joiden pitää onnistua että turha vielä miettiä koko asiaa

miten muuten on, saanko heti punktiossa kuulla (hus) montako munasolua folleista löytyy? Tätä aloin miettiä enkä löytänyt siihen vastausta.

Mullakin on vatsassa sellainen pieni pallomainen tunne, se on aika pinkeän tuntuinen. Mielenkiinnolla odotan, montako follia maanantain UÄ:ssä löytyy :hilarious:

Mulle ainakin silloin ekalla kerralla kerrottiin, montako munasolua folleista löytyi. Heti punktiossahan sai kuulla sen, montako follia löytyi ja sitten kun pääsi sinne omaan tuoliin lepäilemään, hetken päästä tultiin kertomaan montako munasolua oli. Sitä en enää muista, missä vaiheessa tuli tieto, moniko munasolu hedelmöittyi, olikohan se niin että se tuli seuraavana päivänä sinne digihoitopolulle.

Mutta tsemppiä sulle, ja hyvin kaikki sujuu :happy: Mutta tosiaankin tiedän tunteen, kun ainakin itsellä on fiilis että nämä hoidot etenevät aina sloteittain ja aina kun yhdestä on selvinnyt eteenpäin, saa jännittää seuraavaa.

Otat tosiaankin iisisti, nyt on hyvä hetki pyytää kumppania tekemään kaikki kotityöt ja vähän passauttaa :laughing002

Aamuvirkku ja vilja ootte suunnilleen samassa ku minäkin :dance008 mulla oli kolmas ultra eilen ja lääkäri sanoi ettei tuoresiirto onnistu kun oon niin kipeä ja munasolut on niin isoja ja niitä on monta:sorry:meni jotenkin tunteisiin vaikka olis pitäny osata jo varautua ettei siihen tuoresiirtoon päästä.. ovaleap ja fyremadel menee vielä tänään ja huomenna irrotus piikki, tiistaina punktio:wideyed:
Meillä hoidot julkisella ja hoitaja sanoi että kannattaa käydä sairaalan omassa apteekissa, sieltä saa niitä yksittäisiä piikkejä jos tarvii, itsekkin asun pienellä paikkakunnalla niin tuskin olisin sieltä saanut.
Punktio vähän jännittää mut nyt jotenkin enempi stressaa se pas :smiley-angry003 kuitenkin osuu ovis väärälle päivälle ja sitten on kesä sulku eli jos on huono tuuri niin päästään passiin vasta syksyllä:smiley-angry017

Aamuvirkku ja vilja ootte suunnilleen samassa ku minäkin :dance008 mulla oli kolmas ultra eilen ja lääkäri sanoi ettei tuoresiirto onnistu kun oon niin kipeä ja munasolut on niin isoja ja niitä on monta:sorry:meni jotenkin tunteisiin vaikka olis pitäny osata jo varautua ettei siihen tuoresiirtoon päästä.. ovaleap ja fyremadel menee vielä tänään ja huomenna irrotus piikki, tiistaina punktio:wideyed:
Meillä hoidot julkisella ja hoitaja sanoi että kannattaa käydä sairaalan omassa apteekissa, sieltä saa niitä yksittäisiä piikkejä jos tarvii, itsekkin asun pienellä paikkakunnalla niin tuskin olisin sieltä saanut.
Punktio vähän jännittää mut nyt jotenkin enempi stressaa se pas :smiley-angry003 kuitenkin osuu ovis väärälle päivälle ja sitten on kesä sulku eli jos on huono tuuri niin päästään passiin vasta syksyllä:smiley-angry017

Voi myös jutella lääkkeellisestä PAS kierrosta. Siinä pystyy päivälleen suunnittelemaan koko kuukauden eikä mene hukkaan aika eikä mene väärälle päivälle ovulaatio :)

Voi myös jutella lääkkeellisestä PAS kierrosta. Siinä pystyy päivälleen suunnittelemaan koko kuukauden eikä mene hukkaan aika eikä mene väärälle päivälle ovulaatio :)

Kysyin tästä mut lääkärin vastaus oli että "no voihan käydä niinkin että yksittäinen kierto menee ohi mutta ei mielellään lääkkeitä jos oma kierto on suurinpiirtein tasainen ja eihän se kesä tauko kestä kuin neljä viikkoa" :mad: eli tuskin saan lääkkeellistä kiertoa muuta kuin juurikin siinä tapauksessa että se kierto sitten menee ohi..

Mulle tehtiin lääkkeellinen pas, kun meni kolme kiertoa ohi. Yhdessä kierrossa ei ollut ovulaatioita ja kahdessa letrozol kierrossa aina väärä ovis päivä. Nyt toinen lääkkeellinen pas piinailussa ja ma testi.

Kuulema jos kaksi kiertoa menee ohi on lääkkeellinen mahdollinen. Sen onnistumisprosentti on 2% huonompi kuin normaali kierrossa, mutta ero voi johtua myös syistä miksi tehdään lääkkeellinen ylipäätään. Jos naisella ei esim ole omaa kuukautiskiertoa.

Kärsivällisyyttä nämä hoidot kyl vaatii. Toivottavasti saatte sissu90 hyvän määrän alkiota ja pääsette viel nyt ennen kesäsulkua siirtoon!

Kysyin tästä mut lääkärin vastaus oli että "no voihan käydä niinkin että yksittäinen kierto menee ohi mutta ei mielellään lääkkeitä jos oma kierto on suurinpiirtein tasainen ja eihän se kesä tauko kestä kuin neljä viikkoa" :mad: eli tuskin saan lääkkeellistä kiertoa muuta kuin juurikin siinä tapauksessa että se kierto sitten menee ohi..

Voi Pöh sentään mikä vastaus. Ärsyttää kuinka välinpitämättömältä toi kuulostaa. Lääkäreillä on kyllä aikaa odottaa, tekevät vaan työtään. Mutta eivät näköjään ymmärrä sitä, että lapsettomuuden jatkuminen vaan pidempään ja pidempään on rankkaa. Ja jos hoitoja ei pitkitettäisi tahallaan (kun niitä sais oikeasti hoidettua nopeastikin) niin se säästäisi niin paljon murhetta ja tuskaa ihmisiltä. Ja mun mielestä myös ihan rahaa. koska ei tarvisi koittaa samoja keinoja uudelleen ja uudelleen vaan oikeasti optimoitaisi heti kaikki.

Lankesin ja tein testin, haamuplussaa näytti apteekin testi. Tänään on 9 päivää kolmipäiväisen siirrosta, eli oisko tämä nyt sitten dpo12
Voihan se tuosta muuttua vielä huonompaan suuntaan, turhaa tässä vielä iloita.

Takaisin