IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hui! Tänään dpo 13.

Huomenna olisi virallinen testipäivä, mutta koska negaa enteilevä tuhruvuoto on pysynyt poissa ja eilen alkoi kohtua jomottaa tasaisen varmasti ja aika kovaa (uusi oire), niin puolison kanssa päätettiin testata jo aavistustesti tänään. Aiemmin negakerroilla (joita 4 takana), on ollut niin tyylipuhdas nega aina jo nyt, että on voinut vähän laskeutua pilvilinnoista ennen virallista testiä.

Nyt taisi käydä päinvastoin. Huh huh. Laskin tuossa että sekundäärista lapsettomuutta on takana 20kk ja viisi siirtoa, kun viimeksi aloitettiin hoidot imetyksen lopettamisen jälkeen.

Tässä kierrossa oli siis apuna akupunktio 5 krt ennen punktiota lapsettomuuteen kerran viikossa, kahvin juonnin lopettaminen ja 2kuppia vihreää teetä tilalle, uusi lääke Ovaleap, itse otin Panadolia punktion jälkeisiin kipuihin noin viikon 3g/pvä (olisiko osaltaan laskenut matala-asteista tulehdusta, koska kortisoni kiellettiin tässä pistokierrossa). Gonapeptyliä ei saanut ottaa hyperin takia.

Olen pöllämystynyt, nytkö se tapahtuu vihdoin.

IMG_20210307_064856.jpg

Muokattu viimeksi:
Ihmettelen tuota Tilkan linjausten vaihtelua, kun tosiaan lokakuussa miehellä ei ollut mitään asiaa punktioon mukaan koronan takia ja silloin oli koronatilanne todella rauhallinen verrattuna nykyhetkeen. Syyskuussa kun hoidot alkoi sanottiin jo heti, että mies ei sitten pääse ultriin, punktioon eikä alkionsiirtoon mukaan, koska korona.

Kaveri oli loka- marraskuussa Tilkassa hoidossa ja silloin oli päässyt hänen puoliso punktioon mukaan.
Täytyy tosiaan ite tiedustella asiasta kun ensiviikolla folli-ultra. :nailbiting:

Kaveri oli loka- marraskuussa Tilkassa hoidossa ja silloin oli päässyt hänen puoliso punktioon mukaan.
Täytyy tosiaan ite tiedustella asiasta kun ensiviikolla folli-ultra. :nailbiting:

Itse Tilkassa punktiossa ja tuoresiirrossa lokakuussa ja silloin ei saanut puoliso olla mukana. Meillä on Tilkassa ohjeistettu siitä lähtien kun korona alkoi että puoliso ei saa tulla mihinkään mukaan. Ajanvarauksissa on melko selkeästi ilmaistu milloin aika on tarkoitettu molemmille (aloituskäynti kun pitää näyttää henkkarit ja allekirjoittaa sopimus sekä kun puolison pitää jättää siemennäyte)

Hui! Tänään dpo 13.

Huomenna olisi virallinen testipäivä, mutta koska negaa enteilevä tuhruvuoto on pysynyt poissa ja eilen alkoi kohtua jomottaa tasaisen varmasti ja aika kovaa (uusi oire), niin puolison kanssa päätettiin testata jo aavistustesti tänään. Aiemmin negakerroilla (joita 4 takana), on ollut niin tyylipuhdas nega aina jo nyt, että on voinut vähän laskeutua pilvilinnoista ennen virallista testiä.

Nyt taisi käydä päinvastoin. Huh huh. Laskin tuossa että sekundäärista lapsettomuutta on takana 20kk ja viisi siirtoa, kun viimeksi aloitettiin hoidot imetyksen lopettamisen jälkeen.

Tässä kierrossa oli siis apuna akupunktio 5 krt ennen punktiota lapsettomuuteen kerran viikossa, kahvin juonnin lopettaminen ja 2kuppia vihreää teetä tilalle, uusi lääke Ovaleap, itse otin Panadolia punktion jälkeisiin kipuihin noin viikon 3g/pvä (olisiko osaltaan laskenut matala-asteista tulehdusta, koska kortisoni kiellettiin tässä pistokierrossa). Gonapeptyliä ei saanut ottaa hyperin takia.

View attachment 100507

Onnittelut!

Itse Tilkassa punktiossa ja tuoresiirrossa lokakuussa ja silloin ei saanut puoliso olla mukana. Meillä on Tilkassa ohjeistettu siitä lähtien kun korona alkoi että puoliso ei saa tulla mihinkään mukaan. Ajanvarauksissa on melko selkeästi ilmaistu milloin aika on tarkoitettu molemmille (aloituskäynti kun pitää näyttää henkkarit ja allekirjoittaa sopimus sekä kun puolison pitää jättää siemennäyte)

Ivf ensikäynnille varmaan sai tulla puoliso? Kirjoitetaanko silloin uusia soppareita?

Hui! Tänään dpo 13.

View attachment 100507

Aivan mahtavaa, tuhannesti onnea ja toivotaan, että pieni pysyy kyydissä loppuun saakka :happy093

Käytiin miehen kanssa perjantaina Mehiläisessä, ja lääkäri sanoi että toissapäivänä olivat päättäneet taas ettei kumppani saa tulla mukaan. Meitä ei oltu informoitu joten mies sai jäädä. Meillä oli siis vain inssin takia folliultra ja vietiin sopimukset.
Tilkkaan on saanut ainakin alkuvuodesta mennä varhaisultriin mukaan.

Mekin ollaan mehiläisellä. Mä otan kyllä miehen niin monta kertaa mukaan, kunnes sanovat siitä :smug: Ei ole tullut mitään ilmoitusta asiasta.

Muoks. Täällähän oli plussattu!! @Ornament87 Ihanaa ja Onnea! Toivottavasti vahvistuu viivat ja on mukana tiukasti loppuun saakka <3

Mekin ollaan mehiläisellä. Mä otan kyllä miehen niin monta kertaa mukaan, kunnes sanovat siitä :smug: Ei ole tullut mitään ilmoitusta asiasta.

Muoks. Täällähän oli plussattu!! @Ornament87 Ihanaa ja Onnea! Toivottavasti vahvistuu viivat ja on mukana tiukasti loppuun saakka :Heartred

Kiitos Kosmos, Turri ja CherryRed, toivon parasta. Onneksi takana on helppo raskaus ilman mitään ihmeempiä, joten luottoa on. Täytyy uskaltaa luottaa, että kaikki menee hyvin. Ja jos menee kesken niin on ollut jotain ongelmaa.

Täsmälleen sama kokemus Tilkasta viime syksyltä. Hyvin selkeästi ilmaistiin ne kerrat, joille mies oli tervetullut ja ne oli tosiaan meillä juuri nuo kaksi käyntikertaa.

Mä en kyllä ymmärrä miten sitten viime syksynäkin on Tilkassa voinut olla noin eri ohjeistus koska kaverilla kyllä oli puoliso punktiossa matkassa :sorry:
Aika eriarvoistavaa jos toisilla on saanut olla mukana ja toisilla ei.
Noh, ens viikolla sitten selviää oman puolison kohtalo.

Tsemppiä alkaneeseen hoitoon! 10 dpo ei välttämättä vielä näkyisi testissä, mutta 12 dpo luulisi kyllä. Luulisi, ettei Zumenon kuitenkaan aiheuttaisi mitään haittaa, jos niin onnellisesti olisi käynyt, että olisi tärpännyt.

Tulin nyt kommentoimaan, kun pitkästä aikaa päätin kurkata mitä tänne kuuluu.

Tsemppiä teille muillekin meneillään oleviin tai tuleviin hoitoihin!

Zumenonin käyttöohjeissa lukee, ettei saisi käyttää jos on raskaana, sen vuoksi koitin testata. Mutta tänä aamunakin herkkä r-testi nega. Menkat pitäs alkaa ensi Ke.
Mutta tosiaan meidän luomutsäänssit on niin lähellä 0 että en usko raskauteen. Tää nippailu on varmaan zumnenista johtuvaa. Pitää kysyä ens ultrassa lääkärilta tuosta zumenon ja endometrioosi yhteydestä.

Zumenonin käyttöohjeissa lukee, ettei saisi käyttää jos on raskaana, sen vuoksi koitin testata. Mutta tänä aamunakin herkkä r-testi nega. Menkat pitäs alkaa ensi Ke.
Mutta tosiaan meidän luomutsäänssit on niin lähellä 0 että en usko raskauteen. Tää nippailu on varmaan zumnenista johtuvaa. Pitää kysyä ens ultrassa lääkärilta tuosta zumenon ja endometrioosi yhteydestä.

Saa kyllä käyttää, koska tätä käytetään lääkkeellisissä kierroissa rv10-12 asti. Ja jossain jenkeissähän vastaavaa määrätään jos alkuraskaudessa on matalat estrogeenitasot :)

Huomenna on se päivä, kun lääkärin pitäisi soittaa. Nyt jännittää ja pelottaa että joku katastrofi olisi tapahtunut. Jos ei tule mitään siirrettävää :hungover:

Saa kyllä käyttää, koska tätä käytetään lääkkeellisissä kierroissa rv10-12 asti. Ja jossain jenkeissähän vastaavaa määrätään jos alkuraskaudessa on matalat estrogeenitasot :)

Nää taitaa olla taas näitä, että lääkärit tietää mihin käytetään mitäkin, mutta lääkeohjeissa pitää kieltää kaikki, jottei kukaan ala itsehoitelemaan kuvittelemiaan asioita :wink Mutta hyvä tietää tämäkin, koska nyt en sitten panikoi, vaikka muuttuiskin plussaksi. :)

Onnittelut Ornament87 plussasta!

Onnittelut myös kaikille muille plussanneille ja pahoittelut pettymyksen kokeneille. Mulla on vierähtänyt hetki aikaa kun tänne olen viimeksi kirjoitellut. Olen kyllä välillä käynyt kurkkimassa teidän kuulumisia.

Tilkasta sen verran että meillä oli 9/20 punktio ja silloin puoliso sai olla mukana punktiossa, muutoin piti odotella muualla. Nyt meillä tulossa toinen punktio ensi viikolla ja Tilkasta sanottiin että puoliso olisi taas tervetullut punktioon mukaan. Muutoin odottelu tapahtuisi taas muualla.

Onnittelut Ornament87 plussasta!

Onnittelut myös kaikille muille plussanneille ja pahoittelut pettymyksen kokeneille. Mulla on vierähtänyt hetki aikaa kun tänne olen viimeksi kirjoitellut. Olen kyllä välillä käynyt kurkkimassa teidän kuulumisia.

Tilkasta sen verran että meillä oli 9/20 punktio ja silloin puoliso sai olla mukana punktiossa, muutoin piti odotella muualla. Nyt meillä tulossa toinen punktio ensi viikolla ja Tilkasta sanottiin että puoliso olisi taas tervetullut punktioon mukaan. Muutoin odottelu tapahtuisi taas muualla.

Kiitos ja onnea matkaan teillekin tähän hoitokertaan.

Pääsee kyllä :) Olisi ollut kurjaa mennä yksin..

Vähän muuten ahdistavaa varmaan miehille se "näytteen anto" kun Tilkassa ainakin otetaan vuoronumero ja sitten miehet odottelee siinä vierekkäin koppiin pääsyä o_O

Mun mies puhu juuri tästä kun oli miehiä jonoks asti kopin luona, yritä siinä nyt saada jotain eroottista ajateltua :hilarious:

Ivf ensikäynnille varmaan sai tulla puoliso? Kirjoitetaanko silloin uusia soppareita?

Joo, siellä allekirjoitetaan uusia soppareita, eli kummankin täytyy olla paikalla :) Meillä ensikäynnillä toissa viikollaTilkassa mielestäni sanottiin, että punktioon saa tulla, mutta kaikki odottelu- ja valmisteluajat täytyy olla muualla. (Tosin sitä infoa tuli kerralla niin hurjasti, että jälkikäteen epäilen jo kaikkia muistikuviani :confused: )

Hei, sain luettua ketjun läpi ja nyt uskallan kirjoitella.. päästiin ivf jonoon, huhtikuussa pitää ilmoittaa kun menkat alkaa ja silloin pitää alkaa syödä primoluttia ja toukokuussa alkaa sitten varsinaiset pistos hoidot. Pelottaa ja jännittää:wacky: oliko muut syöny primoluttia ennen pistoja? Pelottaa jo valmiiksi kaikki sivuoireet:nailbiting: mulla taustalla endometrioosi/adenomyoosi ja todennäköisesti vasen munatorvi on tukossa, yritystä takana vähän alle kaks vuotta, yhtään plussaa en oo koskaan saanu vaikka kaikkien testien perusteella ovulaatio ainakin tapahtuu normaalisti.. yksi inseminaatio tehtiin joulukuussa, oli tarkoitus tehdä useampi mutta ovulaatio osui aina viikonlopulle joten pyysin et päästään jo jonottamaan ivfään et ehditään ennen kesä sulkua.

Jännitän myös et miten joudun olemaan saikulla näiden uusien hoitojen takia, teen todella fyysistä työtä ja nyt oon lukenut paljon tuosta hyperin riskeistä, oon niin herkkä kaikille hormoonivaihteluille et varmaan saan kaikki sivuoireet:hilarious: ootteko joutunut olemaan pois töistä enemmän kuin sen kolme päivää punktion aikaan? Lisäilen ihteni tuonne listaan kunhan pääsen tietokoneelle:)

Takaisin