Ootteko hoidossa yksityisellä vai julkisella? Me puhuttiin (ollaan yksityisellä) tuosta myös klinikalla, että iän puolesta voisi periaatteessa tehdä vaikka toisen punktion heti perään.
Minä jännitin viimeksi sitä koronatestiä ja onneksi se oli negatiivinen ja päästiin maanantaina punktioon Saaliina 8 munasolua, vaikka alunperin ekassa ultrassa oli vain neljä ja lääkäri kysyi, että keskeytetäänkö koko toimenpide siihen. Onneksi jatkettiin, koska saatiin kuitenkin näin hyvä saalis. Lääkäri sanoi, että nyt ei voi tehdä aikataulun vuoksi pitkää viljelyä, vaikka se olisi ollut aiheellista. Viimeksi saatiin 6 munasolua, joista yksi kemiallinen ja yksi tuulimuna. Näistä tämänkertaisista 8:sta 7 hedelmöittyi ja kaikki jaksoivat tänne torstaille saakka. Lääkäri kertoi, että olivat ihan hyviä munasoluja - kaikki paitsi yksi olivat 8 soluisia ja yksi oli 7 soluinen. Mitä nämä solut kertovat teille?
Olen hyvin huojentunut tästä nyt. Tuoresiirto on siis tehty tänään ja 6 on pakkasessa. Lääkäri ehdotti, että jos tästä ei raskaus lähde niin sitten tehdään seuraava siirto lääkkeelliseen kiertoon ja sulatetaan osa/kaikki ja jatkoviljellään niitä blastoiksi.
Taas ollaan jännän äärellä!
Minä olen usein etänä mukana näillä lääkärinkäynneillä, kuten tänäänkin. Lopuksi sanoin, että nyt sitten vain piinailemaan kuten palstalla aina sanotaan. Tähän lääkäri kommentoi, että millä palstalla? MInä siihen, että lapsettomuuspalstalla IVF-puolella. Sitten lääkäri kyseli hieman, että mitä palstalla puhutaan yms. Sanoin, että yleensä kerrotaan missä vaiheessa kukin menee hoidoissa ja tsempataan toisiamme. Oikeastaan se tsemppaaminen on tärkeintä täällä ja myötäeläminen. Siihen lääkäri totesi, että on hyvä, kun on tätä vertaistukea, kun nämä ovat isoja asioita ja vaikea ihan kelle vaan lähteä sanoittamaan näitä tunteita. Mutta jotenkin hauskaa kertoilla lääkärille vau.fi:n palstasta
Puoliso sai punktion jälkeen klinikalla Cafe Picnicin juustopatonkia, kahvia/teetä, keksejä ja olisiko siinä ollut vielä joku tuoremehu. Aikamoiset tarjoilut oli.
Tsemppiä kaikille ja plussatuulta purjeisiin
Kissankäpälä