IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos tiedosta. Toisella palstalla sain sellaisen käsityksen ettei punktioonkaan olisi tällä hetkellä mahdollista puolison päästä mukaan mutta hyvä ja helpotus jos se oli väärää tietoa. Varmistan asian vielä Tilkasta ensiviikolla kun käyn ultrassa :)

Pääsee kyllä :) Olisi ollut kurjaa mennä yksin..

Vähän muuten ahdistavaa varmaan miehille se "näytteen anto" kun Tilkassa ainakin otetaan vuoronumero ja sitten miehet odottelee siinä vierekkäin koppiin pääsyä o_O

Vähän muuten ahdistavaa varmaan miehille se "näytteen anto" kun Tilkassa ainakin otetaan vuoronumero ja sitten miehet odottelee siinä vierekkäin koppiin pääsyä o_O

Haha, joo on kyllä varmasti. :facepalm:

Henskukka
- diagnoosi 01/2019, miehestä johtuva hedelmättömyys
- 01/2020 hoitoihin hakeutuminen, lahjasiittiöt
- 3 krt. inssi: 05, 06 ja 07/2020, luovuttajan vaihto
- IVF lyhyt kaava 09/2020, kaksi alkiota pakkaseen
- 1. siirto (pas) 12/2020, plussa

Kosmos
-ICSI 2/17, pas 4/17 -> poika 1/18
-8 alkiota siirretty 5/19 alkaen -> 6/19 & 1/20 km, pakastin tyhjä
-2.ICSI suunnitteilla 2021

Ornament87
-2016 hoitoihin 1v yrittämisen jälk. , endometrioosidiagnoosi heti, miehellä kaikki ok
-ovulaatioinduktioita, letrozol kasvatteli endometrioomia
-kevät 2017 laparoskopia, nopeutetusti ivf:ään
-kesäkuu 2017 1.IVF, tuoresiirto, josta poika
-talvi 2020 PAS - nega
-talvi 2020 PAS - 2 alkiota ei selvinneet siirtoon
-kesä 2020 2.IVF tuoresiirto - > nega
-syksy 2020 2x PAS-siirrot > negat
-helmikuu 2021 3.IVF

Pupsis
- Yritystä 8/2017 alkaen
- 3 kiertoa Letrozol 2,5mg ja 3 kiertoa 5mg
- lähete hoitoihin 5/2018 suunnittelukäynti 8/2018
- 3 OI + inssiä 10/19-2/20. Endometrioosi epäily vahvistunut tänä aikana
- 1 IVF pitkä kaava 9-10/2020. 16 follia joista 4 munasolua, 3 kypsää, 2 hedelmöittyi.
- tuoresiisrto 10/2020 nega ja vakava hyperi josta viikon sairaalassa
- 1 (5pv) alkio pakkasessa, 12/20 PAS keskeytyi. Lääkkeellinen PAS tammikuussa 2021. Tämän jälkeen pakkanen tyhjä

Meegu
- ehkäisy pois ja yritys aloitettu 2015
- ovulaatioinduktio x3 - > negaa
- 1.IVF tuoresiirto (lyhyt kaava) 9/20 - > plussa - > km
- 1.PAS 11/20 blasto (luonnolliseen kiertoon) - > nega - > pakastin tyhjä
- 2.IVF tulossa alkuvuodesta

CherryRed
Ehkäisy jätetty pois 2017
- 1. IVF 5/2020: Tuoresiirto->nega
- 1. & 2. luonnol. kierto PAS: ->negat
- 3. lääkkeellinen PAS-> 11/2020 Plussa-> kkm 1/2021
- 2. IVF tulossa

Limppu
- Yritys aloitettu 5/2018
- Lähete 9/2019, ensikäynti 1/2020, hoitoon pääsimme 5/20.
- 3 OI + inssiä 5/20-10/20 -> neg
- IVF suunnittelu 3/21

Tammenterhotar
- Yritys aloitettu 6/2018 -> hoitoon hakeutuminen julkiselle reilun vuoden kuluttua, diagnoosi selittämätön
- 3 x ovulaatioinduktio + inseminaatio 6-10/2020 --> negoja kaikki
- IVF-suunnittelukäynti helmikuun lopussa.

jannn
-Yritys aloitettu 9/18
-Luomuraskaus ja km 3/19
-Kolmas inseminaatio -> plussa 12/20 -> kkm 1/21
-IVF-suunnittelukäynti 4/21

Carnation
-yritys aloitettu 5/19
-kolme inseminaatiota - > negaa
-IVF 9/20, tuoresiirto negatiivinen, kaksi blastoa pakastimeen
- 1. PAS 10/20 -> nega
-2. PAS 12/20 - > plussa, km 12/20
-toinen IVF 1/20

Stella01
- luomuvauva 2018
- ivf 08/20 vaihtui inseminaatioksi
- ivf 10/20 tuoresiirto nega, ei pakastettavaa
- ivf 01/21

Turri
- yritys aloitettu 7/2018
- 1 oi + 4 inssiä --> negaa
- 1. IVF 2/2021 --> tuoresiirto 3/21, pakkasessa 3

Marrukka
- ehkäisy pois 1/2018
- 4/2019 diagnoosi: male factor only
- 1. IVF syksy 2020: tuoresiirto ja Pas molemmat negoja
- seuraava suunnittelukäynti 3/2021

nninas_
-Aktiivista yritystä 12/12 lähtien sekä uudestaan 03/2018
-Osittaista tuubavikaa
-04/10 Tyttö
-1/16 KM
-11/17 Tyttö
-09/18 KU
-06/20 Ivf-suunnittelukäynti
-3/21 1.IVF

Mep
-Yritystä 5/17
-Hakeutuminen tutkimuksiin 6/18: Vasta-aineet + endo joka ei näy missään
-2x inssi kevät 19, molemmat negaa
-1.IVF 8/19, 13 munasolua, 11 kypsää, 7 alkiota, tuoresiirto 4pv, muut 5pv blastoja
-Kaikista siirroista kaksi kemiallista, loput negaa
-Endon hoitaminen pistoksilla syksy 2020
-Kohdunkaulan laajennus syksy 2020
-Tulossa 2.IVF 2/21

Benelobe
-Tutkimukset 5/19 endo diagnoosi
-1 ivf 11/19, 6 alkiota: tuoresiirto neg, 1 ja 2 pas nega
-3 pas plussa, myöhäinen km rv 17+4 12/20
-yksi alkio pakkasessa

Kefir90
-yritystä -14 vuodesta
-tutkimuksiin kevät -18, diagnoosina selittämätön
- 1IVF/ICSI kesä -19 saalis 2blastoa pakkaseen ja kummastakin nega.
-2 IVF 9/20. Saalis 2 alkiota. Tuoresiirto nega.
- 2/21 PAS nro 3. Testaus 11.3

Fliber
- PCOS diagnoosi 2013
- yritystä 8/17lähtien
- 8/20 KM
- 1. mini-IVF 02/21. Saalis 0 munasolua

Meibibeibi
- Yritystä 2018 alkaen
- tutkimukset 2019 ->selittämätön
- koronasulun jälkeen 2020 OI *4 ja yksi inssi
- 1.IVF 2/2021, jonka tuoresiirrosta varovainen plussa

Tuikku84
-1 lapsi oi.+inseminaatiolla 2019
-Toisen yritystä 8.2019
-oi.+inseminaatio x4 ,7-10.20, negat+viimeisimmästä hyperi tms.
-toinen munanjohdin poistettiin 1.21
-IVF- suunnittelukäynti 3.21

Myrtle
1. IVF 3/2020 -> ei tuoresiirtoa, 8 blastoa pakkaseen
1. PAS 5/2020 nega (mahdollinen kemiallinen, yhden päivän haamuviiva)
2. PAS 6/2020 nega
3. PAS 9/2020 nega
4. PAS 10/2020 nega
5. PAS 3/2021 piinapäivät

Jukkapalmu
-Yritystä 5/2019
-4x inseminaatio kevät/syksy 2020, kaikki negoja
-Ivf 12/2020, ei tuoresiirtoa, 3 blastoa pakkaseen
-1.Pas 2/2021, plussa mutta meni kesken.
-2. Pas 4/2021 ?

Sofia2016m
-Yritystä 6/2019
-Luomu plussa 12/2019, josta kkm 1/2020
-aukiolotutkimus 8/2020 - - >munatorvet tukossa
- 1. Ivf. 1/2021, 3 blastoa pakkasessa. Ei tuoresiirtoa
- 1.pas 4/2021?

elo
-ehkäisy jätetty pois -09
-hoitoihin menty -14 -> 3 inssiä nega neljännestä Inssissä raskaus -> Kohtukuolema rv 23
-alkuraskauden km (kemiallinen) alle rv 6+
Vuosina -10, -13 -14 ja -15
-ivf hoitoihin -16
-ivf hoidoista tuoresiirrosta tyttö -17
-pakkasessa 3 alkiota (5 pv ikäisiä)
-”luomu plus” tyttö -19
-PAS suunnitteilla omaan kiertoon 3/-21

Plussanneet
smoothie. (la 24.2.21)
Blanca (la 03/21)
Ilona-H (la 4.4.21)
Elevine (la 23.5.2021)
Smip (LA 21.5.2021)
Cvalda (la 5.6.2020)
Kanna (la 13.6.2021)
Nupo80 (la 29.6.2021)
Upunup (la 23.7.21)
Nabbs (la 28.7.2021)
Henskukka (la 11.9.2021)
Anselmiina_ (la 3.11.2021)

Muokattu viimeksi:
Heippa kaikille! Oon aina väliin käynyt jännäämässä teidän matkaa. Onnea plussanneille!
Meille tuli tosiaan luomuplussa syksyllä 2. Icsi-kierroksen ja 3 siirron jälkeen. Heti PASin jälkeisestä kierrosta.

Nyt viikko 20+1 menossa ja asiat kohtuu hyvin. Hyperemeesi oli karmiva ja vieläkin pahoinvointia, mutta sen kanssa pärjäilee jo ihan hyvin.

Tsemppiä kaikille. Toivon tänne paljon plussatuulia!

Mullahan ois prednisonia kotona, mut en kyl uskalla itsekseni kokeilla :angelic: enkä tiedä millasia annoksia pitäis ottaa..varmaan jos moni ivf siirto menee pieleen niin saan lääkäriltä luvan kokeilla :dontknow
Kyllä lopettaisin paltsujen hyväksymisen :) vaikka mun työkaverit on joustavia niin nolottaa kun en tiedä ens viikolta mikä päivä joudun lähtee inssiin puolenpäivän aikaan :oops: punktiosta tietysti saikkua sit joskus ehkä jopa viikko..siirronkin jälkeen haluisin vapaata päivän pari :bag:

mullakin oli/on prednisolonia itellä jo muutenkin, ei tarvinnu pyydellä reseptiä, ehkäpä meillä lääkäri herkemmin ”antoi kokeilla” kun mulle jo tuttu lääke oli kyseessä. Tosiaan mulla oli mukana kortisoni tuoresiirrossa. Lääkäri sanoi että jos ei oo hyötyä, niin ei oo haittaakaan. Ja itse olin silloin jo kyllä siinä pisteessä että kaikki keinot käyttöön.. uusimmassa suunnitelmassa ei ole mainintaa kortisonista, mutta aion ottaa sitä samalla tavalla kuin viimeksikin. Käytin kortisonia myös ”luomu ylläri raskauden” tukena.
Neuvolassa kiltisti tunnustin että olen raskauden tueksi aloittanut prednisolonin pienellä annoksella (ymmärsivät kyllä kun oli aiemminkin tukena ollut) :angelic:

ensimmäinen havainto mulla, kortisonin mahdollisesta avusta oli kun tulin raskaaksi -10 olin silloin ollut monta viikkoa elämäni ensimmäisellä kortisoni kuurilla, koska sairauteni aktiivinen vaihe oli päällä (Ibd).. silloin heräs kiinnostus voisiko olla joku yhteys. Mut hirveen vähän asiasta tietoo, ja lääkärit ei oikeen halua ottaa kantaa:bookworm:

Mikään ”täydellisen autuaaksi” tekevä ihmelääkehän tämä ei jokatapauksessa ole, jos olisi niin lääkärithän varmaan herkemmin sitä määräisi. Mutta mielenkiintoinen asia jokatapauksessa :cat:

Ennen hoitoihin menoa ”toimin koekaniinina” ja testasin muutamaan kiertoon kortisonia pienillä annoksilla.
..silloin ei saavutettu merkittäviä tuloksia:meh:

mullakin oli/on prednisolonia itellä jo muutenkin, ei tarvinnu pyydellä reseptiä, ehkäpä meillä lääkäri herkemmin ”antoi kokeilla” kun mulle jo tuttu lääke oli kyseessä. Tosiaan mulla oli mukana kortisoni tuoresiirrossa. Lääkäri sanoi että jos ei oo hyötyä, niin ei oo haittaakaan. Ja itse olin silloin jo kyllä siinä pisteessä että kaikki keinot käyttöön.. uusimmassa suunnitelmassa ei ole mainintaa kortisonista, mutta aion ottaa sitä samalla tavalla kuin viimeksikin. Käytin kortisonia myös ”luomu ylläri raskauden” tukena.
Neuvolassa kiltisti tunnustin että olen raskauden tueksi aloittanut prednisolonin pienellä annoksella (ymmärsivät kyllä kun oli aiemminkin tukena ollut) :angelic:

ensimmäinen havainto mulla, kortisonin mahdollisesta avusta oli kun tulin raskaaksi -10 olin silloin ollut monta viikkoa elämäni ensimmäisellä kortisoni kuurilla, koska sairauteni aktiivinen vaihe oli päällä (Ibd).. silloin heräs kiinnostus voisiko olla joku yhteys. Mut hirveen vähän asiasta tietoo, ja lääkärit ei oikeen halua ottaa kantaa:bookworm:

Okei, mielenkiintoista :) mulla siis Prednison 5mg, mutta millasia määriä nämä pienet annokset ovat? Ja miten Prednisolon ja Prednison eroavat toisistaan :scratch muistelin, että lääkkeen ohjeissa lukee että raskaana ei saa sitä syödä, vaikka kai sitä syödään niin aikaisin ettei vaikuta alkioon. Mitenhän se vaikuttaa, ja miksi siitä olisi haittaa :scratch kysyn siitä lisää sitten ivf hoidossa..

Okei, mielenkiintoista :) mulla siis Prednison 5mg, mutta millasia määriä nämä pienet annokset ovat? Ja miten Prednisolon ja Prednison eroavat toisistaan :scratch muistelin, että lääkkeen ohjeissa lukee että raskaana ei saa sitä syödä, vaikka kai sitä syödään niin aikaisin ettei vaikuta alkioon. Mitenhän se vaikuttaa, ja miksi siitä olisi haittaa :scratch kysyn siitä lisää sitten ivf hoidossa..
Hetken tutkailin nettiä, oisko löytyny selkokielellä nopeasti nuiden lääkkeiden ero, mut äkkiseltään en löytäny, samoihin ”vaivoihin” käytetään :think005

mulla ollu siis 10 mg se ylläpito. Siirron yhteydessä muutaman päivän oli 20mg

Silloin kun sairastuin, ja pidempään joutu käyttää 40mg/ vrk, niin silloin kyllä tunsi jo oloissaan myös lääkkeen ”haitat”. Pienemmillä annoksilla onneksi ”turvotukset yms. pysyny poissa.
:happy3

Mä aloitin eilen aamulla zumenonin oton tulevaa IVF:ää varten. Nyt alkoi nippaan navan alta tosi paljon ja oikeen ärsyttävästi. vähän häiritsevää ja osat epämiellyttäviä. Tein raskaustestejä 2 päivä ennen zumenonin alottamista ja eilisen päivän aamuna vielä ennenkuin alotin ottamaan tota. Ihan vaan varmuuden vuoksi. Oikeasti mahdollisuudet on ihan tasoa 0, mutta nyt jotenkin laskeskelin kalenterista että tallettelut osui nätisti ja jos ovulaatiohuipun jälkeen munasolu oliskin irronnut vasta myöhemmin niin nyt vois olla vähintään dpo10 ja enintään dpo 12. Mitään haamuja ei ole tullut, ja käytössä herkät 10mIU testit. Kai sen pitäs jo näkyä jos jotenkin ihmeessä oliskin luomuraskaana?

En muistaisi että näin kovia nippailuja on tullut aikasemmin. Takana yksi lääkkeellinen kierto ja siitä tulin raskaaksi viime marraskuussa. Sillonhan olin varma ettei koko juttu ole onnistunut kun ei ollut paljon mitään oireita. Tänään pitäs olla etä viinitasting kavereiden kanssa...
Tässä myös mietityttää, että voiko zumenoni pahentaa endometrioosia ja kuinka nopeasti? :nailbiting: :oops:
Äh tätä hoitojen aikaista ahdistusta!! :yuck:

Muokattu viimeksi:
Hetken tutkailin nettiä, oisko löytyny selkokielellä nopeasti nuiden lääkkeiden ero, mut äkkiseltään en löytäny, samoihin ”vaivoihin” käytetään :think005

mulla ollu siis 10 mg se ylläpito. Siirron yhteydessä muutaman päivän oli 20mg

Silloin kun sairastuin, ja pidempään joutu käyttää 40mg/ vrk, niin silloin kyllä tunsi jo oloissaan myös lääkkeen ”haitat”. Pienemmillä annoksilla onneksi ”turvotukset yms. pysyny poissa.
:happy3

No sit luulis et 5mg (tai vaikka puolikas :hilarious:) ei haittaisi :rolleyes: joskus söin siis reuman takia n. kuukauden, se lopetus tehtiin asteittain tiputtamalla muistaakseni :scratch jos käyttää siirron yhteydessä niin onko sama homma? En kyllä nyt uskalla ominpäin, kiinnostaa vaan..
Pillerit menevät vanhaksi alkusyksystä..

No sit luulis et 5mg (tai vaikka puolikas :hilarious:) ei haittaisi :rolleyes: joskus söin siis reuman takia n. kuukauden, se lopetus tehtiin asteittain tiputtamalla muistaakseni :scratch jos käyttää siirron yhteydessä niin onko sama homma? En kyllä nyt uskalla ominpäin, kiinnostaa vaan..
Pillerit menevät vanhaksi alkusyksystä..
Mulla oli siirron aikoihin muutama pv 20mg, siitä siirryin ylläpitoannokseen 10mg, näin menin rv 12 asti, siitä sitten 5mg kautta tiputin pois.

Mullahan tuli kortisoni vahingossa pas-kiertoon.. Sain alkionsiirtoa edeltävänä päivänä allergisen reaktion ja jouduin kortisonitiputukseen päivystyksessä. Sitä jatkettiin vielä tablettikuurina. Soittelin klinikalle että haittaako, niin sanoivat että siirtoon vaan jos oma vointi sallii, kortisonia käytetään tukilääkkeenä.

Ite oon miettinyt, että silläköhän plussasin heti elämäni ekasta alkionsiirrosta. Mulla myös lievä endo, fibromyalgia ja ibs.

Ihmettelen tuota Tilkan linjausten vaihtelua, kun tosiaan lokakuussa miehellä ei ollut mitään asiaa punktioon mukaan koronan takia ja silloin oli koronatilanne todella rauhallinen verrattuna nykyhetkeen. Syyskuussa kun hoidot alkoi sanottiin jo heti, että mies ei sitten pääse ultriin, punktioon eikä alkionsiirtoon mukaan, koska korona.

Mä en kuulu tähän ketjuun, enkä tiedä onko tää nyt sopivaa tulla tänne sivusta huutelemaan, mut huomasin vain tän kortisonikeskustelun ja halusin sanoa et mulla kortisonikuurit (40-20mg) on saaneet aikaan kemiallisia (ei siis ikinä ehditty hoitoihin mut raskautumiseen meni 1,5v keskenmenoineen), mistä voisi päätellä et se kyllä tehoaa ainakin osaan ihmisistä, joilla piilevää tulehdusreaktiota kehossa. Haitoista mun piti tulla kertomaan se, että suulakihalkion riski on olemassa, miksi lääkärit ei suosittele sitä välttämättä kovin herkästi tai pitkäkestoisesti koko raskauden läpi tai alkuraskaudessa. Usein kyllä on niin et se pieni annos kortisonia on riskeiltään vähäisempi tai et sen tuomat edut kaataa haitat, jos sitä käytetään oikeaan tarkoitukseen esim. jonkin perussairauden hoitamiseen tai sitten kuten täälläkin jollain ollut tukilääkkeenä. Mulla siis autoimmuunisairaus taustalla ja lääkäri antoi luvan käyttää kortisonia tosi tarpeeseen, jos on ihan pakko, mut ei suositeltu pitkällistä käyttöä. Toistaiseksi oon selvinnyt ilman, mut ymmärsin et kehitysriskien vuoksi, jotka nekin taitaa olla vähäisemmät laskevilla annoksilla, ois jotain vaikutusta siihen, miksi osa lääkäreistä suhtautuu vähän niukasti tähän. :bookworm::)

Tsemppiä, täällä jos missä on ne plussat tervetulleita!

Mä aloitin eilen aamulla zumenonin oton tulevaa IVF:ää varten. Nyt alkoi nippaan navan alta tosi paljon ja oikeen ärsyttävästi. vähän häiritsevää ja osat epämiellyttäviä. Tein raskaustestejä 2 päivä ennen zumenonin alottamista ja eilisen päivän aamuna vielä ennenkuin alotin ottamaan tota. Ihan vaan varmuuden vuoksi. Oikeasti mahdollisuudet on ihan tasoa 0, mutta nyt jotenkin laskeskelin kalenterista että tallettelut osui nätisti ja jos ovulaatiohuipun jälkeen munasolu oliskin irronnut vasta myöhemmin niin nyt vois olla vähintään dpo10 ja enintään dpo 12. Mitään haamuja ei ole tullut, ja käytössä herkät 10mIU testit. Kai sen pitäs jo näkyä jos jotenkin ihmeessä oliskin luomuraskaana?

En muistaisi että näin kovia nippailuja on tullut aikasemmin. Takana yksi lääkkeellinen kierto ja siitä tulin raskaaksi viime marraskuussa. Sillonhan olin varma ettei koko juttu ole onnistunut kun ei ollut paljon mitään oireita. Tänään pitäs olla etä viinitasting kavereiden kanssa...
Tässä myös mietityttää, että voiko zumenoni pahentaa endometrioosia ja kuinka nopeasti? :nailbiting: :oops:
Äh tätä hoitojen aikaista ahdistusta!! :yuck:

Tsemppiä alkaneeseen hoitoon! 10 dpo ei välttämättä vielä näkyisi testissä, mutta 12 dpo luulisi kyllä. Luulisi, ettei Zumenon kuitenkaan aiheuttaisi mitään haittaa, jos niin onnellisesti olisi käynyt, että olisi tärpännyt.

Tulin nyt kommentoimaan, kun pitkästä aikaa päätin kurkata mitä tänne kuuluu.

Tsemppiä teille muillekin meneillään oleviin tai tuleviin hoitoihin!

Muokattu viimeksi:
Henskukka
- diagnoosi 01/2019, miehestä johtuva hedelmättömyys
- 01/2020 hoitoihin hakeutuminen, lahjasiittiöt
- 3 krt. inssi: 05, 06 ja 07/2020, luovuttajan vaihto
- IVF lyhyt kaava 09/2020, kaksi alkiota pakkaseen
- 1. siirto (pas) 12/2020, plussa

Kosmos
-ICSI 2/17, pas 4/17 -> poika 1/18
-8 alkiota siirretty 5/19 alkaen -> 6/19 & 1/20 km, pakastin tyhjä
-2.ICSI suunnitteilla 2021

Ornament87
-2016 hoitoihin 1v yrittämisen jälk. , endometrioosidiagnoosi heti, miehellä kaikki ok
-ovulaatioinduktioita, letrozol kasvatteli endometrioomia
-kevät 2017 laparoskopia, nopeutetusti ivf:ään
-kesäkuu 2017 1.IVF, tuoresiirto, josta poika
-talvi 2020 PAS - nega
-talvi 2020 PAS - 2 alkiota ei selvinneet siirtoon
-kesä 2020 2.IVF tuoresiirto - > nega
-syksy 2020 2x PAS-siirrot > negat
-helmikuu 2021 3.IVF

Pupsis
- Yritystä 8/2017 alkaen
- 3 kiertoa Letrozol 2,5mg ja 3 kiertoa 5mg
- lähete hoitoihin 5/2018 suunnittelukäynti 8/2018
- 3 OI + inssiä 10/19-2/20. Endometrioosi epäily vahvistunut tänä aikana
- 1 IVF pitkä kaava 9-10/2020. 16 follia joista 4 munasolua, 3 kypsää, 2 hedelmöittyi.
- tuoresiisrto 10/2020 nega ja vakava hyperi josta viikon sairaalassa
- 1 (5pv) alkio pakkasessa, 12/20 PAS keskeytyi. Lääkkeellinen PAS tammikuussa 2021. Tämän jälkeen pakkanen tyhjä

Meegu
- ehkäisy pois ja yritys aloitettu 2015
- ovulaatioinduktio x3 - > negaa
- 1.IVF tuoresiirto (lyhyt kaava) 9/20 - > plussa - > km
- 1.PAS 11/20 blasto (luonnolliseen kiertoon) - > nega - > pakastin tyhjä
- 2.IVF tulossa alkuvuodesta

CherryRed
Ehkäisy jätetty pois 2017
- 1. IVF 5/2020: Tuoresiirto->nega
- 1. & 2. luonnol. kierto PAS: ->negat
- 3. lääkkeellinen PAS-> 11/2020 Plussa-> kkm 1/2021
- 2. IVF tulossa

Limppu
- Yritys aloitettu 5/2018
- Lähete 9/2019, ensikäynti 1/2020, hoitoon pääsimme 5/20.
- 3 OI + inssiä 5/20-10/20 -> neg
- IVF suunnittelu 3/21

Tammenterhotar
- Yritys aloitettu 6/2018 -> hoitoon hakeutuminen julkiselle reilun vuoden kuluttua, diagnoosi selittämätön
- 3 x ovulaatioinduktio + inseminaatio 6-10/2020 --> negoja kaikki
- IVF-suunnittelukäynti helmikuun lopussa.

jannn
-Yritys aloitettu 9/18
-Luomuraskaus ja km 3/19
-Kolmas inseminaatio -> plussa 12/20 -> kkm 1/21
-IVF-suunnittelukäynti 4/21

Carnation
-yritys aloitettu 5/19
-kolme inseminaatiota - > negaa
-IVF 9/20, tuoresiirto negatiivinen, kaksi blastoa pakastimeen
- 1. PAS 10/20 -> nega
-2. PAS 12/20 - > plussa, km 12/20
-toinen IVF 1/20

Stella01
- luomuvauva 2018
- ivf 08/20 vaihtui inseminaatioksi
- ivf 10/20 tuoresiirto nega, ei pakastettavaa
- ivf 01/21

Turri
- yritys aloitettu 7/2018
- 1 oi + 4 inssiä --> negaa
- 1. IVF 2/2021 --> tuoresiirto 3/21, pakkasessa 3

Marrukka
- ehkäisy pois 1/2018
- 4/2019 diagnoosi: male factor only
- 1. IVF syksy 2020: tuoresiirto ja Pas molemmat negoja
- seuraava suunnittelukäynti 3/2021

nninas_
-Aktiivista yritystä 12/12 lähtien sekä uudestaan 03/2018
-Osittaista tuubavikaa
-04/10 Tyttö
-1/16 KM
-11/17 Tyttö
-09/18 KU
-06/20 Ivf-suunnittelukäynti
-3/21 1.IVF

Mep
-Yritystä 5/17
-Hakeutuminen tutkimuksiin 6/18: Vasta-aineet + endo joka ei näy missään
-2x inssi kevät 19, molemmat negaa
-1.IVF 8/19, 13 munasolua, 11 kypsää, 7 alkiota, tuoresiirto 4pv, muut 5pv blastoja
-Kaikista siirroista kaksi kemiallista, loput negaa
-Endon hoitaminen pistoksilla syksy 2020
-Kohdunkaulan laajennus syksy 2020
-Tulossa 2.IVF 2/21

Benelobe
-Tutkimukset 5/19 endo diagnoosi
-1 ivf 11/19, 6 alkiota: tuoresiirto neg, 1 ja 2 pas nega
-3 pas plussa, myöhäinen km rv 17+4 12/20
-yksi alkio pakkasessa

Kefir90
-yritystä -14 vuodesta
-tutkimuksiin kevät -18, diagnoosina selittämätön
- 1IVF/ICSI kesä -19 saalis 2blastoa pakkaseen ja kummastakin nega.
-2 IVF 9/20. Saalis 2 alkiota. Tuoresiirto nega.
- 2/21 PAS nro 3. Testaus 11.3

Fliber
- PCOS diagnoosi 2013
- yritystä 8/17lähtien
- 8/20 KM
- 1. mini-IVF 02/21. Saalis 0 munasolua

Meibibeibi
- Yritystä 2018 alkaen
- tutkimukset 2019 ->selittämätön
- koronasulun jälkeen 2020 OI *4 ja yksi inssi
- 1.IVF 2/2021, jonka tuoresiirrosta varovainen plussa

Tuikku84
-1 lapsi oi.+inseminaatiolla 2019
-Toisen yritystä 8.2019
-oi.+inseminaatio x4 ,7-10.20, negat+viimeisimmästä hyperi tms.
-toinen munanjohdin poistettiin 1.21
-IVF- suunnittelukäynti 3.21

Myrtle
1. IVF 3/2020 -> ei tuoresiirtoa, 8 blastoa pakkaseen
1. PAS 5/2020 nega (mahdollinen kemiallinen, yhden päivän haamuviiva)
2. PAS 6/2020 nega
3. PAS 9/2020 nega
4. PAS 10/2020 nega
5. PAS 3/2021 piinapäivät

Jukkapalmu
-Yritystä 5/2019
-4x inseminaatio kevät/syksy 2020, kaikki negoja
-Ivf 12/2020, ei tuoresiirtoa, 3 blastoa pakkaseen
-1.Pas 2/2021, plussa mutta meni kesken.
-2. Pas 4/2021 ?

Sofia2016m
-Yritystä 6/2019
-Luomu plussa 12/2019, josta kkm 1/2020
-aukiolotutkimus 8/2020 - - >munatorvet tukossa
- 1. Ivf. 1/2021, 3 blastoa pakkasessa. Ei tuoresiirtoa
- 1.pas 4/2021?

elo
-ehkäisy jätetty pois -09
-hoitoihin menty -14 -> 3 inssiä nega neljännestä Inssissä raskaus -> Kohtukuolema rv 23
-alkuraskauden km (kemiallinen) alle rv 6+
Vuosina -10, -13 -14 ja -15
-ivf hoitoihin -16
-ivf hoidoista tuoresiirrosta tyttö -17
-pakkasessa 3 alkiota (5 pv ikäisiä)
-”luomu plus” tyttö -19
-PAS suunnitteilla omaan kiertoon 3/-21

Plussanneet
smoothie. (la 24.2.21)
Blanca (la 03/21)
Ilona-H (la 4.4.21)
Elevine (la 23.5.2021)
Smip (LA 21.5.2021)
Cvalda (la 5.6.2020)
Kanna (la 13.6.2021)
Nupo80 (la 29.6.2021)
Upunup (la 23.7.21)
Nabbs (la 28.7.2021)
Henskukka (la 11.9.2021)
Minnihiiri84 (la 17.9.2021)
Anselmiina_ (la 3.11.2021)

Hei onko kellään ajankohtaista tietoa puolison pääsystä mukaan folli-ultraan ja punktioon Tilkassa? o_O
Edellisessä ultrassa helmikuussa (väliaika-ultra kun edellisestä oli aikaa) ei saanut puoliso tulla matkaan mukaan ollenkaan.

Mehiläisessä ei ole viime kevään jälkeen päässyt oikeastaan millekään vastaanotolle mukaan. Sain hakea puolison punktiosta ja sen jälkeiselle lääkärin vastaanotolle pääsin mukaan, kun olin jo kerta siellä.

Kissankäpälä

Mehiläisessä ei ole viime kevään jälkeen päässyt oikeastaan millekään vastaanotolle mukaan. Sain hakea puolison punktiosta ja sen jälkeiselle lääkärin vastaanotolle pääsin mukaan, kun olin jo kerta siellä.

Kissankäpälä

Käytiin miehen kanssa perjantaina Mehiläisessä, ja lääkäri sanoi että toissapäivänä olivat päättäneet taas ettei kumppani saa tulla mukaan. Meitä ei oltu informoitu joten mies sai jäädä. Meillä oli siis vain inssin takia folliultra ja vietiin sopimukset.
Tilkkaan on saanut ainakin alkuvuodesta mennä varhaisultriin mukaan.

Mä en kuulu tähän ketjuun, enkä tiedä onko tää nyt sopivaa tulla tänne sivusta huutelemaan, mut huomasin vain tän kortisonikeskustelun ja halusin sanoa et mulla kortisonikuurit (40-20mg) on saaneet aikaan kemiallisia (ei siis ikinä ehditty hoitoihin mut raskautumiseen meni 1,5v keskenmenoineen), mistä voisi päätellä et se kyllä tehoaa ainakin osaan ihmisistä, joilla piilevää tulehdusreaktiota kehossa. Haitoista mun piti tulla kertomaan se, että suulakihalkion riski on olemassa, miksi lääkärit ei suosittele sitä välttämättä kovin herkästi tai pitkäkestoisesti koko raskauden läpi tai alkuraskaudessa. Usein kyllä on niin et se pieni annos kortisonia on riskeiltään vähäisempi tai et sen tuomat edut kaataa haitat, jos sitä käytetään oikeaan tarkoitukseen esim. jonkin perussairauden hoitamiseen tai sitten kuten täälläkin jollain ollut tukilääkkeenä. Mulla siis autoimmuunisairaus taustalla ja lääkäri antoi luvan käyttää kortisonia tosi tarpeeseen, jos on ihan pakko, mut ei suositeltu pitkällistä käyttöä. Toistaiseksi oon selvinnyt ilman, mut ymmärsin et kehitysriskien vuoksi, jotka nekin taitaa olla vähäisemmät laskevilla annoksilla, ois jotain vaikutusta siihen, miksi osa lääkäreistä suhtautuu vähän niukasti tähän. :bookworm::)

Tsemppiä, täällä jos missä on ne plussat tervetulleita!

Kiitos infosta :happy:

Takaisin