IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
IVF:n pitkän kaavan käyneet: viivästyttikö Synarela teillä menkkojen alkua ja kuinka paljon? Itsellä vasta pari päivää myöhässä mutta hermoilen silti :grin. Tein varmuuden vuoksi myös raskaustestin dpo13, joka nega, eli siitä ei pitäisi olla kyse. Pistosten aloitusultra on vasta 11.3., eli tässä on onneksi vielä hyvin aikaa.

IVF:n pitkän kaavan käyneet: viivästyttikö Synarela teillä menkkojen alkua ja kuinka paljon? Itsellä vasta pari päivää myöhässä mutta hermoilen silti :grin. Tein varmuuden vuoksi myös raskaustestin dpo13, joka nega, eli siitä ei pitäisi olla kyse. Pistosten aloitusultra on vasta 11.3., eli tässä on onneksi vielä hyvin aikaa.

Mulla viivästyi vajavan kaksi vuorokautta menkkojen alku Synarelaa käyttäessä.

Tein aamulla testin (dpo 12, viikko siirrosta) ja negaa oli... mutta siinä nesteen noustessa pitkin tikkua, punainen viiva kävi myös testiviivan paikalla ja sitten hävisi. En ole ennen kiinnittänyt huomiota, mutta tekeekö teillä muilla testit myös noin, että se testiviiva näkyy siinä hetken aikaa, kun tikku kostuu? Olin jo aamusella hetken ihan onnesta soikeana, kunnes se viiva sitten vajaan minuutin aikana katosi. Kontrolliviiva oli ihan normaali.

Tein aamulla testin (dpo 12, viikko siirrosta) ja negaa oli... mutta siinä nesteen noustessa pitkin tikkua, punainen viiva kävi myös testiviivan paikalla ja sitten hävisi. En ole ennen kiinnittänyt huomiota, mutta tekeekö teillä muilla testit myös noin, että se testiviiva näkyy siinä hetken aikaa, kun tikku kostuu? Olin jo aamusella hetken ihan onnesta soikeana, kunnes se viiva sitten vajaan minuutin aikana katosi. Kontrolliviiva oli ihan normaali.

Riippuu testistä, osa tekee ja osa ei. Oon pahoillani negasta :/ Onko teillä pakkasessa vielä alkioita?

Mulla ei myöhästyttänyt yhtään

Onko muille ohjeistettu ettei kuukuppia saa käyttää punktion jälkeiseen vuotoon? Mä oon käyttänyt sitä 16 vuotiaasta ja inhoon siteitä.. Polilta ei suositella sen käyttöä, mutta mulla ei tullut punktion jälkeen mitään vuotoa ees niin vaikea kuvitella että haavat tulehtuisi kuukupin takia, kun ne ovat jo luultavasti ihan ummessa.

Nonnih ensikäynti Hus:sissa takana ja pitkällä kaavalla aloitetaan nyt sitten.
Huhtikuussa mahdollinen eka siirto, riippuen mahdutaanko jonoissa hoitoihin.
Kyllä paljon on vielä sisäistettävää vaikka esim.pistoshoito on tuttua yms.:wideyed::wacky:

Ymmärsin, että seuraavista menkoista(maaliskuun lopulla)aloitetaan jo sumuttelu, mutta en ole enää varma siitäkään. Löytyyköhän näihin sitten ohjeet Omapolusta?!:woot:
Jessus... eka kyselee kaikesta ja varmistaa lääkäriltä ja klinikalta päästyä pää tyhjenee.:rolleyes:

Onko muille ohjeistettu ettei kuukuppia saa käyttää punktion jälkeiseen vuotoon? Mä oon käyttänyt sitä 16 vuotiaasta ja inhoon siteitä.. Polilta ei suositella sen käyttöä, mutta mulla ei tullut punktion jälkeen mitään vuotoa ees niin vaikea kuvitella että haavat tulehtuisi kuukupin takia, kun ne ovat jo luultavasti ihan ummessa.

Eihän sitten ole tarvetta kuukupille, jos ei tullut vuotoa punktion jälkeen? Vai mitä tarkoitat? Mulle sanottiin, ettei tamponia tai kuppia vuotoon tulehdusriskin takia. En ottaisi mitään riskiä, että saisi tulehduksen.

Siis ei se kai muuten haittaa, mutta jos ongelma on se ettei saa nestettä liikkeelle niin sit varmaan ei kannata puristaa lisävastusta siihen :grin Mua ohjeistettu että puristaa, neula sisään, sit lopettaa puristamisen ja töräyttää lääkkeen.

Mulle sanottiin vaan, että höllätä sitten, kun ruisku on tyhjä. Pitääpä nyt sitten kiinnittää huomiota siihen, kuinka lujaa tuota nahkaa puristaa..:)

Eihän sitten ole tarvetta kuukupille, jos ei tullut vuotoa punktion jälkeen? Vai mitä tarkoitat? Mulle sanottiin, ettei tamponia tai kuppia vuotoon tulehdusriskin takia. En ottaisi mitään riskiä, että saisi tulehduksen.

Tyhjennysvuotoa tarkoitan.

Ehkä mä sit vaan niitä siteitä käytän, en kyl myöskään haluu turhaa riskiä :hungover: Ei oo vielä vuoto alkanut

Minulla on ollut sama ongelma OneStep-testien kanssa. Jokaiseen tuli punainen viiva ja joskus se viiva jäi vaikka en ollut raskaana ja joskus se hävisi noin minuutin jälkeen. Muiden halpistestien kanssa ei samaa ongelmaa.

Nonnih ensikäynti Hus:sissa takana ja pitkällä kaavalla aloitetaan nyt sitten.
Huhtikuussa mahdollinen eka siirto, riippuen mahdutaanko jonoissa hoitoihin.
Kyllä paljon on vielä sisäistettävää vaikka esim.pistoshoito on tuttua yms.:wideyed::wacky:

Ymmärsin, että seuraavista menkoista(maaliskuun lopulla)aloitetaan jo sumuttelu, mutta en ole enää varma siitäkään. Löytyyköhän näihin sitten ohjeet Omapolusta?!:woot:
Jessus... eka kyselee kaikesta ja varmistaa lääkäriltä ja klinikalta päästyä pää tyhjenee.:rolleyes:

Sepä se! Meillä on vihko mihin kirjotetaan kysymyksiä aina kotona kun tulee mieleen käyntien välillä ja sitten kysellään siitä listasta. Ei pysty muuten muistaan kaikkia kysymyksiä tai vastauksiakaan. Meille on tullut toimiva rutiini, että kun oon siinä haarat levällään tutkittavana, niin mies kyselee pöydän äärestä kysymyksiä lääkäriltä :grin ja kirjaa vastaukset vihkoon, kun ittellä vähän vaikeeta siinä tilanteessa kirjotella. Tämä siksi, kun lääkäriajatkin on suht. lyhyitä ,niin näin varmasti ehditään kysyä kaikki.

Tsemppiä hoitoon! :)

Normaalisti kierto 25-26 päivää. Synarelan kanssa 28 päivää

Takaisin