IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on aina oviksensta pari päivän jälkeen tosi kipeet nännit niin ainakin siitä tiedän ovuloineeni.. Käytän samoja liuska testejä aina mutta tuntuu että ne silti vaihtelee ne viivat.. Tässä vähän perempi kuva liuska testistä, oli vähän huonosti näkyvissä tossa ekassa kuvassa. Mutta eihän tässäkään vielä ihan tasavahvat viivat ole..

Miltä tän aamun testi näyttää?

Mulla tuli luultavasti eilisestä Gonapeptylistä aika kova ahdistus ja vitutus. Oon muuten ollut suht rauhallinen ja hyvällä fiiliksellä stimujen ajan, mutta nyt vituttaa ihan huolella. Hyvä ettei oo mieskin menossa vaihtoon! Samalla ärsyttää tuleva välikierto.

Mulla tuli luultavasti eilisestä Gonapeptylistä aika kova ahdistus ja vitutus. Oon muuten ollut suht rauhallinen ja hyvällä fiiliksellä stimujen ajan, mutta nyt vituttaa ihan huolella. Hyvä ettei oo mieskin menossa vaihtoon! Samalla ärsyttää tuleva välikierto.

Mulla oli pistosten aikaan pinna tosi kiireellä mutta helpotti loppua kohden.. Tsemppiä!

Joo ja mä tiedän myös tapauksen jossa siirretty yksi alkio ja tuloksena tyttö ja poika :dummy::dummy1:. Mutta eiköhän aika moni meistä olisi valmis myös kaksosraskauteen! Itse ainakin oli salaa innoissani kun insseissä kypsyi aina kaksi isoa follia, mutta ei vaan tullut yhtäkään vaikka 4 x yritettiin...

Mulla epäiltiin kaksosraskautta ihan alkuraskaudessa (josta tuli kkm), kun näkyi toinen epäselvä kaiku. Ja olin kyllä siinä aika innoissaan että tulis 2 samantien. Tälleen yli nelikymppisenä se olis ollut lottovoitto, koska olis saanut haluamansa lapsiluvun kerralla <3
Oltaisiin siis niin onnekkaita, kun saataisiin edes yksi.

Hei te ketkä ootte jo käynyt hoidoissa ja käytössä ollut ovitrelle sekä orgalutran, vaikuttaako nämä lääkkeet raskaustestin tulokseen ja kuinka kauan on varoaika? Mietin tässä ensi viikolla alkavaa ivf ja tulevaa piinailua :angelic:

Voi Kosmos, kyllä nää hoidot vaan käy psyykeen päälle! Ja niin turhauttavia noi pakolliset välikierrot :banghead:

Mulla on ollut yllättävän hyvä olo fyysisesti koko pistelyn ajan, lähinnä ummetusta ja ajoittaisia muniskipuja. Kaikki muut pistokset nyt takana, illalla vielä ovitrelle. Eniten jännittää tiistain punktio ja sen jälkeinen olotila (ja tietysti se, saadaanko yhtään alkiota) :nailbiting:

Ovitrelle voi näkyä 10 päivää vielä piston jälkeen raskaustestissä. Itsellä näkyi vielä haalea 9.päivänä, 10.oli jo nega. Testasin joka toinen päivä miten poistuu

Hei kiitos paljon! Muistelinkin, että Ovitrelle taisi olla se joka saattaa näkyä testissä.
Vois itsekkin ihan mielenkiinnosta seurata sen poistumista, onpahan jotain tekemistä :)

Onko ennen PASia yhdyntäkielto? Jos sattuisi tärppäämään just samaan aikaan siirron kanssa :hilarious:

Eipä meitä ainakaan ole kielletty, mutta ehkäpä lääkäri on todennut, ettei näin pitkällä yrittämisellä luomumahdollisuus ole kovin suuri. :depressed: Mutta oishan tuo aika vekkulia, jos tästä kierrosta useampi tarttuis kyytiin. :nailbiting:

Voi Kosmos, kyllä nää hoidot vaan käy psyykeen päälle! Ja niin turhauttavia noi pakolliset välikierrot :banghead:

Mulla on ollut yllättävän hyvä olo fyysisesti koko pistelyn ajan, lähinnä ummetusta ja ajoittaisia muniskipuja. Kaikki muut pistokset nyt takana, illalla vielä ovitrelle. Eniten jännittää tiistain punktio ja sen jälkeinen olotila (ja tietysti se, saadaanko yhtään alkiota) :nailbiting:

Muakin yllätti miten ok olo on ollut pistelyjen ajan! Toivottavasti menee punktiot meillä hyvin ja munasoluja saadaan hyvä määrä :) ja sit ne kauniisti hedelmöittyis!

Mua alkoi nyt myös aika voimakkaasti pyörryttää ja yököttää. Syytän tota Gonapeptyliä.

Meitä neuvottiin käyttämään ehkäisyä alkionsiirtokierrossa. Johtuen siitä että meillä oli alkiodiagnostiikka mahdollisesti periytyvän kromosomivian takia ja lääkärit halusivat tietää että kasvamaan lähtevä alkio on varmasti se tutkittu ja siirretty. Eikä meitäkään huvittanut ottaa riskiä että olisi lisäksi tullut luomuraskaus joka olisi saattanut mennä kesken ja vetää terveen alkion mukanaan.

Tänään tesit näytti tältä. Samaan aikaan tehty kun eilen ja samasta pissasta.. Saas nähdä päästäänkö nytkään siirtoon..

Liitteet

• IMG_20210228_160005.jpg
    IMG_20210228_160005.jpg
    12.2 KB · Katsottu: 186
Tänään tesit näytti tältä. Samaan aikaan tehty kun eilen ja samasta pissasta.. Saas nähdä päästäänkö nytkään siirtoon..

Onneksi sulla on ultra vielä tulossa :) Onko sulla yleensä muuten säännöllinen kierto ja ovis samana päivänä joka kierrossa? Milloin yleensä on ollut ovisplussa?

Punktiopäivä on kyllä jännittävä :) Suonensisäiset lääkkeet ja puudutus auttavat hyvin. Kipulääkettä saa punktion aikana tarvittaessa lisää kanyyliin. Se on nopeasti ohi onneksi. Mulla ei ollut kipuja heti punktion jälkeen, mutta sitten kotiin päästyä tuli enemmänkin kipuja. Lämmitettävä kaura- tai vehnäpussi auttoi mulla hyvin. Miehen rooli oli lämmitellä niitä pusseja mulle mikrossa ja tuoda sohvalle, kun makoilin punktiopäivän illan. Hoitaja sanoi, että yleensä punktiopäivän ilta on se kivuliain, mutta sitten helpottaa. Toki otin kipulääkettäkin. Sain sairaalasta pari Panacod-tablettia mukaan loppupäiväksi ja ne tulivat tarpeeseen myös!

Paljon tsemppiä punktiopäivään! Kyllä siitä selviää :)

Muokattu viimeksi:
Punktiopäivä on kyllä jännittävä :) Suonensisäiset lääkkeet ja puudutus auttavat hyvin. Kipulääkettä saa punktion aikana tarvittaessa lisää kanyyliin. Se on nopeasti ohi onneksi. Mulla ei ollut kipuja heti punktion jälkeen, mutta sitten kotiin päästyä tuli enemmänkin kipuja. Lämmitettävä kaura- tai vehnäpussi auttoi mulla hyvin. Miehen rooli oli lämmitellä niitä pusseja mulle mikrossa ja tuoda sohvalle, kun makoilin punktiopäivän illan. Hoitaja sanoi, että yleensä punktiopäivän ilta on se kivuliain, mutta sitten helpottaa. Toki otin kipulääkettäkin. Sain sairaalasta pari Panacod-tablettia mukaan loppupäiväksi ja ne tulivat tarpeeseen myös!

Paljon tsemppiä punktiopäivään! Kyllä siitä selviää :)

Kiitos tsempeistä ja hyviä vinkkejä! Tarvii kaivaa viljatyynyt esille :happy: ja ostaa Panadolia. Onkos jotain muuta mitä olis hyvä ajatella/hommata valmiiks ennen punktiota?

Ja Kosmokselle onnea huomiseen, iltasuunnitelmat kuulostaa hyvältä :Heartpink

Kiitos tsempeistä ja hyviä vinkkejä! Tarvii kaivaa viljatyynyt esille :happy: ja ostaa Panadolia. Onkos jotain muuta mitä olis hyvä ajatella/hommata valmiiks ennen punktiota?

Ja Kosmokselle onnea huomiseen, iltasuunnitelmat kuulostaa hyvältä :Heartpink

Kiitos ❤️

Varmaan kannattaa hommata jotain juotavaa kotiin (punktion jälkeen kannattaa juoda reilusti) ja sit eväät polille :) Tai mun ainakin pitää mennä syömättä sinne!

Takaisin