IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla punktio yksityisellä, käskettiin syödä tukeva lounas (punktio klo 15). Kahteen tuntiin ei saanut syödä, eikä juoda, muuta kuin ottaa 1h ennen esilääkitys eli 800mg Burana ja 1g Panadol. Nämä sai tietenkin ottaa nesteen kanssa. Klinikalle piti saapua 30 min ennen toimenpidettä.

Punktiossa kanyylin kautta joku vahvempi lääkitys alkuun (sanoivat että nyt tuntuu kuin tippuisit sängyltä mutta et tipu), sit emättimen kautta puudutus. Toimenpiteen aikana kipulääkettä kanyylin kautta ja vielä kotimatkalle yksi kipulääke suun kautta (en muista mikä, oisko voinut olla ketoriinia vaikka sain jo Buranan..?). Hoitaja vielä lämmitti mukana olleen kauratyynyn mulle autoon. En tuntenut kyllä kipua toimenpiteessä, ainoastaan ultrasauvaan kiinnitetty neula hankasi jotenkin paikkoja, mutta saivat sen sellaiseen asentoon ettei tuntunut. Todella kivutonta! Pari päivää tuntui istuessa lantionpohjassa jotain pientä kipua, tiesi että siellä on tehty jotain. Pientä kramppaamista, mut se loppui noin 1h toimenpiteen jälkeen.

Suosittelen kyl punktion jälkeen apteekista saatavia nesteytystabletteja! Niitä kun ottaa, on paljon helpompi myös juoda paljon, ei ala vain neste hölskyä vatsassa vaan imeytyy kunnolla.

Hoitaja sanoi että todennäköisesti tässä kierrossa ei päästä siirtoon kun perjantaina en tehnyt testiä.. Kysyy kuitenkin vielä lääkäriltä ja soittelee takaisin.. Mä en jaksa enään odottaa :sad010

Ei oo totta :pale Onko sulla se huomisen ultra kuitenkin voimassa? Että näkis/varmistais kuitenkin tilanteen.

20 munasolua :)

Voi vitsit, ihan mielettömän hyvä tulos, mahtavaa :hello2

Saatko muuten tietoja hedelmöittyneistä/alkioista miten/koska? TAYSilla ei ilmeisesti ilmotella mitään ennen siirtoa, jos se on samassa kierrossa, mutta mietin että luulis näitä tuetoja annettavan, mikäli siirto on vasta seuraavassa kuussa.

Hoitaja sanoi että todennäköisesti tässä kierrossa ei päästä siirtoon kun perjantaina en tehnyt testiä.. Kysyy kuitenkin vielä lääkäriltä ja soittelee takaisin.. Mä en jaksa enään odottaa :sad010

Siis eikö ne ultrassa näe mikä on tilanne ja voi sitten päättää siirtääkö vai ei.

Voi vitsit, ihan mielettömän hyvä tulos, mahtavaa :hello2

Saatko muuten tietoja hedelmöittyneistä/alkioista miten/koska? TAYSilla ei ilmeisesti ilmotella mitään ennen siirtoa, jos se on samassa kierrossa, mutta mietin että luulis näitä tuetoja annettavan, mikäli siirto on vasta seuraavassa kuussa.

Ens maanantaina lääkäri soittaa alkioiden tilanteen :)

Hei kaikki! Aattelin tulla tännekin höpisemään jos vain mukaan mahtuu:bookworm: meillä yritystä 2v, neljä inssiä tehty viime vuonna, ei plussaa. Joulukuussa sitten ivf. 3 blastoa saatiin pakkaseen, tuoresiirtoa ei hyperi riskin takia. Siitä tuli plussa mutta kesken meni.. Nyt vuoto loppunut ja välikiertoa vietellään. Onko kellään kokemusta km jälkeisestä kierrosta? Lähinnä kuinka pitkä tästä voi tulla:banghead:

Hei kaikki! Aattelin tulla tännekin höpisemään jos vain mukaan mahtuu:bookworm: meillä yritystä 2v, neljä inssiä tehty viime vuonna, ei plussaa. Joulukuussa sitten ivf. 3 blastoa saatiin pakkaseen, tuoresiirtoa ei hyperi riskin takia. Siitä tuli plussa mutta kesken meni.. Nyt vuoto loppunut ja välikiertoa vietellään. Onko kellään kokemusta km jälkeisestä kierrosta? Lähinnä kuinka pitkä tästä voi tulla:banghead:

Todella suuret pahoittelut keskenmenosta, todella ikävää kun pääsitte jo niin pitkälle. Onneksi teillä on hieno blastosaalis vielä pakkasessa! toivotaan, että jokin niistä on se oikea.:)

Tämä on varmaan todella yksilöllistä. Itselläni oli hyvin pitkä kierto km jälkeen. Vuodon loppumisen jälkeen sain odotella noin 45pv seuraavien kuukautisten alkua, mutta olen ymmärtänyt että usein menee nopeammin. Ensimmäiset kuukautiset olivat normaalia runsaamat ja hieman pidemmät kuin normaalisti

Todella suuret pahoittelut keskenmenosta, todella ikävää kun pääsitte jo niin pitkälle. Onneksi teillä on hieno blastosaalis vielä pakkasessa! toivotaan, että jokin niistä on se oikea.:)

Tämä on varmaan todella yksilöllistä. Itselläni oli hyvin pitkä kierto km jälkeen. Vuodon loppumisen jälkeen sain odotella noin 45pv seuraavien kuukautisten alkua, mutta olen ymmärtänyt että usein menee nopeammin. Ensimmäiset kuukautiset olivat normaalia runsaamat ja hieman pidemmät kuin normaalisti

Kiitos!:Heartred Jännä nähdä tosiaan kauan menee et menkat alkaa, ei auta kun odottaa.. Yhtä odotustahan tää koko projekti tuppaa olemaan:dontknow

Kiitos!:Heartred Jännä nähdä tosiaan kauan menee et menkat alkaa, ei auta kun odottaa.. Yhtä odotustahan tää koko projekti tuppaa olemaan:dontknow

Olen pahoillani, että teillä meni kesken. <3

Mun eka kierto kkm:n jälkeen kesti 34 päivää, normi kierto 29 päivää. Onko sulla jo nega raskaustestistä?

Oon pahoillani keskenmenosta <3 Mulla on ollut yksi keskenmeno. Mulla käynnistyi uusi kierto, kun km-jälkivuoto oli loppumassa. Silloin näytti raskaustestikin jo negaa. Km:n jälkeinen ovulaatio oli myös kivulias ja oli tosi selkeät ovisoireet.

Olen pahoillani, että teillä meni kesken. :Heartred

Mun eka kierto kkm:n jälkeen kesti 34 päivää, normi kierto 29 päivää. Onko sulla jo nega raskaustestistä?

Kiitos:Heartred

Mulla lähestulkoon aina kierto 28 päivää. On nega, ei me kauaa ehditty plussasta nauttimaan. Reilun viikon.. Eli periaatteessa kai kemiallinen raskaus. Varhaisultra olisi tänään ollut:sorry:

Mulla on katkaistu Teroluteilla km jälkeiset kierrot, kun on jäänyt aina vaan vuotamaan :sorry: Toivottavasti pääset helpommalla!

Kiitos:Heartred

Mulla lähestulkoon aina kierto 28 päivää. On nega, ei me kauaa ehditty plussasta nauttimaan. Reilun viikon.. Eli periaatteessa kai kemiallinen raskaus. Varhaisultra olisi tänään ollut:sorry:

Voi kurja juttu :( Todennäköisesti kierto ei ole kovin paljon normaalia pidempi. Tsemppiä uuteen yritykseen! :)

Ultrasta ei pysty päättelemään tarkkaa ovulaatiopäivää, ja sehän pitäisi tietää alkionsiirron ajoittamista varten.

Mä en ole törmännyt tällaiseen tilanteeseen, kun itsellä se huippu on aina tullut (paitsi kkm:n jälkeinen kierto) sekä meidän hoidoissa on aina mukana irrotuspiikki, joten ei jää koskaan arvioksi irtoaako munasolu.
Itse ajattelen sitä niin, että kun IVF ja PAS kierrot on jo niin pitkällä ikäänkuin hoitospektrillä, että lääkärit haluaisi varmistaa, että munasolu irtoaa varmasti sillä piikillä.
Mutta kuten täällä on monasti tullut ilmi, niin eri paikkojen ja lääkäreiden suosituksillä, hoitosuunnitelmillaon aivan hiton isoja eroja ja ei pitäisi ihmetyttää että toisilla on erilaisia hoitoja :)

Toivottavasti saat positiivisen soiton lääkäriltä @Sofia2016m ja pääset siirtoon <3

Mä en ole törmännyt tällaiseen tilanteeseen, kun itsellä se huippu on aina tullut (paitsi kkm:n jälkeinen kierto) sekä meidän hoidoissa on aina mukana irrotuspiikki, joten ei jää koskaan arvioksi irtoaako munasolu.
Itse ajattelen sitä niin, että kun IVF ja PAS kierrot on jo niin pitkällä ikäänkuin hoitospektrillä, että lääkärit haluaisi varmistaa, että munasolu irtoaa varmasti sillä piikillä.
Mutta kuten täällä on monasti tullut ilmi, niin eri paikkojen ja lääkäreiden suosituksillä, hoitosuunnitelmillaon aivan hiton isoja eroja ja ei pitäisi ihmetyttää että toisilla on erilaisia hoitoja :)

Toivottavasti saat positiivisen soiton lääkäriltä @Sofia2016m ja pääset siirtoon :Heartred

Toi irrotuspiikki on varmasti kätevä just siihen, ettei tarvitse arpoa milloin ovulaatio tapahtuu!

Ei päästy nyt siirtoon. Hoitaja sanoi että kun ei tiedä onko se jo perjantaina ollut plus. Mutta toisaalta kun yritän järjellä ajatella niin ehkä limis ei ollut edes vielä tarpeeksi hyvä kun ovulaatio niin aikaisin. Sain nyt reseptit estradot (?) laastareihi eli ensikierto on sit lääkkeellinen.

Takaisin