IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Oliko niin että sinulle ei voida tehdä tuoresiirtoa? Mä toivon kanssa että pääsen lyhyellä kaavalla punktioon toukokuun alussa :) ja mielellään tietty tuoresiirto/pas ennen kesäsulkua.. mutta jos ei pääse tuoresiirtoon ja tulee välikierto niin mahtaako ehtiä pas ennen sulkua..:oops:

Kyllä, tuoresiirtoa ei voida tehdä sillä hyperstimulaatio oli sen verran vakava. Olin viikon sairaalassa ja minulla oli dreeni vatsaonteloon ja pohtivat dreenin laittoa keuhkoihin myös (selvisin onneksi ilman).
Eli toivotaan että huhtikuussa punktio, toukokuussa välikierto ja kesäkuussa PASiin.
 
Kyselen hieman aiheen sivusta, koska pohdimme omia vaihtoehtoja: Te jotka kävitte vuosi sitten hoidoissa/ olitte polulla niin miten ja milloin korona vaikutti? Ymmärsin jostain, että hoidot olisi jollain muotoa siirtyneet/tauolla jonkin aikaa yms. vai olenko täysin väärässä? Vai oliko tällä mahdollisesti vain jonoihin vaikutusta.

Mietin lähinnä että voisiko tapahtua sama nyt jos tilanne tästä pahenee. Toki tämä ”vain” pahimmillaan varmasti viivästyttäisi hoitoja, mutta toki jokainen menetetty mahdollisuus kirpaisee varmasti ketä tahansa
 
Kyselen hieman aiheen sivusta, koska pohdimme omia vaihtoehtoja: Te jotka kävitte vuosi sitten hoidoissa/ olitte polulla niin miten ja milloin korona vaikutti? Ymmärsin jostain, että hoidot olisi jollain muotoa siirtyneet/tauolla jonkin aikaa yms. vai olenko täysin väärässä? Vai oliko tällä mahdollisesti vain jonoihin vaikutusta.

Mietin lähinnä että voisiko tapahtua sama nyt jos tilanne tästä pahenee. Toki tämä ”vain” pahimmillaan varmasti viivästyttäisi hoitoja, mutta toki jokainen menetetty mahdollisuus kirpaisee varmasti ketä tahansa

Silloin hoitojen keskeytysten syynä taisi olla tiedottomuus koronan riskeistä. Nyt jos tulisi keskeytys, johtuisi se varmaan siitä, että työvoimaa tarvitaan muualla :scratch tai ties mistä syystä, jos tautitilanne pahenee kovasti tämän hetkisestä. Toivotaan että hoidot jatkuvat :smiley-angelic001
 
Kyselen hieman aiheen sivusta, koska pohdimme omia vaihtoehtoja: Te jotka kävitte vuosi sitten hoidoissa/ olitte polulla niin miten ja milloin korona vaikutti? Ymmärsin jostain, että hoidot olisi jollain muotoa siirtyneet/tauolla jonkin aikaa yms. vai olenko täysin väärässä? Vai oliko tällä mahdollisesti vain jonoihin vaikutusta.

Mietin lähinnä että voisiko tapahtua sama nyt jos tilanne tästä pahenee. Toki tämä ”vain” pahimmillaan varmasti viivästyttäisi hoitoja, mutta toki jokainen menetetty mahdollisuus kirpaisee varmasti ketä tahansa

Maaliskuussa sain lopettaa synarelat ennen kuin päästiin aloittamaan pistokset, ja toukokuussa sitten päästiin aloittamaan alusta. Tosiaan epätietoisuus, että miten korona vaikuttaa kaikkeen, sekä hoitoihin että yleisesti yhteiskuntaan, oli kai suurin syy. Ensin soittelivat ja antoivat mahdollisuuden joko jatkaa hoitokierroksen punktioon asti tai keskeyttää, ja oliko 1-2 päivää myöhemmin kun jo sanoivat, että nyt keskeytetään kaikilta kenellä sellaisessa vaiheessa että sen vielä voi tehdä.
 
Pandemian alkaessa hoidot tosiaan keskeytettiin. Meillä oli myös juuri silloin maaliskuun 20. päivän paikkeilla tarkoitus siirtää alkio ja siihen oli valmistauduttu lääkityksellä, mutta klinikka meni kiinni ja päästiin ensimmäinen siirto tekemään vasta toukokuussa, kun hoitoja taas jatkettiin. Nyt ovat sanoneet, että klinikka pidetään auki, ellei sitten työvoiman tarve ole muualla hoitoalalla niin kova, että klinikan työntekijät pyydetään akuuttipuolelle. Toinen tilanne, jossa joutuisivat sulkemaan ovet, olisi tietysti se, että klinikan henkilökunta sairastuisi tai joutuisi karanteeniin eikä korvaavaa henkilökuntaa olisi tarjolla.
 
Meillä olisi punktio maanantaina, mutta nyt puolison kurkku on tullut vähän kipeäksi... :sad001 Hän meni koronatestiin ja nyt taas jännitetään, että onko koronaa vai ei.

Punktio itsessään on stressaava ja kaikkea voi tapahtua ja nyt vielä pitää jännittää koronatestiä, että päästäänkö keräämään ne munasolut.

Kissankäpälä
 
Meillä olisi punktio maanantaina, mutta nyt puolison kurkku on tullut vähän kipeäksi... :sad001 Hän meni koronatestiin ja nyt taas jännitetään, että onko koronaa vai ei.

Punktio itsessään on stressaava ja kaikkea voi tapahtua ja nyt vielä pitää jännittää koronatestiä, että päästäänkö keräämään ne munasolut.

Kissankäpälä

Toivotaan että testi on nega ja pääsette punktioon. :Heartred
 
Meillä olisi punktio maanantaina, mutta nyt puolison kurkku on tullut vähän kipeäksi... :sad001 Hän meni koronatestiin ja nyt taas jännitetään, että onko koronaa vai ei.

Punktio itsessään on stressaava ja kaikkea voi tapahtua ja nyt vielä pitää jännittää koronatestiä, että päästäänkö keräämään ne munasolut.

Kissankäpälä

Tosi stressaavaa on tuo koronahomma. Meillähän viivästyi hoitoon pääseminen viime vuonna. Suunnittelukäyntiäkin siirrettiin kahteen otteeseen ja hoidot lopulta alkoi syyskuussa. Hirveä stressi oli koko ajan, kun piti pelätä, että jos tulee minkäänlaista flunssaa niin perutaan punktio ja siirto. Olin harva se ilta varma, että varmaan joku tavallinen flunssa iskemässä, stressasin niin että aloin jo ilmeisesti kuvittelemaan oireita. Onneksi ei tullut mitään ja saatiin kierros maaliin. Miehen osalta en hermoillut, koska hän olisi voinut sen spermansa purkittaa vaikka kotona, jos olisi sairastunut. Meidän hoitohan meni viime syksynäkin niin, että puoliso ei ollut tervetullut oikeastaan mihinkään. Ei suositeltu ultrareissulle tulemista ja suoraan kiellettiin, että punktioon ja siirtoon ei puoliso pääse ollenkaan mukaan. Miehelle olen välistä kuittaillutkin, että hänellä oli suhteellisen pieni rooli hommassa, kun kävi purkittamassa ja muuten kaikki hoidettiin niin, ettei miestä huolittu matkaan ollenkaan. Hoidot oli HUS:lla.
 
Henskukka
- diagnoosi 01/2019, miehestä johtuva hedelmättömyys
- 01/2020 hoitoihin hakeutuminen, lahjasiittiöt
- 3 krt. inssi: 05, 06 ja 07/2020, luovuttajan vaihto
- IVF lyhyt kaava 09/2020, kaksi alkiota pakkaseen
- 1. siirto (pas) 12/2020, plussa

Kosmos
-ICSI 2/17, pas 4/17 -> poika 1/18
-8 alkiota siirretty 5/19 alkaen -> 6/19 & 1/20 km, pakastin tyhjä
-2.ICSI suunnitteilla 2021

Ornament87
-2016 hoitoihin 1v yrittämisen jälk. , endometrioosidiagnoosi heti, miehellä kaikki ok
-ovulaatioinduktioita, letrozol kasvatteli endometrioomia
-kevät 2017 laparoskopia, nopeutetusti ivf:ään
-kesäkuu 2017 1.IVF, tuoresiirto, josta poika
-talvi 2020 PAS - nega
-talvi 2020 PAS - 2 alkiota ei selvinneet siirtoon
-kesä 2020 2.IVF tuoresiirto - > nega
-syksy 2020 2x PAS-siirrot > negat
-helmikuu 2021 3.IVF

Pupsis
- Yritystä 8/2017 alkaen
- 3 kiertoa Letrozol 2,5mg ja 3 kiertoa 5mg
- lähete hoitoihin 5/2018 suunnittelukäynti 8/2018
- 3 OI + inssiä 10/19-2/20. Endometrioosi epäily vahvistunut tänä aikana
- 1 IVF pitkä kaava 9-10/2020. 16 follia joista 4 munasolua, 3 kypsää, 2 hedelmöittyi.
- tuoresiisrto 10/2020 nega ja vakava hyperi josta viikon sairaalassa
- 1 (5pv) alkio pakkasessa, 12/20 PAS keskeytyi. Lääkkeellinen PAS tammikuussa 2021. Tämän jälkeen pakkanen tyhjä

Meegu
- ehkäisy pois ja yritys aloitettu 2015
- ovulaatioinduktio x3 - > negaa
- 1.IVF tuoresiirto (lyhyt kaava) 9/20 - > plussa - > km
- 1.PAS 11/20 blasto (luonnolliseen kiertoon) - > nega - > pakastin tyhjä
- 2.IVF tulossa alkuvuodesta

CherryRed
Ehkäisy jätetty pois 2017
- 1. IVF 5/2020: Tuoresiirto->nega
- 1. & 2. luonnol. kierto PAS: ->negat
- 3. lääkkeellinen PAS-> 11/2020 Plussa-> kkm 1/2021
- 2. IVF tulossa

Limppu
- Yritys aloitettu 5/2018
- Lähete 9/2019, ensikäynti 1/2020, hoitoon pääsimme 5/20.
- 3 OI + inssiä 5/20-10/20 -> neg
- IVF suunnittelu 3/21

Tammenterhotar
- Yritys aloitettu 6/2018 -> hoitoon hakeutuminen julkiselle reilun vuoden kuluttua, diagnoosi selittämätön
- 3 x ovulaatioinduktio + inseminaatio 6-10/2020 --> negoja kaikki
- IVF-suunnittelukäynti helmikuun lopussa.

jannn
-Yritys aloitettu 9/18
-Luomuraskaus ja km 3/19
-Kolmas inseminaatio -> plussa 12/20 -> kkm 1/21
-IVF-suunnittelukäynti 4/21

Carnation
-yritys aloitettu 5/19
-kolme inseminaatiota - > negaa
-IVF 9/20, tuoresiirto negatiivinen, kaksi blastoa pakastimeen
- 1. PAS 10/20 -> nega
-2. PAS 12/20 - > plussa, km 12/20
-toinen IVF 1/20

Stella01
- luomuvauva 2018
- ivf 08/20 vaihtui inseminaatioksi
- ivf 10/20 tuoresiirto nega, ei pakastettavaa
- ivf 01/21

Turri
- yritys aloitettu 7/2018
- 1 oi + 4 inssiä --> negaa
- ivf-suunnittelu 1/2021

Marrukka
- ehkäisy pois 1/2018
- 4/2019 diagnoosi: male factor only
- 1. IVF syksy 2020: tuoresiirto ja Pas molemmat negoja
- seuraava suunnittelukäynti 3/2021

nninas_
-Aktiivista yritystä 12/12 lähtien sekä uudestaan 03/2018
-Osittaista tuubavikaa
-04/10 ❤️
-1/16 KM
-11/17 ❤️
-09/18 KU
-1/21 1.IVF

Mep
-Yritystä 5/17
-Hakeutuminen tutkimuksiin 6/18: Vasta-aineet + endo joka ei näy missään
-2x inssi kevät 19, molemmat negaa
-1.IVF 8/19, 13 munasolua, 11 kypsää, 7 alkiota, tuoresiirto 4pv, muut 5pv blastoja
-Kaikista siirroista kaksi kemiallista, loput negaa
-Endon hoitaminen pistoksilla syksy 2020
-Kohdunkaulan laajennus syksy 2020
-Tulossa 2.IVF 2/21

Benelobe
-Tutkimukset 5/19 endo diagnoosi
-1 ivf 11/19, 6 alkiota: tuoresiirto neg, 1 ja 2 pas nega
-3 pas plussa, myöhäinen km rv 17+4 12/20
-yksi alkio pakkasessa

Kefir90
-yritystä -14 vuodesta
-tutkimuksiin kevät -18, diagnoosina selittämätön
- 1IVF/ICSI kesä -19 saalis 2blastoa pakkaseen ja kummastakin nega.
-2 IVF 9/20. Saalis 2 alkiota. Tuoresiirto nega.
- 2/21 PAS nro 3. Testaus 11.3

Fliber
- PCOS diagnoosi 2013
- yritystä 8/17lähtien
- 8/20 KM
- 1. mini-IVF 02/21. Saalis 0 munasolua

Meibibeibi
- Yritystä 2018 alkaen
- tutkimukset 2019 ->selittämätön
- koronasulun jälkeen 2020 OI *4 ja yksi inssi
- 1.IVF 2/2021, jonka tuoresiirrosta varovainen plussa

Tuikku84
-1 lapsi oi.+inseminaatiolla 2019
-Toisen yritystä 8.2019
-oi.+inseminaatio x4 ,7-10.20, negat+viimeisimmästä hyperi tms.
-toinen munanjohdin poistettiin 1.21
-IVF- suunnittelukäynti 3.21


Plussanneet
smoothie. (la 24.2.21)
Blanca (la 03/21)
Ilona-H (la 4.4.21)
Elevine (la 23.5.2021)
Smip (LA 21.5.2021)
Cvalda (la 5.6.2020)
Kanna (la 13.6.2021)
Nupo80 (la 29.6.2021)
Upunup (la 23.7.21)
Nabbs (la 28.7.2021)
Henskukka (la 11.9.2021)
Anselmiina_ (la 3.11.2021)
 
Te kellä tuoreessa muistissa, onko irrotuspiikin jälkeen tulllut jotain oireita/oloja? Mulla tänään edessä irrotus Gonapeptylillä.
 
Te kellä tuoreessa muistissa, onko irrotuspiikin jälkeen tulllut jotain oireita/oloja? Mulla tänään edessä irrotus Gonapeptylillä.

Itsellä ei ole kyllä tullut mitään oireita ja Gonapeptyliä oon ainakin 4 kertaa pistänyt viime vuonna.
 
Tosi stressaavaa on tuo koronahomma. Meillähän viivästyi hoitoon pääseminen viime vuonna. Suunnittelukäyntiäkin siirrettiin kahteen otteeseen ja hoidot lopulta alkoi syyskuussa. Hirveä stressi oli koko ajan, kun piti pelätä, että jos tulee minkäänlaista flunssaa niin perutaan punktio ja siirto. Olin harva se ilta varma, että varmaan joku tavallinen flunssa iskemässä, stressasin niin että aloin jo ilmeisesti kuvittelemaan oireita. Onneksi ei tullut mitään ja saatiin kierros maaliin. Miehen osalta en hermoillut, koska hän olisi voinut sen spermansa purkittaa vaikka kotona, jos olisi sairastunut. Meidän hoitohan meni viime syksynäkin niin, että puoliso ei ollut tervetullut oikeastaan mihinkään. Ei suositeltu ultrareissulle tulemista ja suoraan kiellettiin, että punktioon ja siirtoon ei puoliso pääse ollenkaan mukaan. Miehelle olen välistä kuittaillutkin, että hänellä oli suhteellisen pieni rooli hommassa, kun kävi purkittamassa ja muuten kaikki hoidettiin niin, ettei miestä huolittu matkaan ollenkaan. Hoidot oli HUS:lla.

Toivotaan, että synnytykseen mies sentään pääsee :) :Heartred
 
Ei ole tullut ihmeempiä oloja irrotuspiikeistä. Viimeisimpänä on nyt viikon sisään ensin ollut pregnyl ovulaatiota tukemaan ja pasin jälkeen gonapeptyl. Mitä nyt vähän pistoskohtaa kirvellyt. :hilarious:
 
Mulla on tänään kp8 ja sain jo ovis plussan? Mulla olis ollu ultra vasta Kp11 tiistaina, pääsenkö nyt ollenkaan siirtoon kun ovis jo näin aikasin?
 

Liitteet

  • 16144367511388373246580856728777.jpg
    16144367511388373246580856728777.jpg
    24 KB · Katsottu: 120
Tosi stressaavaa on tuo koronahomma. Meillähän viivästyi hoitoon pääseminen viime vuonna. Suunnittelukäyntiäkin siirrettiin kahteen otteeseen ja hoidot lopulta alkoi syyskuussa. Hirveä stressi oli koko ajan, kun piti pelätä, että jos tulee minkäänlaista flunssaa niin perutaan punktio ja siirto. Olin harva se ilta varma, että varmaan joku tavallinen flunssa iskemässä, stressasin niin että aloin jo ilmeisesti kuvittelemaan oireita. Onneksi ei tullut mitään ja saatiin kierros maaliin. Miehen osalta en hermoillut, koska hän olisi voinut sen spermansa purkittaa vaikka kotona, jos olisi sairastunut. Meidän hoitohan meni viime syksynäkin niin, että puoliso ei ollut tervetullut oikeastaan mihinkään. Ei suositeltu ultrareissulle tulemista ja suoraan kiellettiin, että punktioon ja siirtoon ei puoliso pääse ollenkaan mukaan. Miehelle olen välistä kuittaillutkin, että hänellä oli suhteellisen pieni rooli hommassa, kun kävi purkittamassa ja muuten kaikki hoidettiin niin, ettei miestä huolittu matkaan ollenkaan. Hoidot oli HUS:lla.

Meillä oli myös hoidot HUS:lla ja punktio kesäkuussa. Mies sai olla kyllä toimenpiteessä paikalla, mutta ei saanut jäädä odottamaan että päästävät minut kotiin. Kävi sitten kävelyllä sen aikaa kun olin tarkkailtavana ja tuli sitten hakemaan minut, kun saattaja piti olla että kotiin sai lähteä. Ultrauksiin ja alkionsiirtoihin ei miehellä ollut mitään asiaa.
 
Mulla on tänään kp8 ja sain jo ovis plussan? Mulla olis ollu ultra vasta Kp11 tiistaina, pääsenkö nyt ollenkaan siirtoon kun ovis jo näin aikasin?

Kannattaa varmaan jatkaa seuraamista, vieläkö tuo viiva tummuu, niin tiedät, mikä oli oikea lh-huipun hetki? Se voi nimittäin hyvinkin olla vasta tulossa. Vai oletko aiemminkin testaillut lh-huipun samannäköisillä viivoilla?

Mulla antaa tuon näköistä hailakampaa viivaa noin vuorokauden jopa kaksi ennen varsinaista huippua, joka on sit aina todella vahva viiva, selkeästi kontrolliviivaa tummempi. Siksi en testaa digillä, kun se näyttää jo liian aikaisin, kun noi hymyilee jo heikohkostakin viivasta.

Ja varmaan sit heti maanantaina yhteyttä omaan hoitotahoon, jos vaikka pääsisit maanantaille ultraan tarkistamaan tilanteen ja voitte vielä sopia siirtopäivän ensi viikolle, jos siellä muuten on tilanne sellanen kuin pitää? Aikaisessa oviksessa on toki se ongelma, että limakalvo ei välttämättä ole ehtinyt vielä mukaan ja siirto ei sen takia voida tehdä, mutta ultrassa se selviää.
 
Kannattaa varmaan jatkaa seuraamista, vieläkö tuo viiva tummuu, niin tiedät, mikä oli oikea lh-huipun hetki? Se voi nimittäin hyvinkin olla vasta tulossa. Vai oletko aiemminkin testaillut lh-huipun samannäköisillä viivoilla?

Mulla antaa tuon näköistä hailakampaa viivaa noin vuorokauden jopa kaksi ennen varsinaista huippua, joka on sit aina todella vahva viiva, selkeästi kontrolliviivaa tummempi. Siksi en testaa digillä, kun se näyttää jo liian aikaisin, kun noi hymyilee jo heikohkostakin viivasta.

Ja varmaan sit heti maanantaina yhteyttä omaan hoitotahoon, jos vaikka pääsisit maanantaille ultraan tarkistamaan tilanteen ja voitte vielä sopia siirtopäivän ensi viikolle, jos siellä muuten on tilanne sellanen kuin pitää? Aikaisessa oviksessa on toki se ongelma, että limakalvo ei välttämättä ole ehtinyt vielä mukaan ja siirto ei sen takia voida tehdä, mutta ultrassa se selviää.



Hoitaja käski puhelimessa vaan testaileen noilla digi testeillä.. Mulla on ollut aika vaihtelua noi viiva testien tulokset.. Pitää vaan maanantaina soitella heti ja toivoa että siellä olis kaikki niinkun pitkää...
 
Hoitaja käski puhelimessa vaan testaileen noilla digi testeillä.. Mulla on ollut aika vaihtelua noi viiva testien tulokset.. Pitää vaan maanantaina soitella heti ja toivoa että siellä olis kaikki niinkun pitkää...

Minkä ikäiset teidän alkiot on?
 
Takaisin
Top