Kiitos paljon mietinnöistäsi!
Meillä ei ole ongelmana mennä lahjasoluhoitoihin. Meille se on OK ja hyvä vaihtoehto. Tässä vaan kun tulee terveille alkioille keskenmenoja, niin voi olla jotain muuta ongelmaa, jossa ei välttämättä auta lahjasolu vaan tulee silti keskenmenoja. Mutta tähän selviää vasta, kun sinne asti pääsee. Kaikki on mun kropassa kuitenkin OK, kaikkien niiden testien/kokeiden perusteella.
Kaikki lääkkeet ja lisäravinteet on meillä optimoitu lääkärin kanssa keräyksiä ajatellen jo yli vuosi sitten.
Isabelin kannalta olen samaa mieltä kanssasi, että se lahjasoluhoito voi olla paras ratkaisu, ja sitä kannattaa miehesi kanssa tutkia
Kiitos sullekin mietinnöistäsi!
Mulle on tehty BeReady (sama kun Era) ja sen mukaan on siirretty kaksi alkanutta raskautta.
Meillä ei ole aikaa katsoa siirtoja ja sitten vasta kerätä, koska olen siirtojen jälkeen jo sitten 44 vee ja ei oikeasti ei enää kannata kerätä, kun puoli vuotta on tämän ikäisenä hirveän pitkä aika munasolujen laadussa. Jos tehtäisiin uusi keräys vasta kesällä/ensi syksynä (jos tulee negoja tai keskenmeno) niin kromosomitestauksessakin menee pari kuukautta aikaa. Se kaikki aika olisi pois lahjasoluhoidoista, joissa on parin kuukauden jono myös. Sekä kaikki tämä pitäisi tehdä kiireellä koska sitten on enää muutamia kuukausia aikaa siihen että olen 45, ja hoidot loppuu iän vuoksi. Plus että menettää lääkekattohyödyn jos ei nyt osta lääkkeita, vaan vasta puolen vuoden päästä. Eli ei ole helppo palapeli....
Sekä endoon ei ole parannusta hoitamalla. Lääketiede ei tiedä siitä lähes mitään, ja se on krooninen tauti. Se on todella viheliäinen tauti, eikä edes kohdunpoisto lopeta sitä. Kauhukuvana on se, että jokaisella vessakäynnillä vihloo/sattuu ja ei pysty enää harrastamaan seksiä (penetraatiota). Itselläni se ei ole vielä niin paha, mutta jos mun oireet pahenee uuden IVF:n myötä, niin nuo on ne pahemmat oireet.
Tuo on hyvä tuo kuvailemasi mielenrauha! Juuri sen kun voisi itselleen taata jälkeenpäin, että teki hyvät päätökset ja teki kaikkensa. En välttämättä halua tehdä ihan kaikkea, koska hintana voi olla mun terveys. Eikä kaikesta siitä tekemisestä ja uhrautumisesta ole taattu sitä lasta. Sitten on vain hyvin sairas ja kipuinen eikä lasta.
Ärsyttää miettiä tällaisia asioita kiireellä ja vielä pyhien aikana... Mutta tilanteellehan ei voi mitään.
Ei olla vielä päätetty. Menee varmaan aika kalkkiviivoille päätös.
Mä näkisin että jos teillä ei ole rahasta niin kiinni, niin koittaisitten yhtä kierrosta ja sitten lahjasoluhoitoon. Ja kävisitte tuossa IVF:n aikana juttelemassa pariskuntana siitä lahjasoluhoidosta.