IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Ai niin MyyräMatikainen on myös kasvatteluvaiheessa. Arvasin että unohdan jonkun/jotkut jotka toivottavasti kohta on piinailemassa. :oops:

Mulla on ollut neljä stimua ja kaikissa kaksi ultraa. Vaimolla taas kävi ekassa stimussa vähän niin että follit kasvoi liian nopeasti. (Luulen että silläkin oli kyllä kaksi ultraa, mutta en ole ihan varma.) Lääkäri ajatteli että koon puolesta aikainen punktio on hyvä, mutta suurin osa soluista olikin raakoja. Seuraavassa kasvateltiin pidempään ja saatiin enemmän kypsiä. Myös lääke meni silloin vaihtoon.
 
Ai niin MyyräMatikainen on myös kasvatteluvaiheessa. Arvasin että unohdan jonkun/jotkut jotka toivottavasti kohta on piinailemassa. :oops:

Mulla on ollut neljä stimua ja kaikissa kaksi ultraa. Vaimolla taas kävi ekassa stimussa vähän niin että follit kasvoi liian nopeasti. (Luulen että silläkin oli kyllä kaksi ultraa, mutta en ole ihan varma.) Lääkäri ajatteli että koon puolesta aikainen punktio on hyvä, mutta suurin osa soluista olikin raakoja. Seuraavassa kasvateltiin pidempään ja saatiin enemmän kypsiä. Myös lääke meni silloin vaihtoon.

Niin tuota oon vähän miettinyt, että kasvaako liian nopeaan. Mutta turhapa noita on miettiä etukäteen, asialle kun ei ite voi mitään.

Oot ihana Beisla, kun kommentoit kaikille :Heartred
Ite yritän aina reagoida. Puhelimella kun selaa, niin ei koskaan muista, että mitä kellekin oli tarkoitus sanoa :sorry:
 
Minkälaisilla vauhdilla niiden kuuluis kasvaa?
Ja voiko ne kasvaa liian nopeesti (esim. Jos gonalin annostus on liian kova :bag:):hilarious:

Mulla on perjantaina kp7.
Mulla on tehty punktio kiireellä muistaakseni kp 11 ekassa ivf:ssä, koska lääkevaste on yllättävän hyvä ja vaan 1 ultra. Tokassa himmattiin vähän annosta ja jarruteltiin aiemmin, kaks ultraa ja punktio päivän tai pari myöhemmin. Kolmannessa isompi annos (ikä), kaks ultraa ja vähän pidempi stimulaatio, punktio kp 14 :happy:
 
Mulla on tehty punktio kiireellä muistaakseni kp 11 ekassa ivf:ssä, koska lääkevaste on yllättävän hyvä ja vaan 1 ultra. Tokassa himmattiin vähän annosta ja jarruteltiin aiemmin, kaks ultraa ja punktio päivän tai pari myöhemmin. Kolmannessa isompi annos (ikä), kaks ultraa ja vähän pidempi stimulaatio, punktio kp 14 :happy:

No onneksi toisaalta tää vkl sotki lääkärin suunnitelmaa tehdä eka ultra vasta seitsemännen pistoksen jälkeen ja on pakko tehdä ennemmin. Siinä varmaan vielä ehtii säätää gonalin määrää tai jotain :dontknow
 
mullakin oli kaksi ultraa, kp6 ja kp10, punktio kp14. toivottavasti kaikki menee nappiin @MyyräMatikainen :) hyvä kun on ultra mieluummin aiemmin ku myöhemmin!
 
Näin yhteisesti paljon onnea plussanneille ja tsemppiä piinailijoille ja muissakin vaiheissa olijoille! :happy:

Mulla on ollut ihan varma olo siitä että tämä eka (tuore)siirto ei tärpännyt. Ei ole ollut mitään oireita tai epätyypillisiä tuntemuksia. Äsken tein testin (nyt dpo 14) ja tuli kaks viivaa - mitvit??!!? :wideyed::wideyed: Testiviiva ei ole kovin vahva mutta ihan kiistaton viiva! On ihan epäuskoinen ja hämmentynyt olo. Mut katsellaan, la on virallinen testipäivä ja ma verikoe jos silloinkin plussalta vaikuttaa.
 
Beisla: ei vielä ole lääkäri tuohon sanonut mitään, että mennäänkö tuoresiirtoon vai pas. Pitää Perjantaina kysellä, että mitä mieltä on.

Hups! Minun moka, laskin siis nuihin ultriin tuon 0-ultrankin mukaan. Eli siis kaksi seuranta ultraa ja tuo 0-ultra.
 
Moi kaikki!

Olen seuraillut palstaa jo jonkin aikaa. Meillä on ICSI hoidoilla 2018 syntynyt tyttö. IVF aloitettiin 2017 ja tästä ei hedelmöittynyt yhtään. Toinen tehtiin ICSI:llä ja tästä saatiin yksi alkio, mikä kaikkien ihmeeksi on nyt siis 3 vuotias. Lääkäri siirron jälkeen oli jo todella epätoivoinen että mistä voi johtua, kun selvää vikaa ei kummastakaan löytynyt.

Meidän piti aloittaa 2020 alussa uudet hoidot, mutta korona sekoitti ne suunnitelmat. Pääsimme jatkamaan hoitoja 2020 syksyllä ja nyt on kaksi hoito kierrosta takana joista alkioita tuli 2-3, näissä lääkkeenä menopur. Nyt viimeiseen hoitoon vaihdettiin gonal-f, hedelmöittyneitä tuli 10, yksi siirrettiin eilen, mutta pakkaseen meni vain yksi. Kyllä hieman vetää mielen matalaksi että mistä nyt kiikastaa. Halusimme tähän viimeiseen vaihtaa lääkkeen, koska tuo raskaus alkoi puregonilla (mitä ei enää valmisteta), gonal-f on vastaava.

Isosti onnea teille kaikille plussanneille ❤️

Mahtavaa että täällä on niin aktiivinen ryhmä. Tiedät että teitä anonyymeja lukijoita on minun lisäkseni todella paljon. Kertokaa rohkeasti kokemuksistanne. Minua tämä palsta autto todella paljon kun esikoista yritettiin. Paras vertaistuki on heiltä ketkä ovat samassa tilanteessa.
 
Joo, ihan selkeesti on kasvukipuja muniksissa. Samanlaista nipistelyä on ennen ovista aina jommallakummalla puolella. Nyt kummallakin :angelic:

Kuinka monta ultraa stimulaation aikana yleensä on?
Meillä on tosiaan perjantaina eka. Ja ens viikolla aika varmasti punktio. Ja tuoresiirtoon tähdätään.

Väsymys on helpottanut.
Mut hirvee nälkä (suklaa) koko ajan. Nyt pitää ryhdistäytyä!

Salilla olin vielä tänään. Ja kävin koirien kanssa lenkillä. Täytyy perjantaina kysyä, et mites jatkossa menee salit ja lenkkeilyt.

Mulla on ollut yleensä 3 ultraa, kun tuppaa jotenkin aina olleen viikonloput mälsästi tiellä jollain tavalla, niin on ollut pakko tarkistaa tilenne ennen viikonloppua, koska esim. jarruntarve ei välttämättä voi odottaa 3 päivää jos tilanne onkin jo edellä.
Teillä onkin eka ultra jo huomenna! :) Toivotaan hyvää näkymää!
 
Niin tuota oon vähän miettinyt, että kasvaako liian nopeaan. Mutta turhapa noita on miettiä etukäteen, asialle kun ei ite voi mitään.

Oot ihana Beisla, kun kommentoit kaikille :Heartred
Ite yritän aina reagoida. Puhelimella kun selaa, niin ei koskaan muista, että mitä kellekin oli tarkoitus sanoa :sorry:

Keskiarvollisesti lääkärit laskee että muant kasvaisi 2mm päivässä, mutta omissa 3.IVF:issä jokaisessa hieman erilaiset vastineet ja kasvutahti ja määrä.
Kiitos :love7
Toivottavasti sulla tärppää nyt pysyvästi! Ei ihan päästy samaan la-ryhmään :Heartbigred mutta tärkeintä että saadaan babyt syliin :love017

Kiitos!! :Heartred Todella toivon samaa.
Sama la-ryhmä olis kyllä ollut kiva :happy:
Mutta todellakin ne bebet on tärkeämmät saada menetyksen jälkeen meillä syliin :Heartred
 
Oooh, onnea jannn!! Ja Cherryred, toivottavasti sinäkin pääset pian ultraan katselemaan pientä papusta :) Olen täällä seuraillut etenkin entisten elokuisten matkaa, mutta vauvan syntymän jälkeen on hieman ajankäytöllisiä haasteita ollut päästä tänne palstalle :joyful:

Meidän poika syntyi 10.8., 39+1 kolmantena käynnistyspäivänä. Loppuraskaudessa kävi ilmi, ettei poika saanut enää istukan kautta tarpeeksi ravintoa, ja synnytys päätettiin käynnistää hieman etuajassa. Hän oli tulosta ensimmäisen ivf-hoidon tuoresiirrosta. Kovin pitkään en siis tässä ketjussa ehtinyt kirjoitella ennenkuin tärppäsi. Kolmisen vuotta tosin muilla keinoilla yritettiin, joten ihan oli aikakin onnistua :) Elämä on todella mullistunut tämän uuden tulokkaan kanssa, järjettömän rankkaa puuhaa :wacky: Mutta päivä kerrallaan yritetään selviytyä ja ihmetellä eloa yhdessä :Heartred

Onnittelut kaikille plussanneille ja kovasti tsemppiä "hoitokimbleä" vielä toistaiseksi pelaaville :Heartred
 
Oooh, onnea jannn!! Ja Cherryred, toivottavasti sinäkin pääset pian ultraan katselemaan pientä papusta :) Olen täällä seuraillut etenkin entisten elokuisten matkaa, mutta vauvan syntymän jälkeen on hieman ajankäytöllisiä haasteita ollut päästä tänne palstalle :joyful:

Meidän poika syntyi 10.8., 39+1 kolmantena käynnistyspäivänä. Loppuraskaudessa kävi ilmi, ettei poika saanut enää istukan kautta tarpeeksi ravintoa, ja synnytys päätettiin käynnistää hieman etuajassa. Hän oli tulosta ensimmäisen ivf-hoidon tuoresiirrosta. Kovin pitkään en siis tässä ketjussa ehtinyt kirjoitella ennenkuin tärppäsi. Kolmisen vuotta tosin muilla keinoilla yritettiin, joten ihan oli aikakin onnistua :) Elämä on todella mullistunut tämän uuden tulokkaan kanssa, järjettömän rankkaa puuhaa :wacky: Mutta päivä kerrallaan yritetään selviytyä ja ihmetellä eloa yhdessä :Heartred

Onnittelut kaikille plussanneille ja kovasti tsemppiä "hoitokimbleä" vielä toistaiseksi pelaaville :Heartred

Onnea kovasti! :love7
 
Keskiarvollisesti lääkärit laskee että muant kasvaisi 2mm päivässä, mutta omissa 3.IVF:issä jokaisessa hieman erilaiset vastineet ja kasvutahti ja määrä.


Kiitos!! :Heartred Todella toivon samaa.
Sama la-ryhmä olis kyllä ollut kiva :happy:
Mutta todellakin ne bebet on tärkeämmät saada menetyksen jälkeen meillä syliin :Heartred

En tiiä miten yks yhteen munisten kasvu menee luomukiertoon verrattuna. Mutta suunnittelukäynnillä kp12 johtofolli oli 18mm. Ovis oli kp14 illalla. Vielä lauantai aamunakaan ei antanu ovistesti hymynaamaa. Illalla jos ois testannu, niin varmaan ois tullu.
 
En tiiä miten yks yhteen munisten kasvu menee luomukiertoon verrattuna. Mutta suunnittelukäynnillä kp12 johtofolli oli 18mm. Ovis oli kp14 illalla. Vielä lauantai aamunakaan ei antanu ovistesti hymynaamaa. Illalla jos ois testannu, niin varmaan ois tullu.

Aa, niin sulla ei ole siis mitään lääkkeitä kierrossa? eikä irrotuspiikkiä ovulaatioon?
Mulla on jo poistettu kaikki variaabelit hoidoista ajan vuoksi, niin lääkäri ei halua tikuttaa ovulaatiota vaan se aiheutetaan piikillä, koska siitä hetkestä laskettiin tunnilleen alkion siirtoaika.
 
Aa, niin sulla ei ole siis mitään lääkkeitä kierrossa? eikä irrotuspiikkiä ovulaatioon?
Mulla on jo poistettu kaikki variaabelit hoidoista ajan vuoksi, niin lääkäri ei halua tikuttaa ovulaatiota vaan se aiheutetaan piikillä, koska siitä hetkestä laskettiin tunnilleen alkion siirtoaika.
Eiku tää oli edellinen kierto. Jostain syystä aloin pohtimaan tuota:hilarious:

Nyt on gonal-f ja huomenna fyremadel jarruksi ja pregnyl sitten irrottamaan.
 
Joku kyseli Ovaleapista, niin täällä oli käytössä ovaleap 225 annostuksella. Folleja tuli todella reippaasti, 25 kerättiin ja kaikki kypsiä. 12 hedelmöittyi ja 6 päätyi pakkaseen. Hyperin riskin takia ei tehty tuoresiirtoa ja ensimmäinen PAS toi plussan. Huomenna viikkoja kasassa 8+0 ja alkuraskauden ultrassa maanantaina näkyi pieni ihme jonka sydän sykkii hurjaa tahtia. ❤️ Eli itsellä hyvä kokemus Ovaleapista. :) jossain vaiheessa stimulaatiota mullakin oli päänsärkyä, mutta särkylääkkeellä selvisin siitä ja näin jälkikäteen ajatellen ei ollut paha kun se johti näin hyvään lopputulokseen. :happy:
 
Takaisin
Top