IVF/ICSI-HOIDOT 2021

B0CA7CF4-AB10-450D-A286-8E0D60D6E98F.jpeg
Tuli vastustamaton tarve testata päiväpissasta... Voi kun tämä pysyisi matkassa. Vielä kovin varhaiset päivät.
 
Onnea Illusia selkeästä viivasta! :love7 Toivotaan että kyytiläinen pysyy matkassa!

Aiempiin keskusteluihinne liittyen: mullahan kävi ekassa IVF-yrityksessä juurikin niin, että vaikka nollaultrassa oli folliikkelin alkuja 10 + 10, niin stimulaatiossa yksi folliikkeli alkoi kasvaa kovaa vauhtia, toinen oli 5mm sitä pienempi ja muut surkastuivat pois. Lääkäri oli heti sitä mieltä että muutetaan hoito inssiksi, koska turha tuhlata julkisen puolen IVF-kierroksia kahden folliikkelin punktioimiseen. Mutta voi tosiaan käydä niinkin, että ne pienemmät vain kasvavat hitaammin, eivätkä "katoa" samalla lailla kuin mun kohdalla kävi. Oman hoidon epäonnistumisen syyksi epäiltiin johtofolliikkelin valikoitumista todella aikaisessa vaiheessa, vaan mistä sitä loppupeleissä tietää miksi kroppa käyttäytyy tietyllä tavalla - hitsi kun kehon toimintaan pystyisikin ajatuksen voimalla vaikuttamaan :sorry:

Tätä toki myös pelkään, että muut ei lähdekään kunnolla kasvamaan. Ollaan yksityisellä hoidossa, ja ilmeisesti ne kyllä tekisi punktion yhdelläkin jos niin haluttais, mutta toki se tuntuu itsestä vähän turhalta (rahanmenolta). Eilen näkyi siis sen ison lisäksi joku 7-8kpl jotka oli 10mm:n molemmin puolin, lääkärin mielestä ne muut näytti just siltä miltä pitäiskin tässä vaiheessa hoitoa. Mutta huomenna ollaan ehkä viisaampia ja tiedetään mitä vaihtoehtoja tässä on, kun vain sitä malttaisi odottaa sinne asti. :smiley-ashamed005
 
Kävin maanantaina kontrolliultrassa. Viisi follia oli lähtenyt kasvamaan selkeämmin. Lisättiin gonalin annosta, että saataisiin pienempiäkin mukaan. Tänään ultrassa valtava pettymys, kun yhtään lisää ei ollut tullut. :sad001 Punktio sovittu maanantaille ja tuoresiirto perjantaille.

Lääkäri lohdutteli, että nuo viisi ovat oikein tasaisesti kasvaneet ja saattavat aivan hyvin olla laadultaan tosi hyviä. Jotenkin olisin vain toivonut vähintään samanlaista saalista kuin viimeksi. Mutta ainakaan hyperin riskiä ei nyt ole.

Vähän myös vetää mieltä matalaksi se, että lääkärit ovat aika paljon kummastelleet sitä, että miksi en ole jo raskaana, kun kaikkien todennäköisyyksien mukaan ei olisi toiselle kierrokselle tarvinnut lähteä. Toisaalta on toiveikas olo, että pakkohan tämän on onnistua kohta ja ehkä on vain ollut huonoa tuuria. Toisaalta taas tulee epätoivoinen olo siitä, että jos tämä raskaus ei vain ala, niin mitään ei ole tehtävissä, koska mitään vikaa ei ole missään. o_O
 
Kiitos!! Todella sydäntä lämmittävää lukea ihania kommentteja. ❤️

Olen ihan pyörällä päästäni! Toiveikas, mutta yritän suhtautua mahdollisimman varovaisen optimistisesti. Mulla on niin monet kerrat tullut pettymyksiä plussien jälkeen, joten mieli ehkä koettaa suojella itseään ottamalla nyt askel kerrallaan.

Mies ehdotti etten tekisi testejä hetkeen, mutta sellaiseen zeniläisyyteen en kyllä pysty. :oops: Pakko mun on nyt seurata tilanteen kehittymistä, oli suunta mikä hyvänsä...
 
Medium, toivotaan että noista viidestä tulisi juuri sopivasti alkioita! ❤️ Voimia punktion odotteluun, ja hienoa kuitenkin, jos sitten heti tuoresiirto onnistuu!
 
Onnea kovasti Illusia, hieno viiva! :)

Apilainen, muistelen että meidän klinikan ohjeistus oli että yksi kierto keräysten välissä. Lääkkeet on vaihtuneet sekä mulla että vaimolla jos ja kun tulos ei ollut riittävän hyvä. En nyt muista tarkalleen lääkkeitä, mutta vaimolla oli ainakin ekassa punktiossa Elonva ja follit jäi suurin osa raa'aksi.

Sen sijaan PAS:ien kanssa ei tarvinnut pitää mitään välikiertoja. (Move taisi kysellä siitä.)
Jotenkin
Hienon saaliin saitte pakkaseen!

Tsemppiä piinailuun, Lipsu ja Thetaio!

Tuikku, harmi etteivät tee mitään sun ferritiinille. Ihme jos kuitenkin alle viitearvon. Johtuukohan erot siitä, onko kyseessä julkinen vai yksityinen? Kyllähän raskauskin, jos sellainen alkaa, verottaa rautavarastoja, niin luulisi julkistakin kiinnostavan sun terveyden kannalta.

Madalena, toivotaan kovasti että pienemmät lähtisivät kasvuun, vaikka isoin karkaisikin.

Pettynyt, hyvä että fsh- arvo oli kunnossa, toivotaan että seuraavasta punktiosta tulee parempi saalis.

Medium, voi harmi ettei näkynyt enempää folleja, mutta on viisikin jo hyvä jos kaikissa on solu. Toivotaan parasta!
Montako siirtoa sulle on tehty ja mitä kaikkea tutkittu? Mun vaimolla tärppäsi vasta 11. alkionsiirto. Siinä ehdittiin kokeilla ja tutkia kaikenlaista: siirtoa luonnonkiertoon (ei toiminut) ja lääkkeelliseen, hänen omia solujaan ja minun, tehtiin ERA-testi (puolen päivän heitto, eli lääkärin mukaan ei pitäisi olla kriittinen) ja kolmen kemiallisen jälkeen tutkittiin hyytymistekijät. Löytyi koholla oleva arvo ja olikohan toinen vai kolmas PAS jossa vaimo piikitti hyytymisenestolääkettä kun tuli pysyvä plussa.

Mulla vielä viimeiset tylsät päivät, kun maanantaina pitäisi alkaa menkat ja kp 2 alkaa Letrot. Sitten vaan ultraa varaamaan!
 
Ei minkäänlaista viivan vahvistumista / ilmestymisen nopeutumista näkyvissä. Tein aamupissasta pari testiä, eilisen päivätestiin verrattuna. Saa nähdä miten tässä taas käy... :sorry:
 
Jospa huomenna tai päivällä olisi vahvistunut :smiley-angelic001 mikä dpo nyt?

Kiitos Jann! ❤️ Nyt on 8. päivä alkionsiirrosta 3 pv ikäisellä, eli ymmärtääkseni vastaa dpo11?

Koetan nyt löytää mielenrauhaa (vaikka vähän väkisin)kun en voi tätä itse kontrolloida kuitenkaan. :smiley-angelic001
 
Kiitos Jann! ❤️ Nyt on 8. päivä alkionsiirrosta 3 pv ikäisellä, eli ymmärtääkseni vastaa dpo11?

Koetan nyt löytää mielenrauhaa (vaikka vähän väkisin)kun en voi tätä itse kontrolloida kuitenkaan. :smiley-angelic001

Oikein hyvä viiva oli niille päiville :) ei tarvitse joka päivä vahvistua, ja kaikki riippuu esim kuinka laimea pissa jne
 
Samaa mieltä jannnin kanssa. Sulla on vielä niin varhaiset päivät, että moni asia vaikuttaa. Hcg tuplaantuu 2 - 3 päivässä eli noilla päivillä päivittäinen nousu ei ole suurta. Siksi myös pissan vahvuus vaikuttaa paljon.
Ja voi riippua myös testin laadusta. Onnistuneessa raskaudessa tein testin vasta testipäivänä, mikä taisi olla dpo 15 tai 16. Viiva oli selkeä mutta kontrollia vaaleampi. Toisen testin tein vasta joskus viikon päästä ekasta, kun ajattelin että haluan nähdä leffaviivat. No ei tullut, edelleen viiva oli kontrollia vaaleampi. Kaikki meni kuitenkin hyvin. Testi taisi olla Sofi.
 
Onko kokemusta siitä, et jos menkat ei ala ajallaan, et vaikuttaako hoitoihin?
Mulla on kierto 23-26 päivää. Ja lääkäri suunnitteli sen mukaan hoidot. Nyt eletään päivää 27. Koronarokotteen sain kp15. Uskoisin et sen syytä tämä, koska on mulla ollu mitä tahansa elämässä meneillään, niin kuukautiskiertoon ei oo vaikuttanu.

Ahdistaa epätietoisuus, et jos nyt hoito meneekin sivusuun :smiley-angry017
 
Takaisin
Top