IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suosittelen kans Ubiqinonia ottamaan heti vaan. Söin sitä 3kk ennen 2.IVF:ää, kun 1.IVF:stä tuli kyllä 12 solua, mutta vaan 1 blasto lopuista viidestä, kun niitä jatkoviljeltiin. Parannus 2.IVF:ään: soluja 10, mutta 6 blastoa. Ja mulla ikää 41-42 noiden IVF:ien aikaan. (mun AMH 2,8 41 vee)

Mä olen syönyt vaan Tolosen Ubiqinonia, sekää 100mg tai 200mg päivittäin, kumpaa on sattunut ostokerralla apteekissa olemaan. Jos on ollut isompaa annosta, olen ostanut sitä.

Moi!

Olen seuraillut keskustelua jo pitkään, mutta nyt liityn mukaan. Meillä on mieheni kanssa yksi 2018 syntynyt lapsi, joka on saanut alkunsa inseminaatiosta luovutetuilla siittiöillä. Minussa ei mitään vikaa ole todettu, mutta mieheltä siittiöt puuttuvat. Nyt olemme yrittäneet sisarusta saman luovuttajan siittiöillä. Yksi epäonnistunut inssi tehtiin, mutta koska siittiöt käyvät vähiin, siirryttiin jatkamaan yritystä icsillä.

Huhtikuussa oli punktio ja tuoresiirto sekä sen jälkeen 2x pas, negat näistä. Nyt tehtiin kesätauon jälkeen taas pas, tällä kertaa blastolla. Aiemmat olivat nuorempia. Pakkanen on nyt tyhjä.

Oli toiveikas olo, tukilääkkeitäkin tehostettiin tähän yritykseen. Tänään kuitenkin dpo13 ja herkkään testiin aamulla nega. Huomenna verikoe, mutta en jaksa uskoa, että tulos tästä muuttuisi eli toivottavasti jo ensi kierrosta uusi icsi...

Ei oo kyllä herkkua toi fyremadel :wtf: lääkäri ei kyllä huijannu kun sanoi että se neula on tylsä, ja jäi kirveltämään pistoskohtakin. No toivottavasti näitä ei tarttis kauhean montaa pistää…

minkäslaiset kokemukset muuten muilla on keräyksestä, onko ollu saikulle tarvetta ja onko tullu kipuja? Ihan käytännön kannalta ja töiden puolesta mietin, sikäli hyvä kun oon toimistotöissä ja kaiken päälle vielä kokonaan etänä, eli onnistuu koneella notkuminen vaikka fyysinen olo ei oliskaan niin hyvä o_O

Mitä ubikinolia olette syöneet? Tai onkohan niillä miten paljon eroja? Kaikki faktatiedot ja arvaukset on tervetulleita. :)

Meidän lähiapteekissa oli tätä https://www.hankintatukku.fi/tuotteet/vitaali-tuotesarja/vitaali-ubikinoli-50-mg/ ja jotain toista, jota en enää muista. Koitin henkilökunnalta kysellä eroista, mut ei hän oikein osannut sanoa mitään, luki vaan tekstiä mitä purkin kyljessä on.
Minä laitoin ton heti tilaukseen :joyful: en ehdi nyt etsiskeleen kaupungilta, joten tilasin verkkokaupasta.. Toivottavasti tää tuote oli hyvä valinta:angelic:

Ei oo kyllä herkkua toi fyremadel :wtf: lääkäri ei kyllä huijannu kun sanoi että se neula on tylsä, ja jäi kirveltämään pistoskohtakin. No toivottavasti näitä ei tarttis kauhean montaa pistää…

minkäslaiset kokemukset muuten muilla on keräyksestä, onko ollu saikulle tarvetta ja onko tullu kipuja? Ihan käytännön kannalta ja töiden puolesta mietin, sikäli hyvä kun oon toimistotöissä ja kaiken päälle vielä kokonaan etänä, eli onnistuu koneella notkuminen vaikka fyysinen olo ei oliskaan niin hyvä o_O
Mulla oli punktio ke ja saikkua tuli siitä loppuviikkoon + maanantai, koska silloin oli siirto. Mäkin teen toimistotyötä ja etänä, mut olin kyllä ihan huoletta saikulla nuo päivät ja lepäilin.

Kannattaa pistää fyre vähän vinossa niin ei ehkä tunnu :)

Itse olin maanantaina punktiossa. Kanyyli sattui eniten sairaalassa ollessa. Punktion jälkeen heti iski pahoinvointi aalto yli, mutta kivut alkoi vasta kotimatkalla eli punktiosta 3h jälkeen. Tien töyssyt tuntui, mutta ei pahat kivut ollenkaan. Seuraava päivä oli kauhea, mutta oloa helpotti täältä lukemat kokemukset usealta vuodelta ja muualta luetut kokemukset että tiesin että pian helpottaa :angelic:

Punktiosta 3 päivänä elämä voitti :happy:

Enään aivan ihana turvotus, jonka peittely hyvin haastavaa. (Pelkään vääriä huhuja):nailbiting:

Mutta tämä vain minun kokemus ja sain paljon varoituksia lääkäriltänikin kun tuli niin iso vaste lääkeisiin kuulemma. Keräys saldo 36.

Onko teillä kokemusta progesteronitestauksista siirron jälkeen? Oletteko käyneet verikokeessa? NÄkyykö luget edes verikokeessa?

kiitos kokemuksista saikkutarpeesta :) varmaan näitä on täällä puitu moneen kertaan, mutta kun ei jaksa koko ketjua kahlata... mulla olis myös lisää ensikertalaisen kysymyksiä :hilarious: ensinnäkin kuinka turvonneelta on "normaalia" tuntua, eli nyt kun on kp7 mulla on jo sellainen olo että alavatsa on täysi (ei siis tunnu mitenkään pahalta, mutta huomaa että folleja on enemmän), eli kuuluuko tällaista olla? ja jos siellä on kymmeniä folleja niin minkälainen fiilis siinä on just ennen keräystä? toiseksi, onks teille annettu jotain ohjeita liikunnan suhteen ennen keräystä? et onko sallittua ja suositeltua harrastaa ja kuinka pitkälle ja kuinka kovaa? kaikki on tietty suhteellista, mut ois kiva kuulla kokemuksia, kun unohdin tästä eilen kysyä.

Mulla tuli se täyden vatsan tunne aika alkuun, mutta ei pahentunut punktion lähestyessä. Folleja oli 18 kpl kypsän kokoisia plus pienemmät mitä ei laskettu.

Liikunnasta sain aika tiukat ohjeet, eli ainoastaan rauhallinen kävely oli sallittu. Kaikki hypyt, vatsalihasliikkeet jne ehdottoman kielletty. Mainitsipa hoitaja vielä hulahula-vanteen pyörittelyn..

@Henskukka kiitos tiedosta.

itsekin soitin äsken klinikalle kun halusin varmistaa asian, ja juurikin suosittelivat nyt ennen keräystä (kun mulla tänään kp7) jättämään nyt kaikki hypyt ja juoksut pois, eli vielä voi tehdä rauhallista lihaskuntotreeniä ilman kiertoja, mutta sekin sit pois kun punktio lähenee ja ainoastaan rauhallista kävelyä kunnes tää kierto ohi.

kiitos kokemuksista saikkutarpeesta :) varmaan näitä on täällä puitu moneen kertaan, mutta kun ei jaksa koko ketjua kahlata... mulla olis myös lisää ensikertalaisen kysymyksiä :hilarious: ensinnäkin kuinka turvonneelta on "normaalia" tuntua, eli nyt kun on kp7 mulla on jo sellainen olo että alavatsa on täysi (ei siis tunnu mitenkään pahalta, mutta huomaa että folleja on enemmän), eli kuuluuko tällaista olla? ja jos siellä on kymmeniä folleja niin minkälainen fiilis siinä on just ennen keräystä? toiseksi, onks teille annettu jotain ohjeita liikunnan suhteen ennen keräystä? et onko sallittua ja suositeltua harrastaa ja kuinka pitkälle ja kuinka kovaa? kaikki on tietty suhteellista, mut ois kiva kuulla kokemuksia, kun unohdin tästä eilen kysyä.
Mulle lääkäri sanoi viimeksi kun ekassa ultrassa valittelin tukalaa oloa, että ihmiset usein ekan ultran aikoina päivittelee turvonnutta oloaan ja miettii kuinka paljon folleja siellä mahtaa olla, kun taas tokan ultran aikana moni miettii että onko siellä enää mitään. Eli ilmeisesti on tavallista että keho reagoi ensin voimakkaasti lääkkeisiin ja myöhemmin olo tasaantuu.

Chardille voimia, kamala tilanne siellä. :(

Jann, hyvä jos olo on jo parempi.

Mulla kierto noin puolivälissä, siirto seuraavaan kiertoon. Pitää vielä käydä ensi viikolla verikokeessa, tsekataan kilppari ja ferritiini.
Juttelin lääkärin kanssa ja mulle tulee siis Letrot 1 tbl kp 2 - 5, ultra joskus kp 10 - 12 tienoilla, sit jos o-testi ei näytä plussaa tiettyyn päivään mennessä, irrotuspiikki.
Aloin jo tässä kierrossa testaamaan ovista että näen miten testit toimii mulle nykyään. Ei vieläkään plussa, vaikka on jo kp 15 eli pitkä kierto tulossa.

Minä olin sairaslomalla 3 päivää ennen punktiota kun vatsani reagoi lääkkeisiin niin pahasti (kaikki tuli ulos). Ja turvotus siis tooosi paha. Olen hoikka vartaloinen ja punktion jälkeisenä päivänä näytin ihan raskaana olevalta, eikä omat vaatteet mahtuneet päälle. Miehen vaatteissa kuljin kotona :angelic: Eli koko muuttu xs-s --> L kokoon :hilarious:

Kävelyä sai harrastaa, ei mitään rajua, pomppivaa, repivää, kiertävää jne. Vaarana on että suurentuneet munasarjat voi kiertyä ympäri. Sama varoitus voimassa etenkin punktion jälkeen koska munasarjat on suuuuuret vielä pitkään. Mut paras varoa ennen keräystäkin, etenkin jos vatsassa tuntuu jo täydeltä.

Kiitos mutta en usko, enkä oikeastaan sitä toivokaan, koska jostain ongelmista tuo pieni koko kertoo ja onko se sitten parempi todeta nipt-testissä tai rakenneultrassa että sikiöllä on vaikka mitä vikaa.. Jotenkin vaan haluis että tää menis nyt äkkiä pois alta, mä en jaksa uskoa mihinkään.

Lääkärikin puhui heti et ei tämä nyt ongelmattomalta raskaudelta näytä. Ja pieneen kokoon sanoi ensin, et "pääasia että kasvaa kuitenkin" ja mä jouduin muistuttaa et "tää on hoitoalkuinen raskaus, ei voi olla viikon heittoa" :bored:

Mä tiesin heti ku se ei heti alkuun sanonu mitään, et jaaha, tässä tilanteessa on jotain tuttua :sorry:

Meen ihan just hakeen sen prkleen koronatehosteen, onneks sai ajan heti. Nyt mä en panttaa sitä enää sekuntiakaan, kun tilanne on tämä.

Mä en halua vielä uskoa, että kesken menee. Toivon että oli vaan alkuhankaluuksia mitata, kun niinkin voi käydä. Toivotaan että seuraava ultra tuo normaaleja uutisia <3

Mutta thienoa, että menet ottamaan rokotteen! :smiley-angelic003 Toinen koronapiikki on ehdottoman tärkeä ottaa vaikka raskaus jatkuu, koska raskaanaolevat on niin korkeassa riskissä joutua sairaalaan ja saada se vakava muoto. Kaikki tutkimukset jo puoltaa rokotteen ottamista raskaana, missä vaiheessa tahansa.

Mä en halua vielä uskoa, että kesken menee. Toivon että oli vaan alkuhankaluuksia mitata, kun niinkin voi käydä. Toivotaan että seuraava ultra tuo normaaleja uutisia :Heartred

Mutta thienoa, että menet ottamaan rokotteen! :smiley-angelic003 Toinen koronapiikki on ehdottoman tärkeä ottaa vaikka raskaus jatkuu, koska raskaanaolevat on niin korkeassa riskissä joutua sairaalaan ja saada se vakava muoto. Kaikki tutkimukset jo puoltaa rokotteen ottamista raskaana, missä vaiheessa tahansa.
Kiitos :Heartred mut se raskausontelo.. se oli pieni pallo, kun tässä vaiheessa se tapaa olla "iso musta aukko" :happy7 se indikoi ongelmia.

Olisin ottanut rokotteen muutenkin luultavasti rv 9+, mutta nyt sisuunnuin ja piikki tuikattiin eilen. Käsi on kipeä, ei muuta.

Edit. Voi luoja et mä olen itkenyt eilen, piti mennä lapsiltakin piiloon itkemään illalla :sad015 Nyt on varmaan kyyneleet loppu ja analyyttinen ja järkevä minä ottaa taas yliotteen..

Kun täällä kyseltiin että onko saikkua tarvittu punktio jälkeen niin kerronpa myös oman kokemuksen että en tarvinnu. Eli sekin vaihtelee..tein töitä etänä vielä keräyksen jälkeen iltapäivällä pikku lääkepöhnässä mutta silti ihan selväjärkisenä. :hilarious: Ja en ollut saikulla sen jälkeenkään, enkä siis erityisen kipeä mitenkään. Joten sen näkee sitten vasta itse ka riippuu tietysti varmaan kerättyjen alkioiden määrästä jne miten kroppa on kuormittunut (multa kerättiin 13).

Ja noi saikut tai olot myös hyvin pitkälti vaikuttaa että tekeekö fyysistä työtä vai toimistotyö :) mulla oli pe punktio eli vain se saikkua, ma olin ihan ok jo. Mut sit siirron jälkeen nelisen päivää niin alkoi hyperin oireet..

Mulla rupes tulemaan vähän tukala olo ehkä pari päivää ennen punktiota. Samaan aikaan alkoi hirveä ummetus, ja aluksi ajattelin tukaluuden johtuvan vain siitä. Olen toimistotyössä, enkä ottanut saikkua. Punktiopäivän iltapäivänä tein loppupäivän kotoa käsin sohvalta maaten. Seuraavana päivänä oli koko päivä putkeen Teams-tapaamisia, mikä vaati kameran päällä pitoa ja näin ollen istumista suht ryhdikkäässä asennossa. Onneksi olin kotona, sillä kyllä olo oli vähän nihkeähkö ja mieluummin olisin ollut makuulla. Jälkikäteen tuntuu, että tukaluus oli huipussaan n. 2-3 päivää punktion jälkeen, sen jälkeen rupesi hitaasti helpottamaan.

Muoks: Ja minulta punktioitiin siis 11 follia, joista saatiin 6 munasolua.

Muokattu viimeksi:
Takaisin