IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itellä kevyt toimistotyö etänä, mutta silti olin saikulla 3 päivää punktion jälkeen. Koin että tuo aika toimi myös mulle henkisenä palautumisena ja aikana reflektoida prosessia. Mun työ on henkisesti aika kuormittavaa, niin koin itselle hyväksi että otin aikaa omille ajatuksille ja stressitasojen tasaamiselle. Palauduin fyysisesti nopeaa, kipulääkettä tarvin vain klinikalta lähtiessä. Jos istui varomattomasti alas, tuntui alapäässä ekana päivänä kuin olisi harrastanut vähän rajumpaa seksiä, muita oireita ei ollut.

Mutta tiedän myös, että on ihmisiä (kuten oma aviomies), jotka haluu mennä vastaavassa tilanteessa töihin ja saa sillä ajatukset pois asiasta ja palautuu sillä tavoin.

Sori ku spämmään tänne, mut tajusin just että omakannastahan nään ne tarkat mitat :rolleyes:

Siellä luki et endometrium 21mm
munasarjat kookkaat (ajatella et edelleen vaikka punktiosta on 5 viikkoa)
Raskausontelo pieni, 6x11mm
Crl 5,5mm
H 6+2
Syke +

Mut joo tuo pieni pussukka.. sen pitäis olla viikolla 7+ 18-24mm ja alkion 5-9mm (at 7 weeks, oletan et tuo tarkoittaa 7+).
A small gestational sac in early first trimester is considered a poor prognostic factor. Some authors use the mean sac diameter to crl difference of 5mm of greater to be normal.

Okei, eli huono ennuste ja raskausontelo 11mm - alkio 5,5mm on just tossa "normaalin" rajalla.
Ei odotuksia :hungover:

Kiitos kaikille sympatioista, tuntuu turhauttavalta että pakkaseen ei saatu mitään. Yritän olla vajoamatta kuoppaan jossa pelkään et mun munasolut on vaan paskaa laatua vaikka tiedän että toi stimu meni perseelleen.

En tiedä miten voisin laatua vielä parantaa? Ruokavalio on kunnossa ollu jo koko yrittämisen ajan ennen lapsettomuutta, oon syöny vahvaa CoQ10-kuuria toukokuusta asti, kilpparit ja D. erinomaiset, kofeiini minimissä, liikun, kävin akupunktiossa 3kk viikottain ennen IVFää, nukun hyvin.

Ensi viikolla se sitten selviää… verikoe perjantaina. Nyt on ollu pari päivää vaimeita menkkajomoja kohdussa mutta niin mulla on aina tässä vaiheessa kiertoa.

Sori ku spämmään tänne, mut tajusin just että omakannastahan nään ne tarkat mitat :rolleyes:

Crl 5,5mm
H 6+2
Syke +

Mut joo tuo pieni pussukka.. sen pitäis olla viikolla 7+ 18-24mm ja alkion 5-9mm (at 7 weeks, oletan et tuo tarkoittaa 7+).
A small gestational sac in early first trimester is considered a poor prognostic factor. Some authors use the mean sac diameter to crl difference of 5mm of greater to be normal.

Okei, eli huono ennuste ja raskausontelo 11mm - alkio 5,5mm on just tossa "normaalin" rajalla.

Miten järkyttävä tilanne ettei ultrassa ollutkaan kaikki hyvin, olen niin pahoillani @Chard

Crl 5,5mm
H 6+2
Syke +

Chard näin itsekin useampia keskenmenoja kokeneena varmasti järkytys. Mitat menevät kuitenkin vielä normaalin rajalla. Tiedän että tuntuu hurjalta. Sydän vielä sykkii ja ja voisiko ottaa kasvuspurtin vielä?

Ei oo kyllä herkkua toi fyremadel :wtf: lääkäri ei kyllä huijannu kun sanoi että se neula on tylsä, ja jäi kirveltämään pistoskohtakin. No toivottavasti näitä ei tarttis kauhean montaa pistää…

minkäslaiset kokemukset muuten muilla on keräyksestä, onko ollu saikulle tarvetta ja onko tullu kipuja? Ihan käytännön kannalta ja töiden puolesta mietin, sikäli hyvä kun oon toimistotöissä ja kaiken päälle vielä kokonaan etänä, eli onnistuu koneella notkuminen vaikka fyysinen olo ei oliskaan niin hyvä o_O

Mulla on ollut 3.IVF:ää ja niistä jokainen on ollut erilainen, vaikka munasoluja on saatu about saman verran (9-14). Ekasta olin jo 3 päivää ennen punktiota ihan jäätävän kipeä. Kävelin kumarassa ja oikeastaan en voinut kunnolla edes kävellä. Sen jälkeen tuli lievät hyperin oireet ja todellakin tarviin sen 3 päivää saikkua. Meni maatessa/nukkuessa/särkylääkkeissä. Tuntui normaalilta kävellessä vasta viikko punktiosta.
Toka punktio oli kevymmillä annoksilla tuon ekan vuoksi ja tuntui ihan normaalilta punktiossakin. Epäilin eettä onko folleja ollenkaan, kun niin normi olo. Punktio oli aamupäivällä ja kun pääsin himaan niin aloitin tekemään töitä koneella vaikka oli saikkua. Olin niin hyväkuntonen.
Kolmas oli sitten jotain tuosta välistä. Päivää ennen alko tuntua tukalammalta ja punktiopäivä meni nukkuessa/maatessa/särkylääkkeissä. Jouduin ottamaan extra kipulääkettä, mutta seuraavana päivänä tein jo toimistotöitä pienen jomottelujen kanssa. En vaan jaksanut enää maata.

Muistat vaan juoda palno nestettä, vettä ainakin pari litraa lisää mitä normaalisti pitäisi. Sekä hyppimiset pois ja kiertoliikkeiden kanssa varovasti. Itse kurkottelin jotain kaukosäädintä kerran ja ulvasin kivusta, eli ehkä kannattaa välttää kurotteluja :)

Kiitos kaikille sympatioista, tuntuu turhauttavalta että pakkaseen ei saatu mitään. Yritän olla vajoamatta kuoppaan jossa pelkään et mun munasolut on vaan paskaa laatua vaikka tiedän että toi stimu meni perseelleen.

En tiedä miten voisin laatua vielä parantaa? Ruokavalio on kunnossa ollu jo koko yrittämisen ajan ennen lapsettomuutta, oon syöny vahvaa CoQ10-kuuria toukokuusta asti, kilpparit ja D. erinomaiset, kofeiini minimissä, liikun, kävin akupunktiossa 3kk viikottain ennen IVFää, nukun hyvin.

Ensi viikolla se sitten selviää… verikoe perjantaina. Nyt on ollu pari päivää vaimeita menkkajomoja kohdussa mutta niin mulla on aina tässä vaiheessa kiertoa.

Niin tuttua tuo, että oispa saatu jotain pakkaseen. Mulla heinäkuussa 8 munasolua -> 6 kypsää ja vain yksi hedelmöittyi. Nyt sitten edessä uusi ivf. Toivotaan, että sun ainokainen tarttuu vahvasti kiinni ja kehittyy hyvin. :Heartred

Minä laitoin ton heti tilaukseen :joyful: en ehdi nyt etsiskeleen kaupungilta, joten tilasin verkkokaupasta.. Toivottavasti tää tuote oli hyvä valinta:angelic:

Toivotaan, että on hyvä! En mä yhtään tiedä, onko tuo hyvä vai huono vai mitä. :woot: Aika randomilla lopulta ostin tuon. Nyt mietin, että pitäiskö jatkaa samalla vai hommata jotain muuta sitten kun tuo purkki loppuu.

Onko teillä muilla ollut millaisia keskusteluja Q10:stä lääkäreiden kanssa? Onko he kommentoineet tai suositelleet sitä? Tai suhtautuneet epäillen? Mä en puhunut tuosta mitään lääkärille. Otin sen ihan omalla päätöksellä ja ajatuksella "ei kait haittaa ole ja voi auttaa".

Hmmph, pp10 ja eilen viimeksi tikutin ihan selkeän plussan testiin & olen kärsinyt tosi voimakkaasta pahoinvoinnista eiliseen saakka pp5-6 alkaen. Tänään kuitenkin alkoi vuoto & vatsakipu puolen päivän jälkeen eikä näy kumpikaan loppuvan. Vuotaa silleen ihan reippaasti, että suojaankin tulee vähän ja veskissä käydessä paperissa ihan kunnon vuotoa kun pyyhkii. Tää on mun eka alkionsiirto niin olen vähän ihmeissäni, että onko tämä nyt sitten kemiallinen keskenmeno? Hämmentää vaan kun testit on ollut tosiaan viime päivinä tosi vahvoja, samoin raskausoireet, sillä olen ollut ihan puolikuntoinen niiden vuoksi vikat päivät, kunnes ne eilen katosi ja nyt sit tänään tämä.

Hyppään mukaan!
Meillä oli tänään suunnittelukäynti ja eka hoitokerta starttaa seuraavista kuukautisista eli parin viikon päästä.
Lyhyt kaava, gonal-f 375 iu. Eli isolla annoksella :bag:
Ikää mulla on 37. Amh arvo 1,9. Tämän perusteella lääkäri odotti enemmän antraalifolleja, mutta niitä oli 5+5. Jarruna fyremadel ja irrotukseen pregnyl.
Huh, vähän jännittää :nailbiting:

Ehkäisy jätetty tasan 3v sitten pois. Yks kemiallinen vuoden vaihteessa. Yhteisiä lapsia meillä ei ole.

Palailen taas tänne parin kuukauden tauon jälkeen. Kesäkuun lääkkeellinen PAS antoi meille kemiallisen raskauden. Olen siitä lähtien syönyt e-pillereitä ja olen leikkausjonossa. Kuun lopussa on tarkastuskäynti ja ne katsoo onko e-pillerit pienentänyt munasarjoissa olevia endometrioomia vai jatkanko leikkausjonossa :shy:

Onko kokemuksia hcg arvoista? Mulla tänään 5+0 hcg 1245. Kuulostaa kovin alhaiselta. Viikko sitten oli 287. Käyn vielä maanantaina uusiksi, sitten konsultoin Tilkkaa, menee varmaan tiistaille..

Onko kokemuksia hcg arvoista? Mulla tänään 5+0 hcg 1245. Kuulostaa kovin alhaiselta. Viikko sitten oli 287. Käyn vielä maanantaina uusiksi, sitten konsultoin Tilkkaa, menee varmaan tiistaille..
Nuo ei välttämättä ennusta mitään varmaa suuntaan tai toiseen. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin :smiley-angelic001 :Heartred
Mulla oli 4+1 hcg arvon ja siitä oletetun tuplaantumistahdin perusteella (digi näytti 3+ etuajassa) arvot nousseet hyvin, mutta persiilleen meni silti. Toivotaan et sulla käy nyt toisinpäin, eli arvot laahaa vähän perässä, mut kaikki sujuu silti hyvin.

Nuo ei välttämättä ennusta mitään varmaa suuntaan tai toiseen. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin :smiley-angelic001 :Heartred
Mulla oli 4+1 hcg arvon ja siitä oletetun tuplaantumistahdin perusteella (digi näytti 3+ etuajassa) arvot nousseet hyvin, mutta persiilleen meni silti. Toivotaan et sulla käy nyt toisinpäin, eli arvot laahaa vähän perässä, mut kaikki sujuu silti hyvin.

Kiitos :Heartpink aika varma oon että menee kesken, mutta odotetaan nyt vielä se maanantain tulos..
Kunpa sullakin tulisi vielä iloinen yllätys :Heartpink
Omat ajatukset on jo hieman PASissa, ties milloin siihen pääsee..kai tänä vuonna kuitenkin...

Kiitos :Heartpink aika varma oon että menee kesken, mutta odotetaan nyt vielä se maanantain tulos..
Kunpa sullakin tulisi vielä iloinen yllätys :Heartpink
Omat ajatukset on jo hieman PASissa, ties milloin siihen pääsee..kai tänä vuonna kuitenkin...
Mä kyselin alustavasti asiasta jo tänään kun soittelin klinikalle väliaikatilannetta. Ne sanoi et tyhjennysvuodon jälkeen pitää tulla yhdet menkat välissä ja sit vasta seuraavista menkoista voi ajatella passia. Eli jos tää keskeytyminen & tyhjennys nyt pahasti venyy, sit vuotaa pitkään, kierto sekoaa ja pitenee jne niin huonolla tuurilla jotkut joulun pyhät ehtii vielä sotkemaan kaiken :wacky:

T. Pessimisti-Pertti

Mä kyselin alustavasti asiasta jo tänään kun soittelin klinikalle väliaikatilannetta. Ne sanoi et tyhjennysvuodon jälkeen pitää tulla yhdet menkat välissä ja sit vasta seuraavista menkoista voi ajatella passia. Eli jos tää keskeytyminen & tyhjennys nyt pahasti venyy, sit vuotaa pitkään, kierto sekoaa ja pitenee jne niin huonolla tuurilla jotkut joulun pyhät ehtii vielä sotkemaan kaiken :wacky:

T. Pessimisti-Pertti

Just jotain tämmöstä mäkin pelkään :hungover: saatanan keskenmenot miks ne on pitänyt keksiä. Ei sais raskautua jos se ei mee loppuun asti :smiley-angry019
Keskiviikkona ois koronarokote, meen sinne jos maanantai ei anna toivoa.

Niin tuttua tuo, että oispa saatu jotain pakkaseen. Mulla heinäkuussa 8 munasolua -> 6 kypsää ja vain yksi hedelmöittyi. Nyt sitten edessä uusi ivf. Toivotaan, että sun ainokainen tarttuu vahvasti kiinni ja kehittyy hyvin. :Heartred

Toivotaan, että on hyvä! En mä yhtään tiedä, onko tuo hyvä vai huono vai mitä. :woot: Aika randomilla lopulta ostin tuon. Nyt mietin, että pitäiskö jatkaa samalla vai hommata jotain muuta sitten kun tuo purkki loppuu.

Onko teillä muilla ollut millaisia keskusteluja Q10:stä lääkäreiden kanssa? Onko he kommentoineet tai suositelleet sitä? Tai suhtautuneet epäillen? Mä en puhunut tuosta mitään lääkärille. Otin sen ihan omalla päätöksellä ja ajatuksella "ei kait haittaa ole ja voi auttaa".

On masentavaa kyllä, nyt kaikki munimisvinkit meille jakoon! Onko teillä jo seuraava hoito kalenterissa?

Oon syöny Puhdistamon vahvaa Q10ä 200mg/päivä. Kerroin lääkärille kaikista lisäravinteista muttei se kommentoinut mitään vaan varmisti että omegat pois vuotoriskin takia.

Hmmph, pp10 ja eilen viimeksi tikutin ihan selkeän plussan testiin & olen kärsinyt tosi voimakkaasta pahoinvoinnista eiliseen saakka pp5-6 alkaen. Tänään kuitenkin alkoi vuoto & vatsakipu puolen päivän jälkeen eikä näy kumpikaan loppuvan. Vuotaa silleen ihan reippaasti, että suojaankin tulee vähän ja veskissä käydessä paperissa ihan kunnon vuotoa kun pyyhkii. Tää on mun eka alkionsiirto niin olen vähän ihmeissäni, että onko tämä nyt sitten kemiallinen keskenmeno? Hämmentää vaan kun testit on ollut tosiaan viime päivinä tosi vahvoja, samoin raskausoireet, sillä olen ollut ihan puolikuntoinen niiden vuoksi vikat päivät, kunnes ne eilen katosi ja nyt sit tänään tämä.

Tähän omaan tilanteeseen liittyen, ihmettelen kovasti sitä, että minulle ehti kehittyä niin voimakkaat raskausoireet pp5 alkaen. Onko tuo ihan normaalia? Onko jollain kokemusta vastaavasta? Ne tosiaan kesti tuon pp5-8 päivät tosi voimakkaina, jäätävä pahoinvointi, pääkipu väsymyksen kanssa suurimpna, ja laimeni eilen pp9 yhtäkkiä. Oletan, että kesken tämä meni kun vuoto ja vatsakipu on näin voimakasta, tuntuu ihan menkoilta. Mutta ihmettelen noita oireita sekä vikan parin päivän leffaviivatestituloksia.

Takaisin