IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millaisia arvoja teillä on ollut tosta AMH:sta ja millaisia kommentteja lääkäreiltä? Mulla tulokset tulivat ja AMH oli
3.45 ug/l. Lääkäri ei ole mitään kommentoinut, kai se katsoo sen vaan ennen IVF. Viitearvot näytti olevan 0.1-7.5/ 35-39 vuotiailla, eli siihen haarukkaan sopisi hyvin. Tuntuu vaan aika isolta tuo haarukka:wideyed:

Vuosi sitten melkein 5 amh ja silloin olin 33v. Sen verta "korkea" että valittiin lyhyt kaava. Ja kuinkas sitten kävikään...jostain syystä on taipumusta hyperiin..mut juu ei kaikilla tuu hyperiä vaikka olis enemmän rakkuloita tai korkeampi amh.

Voi ei Chard :sorry:

Lipsu: Mulla tulossa ensi viikolla 6-päiväisen alkion siirto, se on meidän ainoa pakkasalkio, tuoresiirrosta tuli 2-päiväisellä kemiallinen kesällä. Itsekin olen aika skeptinen tuon suhteen, kun on kerran ollut hidas, mutta tavallaan myös toiveikas (kunhan selviäisi sulatuksesta).

Mulla AMH alkuvuodesta 2,4 ja silloin 37 v, lääkärit ei koskaan sitä mitenkään kommentoineet, tosin endo taitaa sotkea tuotakin arvoa, kun ensimmäisellä IVF-kierroksella saatiin vain 2 munasolua...

Chard, voi kunpa joku ihme tapahtuisi ja kontrollissa olisi kaikki kunnossa :Heartred
Kiitos mutta en usko, enkä oikeastaan sitä toivokaan, koska jostain ongelmista tuo pieni koko kertoo ja onko se sitten parempi todeta nipt-testissä tai rakenneultrassa että sikiöllä on vaikka mitä vikaa.. Jotenkin vaan haluis että tää menis nyt äkkiä pois alta, mä en jaksa uskoa mihinkään.

Lääkärikin puhui heti et ei tämä nyt ongelmattomalta raskaudelta näytä. Ja pieneen kokoon sanoi ensin, et "pääasia että kasvaa kuitenkin" ja mä jouduin muistuttaa et "tää on hoitoalkuinen raskaus, ei voi olla viikon heittoa" :bored:

Mä tiesin heti ku se ei heti alkuun sanonu mitään, et jaaha, tässä tilanteessa on jotain tuttua :sorry:

Meen ihan just hakeen sen prkleen koronatehosteen, onneks sai ajan heti. Nyt mä en panttaa sitä enää sekuntiakaan, kun tilanne on tämä.

No niin, se on se oma vaisto mikä on useimmiten oikeassa. Saan lähitulevaisuudessa palata tänne lähtöruutuun. Se olisikin ollut liian simppeliä, et olis voinu tulla ihan vaan nega tästä siirrosta eikä taas kerran tämmöstä kuukausia kestävää paskaa, anteeksi kielenkäyttöni.

Olin siis ultrassa tänään ja perseelleen meni niinku arvasinkin. Raskausontelo oli ihan liian pieni, ei missään nimessä normaalin kokoinen. Ja vaikka sen sisällä oli sykkeellinen ja verenkierrollinen alkio, sen mitaksi saatiin vain 6+2, eli kuus päivää pienempi kun mitä pitäisi olla. Kontrolliultra viikon päähän mut tiedän jo, että siellä vaan todetaan joko a) sykettä ei enää näy tai b) ei ole viikossa kasvanut. Ja sit lähetään siihen tyhjennys-kaavinta-verikoe-rumbaan taas kerran. Vois sitten tyhjentyä itsekseen kun ei tuosta mitään elävääkään saada. Jos viikon päästä lepattaa vielä vaimea syke niin taas seuraillaan ja odotellaan. Kesken se menee joka tapauksessa niin turhaa tämmönen pitkittäminen.

Kolmas keskenmeno. Ja aiemmat on vaatineet ties mitä toimenpiteitä.

Varaan samantien koronan tehosterokotteen.
Voi ei. Niin pahoillani. Jättihalaus

Millä annoksella sinulla oli kortisoni?

Alkuun muutama päivä 20mg annoksella, sitten 10mg annoksella siihen asti kunnes lopetettiin kaikki lääkkeet kun todettiin ettei raskaus jatkunut. Jos raskaus olisi jatkunut niin kortisonikin olisi jatkunut muiden tukilääkitysten tapaan jonnekin 10-12 viikolle asti.

Mulla AMH oli pari vuotta sitten 28-vuotiaana 13,5. Ja sen näkee ultrallakin, että munarakkuloita on ihan hirveästi.. pcos nostattaa arvon, mutta laadusta tosiaan ei kerro mitään.

Chard, paljon voimia :sad001:Heartred

ekassa seurantaultrassa käyty tän 1. ivf-hoidon puolesta, siellä näkyi 6 hyvää kymppimillistä kasvamassa, 8 pienempää, lisäksi yksi jo 20mm joka saattaa puhjeta ja siinä tapauksessa ei ehkä voida tuoresiirtoa tehdä tähän kiertoon (pitää mitata keltarauhashormonit niin tietää). mut pääasia nyt että ihan hyvä määrä tulossa ja tänään alkaa jarrut, maanantaina sit uusintaultra ja katotaan millon irroituspiikki. keräys ke tai pe riippuen maanantain tilanteesta.

Ei helvetin helvetti tää on yhtä paskaa :sad010 oon niin pahoillani :sorry:

(Pelkään tätä samaa taas omallekin kohdalle, samoin kävi viime raskaudessa..)
Ei se salama toistuvasti iske samaan paikkaan :Heartred
Mullakin oli kahden keskenmenon jälkeen kaksi onnistunutta raskautta :Heartpink:Heartpink

Nyt vaan meni taas mettään ja mä kiroan täällä että miksi helvetissä. Eikö tässä nyt ole saanut jo oman osansa ja vähän muidenkin osuutta kannettavakseen. Kuinka voi olla et toiset lisääntyvät just silloin kun haluavat ja kaikki menee tottakai aina myös ihan nappiin? Enkä missään nimessä toivo muille epäonnea, vaan itselle (ja muille saman veneen tyypeille) vähän kevyempää kannettavaa välillä :sad010

Olen pahoillani Chard tilanteestasi☹️ kauhea tilanne. Onneksi välissä on syntynyt kaksi ihanaa lasta.

Olen ollut itse taustalla seuraamassa keskustelua. Oma keskenmeno alkaa vasta ehkä nyt olla ohi. Kuukausi keskenmenosta tein vielä haamuplussan ja kohtuun oli jäänyt raskaus materiaalia. Koetettiin saada ne pois toisella lääkkeellisellä tyhjennyksellä, mutta ei onnistunut. Olin eilen sitten kaavinnasta ja nyt on toiveikas olo, että olisiko jo vihdoin takanapäin.

Nyt varovaisesti odottelemaan ekoja kuukautisia ja jos edes yhteen siirtoon ehtisi ennen joulua.

Ajan ratoksi olen kuunnellut podcastia "kierron verran toivoa". Lämmin suositus.

Kiitos mutta en usko, enkä oikeastaan sitä toivokaan, koska jostain ongelmista tuo pieni koko kertoo ja onko se sitten parempi todeta nipt-testissä tai rakenneultrassa että sikiöllä on vaikka mitä vikaa.. Jotenkin vaan haluis että tää menis nyt äkkiä pois alta, mä en jaksa uskoa mihinkään.

Lääkärikin puhui heti et ei tämä nyt ongelmattomalta raskaudelta näytä. Ja pieneen kokoon sanoi ensin, et "pääasia että kasvaa kuitenkin" ja mä jouduin muistuttaa et "tää on hoitoalkuinen raskaus, ei voi olla viikon heittoa" :bored:

Mä tiesin heti ku se ei heti alkuun sanonu mitään, et jaaha, tässä tilanteessa on jotain tuttua :sorry:

Meen ihan just hakeen sen prkleen koronatehosteen, onneks sai ajan heti. Nyt mä en panttaa sitä enää sekuntiakaan, kun tilanne on tämä.

Oon tosi pahoillani vaikeuksista!:sorry:

Pakko kerroa, vaikken halua ”turhia toiveita”herätellä liikaa.
Mulla kesäkuussa alkaneessa raskaudessa alkuraskauden ultrassa lääkäri arvioi n.4-5päivää pienemmäksi alkion. olin kans, et ööö no hoitoalkuinen ja tiedän minkä ikäinen olisi jne.
No noin viikkoa myöhemmin oli aivan normaalin kasvun mukainen alkio yksityisessä ultrassa.:wideyed:
ja raskaus meni kyllä kesken n.8+5.-6. ja silloin oli jo 9+0 kokoinen, eli kaikesta huolimatta hyvin kasvanut. Muutenhan nämä vähän mysteereiksi jää, milloin on mitäkin vikaa sikiöissä, kun keskenmeno tulee.:shy:
Toivotaan parasta silti:Heartred

Olen pahoillani Chard tilanteestasi☹️ kauhea tilanne. Onneksi välissä on syntynyt kaksi ihanaa lasta.

Olen ollut itse taustalla seuraamassa keskustelua. Oma keskenmeno alkaa vasta ehkä nyt olla ohi. Kuukausi keskenmenosta tein vielä haamuplussan ja kohtuun oli jäänyt raskaus materiaalia. Koetettiin saada ne pois toisella lääkkeellisellä tyhjennyksellä, mutta ei onnistunut. Olin eilen sitten kaavinnasta ja nyt on toiveikas olo, että olisiko jo vihdoin takanapäin.

Nyt varovaisesti odottelemaan ekoja kuukautisia ja jos edes yhteen siirtoon ehtisi ennen joulua.

Ajan ratoksi olen kuunnellut podcastia "kierron verran toivoa". Lämmin suositus.

Tsemppiä myös sinne!:Heartred
Täällä sama taival kanssasi just nyt. 5vkoa keskenmenosta ja 4 tyhjennyksestä.
Ei tässä enää tiedä onko ekat menkat jo tulleet vai tulossa…:scratch:wacky: Pitää alkaa ehkä tikuttaa ovista pian, ett pääsisi kärryille missä mennään.
Mulla otettiin hcg-verikoe kolmisen vkoa tyhjennyksestä ja oli 200. Kuulemma matala siihen nähden, miten pitkällä raskaus jo oli.

Olo on odottavainen ja toiveikas, että päästään molemmat siirtoon vielä tänä vuonna!:king

Chard ekana tulee mieleen, että voi v***u mitä p****a. Rumia sanoja, mutta onhan tuo nyt niin epäreilua ja kurjaa. Voimia tulevaan!

No niin, se on se oma vaisto mikä on useimmiten oikeassa. Saan lähitulevaisuudessa palata tänne lähtöruutuun. Se olisikin ollut liian simppeliä, et olis voinu tulla ihan vaan nega tästä siirrosta eikä taas kerran tämmöstä kuukausia kestävää paskaa, anteeksi kielenkäyttöni.

Olin siis ultrassa tänään ja perseelleen meni niinku arvasinkin. Raskausontelo oli ihan liian pieni, ei missään nimessä normaalin kokoinen. Ja vaikka sen sisällä oli sykkeellinen ja verenkierrollinen alkio, sen mitaksi saatiin vain 6+2, eli kuus päivää pienempi kun mitä pitäisi olla. Kontrolliultra viikon päähän mut tiedän jo, että siellä vaan todetaan joko a) sykettä ei enää näy tai b) ei ole viikossa kasvanut. Ja sit lähetään siihen tyhjennys-kaavinta-verikoe-rumbaan taas kerran. Vois sitten tyhjentyä itsekseen kun ei tuosta mitään elävääkään saada. Jos viikon päästä lepattaa vielä vaimea syke niin taas seuraillaan ja odotellaan. Kesken se menee joka tapauksessa niin turhaa tämmönen pitkittäminen.

Kolmas keskenmeno. Ja aiemmat on vaatineet ties mitä toimenpiteitä.

Varaan samantien koronan tehosterokotteen.
Ei voi olla totta!:sad010 olen niin pahoillani:Heartred ei tähän sanoja edes löydy..:sorry:

Kiitos AMH-vastauksista, empä ala sitten turhia analysoimaan ja huolimaan omasta arvosta. Täytyy toivoa että laatu olisi hyvää ja lokakuussa munasoluja saataisiin talteen:Heartred

Suosittelen kaikille syömään ubikinolia, voi parantaa solujen laatua :happy: ainakin saimme monta pakkaseen, ironista jos tämä nyt menee kesken kuitenkin..syytä ei voi tietenkään tietää..

Oon tosi pahoillani vaikeuksista!:sorry:

Pakko kerroa, vaikken halua ”turhia toiveita”herätellä liikaa.
Mulla kesäkuussa alkaneessa raskaudessa alkuraskauden ultrassa lääkäri arvioi n.4-5päivää pienemmäksi alkion. olin kans, et ööö no hoitoalkuinen ja tiedän minkä ikäinen olisi jne.
No noin viikkoa myöhemmin oli aivan normaalin kasvun mukainen alkio yksityisessä ultrassa.:wideyed:
ja raskaus meni kyllä kesken n.8+5.-6. ja silloin oli jo 9+0 kokoinen, eli kaikesta huolimatta hyvin kasvanut. Muutenhan nämä vähän mysteereiksi jää, milloin on mitäkin vikaa sikiöissä, kun keskenmeno tulee.:shy:
Toivotaan parasta silti:Heartred
Mulle tuo pieni koko ja liian pieni raskausontelo huutaa jo niin kovaa "kehityshäiriötä", et jotenkin en usko että tuosta mitään elävää tulee. Jossain vaiheessa se keskeytyisi kuitenkin, parempi sitten ennemmin kuin myöhemmin. Toivottavasti en kuulosta kylmältä, mä en vaan jaksa uskoa et noista lähtökohdista tulis normaali raskaus ja elävä vauva, joten siks kaikki pitkittäminen on mun mielestä turhaa ja moninkertaistaa vaan tuskan kun ensin vedetään matto jalkojen alta ja sit annetaan ripaus toivoa ja sit taas työnnetään sinne kuraojaan naamalleen jne :sorry:

Kiitos kuitenkin kauniista ajatuksesta ja olen pahoillani sinun kokemuksestasi :arghh: :Heartpink

Millaisia arvoja teillä on ollut tosta AMH:sta ja millaisia kommentteja lääkäreiltä? Mulla tulokset tulivat ja AMH oli
3.45 ug/l. Lääkäri ei ole mitään kommentoinut, kai se katsoo sen vaan ennen IVF. Viitearvot näytti olevan 0.1-7.5/ 35-39 vuotiailla, eli siihen haarukkaan sopisi hyvin. Tuntuu vaan aika isolta tuo haarukka:wideyed:

Mulla oli 36-vuotiaana jotain 1,1 AMH ja 38-vuotiaana kypsyi hyvin munasoluja IVF-stimulaatiossa ja hyvin kehittyivät. Eli ei tosiaan kerro paljoakaan! Suosittelen myös ubikinolia, sitä vedin useamman kuukauden ennen keräystä.

Mitä ubikinolia olette syöneet? Tai onkohan niillä miten paljon eroja? Kaikki faktatiedot ja arvaukset on tervetulleita. :)

Meidän lähiapteekissa oli tätä https://www.hankintatukku.fi/tuotteet/vitaali-tuotesarja/vitaali-ubikinoli-50-mg/ ja jotain toista, jota en enää muista. Koitin henkilökunnalta kysellä eroista, mut ei hän oikein osannut sanoa mitään, luki vaan tekstiä mitä purkin kyljessä on.

Suosittelen
https://www.sinunapteekki.fi/collec...cts/pharma-nord-bioactive-ubiqinol-100mg-qh-2

Mutta en tosiaan tiedä, onko väliä merkillä tmv :)

Kiitos AMH-vastauksista, empä ala sitten turhia analysoimaan ja huolimaan omasta arvosta. Täytyy toivoa että laatu olisi hyvää ja lokakuussa munasoluja saataisiin talteen:Heartred

Suosittelen kans Ubiqinonia ottamaan heti vaan. Söin sitä 3kk ennen 2.IVF:ää, kun 1.IVF:stä tuli kyllä 12 solua, mutta vaan 1 blasto lopuista viidestä, kun niitä jatkoviljeltiin. Parannus 2.IVF:ään: soluja 10, mutta 6 blastoa. Ja mulla ikää 41-42 noiden IVF:ien aikaan.

Mä olen syönyt vaan Tolosen Ubiqinonia, sekää 100mg tai 200mg päivittäin, kumpaa on sattunut ostokerralla apteekissa olemaan. Jos on ollut isompaa annosta, olen ostanut sitä.

Mitä ubikinolia olette syöneet? Tai onkohan niillä miten paljon eroja? Kaikki faktatiedot ja arvaukset on tervetulleita. :)

Meidän lähiapteekissa oli tätä https://www.hankintatukku.fi/tuotteet/vitaali-tuotesarja/vitaali-ubikinoli-50-mg/ ja jotain toista, jota en enää muista. Koitin henkilökunnalta kysellä eroista, mut ei hän oikein osannut sanoa mitään, luki vaan tekstiä mitä purkin kyljessä on.

me syötiin miehen kanssa molemmat tätä, oli molempia vahvuuksia 50 ja 100 mutten enää muista miten otettiin...https://www.sinunapteekki.fi/produc...-ubikinolikapseli?_pos=1&_sid=36e54664e&_ss=r

lisäksi söin vehnänalkioöljykapseleita ja rauta-foolihappolisää ennen keräystä.

Takaisin