IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pakko vielä teiltä kysellä, että onko kellään tietoa kuinka nuo IVF:n stimulaatiolääkkeet eroavat toisistaan ja millä perusteella mitäkin lääkettä määrätään stimulaatiovaiheeseen (en nyt siis tarkoita annoskokoja)? Katsoin tuossa just Omakantaa ja sinne oli merkitty, että seuraavassa pitkän kaavan stimulaatiossa lääkkeenä on aiemman Bemfolan sijasta Gonal-F.
Gonal-F ja Bemfola ovat samaa tavaraa, valmistaja vain eri. Näiden hinnat vaihtelevat paljonkin, ja ainakin minulle noista määrättiin sitä, mikä kulloinkin oli halvempaa tai paremmin saatavilla.

Minulle määrätty tuo pergoveris koska siinä fsh:n lisäksi myös lh-hormoniin vaikuttavaa ainetta. Johtuen ikätasoon nähden matalahkosta amh-arvosta.

Muokattu viimeksi:
Kiitos molemmille onnitteluista! ❤️

Täällä kuuluu julkisella alkuraskauden ultra viikoilla 6-7 eli se olisi nyt seuraavana vuorossa ja jos siinä kaikki hyvin, niin sitten siirrytään neuvolan puolelle. :happy:

Vointi on tänään ollut selkeästi jo oireisempi. Päänsärky alkanut heti aamusta ja jatkuu edelleen. Lisäksi etovaa oloa ollut pitkin päivää. Kamala nälkä, mutta vähän saa syötyä ja sitten alkaa jo ällöttää. Ja väsyttää aika paljon. :) muuten kaikki tuntuu olevan hyvin.

Onnea!! Täällä pp 9, haamu alkanut vahvistumaan. Testasin ekan kerran pp7. Pitää hakea lisää testejä, virallinen testipäivä 1.9.
Oireina etovaa oloa ja hajut käy nenään. Toivotaan että passit pysyy kyydissä.

Hei,
Täälä jännätään huomista ensimmäistä ivf hoidon keräykseen menoa. Alku varotus oli etten pääse tässä kierrossa tuore siirtoon lainkaan, onkohan kannattavaa kinuta siihen? Minulla oli käytössä gonal-f 150yksikköä ja jarrupiikit. Itse tyytyväinen vasteeseen vasemmalla 16 ja oikealla 11 näkyi lähteneen kehittymään, pcos tausta (toki vielä ahdistaa miten moni hedelmöittyy ja selviää pakkaseen)

Hei,
Täälä jännätään huomista ensimmäistä ivf hoidon keräykseen menoa. Alku varotus oli etten pääse tässä kierrossa tuore siirtoon lainkaan, onkohan kannattavaa kinuta siihen? Minulla oli käytössä gonal-f 150yksikköä ja jarrupiikit. Itse tyytyväinen vasteeseen vasemmalla 16 ja oikealla 11 näkyi lähteneen kehittymään, pcos tausta (toki vielä ahdistaa miten moni hedelmöittyy ja selviää pakkaseen)

Omasta kokemuksesta en suosittele tuoresiirtoa :bag: nyt just hyperstimulaatio meneillään ja mulla oli 16 rakkulaa. Mut nää on nii yksilöllisiä...

Hei,

Luottaisin lääkärin näkemykseen tuossa siirtoasiassa. Minulla kerättiin 24 follia ja tuoresiirtoa ei tehty koska olin kovin kipeä ja hyperin riski. Ei siitä tule kuin yhden kierron odottelu jos siis aikataulu hoitavalla taholla natsaa. Itse odotin 3,5kk koska kesätauko :wink

Hei,
Kuuntelisin omaa lääkäriä asiassa :). Minulla myös pcos ja suurempi riski hyperiin. Vaikka siirtopäivänä kaikki näytti hyvältä, niin sain myöhäisen hyperin. Ja kuten Jann viimeaikaisista kokemuksesta voi lukea, sitä ei toivo kellekään. Enää en omalta osaltani suostuisi tuoresiirtoon jos uuteen ivf kiertoon joskus lähdetään. Ymmärrän että sitä haluaisi päästä heti yrittämään. Tsemppiä hoitoihin!

Hei,
Olen samaa mieltä muiden kanssa siirrosta. Kyllä lääkärillä on syystä tuo näkemys. Itseltä kerättiin 25 munasolua ja olin todella kipeä punktiopäivänä. Tuoresiirtoa ei tehty. Nyt ensimmäisestä PASista plussa. Eli kyllä ne niistäkin lähtee. ❤️ Odottelua tulee, mutta ainakin oma keho sai palautua ihan rauhassa. Mullakin tuli yksi välikierto kesätauon vuoksi. :)

Menin tekemään testin nyt aamulla (pp6) kun eilen oli niin outoja oloja, ja hentoinen viiva siihen tuli!! :woot: Hentoinen kyllä, mutta mieskin sen heti siitä bongasi joten en kuvittele omassa päässäni :rolleyes: Eka minkäänlainen viiva ikinä mun testeissä, aika liikuttavaa jo sekin.

Tässä vielä kuva :rolleyes:

Liitteet

• EEF0E086-BCF7-4866-8D6F-299AEF81A20A.jpeg
    EEF0E086-BCF7-4866-8D6F-299AEF81A20A.jpeg
    1.3 MB · Katsottu: 193
Tuo hyperin riski on ihan oikea ja vaarallinenkin, siksi välillä tekisi mieli muistuttaa hyperin riskistä, kun lukee viestejä, joissa valitetaan kun ensimmäisessä IVF:ssä lääkitys oli niin pieni, ettei tullut vastetta, tai kun lääkäri arvioi hyperin riskin sen verran suureksi, ettei tuoresiirtoon päästä. On ihan oikeasti parempi, että vaste on alkuun liian heikko kuin että vaste on liian suuri, ja että tuoresiirto jätetään väliin varmuuden vuoksi kuin että se tehtäisiin riskillä.

Tsemppiä jannnille, miten jakselet nyt? Ovatko veriarvot kääntyneet jo parempaan suuntaan? :Heartred

Tuo hyperin riski on ihan oikea ja vaarallinenkin, siksi välillä tekisi mieli muistuttaa hyperin riskistä, kun lukee viestejä, joissa valitetaan kun ensimmäisessä IVF:ssä lääkitys oli niin pieni, ettei tullut vastetta, tai kun lääkäri arvioi hyperin riskin sen verran suureksi, ettei tuoresiirtoon päästä. On ihan oikeasti parempi, että vaste on alkuun liian heikko kuin että vaste on liian suuri, ja että tuoresiirto jätetään väliin varmuuden vuoksi kuin että se tehtäisiin riskillä.

Tsemppiä jannnille, miten jakselet nyt? Ovatko veriarvot kääntyneet jo parempaan suuntaan? :Heartred

Edelleen maksa nousee, muut suht ok o_O Huomenna ehkä kotiin. :) Nyt vaan alkoi taas se, ettei ruoka maistu. En tiedä johtuuko veri-arvoista.. nestepussukka on mulla huomiseen ilmeisesti. Tai siis tuo joka kerää mahasta nestettä. Jossain tipassahan olen koko ajan.

Minulle määrätty tuo pergoveris koska siinä fsh:n lisäksi myös lh-hormoniin vaikuttavaa ainetta. Johtuen ikätasoon nähden matalahkosta amh-arvosta.

Tää on just jännää miten lääkäreillä on niin erilaisia näkemyksiä, kun sulle on sanottu AMH-arvon olevan matalahko ja mulle sanottiin vastaavanlaisen arvon olevan hyvä (olin kanssasi about saman ikäinen silloin, kun arvo testattiin). Ja vihoviimeinen asia mitä muutenkin stressaavien hoitojen aikana haluaisi tehdä, on epäillä hoitavan lääkärin päätöksiä & valintoja.

Tää on just jännää miten lääkäreillä on niin erilaisia näkemyksiä, kun sulle on sanottu AMH-arvon olevan matalahko ja mulle sanottiin vastaavanlaisen arvon olevan hyvä (olin kanssasi about saman ikäinen silloin, kun arvo testattiin). Ja vihoviimeinen asia mitä muutenkin stressaavien hoitojen aikana haluaisi tehdä, on epäillä hoitavan lääkärin päätöksiä & valintoja.
joo välillä tuntuu kyllä, että on ihan tuuliajolla. edellisen lääkärin mielestä mun arvo oli ihan hyvä ja tän mielestä taas ei :confused005 no, kohtahan se nähdään millainen vaste saadaan tällä lääkityksellä...torstaina ultra kp6 ja eilen aloitettu piikit.

Vain yksi kolmesta oli alkanut jakautumaan blastoksi, luokka 2 kolmipäiväisenä eli vähän fragmentaatitota. Huomenna tehdään päätös pakastuksesta jos blastoilu etenee hyvin. Paska fiilis jatkuu, varmaankin nämä hormonit raivostuttaa vielä enemmän. :mad:o_O Jos tuoresiirto ei tärppää, siirron voisi tehdä seuraavassa kierrossa. Tai testata ensin ja tehdä siirtopäätös sen perusteella mutta vain yhden blaston testaus on suolasta vaikka siinä henkisesti voikin säästyä enemmän. Tai sitten ottaa e-pillerit endoon ja mennä tästä syklistä fiksumpana toisenlaiseen stimuun tauon jälkeen.

ON: Vähä aaltoilevasti tuntuu menkkakipuja ja kolottanu ties kui monta päivää vasenta munasarjaa. Vähän tuntuu että tää oli tässä taas. Kuinkaha tästä kuopasta jaksaa taas nousta. Nyt vasta menossa pp6 eli 9 päivää hedelmöittymisestä. Ja yleensä aina kuukautisvuoto alkaa eka 3pv tiputtelulla joka jo kolkuttelee ovella. :sad010

Takaisin