IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uskomatonta mutta totta! Täällä testi näyttää positiivista. ❤️ En voi uskoa tätä todeksi kaiken jälkeen, mutta nyt ensimmäinen PAS toi positiivisen tuloksen. ❤️ Tästä se pelko ja jännitys vasta alkoikin...

vau!! Onnea Ninnuliini, mahtava juttu!!

kiitos kysymästä Illusia, täällä piinaillessahan minä. Pp5 käynnistyi tänään. Vatsakipuilut on aikalailla loppunut joten olisiko kroppa tottunut lugeihin nyt reilun viikon käytön jälkeen. Munasarjat sen sijaan jomottelee jatkuvasti, mutta jälleen kerran veikkaan ennemmin endoa kuin mitään muuta sen aiheuttajaksi, sillä mulla tosiaan toi endo molemmin puolin niissä.

Äh en päässytkään! Ultratessa kävi ilmi, ettei ole tarpeeksi nestettä, nyt olisi riski osua suoleen neulalla. Kuinka paljon sitä pitää olla :sad010 tai jos odottaa että nämä lähtee itsestään niin menee varmaan ikuisuus..
Mitä sinulle tänään kuuluu? :Heartred

Mitä sinulle tänään kuuluu? :Heartred

Turvotusta on lisää, painoa tulee lisää..muuten aika samaa. En pysty kerralla syömään kuin ihan vähän. Mieliala alkaa toki painumaan alaspäin, ja alan pelkäämään, että tässä joutuu tekemään abortin taikka sitten nämä minun huonot veriarvot aiheuttavat keskenmenon.. mutta on mahdollista että tänään tai huomenna pääsee nesteeenpoistoon...kiitos kysymästä :Heartred

vau!! Onnea Ninnuliini, mahtava juttu!!

kiitos kysymästä Illusia, täällä piinaillessahan minä. Pp5 käynnistyi tänään. Vatsakipuilut on aikalailla loppunut joten olisiko kroppa tottunut lugeihin nyt reilun viikon käytön jälkeen. Munasarjat sen sijaan jomottelee jatkuvasti, mutta jälleen kerran veikkaan ennemmin endoa kuin mitään muuta sen aiheuttajaksi, sillä mulla tosiaan toi endo molemmin puolin niissä.
Mulla oli ensimmäiset oireet menkkamainen jomottelu alavatsalla pp4-5 ja sitten ne loppui. Nyt oli aaltomaista jomottelua muutama päivä sitten ja tällä hetkellä ei juuri ihmeellisempiä. Tai aina kun cyclogestit laitan, niin tunnen alavatsan arkuuden ja sitä kipuilua on aika-ajoin. Vihlontaa tai säteilyä jalkoihin. Itse laitoin kanssa lääkkeiden piikkiin, mutta näköjään ne oli ihan todellisia. Eli hyvinkin ne voi olla sitä myös sinulla. ❤️:happy: tsemppiä piinailuun!

Muokattu viimeksi:
Turvotusta on lisää, painoa tulee lisää..muuten aika samaa. En pysty kerralla syömään kuin ihan vähän. Mieliala alkaa toki painumaan alaspäin, ja alan pelkäämään, että tässä joutuu tekemään abortin taikka sitten nämä minun huonot veriarvot aiheuttavat keskenmenon.. mutta on mahdollista että tänään tai huomenna pääsee nesteeenpoistoon...kiitos kysymästä :Heartred
Toivotaan että pääset nesteenpoistoon. Omalla kohdalla en päässyt vaikka oli tukala olo. Pahin vaihe kesti noin viikon kunnes tasaantui. Osastolla olin 4yötä ja sitten pyysin että pääsisin kotiin jos ei poisteta nestettä ja arvot eivät enää kohonneet. Pahin turvotus alkoi laskemaan, kun pääsin sairaalasta. Paljon tsemppiä! Kyllä kyytiläinen pysyy mukana:Heartred

muok. valitettavasti siihen menee hetki että neste alkaa poistumaan itsestään jos ei poisteta, omalla kohdalla kesti siihen asti että ruskuaispussi surkastui aina 12rv asti. Pahin turvotus laski jo sitä ennen tai sitten siihen vai tottui. Paljon lääkäri sanoi että sinulla oli nestettä?

Muokattu viimeksi:
Täällä Ninnuliinin testitulosta odotellaan.

Suuret pahoittelut negasta Ninskupinsku! ❤️

Jann, onneksi olet hyvässä hoidossa! Toivottavasti alkaneen raskauden myötä pysyy ajatus positiivisempana, koska muuten tosi kurja tilanne kyllä! ❤️

Pettynyt, mulla on kokemuksia vain yhden lääkkeen täydellisestä toimimattomuudesta ovulaation induktiossa, ja toisella kasvoivat hyvin. Omalla kohdalla ivf-lääkkeissä löytyi heti sopiva. Toivottavasti sinullakin ( mahdollinen) seuraava ivf nyt optimoituu! Voimia ensin inssin piinapäiville!

Butterflies, pikkuinen alkio kyydissä sielläkin. Onnea piinapäiville!

Mikä Aamuvirkulla on tilanne?

Sofia_, sinunkin puolesta täällä jännäilen!

ON:Ei paljon raportoitavaa. Kierto on niin alussa vasta, eka ultra viikon kuluttua, jolloin päätetään mahdollinen siirtopäivä, jos kaikki ok.

Kiitoksia! Kyllä tässä katse on jo seuraavassa IVF-yrityksessä, hieman lohduttaa että se alkaa jo inssiä seuraavasta kierrosta eikä tarvitse kuukausikaupalla jonottaa hoitoon. Toki siinähän ne varsinaiset piinapäivien piinapäivät tulevat sitten olemaan kun odotellaan, onko lääkkeillä vastetta vai ei. Vaikka miten koittaa suhtautua positiivisesti niin tuntuu, että ihan uusia mustia pilviä on kasaantunut tämän projektin ylle, sen lisäksi että joutuu jännittämään "perusjuttuja", kuten raskaustestien tuloksia.

Ninnuliinille lämpimät onnittelut plussasta! :Heartred

Toivotaan että pääset nesteenpoistoon. Omalla kohdalla en päässyt vaikka oli tukala olo. Pahin vaihe kesti noin viikon kunnes tasaantui. Osastolla olin 4yötä ja sitten pyysin että pääsisin kotiin jos ei poisteta nestettä ja arvot eivät enää kohonneet. Pahin turvotus alkoi laskemaan, kun pääsin sairaalasta. Paljon tsemppiä! Kyllä kyytiläinen pysyy mukana:Heartred

muok. valitettavasti siihen menee hetki että neste alkaa poistumaan itsestään jos ei poisteta, omalla kohdalla kesti siihen asti että ruskuaispussi surkastui aina 12rv asti. Pahin turvotus laski jo sitä ennen tai sitten siihen vai tottui. Paljon lääkäri sanoi että sinulla oli nestettä?

Ei ole määristä puhunut..mutta eilisaamusta on vatsanympärys kasvanut kolmisen senttiä ja painoakin tullut pari kiloa lisää.. nyt on ajoittain outoa kiristävää kipua alavatsan nahkalla..

Onnea Ninnuliini! Tervetuloa toukokuisiin, siellä on vielä hiljaista! :)

Täällä Ninnuliinin testitulosta odotellaan.

Suuret pahoittelut negasta Ninskupinsku! ❤️

Jann, onneksi olet hyvässä hoidossa! Toivottavasti alkaneen raskauden myötä pysyy ajatus positiivisempana, koska muuten tosi kurja tilanne kyllä! ❤️

Pettynyt, mulla on kokemuksia vain yhden lääkkeen täydellisestä toimimattomuudesta ovulaation induktiossa, ja toisella kasvoivat hyvin. Omalla kohdalla ivf-lääkkeissä löytyi heti sopiva. Toivottavasti sinullakin ( mahdollinen) seuraava ivf nyt optimoituu! Voimia ensin inssin piinapäiville!

Butterflies, pikkuinen alkio kyydissä sielläkin. Onnea piinapäiville!

Mikä Aamuvirkulla on tilanne?

Sofia_, sinunkin puolesta täällä jännäilen!

ON:Ei paljon raportoitavaa. Kierto on niin alussa vasta, eka ultra viikon kuluttua, jolloin päätetään mahdollinen siirtopäivä, jos kaikki ok.

Kiitos :happy: sinullekin paljon tsemppiä ja toivotaan että siirtoon pääset. :Heartred

Pakko vielä teiltä kysellä, että onko kellään tietoa kuinka nuo IVF:n stimulaatiolääkkeet eroavat toisistaan ja millä perusteella mitäkin lääkettä määrätään stimulaatiovaiheeseen (en nyt siis tarkoita annoskokoja)? Katsoin tuossa just Omakantaa ja sinne oli merkitty, että seuraavassa pitkän kaavan stimulaatiossa lääkkeenä on aiemman Bemfolan sijasta Gonal-F.

Pakko vielä teiltä kysellä, että onko kellään tietoa kuinka nuo IVF:n stimulaatiolääkkeet eroavat toisistaan ja millä perusteella mitäkin lääkettä määrätään stimulaatiovaiheeseen (en nyt siis tarkoita annoskokoja)? Katsoin tuossa just Omakantaa ja sinne oli merkitty, että seuraavassa pitkän kaavan stimulaatiossa lääkkeenä on aiemman Bemfolan sijasta Gonal-F.

Gonal-F:stä minulla ei ole kokemusta (1 ivf takana), tosin julkisella puolella olisi sitä minulle oltu laittamassa mutta olin jonotuksen aikana käynyt ensikäynnillä yksityisellä ja siellä lääkäri oli ehdottomasti menopurin kannalla koska ikäni lähellä 40v ja hyperin riski oli hänen mielestä olemassa, niin otin sitten julkisen hoitosuunnitelmassa esiin että yksityisellä oltiin ehdotettu näitä ja lääkäri sanoi että ok, mennään sitten niillä. Jos sinun on vaikea nyt luottaa lääkärin näkemykseen epäonnistuneen hoidon jälkeen, niin jos sinulla on mahdollisuus käydä hakemassa toinen mielipide niin hae ihmeessä! Siihen riittää ihan ensikäynti, tai meillä ainakin sen yksärin yhdellä ensikäynnillä tehtiin jo hoitosuunnitelma samalla juttelun ja ultrauksen lisäksi. Ja valitse sitä varten joku kokenut konkari :)

Uskomatonta mutta totta! Täällä testi näyttää positiivista. ❤️ En voi uskoa tätä todeksi kaiken jälkeen, mutta nyt ensimmäinen PAS toi positiivisen tuloksen. ❤️ Tästä se pelko ja jännitys vasta alkoikin...

Isot Onnittelut <3 Mahtavaa!

Onko teillä mahdollisuutta päästä varhaisultraan? Miten muuten olo?

Isot Onnittelut :Heartred Mahtavaa!

Onko teillä mahdollisuutta päästä varhaisultraan? Miten muuten olo?
Kiitos molemmille onnitteluista! ❤️

Täällä kuuluu julkisella alkuraskauden ultra viikoilla 6-7 eli se olisi nyt seuraavana vuorossa ja jos siinä kaikki hyvin, niin sitten siirrytään neuvolan puolelle. :happy:

Vointi on tänään ollut selkeästi jo oireisempi. Päänsärky alkanut heti aamusta ja jatkuu edelleen. Lisäksi etovaa oloa ollut pitkin päivää. Kamala nälkä, mutta vähän saa syötyä ja sitten alkaa jo ällöttää. Ja väsyttää aika paljon. :) muuten kaikki tuntuu olevan hyvin.

Mulla ei ole oikein raskausoireita :scratch tiedän että kaikilla ei ole, mutta kyllähän se pelottaa...

Nyt on punktio tehty ja nesteitä tulee pussiin :blob3
Pari litraa täyttyi tosi nopeesti. Jännitti hirveesti. Jospa nyt alkaisi toipuminen ja voisi keskittyä stressaamaan raskautta :laughing002

Jannn, ei kannata stressata oireita/oireettomuutta, jokaisella ne ovat kuitenkin niin yksilöllisiä ja voivat vaihdella ihan päivittäin :) Ja sullahan voi hyperi helposti myös peittää raskausoireita.

Mahtavaa, että pääsit punktioon ja nestettä on lähtenyt poistumaan! :)

Mulla ei ole oikein raskausoireita :scratch tiedän että kaikilla ei ole, mutta kyllähän se pelottaa...

Pari litraa täyttyi tosi nopeesti. Jännitti hirveesti. Jospa nyt alkaisi toipuminen ja voisi keskittyä stressaamaan raskautta :laughing002

Jokainen raskaus on erilainen, vaikka toisella on oireita ei välttis toisella ole. :happy: Ihanaa että sait helpotusta.

Mulla on ollut hyvin oireetonta 4+ viikosta lähtien. Ainoa oire on ollut alati turpoavat ja kipeytyvät rinnat. Ja kun tuokin oire jäi päälle, vaikka lopetin cyclogestit, niin aloin uskoa sen johtuvan raskaudesta eikä lääkkeistä :grin vähän stressiä tuo oireettomuus on kyllä tuonut, tytöistä mulla oli kuvotusta jo 4+ viikolta lähtien aina vaan vahvistuen. Nyt ei ole ollut oikein mitään :sorry: vasta nyt 6+ viikon puolivälissä on kuvottanut iltapäivisin ja iltaisin. Aamulla olo on ihan normaali, aamukaffitkin uppoaa edelleen.
Joten erittäin pelonsekaisin tuntein ensi viikolla ultraan. Tilanne on fifty-fifty, kaks raskautta päättynyt keskenmenoon ja kaks syntymään. Joten mitkään todennäköisyydetkään eivät omalla kohdalla puolla kumpaakaan vaihtoehtoa :bag:

Takaisin