IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle tehtiin eilen inssi epäonnistuneen IVF-yrityksen päätteeksi. Sen onnistumiseen en usko pätkääkään eivätkä varmasti usko lääkäritkään, kun puhuttiin jo seuraavasta IVF-hoidosta ja sen kaavasta. Lääkäri mm. perusteli miksei mennä estrogenilääkityksellä vaan pitkällä kaavalla/sumuttelulla. Hän tuntuu uskovan että tämän hoidon epäonnistuminen johtui vain johtofolliikkelin valikoitumisesta ennen aikojaan. Mua kuitenkin pelottaa edelleen huonon lääkevasteen mahdollisuus ja aion pyytää alkuvaiheen piikit isommalla annoksella kuin 150, kun mihinkään hyperin riskiin en tällä hetkellä usko pätkääkään. Lisäksi aloin pohtia, että mun AMH-arvon otosta on liki 2v aikaa ja silloin se oli 1,5. Kenties olisi aiheellista tarkistaa asia uudemman kerran, jos siinä on vaikka tapahtunut parissa vuodessa muutoksia. Tässä iässä hedelmällisyyden lasku kun voi toisilla olla nopeaakin.

Tsemppiä tänne kaikille omiin tilanteisiin ja plussaonnea piinailijoille!

Eilen siirrettiin kakspäiväinen kyytiin. Keräyksestä tuli 9 follia joista 8 munasolua. Näistä 4 hedelmöittyi normaalisti ja siiretty oli nopein. Kolme hitaampaa jäi jatkoviljelyyn. Sanoin miehelle etten halua mitään viljelyitä jos ne ei jakaudu normaalissa tahdissa, kaksi ehti jakautua neljään juuri iltapäivästä ja siksi tämä kortti nyt katsotaan vielä vaikkei odotukset olekaan korkealla. En halua pakkaseen huonoja todennäköisyyksiä.

Olo on paska tästä ekasta IVF:stä. Mulla siis lyhyt kaava tasaisella maltillisella annoksella ja stimu jatku piiitkään koska follit ei todellakaan kasvaneet 1-2mm päivässä. Irrotuspiikki kun kaks isointa follia 18mm eli suurin osa folleista pieniä vaikkakin sisälsivät munasolun. Koska mun arvot oli hyvät, ei endolle annettu painoarvoa hoidon valinnassa. Tässä nyt kävi näin enkä mitään syyllisiä etsi omasta kehosta tai lääkäristä. Mutta henkisesti olen jo seuraavalla hoitokierroksella enkä aio testata kotona mitään vaan käyn sitten verikokeessa. Ai niin luget vielä testiin asti aamuin illoin ja neljännelle päivälle siirrosta gonapeptyl kiinnittymistä tukemaan.

Mulle tehtiin eilen inssi epäonnistuneen IVF-yrityksen päätteeksi. Sen onnistumiseen en usko pätkääkään eivätkä varmasti usko lääkäritkään, kun puhuttiin jo seuraavasta IVF-hoidosta ja sen kaavasta. Lääkäri mm. perusteli miksei mennä estrogenilääkityksellä vaan pitkällä kaavalla/sumuttelulla. Hän tuntuu uskovan että tämän hoidon epäonnistuminen johtui vain johtofolliikkelin valikoitumisesta ennen aikojaan. Mua kuitenkin pelottaa edelleen huonon lääkevasteen mahdollisuus ja aion pyytää alkuvaiheen piikit isommalla annoksella kuin 150, kun mihinkään hyperin riskiin en tällä hetkellä usko pätkääkään. Lisäksi aloin pohtia, että mun AMH-arvon otosta on liki 2v aikaa ja silloin se oli 1,5. Kenties olisi aiheellista tarkistaa asia uudemman kerran, jos siinä on vaikka tapahtunut parissa vuodessa muutoksia. Tässä iässä hedelmällisyyden lasku kun voi toisilla olla nopeaakin.

Tsemppiä tänne kaikille omiin tilanteisiin ja plussaonnea piinailijoille!

Hyvä että kokeillaan nyt pitkää kaavaa mutta olet ihan oikeassa että kannattaa tsekata AMH-arvo uudelleen kun on noin pitkä aika. Jos nyt ei tärppää niin kerkeet sen tsekata. Ja vaikuttaa hyvälle että lääkäri keskustelee ja perustelee, mun lääkäri ei ole harmitellut huonoa vastetta tai puhunut seuraavan kierron muutoksien suunnittelusta mitään eli vaihtoon menee. Tsemppiä paljon, on tää rankkaa.

Voimia Jannn! Itselläni myös kokemusta myöhäisestä hyperstimulaatiosta, jonka nimenomaan alkanut raskaus laukaisi. Tuoresiirron jälkeen tarkalleen viikon kuluttua alkoi kipeytyä ja turvota maha. Pari päivää kärvistelin kipujen kanssa kotona, kunnes hakeuduin sairaalaan. Siellä vietinkin sitten 5vrk ajan vahvassa kipulääkityksessä ja suonensisäisessä nesteytyksessä. Keuhkoihinkin kertyi hieman nestettä ja mahasta dreneerattiin lähes 5 l nestettä, mutta sen jälkeen alkoikin varsin nopea toipuminen. Maksa- ja munuaisarvotkin nousivat merkkinä siitä, että ottivat nokkiinsa mutta palautuivat kyllä normaaleiksi. Aivan hirveä kokemus, mutta kaiken sen jaksoi kun takaraivossa oli tieto alkaneesta raskaudesta <3 paljon tsemppiä ja tarrasukkia!

Täällä alkoi vihdoin menkat viikko viimeisestä lugesta ja päästään aloittamaan ivf-hoidot. Huomisesta alkaa pergoveris-pistokset 200ui ja kp6 olis seurantaultra.

meillä taustalla siis luomupoika 2/18, tärpännyt yk5. Nyt yritystä 4/20 alkaen, ei muuta vikaa löytynyt kuin hieman alhaisempi amh (33v, 1,58). Neljä inssiä tehty, kaks letroilla ja kaks gonal+luget. Tässä 1,5v aikana ollut kaks kemiallista, yks luomukierrossa ja yks inssistä.

jännää aloittaa tää ivf-taival! Toivotaan ettei olisi pitkä…

Tsemppiä move :hello2

Nyt olikin monta piinailijaa, osa meinas testata vissiin tänä viikonloppuna? Pidän kaikkia varpaita ja peukkuja pystyssä jokaiselle :Heartred

Hyvä että kokeillaan nyt pitkää kaavaa mutta olet ihan oikeassa että kannattaa tsekata AMH-arvo uudelleen kun on noin pitkä aika. Jos nyt ei tärppää niin kerkeet sen tsekata. Ja vaikuttaa hyvälle että lääkäri keskustelee ja perustelee, mun lääkäri ei ole harmitellut huonoa vastetta tai puhunut seuraavan kierron muutoksien suunnittelusta mitään eli vaihtoon menee. Tsemppiä paljon, on tää rankkaa.

Tää on todellakin rankkaa, kun jokaisella hoidot tuntuvat sujuvan niin eri tavalla, eikä sitä aina voi edes etukäteen ennustaa labra-arvoista, iästä yms. Toiset saavat hyvin alkioita pakkaseen ja monta mahdollisuutta yhdestä IVF-kierroksesta ja toisilla tulokset ovat vaatimattomia. Eli epäreilua on tämäkin, kuten koko hemmetin lapsettomuus.
Seuraavalla hoitokierroksella joudun itse jännittämään päästäänkö edes punktioon ja mikäli päästään, alkaa jännitys punktion/hedelmöittymisen tuloksista. Alusta asti mun pahin pelko on ollut se, että tämän meidän selittämättömän lapsettomuuden aiheuttava tekijä pilaa hoidot, ja IVF:n kohdalla se tietysti olisi erityisen raastavaa, kun IVF on se viimeinen oljenkorsi.

Mun mielestä sinun ei kuitenkaan kannata tässä kohtaa heittää kirvestä kaivoon kun alkio on joka tapauksessa siirretty, vaan katsoa sen tulokset ennen kuin käännät katseet kohti seuraavaa yritystä :Heartred

Voimia Jannn! Itselläni myös kokemusta myöhäisestä hyperstimulaatiosta, jonka nimenomaan alkanut raskaus laukaisi. Tuoresiirron jälkeen tarkalleen viikon kuluttua alkoi kipeytyä ja turvota maha. Pari päivää kärvistelin kipujen kanssa kotona, kunnes hakeuduin sairaalaan. Siellä vietinkin sitten 5vrk ajan vahvassa kipulääkityksessä ja suonensisäisessä nesteytyksessä. Keuhkoihinkin kertyi hieman nestettä ja mahasta dreneerattiin lähes 5 l nestettä, mutta sen jälkeen alkoikin varsin nopea toipuminen. Maksa- ja munuaisarvotkin nousivat merkkinä siitä, että ottivat nokkiinsa mutta palautuivat kyllä normaaleiksi. Aivan hirveä kokemus, mutta kaiken sen jaksoi kun takaraivossa oli tieto alkaneesta raskaudesta :Heartred paljon tsemppiä ja tarrasukkia!

Kiitos kokemuksista! Mä olen pärjännyt panadolilla, mutta tuon dreenauksen haluaisin varmaan pian.. maksa- ja munuaisarvoista en tiedä, mulla oli alkuun vähän koholla crp, valkosolut ja hemoglobiini, ovat laskeneet nesteytyksellä..alkuun sain nestettä, eilisestä natriumia. Nyt just kävi lääkäri ja tänään tai huomenna dreenataan :nailbiting: jännää kun se tapahtuu röntgenissä! Albumiini matala mutta siitä en tajua mitään ja maksat oli nousussa

Voimia Jannn! Itselläni myös kokemusta myöhäisestä hyperstimulaatiosta, jonka nimenomaan alkanut raskaus laukaisi. Tuoresiirron jälkeen tarkalleen viikon kuluttua alkoi kipeytyä ja turvota maha. Pari päivää kärvistelin kipujen kanssa kotona, kunnes hakeuduin sairaalaan. Siellä vietinkin sitten 5vrk ajan vahvassa kipulääkityksessä ja suonensisäisessä nesteytyksessä. Keuhkoihinkin kertyi hieman nestettä ja mahasta dreneerattiin lähes 5 l nestettä, mutta sen jälkeen alkoikin varsin nopea toipuminen. Maksa- ja munuaisarvotkin nousivat merkkinä siitä, että ottivat nokkiinsa mutta palautuivat kyllä normaaleiksi. Aivan hirveä kokemus, mutta kaiken sen jaksoi kun takaraivossa oli tieto alkaneesta raskaudesta :Heartred paljon tsemppiä ja tarrasukkia!

Kuinka kauan nesteiden poiston jälkeen piti vielä olla sairaalassa?

Jee tänään pääsee toimenpiteeseen! Odotellaan vielä labrat tukostaipumuksista. Puolet selästäkin on jo turvonnut..

Äh en päässytkään! Ultratessa kävi ilmi, ettei ole tarpeeksi nestettä, nyt olisi riski osua suoleen neulalla. Kuinka paljon sitä pitää olla :sad010 tai jos odottaa että nämä lähtee itsestään niin menee varmaan ikuisuus..

Tsemppiä move :hello2

Nyt olikin monta piinailijaa, osa meinas testata vissiin tänä viikonloppuna? Pidän kaikkia varpaita ja peukkuja pystyssä jokaiselle :Heartred
Täällä on huomenna testipäivä. Toisaalta odottaa sitä kovasti ja toisaalta ei haluaisi sen hetken tulevan ollenkaan...:eek:

Jannn, punktio auttoi heti. Olisinko sen jälkeen vielä pari päivää ollut sairaalassa ennen kuin pääsin kotiin. dreeniaukosta tuli vielä noin litran verran kotona nestettä ennen kuin aukko meni umpeen. Mulla siis punktio kyllä auttoi heti ja tukala olo ja kivut helpottivat dreenin myötä hyvin nopeasti. Tietty myös ikävä juttu tuossa hyperstimulaatiossa oli, että jouduin napapiikille aina rv12 asti koholla olevien tukosarvojen vuoksi.
kaikki sympatiat kyllä puolellasi, ei ole kiva olotila tuo!

Äh en päässytkään! Ultratessa kävi ilmi, ettei ole tarpeeksi nestettä, nyt olisi riski osua suoleen neulalla. Kuinka paljon sitä pitää olla :sad010 tai jos odottaa että nämä lähtee itsestään niin menee varmaan ikuisuus..

Ai kamalaa! Koita jaksaa jannn! Toivottavasti keinot löytyy pian niin pääset kotiin toipumaan kyytiläisen kanssa

Kuulostaapa ikävältä :sad001 toivottavasti saat pian helpotusta. Mulla oli vaa lievä hyperi ja seki oli aika tukalaa.

Täällä Ninnuliinin testitulosta odotellaan.

Suuret pahoittelut negasta Ninskupinsku! ❤️

Jann, onneksi olet hyvässä hoidossa! Toivottavasti alkaneen raskauden myötä pysyy ajatus positiivisempana, koska muuten tosi kurja tilanne kyllä! ❤️

Pettynyt, mulla on kokemuksia vain yhden lääkkeen täydellisestä toimimattomuudesta ovulaation induktiossa, ja toisella kasvoivat hyvin. Omalla kohdalla ivf-lääkkeissä löytyi heti sopiva. Toivottavasti sinullakin ( mahdollinen) seuraava ivf nyt optimoituu! Voimia ensin inssin piinapäiville!

Butterflies, pikkuinen alkio kyydissä sielläkin. Onnea piinapäiville!

Mikä Aamuvirkulla on tilanne?

Sofia_, sinunkin puolesta täällä jännäilen!

ON:Ei paljon raportoitavaa. Kierto on niin alussa vasta, eka ultra viikon kuluttua, jolloin päätetään mahdollinen siirtopäivä, jos kaikki ok.

Muokattu viimeksi:
Lipsu, voimia sinne! Tuo on totta, että tavallaan selkeää, kun on jotain konkreettista mitä surra. Hienoa että olette kertoneet lähipiirille, ja saaneet tukea! ❤️

Täällä Ninnuliinin testitulosta odotellaan.

Suuret pahoittelut negasta Ninskupinsku! ❤️

Jann, onneksi olet hyvässä hoidossa! Toivottavasti alkaneen raskauden myötä pysyy ajatus positiivisempana, koska muuten tosi kurja tilanne kyllä! ❤️

Pettynyt, mulla on kokemuksia vain yhden lääkkeen täydellisestä toimimattomuudesta ovulaation induktiossa, ja toisella kasvoivat hyvin. Omalla kohdalla ivf-lääkkeissä löytyi heti sopiva. Toivottavasti sinullakin ( mahdollinen) seuraava ivf nyt optimoituu! Voimia ensin inssin piinapäiville!

Butterflies, pikkuinen alkio kyydissä sielläkin. Onnea piinapäiville!

Mikä Aamuvirkulla on tilanne?

Sofia_, sinunkin puolesta täällä jännäilen!

ON:Ei paljon raportoitavaa. Kierto on niin alussa vasta, eka ultra viikon kuluttua, jolloin päätetään mahdollinen siirtopäivä, jos kaikki ok.
Uskomatonta mutta totta! Täällä testi näyttää positiivista. ❤️ En voi uskoa tätä todeksi kaiken jälkeen, mutta nyt ensimmäinen PAS toi positiivisen tuloksen. ❤️ Tästä se pelko ja jännitys vasta alkoikin...

Liitteet

• 20210829_100513.jpg
    20210829_100513.jpg
    428.7 KB · Katsottu: 103
Takaisin