Sofia2016m
Asioista perillä oleva
Nyt vaan toivotaan ja uskotaan viimeisen alkion taikaan
Niimpä, ajatus uudesta kierrosta turhauttaa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nyt vaan toivotaan ja uskotaan viimeisen alkion taikaan
Hieno juttu, että olet selvinnyt keskenmenosta Tuikku84 ilman komplikaatioita! Joskus kun nämäkin voi kestää kauan kuten Chardin tapauksessa. Kuulosti kyllä kerrassaan kurjalta kokemukselta
Itsellä vielä jatkuu jälkivuoto nyt kolmatta viikkoa. Pidän peukkuja et loppuis neljänteen viikkoon ja tekisin negatiivisen raskaustestin ensi viikolla:angelic: pääsisi itsekin odottelemaan ekoja kuukautisia.
Jos jotain hyvää tässä niin ehdin varmaan ottaa molemmat rokotteet ennen seuraavaa siirtoa.
Kovasti tsemppiä kaikille hoitojen eri vaiheisiin ja onnea plussanneille!
Mulla osuu toinen rokotusaika just rv 6+0Itsehän menin heti seuraavana päivänä rokotteelle, kun sain tietää alkion menehtyneen. Ehkä vähän erikoinen setti, kun seuraavana päivänä oli tyhjennys... Mutta tuli vaan olo et haluan hoitaa rokotuksen nyt alta pois. Tehosterokotteen saan sillä lyhyemmällä 8 viikon välillä, kun pyysin.
Mulla osuu toinen rokotusaika just rv 6+0
Pidän sen vielä varattuna. Jos raskaus jatkuu niin siirrän luultavasti eteenpäin, mutta ahdistaa hirveesti lykätä sitä joku 1,5kk jos raskaus ei jatku, käyn heti hoitamassa tuon tehosterokotteen pois alta.
Tiedän ton suosituksen. Tässä alussa vaan tapahtuu niin valtavasti kehittymistä alkiossa että siksi ahdistaa mennä ottamaan ihan tähän väliin. Mutta pitää miettiä asiaa, onhan tässä parisen viikkoa aikaa vielä pohtiaThl suosittelee tällä hetkellä rokotusta raskaana oleville. Eli muuttunut siitä "raskaana oleva voi halutessaan ottaa". Toivottavasti kaikki menee hyvin Chard ja pikkuinen pysyy kyydissä!
Tiedän ton suosituksen. Tässä alussa vaan tapahtuu niin valtavasti kehittymistä alkiossa että siksi ahdistaa mennä ottamaan ihan tähän väliin. Mutta pitää miettiä asiaa, onhan tässä parisen viikkoa aikaa vielä pohtia
No mä otin sen riskin tietoisesti. Pakko myöntää etten villeimmissä kuvitelmissakaan ajatellut että eka siirto tois plussan testiin. Tietysti mitä vaan voi vielä tapahtua ja jos ei tapahdu, niin sitten luultavasti siirtelen tehosterokotetta ainakin joitakin viikkoja eteenpäin.Just ton takia päädyin siirtämään meidän PASia kun itseni tuntien en olisi pystynyt mennä tehosteelle jos raskaus olisi alkanut. Kovasti Tilkassa sanoivat että voi ottaa missä vaiheessa raskautta vain, mutta kun tämän polun on näiden hoitojen kanssa kulkenut, en olisi pystynyt ottamaan yhtä jännitystekijää lisää raskauden onnistumiseen mukaan. Tuli tunne, että lääkäri piti minua hörhönä, teki mieli sanoa, että pieni ymmärrys olisi paikallaan koskien tätä tuskien taipaletta ja tunteiden kirjoa jota tässä on käyty hoitojen takia, ei se ainakaan pahitteeksi olisi.. Minusta on ihan ymmärrettävää, että kukaan joka tätä rumbaa läpi käy, ei ole kovin innokas ottamaan lisää jännitystä aiheuttavia tekijöitä tähän yhtälöön.. Mutta eipä sitä voi olettaa tätä ymmärtävän jos ei ole itse tällä polulla.
Jannn, tsempit huomiselle
Saatteko lauantaina tietää montako on hedelmöittynyt vai pitääkö sitä infoa odotella maanantaille asti?
Mä en tiedä mikä käytäntö muualla on, mutta meillä tosiaan ilmoitettiin punktion jälkeen heti että montako solua saatiin yhteensä, mut sit seuraavana aamupäivänä tuli soitto vasta, et montako solua oli kypsiä ja moniko oli hedelmöittynyt.Kiitos! Kääk apua, luulin että perjantaina tietäisi jo jotain :bag: varmaan sitten maanantaina vasta tietää? :arghh: millonkohan saa tietää, milloin mahdollinen siirtopäivä on..riippuuko se siitä, montako munasolua punktiossa saadaan?
No mä otin sen riskin tietoisesti. Pakko myöntää etten villeimmissä kuvitelmissakaan ajatellut että eka siirto tois plussan testiin. Tietysti mitä vaan voi vielä tapahtua ja jos ei tapahdu, niin sitten luultavasti siirtelen tehosterokotetta ainakin joitakin viikkoja eteenpäin.
Vihastuttaa sun puolesta!
Googletin vähän niin tämmöinen löytyi simpukan sivuilta.
"
Annettavien hoitojen määrät
Omilla soluilla tehtävät hedelmöityshoidot ja lahjasoluhoidot lasketaan määrällisesti yhteen. Tämä tarkoittaa, että IVF-hoitoja voidaan tehdä yhteensä kolme, joka pitää sisällään niin omilla kuin lahjasukusoluilla tehtävät hoidot. Inseminaatioita voidaan julkisella sektorilla tehdä korkeintaan kuusi, mutta hoitovasteen ollessa alhainen kaikkia kuutta inseminaatiohoitoa ei toteuteta, vaan siirrytään IVF-hoitoihin. Inseminaatioiden ja IVF-hoitojen yhteenlaskeminen tapahtuu tapauskohtaisesti, kuitenkin perussääntö on se, että inseminaatioita ja IVF-hoitoja voi olla yhteensä korkeintaan kuusi esim. neljä inseminaatioita ja kaksi IVF-hoitoa. Aiemmat hoidot huomioidaan hoitomääriä laskettaessa, mikä tarkoittaa, että yksityisellä klinikalla tehdyt lahjasoluhoidot lasketaan mukaan julkisen puolen hoitomääriin. "
Täytyy kyllä sanoa, että enpä ole tajunnut et max. Kuusi. Tuntuu et monet saa neljäkin inssiä ilman että ne vaikuttaa ivf:ään.. Eikä mullekaan koskaan tämmöisestä mainittu..
Itsehän menin heti seuraavana päivänä rokotteelle, kun sain tietää alkion menehtyneen. Ehkä vähän erikoinen setti, kun seuraavana päivänä oli tyhjennys... Mutta tuli vaan olo et haluan hoitaa rokotuksen nyt alta pois. Tehosterokotteen saan sillä lyhyemmällä 8 viikon välillä, kun pyysin.
Joo mä ymmärsin kyllä, en tarkoittanutkaan ihan suoraan sinun viestiisi viitaten tuota mun vastausta :bag: kirjoitin vähän omaa ajatusvirtaa, sen kummemmin muotoilematta tekstiä :angelic: joten ei hätää mun puolesta ainakaan :)en siis missään nimessä kritisoinut sinua tai ketään muutakaan, jokainen tekee kuten itsestä tuntuu parhaaksi. Lähinnä jäi itselle vähän ikävä fiilis siitä että lääkäri ei osoittanut mitään ymmärrystä omia huolia kohtaan kun taas itse ajattelen, että näin vaikean asian kuin lapsettomuushoidot ollessa kyseessä lääkäri ymmärtäisi, että joka ainoa asia huolettaa joka tulee tämän ”perus”hoitopolun päälle.