IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä toivuttu keskenmenosta, kaikki sujunut hyvin lääkkellisessä tyhjennyksessä tähän asti ja mielikin alkanut jo tasaantua pettymyksestä ja surusta. Kohti uutta yritystä vaan, ei se auta nyt luovuttaa ainakaan. :rolleyes::grin:Heartred
Isot kiitokset kaikille täällä myötäelämisestä ja tsempeistä!:angelic:

Meille tuli Husilta tieto, että yksi kierto tosiaan välissä ja seuraavista menkoista saa ilmottautua Pas:iin. Meille siirretään luonolliseen kiertoon, jos kaikki hyvin menee.
Meillä on siis kaksi 5päivän ikäistä blastoa pakkasessa. Seuraavat jännitykset onkin sitten tulevaisuudessa, selviävätkö sulatuksesta. Voi tätä taivalta…:silent:yuck:

Mutta nyt jännäilen teidän muiden matkaa ja sormet ja varpaat ristissä toivon onnistumisia!!!:smiley-angelic003:Heartpink

Hieno juttu, että olet selvinnyt keskenmenosta Tuikku84 ilman komplikaatioita! Joskus kun nämäkin voi kestää kauan kuten Chardin tapauksessa. Kuulosti kyllä kerrassaan kurjalta kokemukselta :sad001

Itsellä vielä jatkuu jälkivuoto nyt kolmatta viikkoa. Pidän peukkuja et loppuis neljänteen viikkoon ja tekisin negatiivisen raskaustestin ensi viikolla:angelic: pääsisi itsekin odottelemaan ekoja kuukautisia.

Jos jotain hyvää tässä niin ehdin varmaan ottaa molemmat rokotteet ennen seuraavaa siirtoa.

Kovasti tsemppiä kaikille hoitojen eri vaiheisiin ja onnea plussanneille!

Hieno juttu, että olet selvinnyt keskenmenosta Tuikku84 ilman komplikaatioita! Joskus kun nämäkin voi kestää kauan kuten Chardin tapauksessa. Kuulosti kyllä kerrassaan kurjalta kokemukselta :sad001

Itsellä vielä jatkuu jälkivuoto nyt kolmatta viikkoa. Pidän peukkuja et loppuis neljänteen viikkoon ja tekisin negatiivisen raskaustestin ensi viikolla:angelic: pääsisi itsekin odottelemaan ekoja kuukautisia.

Jos jotain hyvää tässä niin ehdin varmaan ottaa molemmat rokotteet ennen seuraavaa siirtoa.

Kovasti tsemppiä kaikille hoitojen eri vaiheisiin ja onnea plussanneille!

Juu kyllä tässä vielä saa jännäillä kuitenkin, että ei tule mitään ”jälkitiloja” tai tulehduksia tms.:meh:
Sä meet nyt aika samoja polkuja mun kanssa näissä ajankohdissa. :rolleyes:
Mä meen ottaa ensi viikolla ekan rokotteen ja katsotaan ehdinkö ottaa toista… luultavasti. En taaskaan halua sitä ottaa just hoitojen(siirron) aikaan päällekäin.
Tsemppiä odotteluun!:)

Itsehän menin heti seuraavana päivänä rokotteelle, kun sain tietää alkion menehtyneen. Ehkä vähän erikoinen setti, kun seuraavana päivänä oli tyhjennys... Mutta tuli vaan olo et haluan hoitaa rokotuksen nyt alta pois. Tehosterokotteen saan sillä lyhyemmällä 8 viikon välillä, kun pyysin.

Itsehän menin heti seuraavana päivänä rokotteelle, kun sain tietää alkion menehtyneen. Ehkä vähän erikoinen setti, kun seuraavana päivänä oli tyhjennys... Mutta tuli vaan olo et haluan hoitaa rokotuksen nyt alta pois. Tehosterokotteen saan sillä lyhyemmällä 8 viikon välillä, kun pyysin.
Mulla osuu toinen rokotusaika just rv 6+0 :sorry:
Pidän sen vielä varattuna. Jos raskaus jatkuu niin siirrän luultavasti eteenpäin, mutta ahdistaa hirveesti lykätä sitä joku 1,5kk :eek: jos raskaus ei jatku, käyn heti hoitamassa tuon tehosterokotteen pois alta.

Mulla osuu toinen rokotusaika just rv 6+0 :sorry:
Pidän sen vielä varattuna. Jos raskaus jatkuu niin siirrän luultavasti eteenpäin, mutta ahdistaa hirveesti lykätä sitä joku 1,5kk :eek: jos raskaus ei jatku, käyn heti hoitamassa tuon tehosterokotteen pois alta.

Thl suosittelee tällä hetkellä rokotusta raskaana oleville. Eli muuttunut siitä "raskaana oleva voi halutessaan ottaa". Toivottavasti kaikki menee hyvin Chard ja pikkuinen pysyy kyydissä!

Thl suosittelee tällä hetkellä rokotusta raskaana oleville. Eli muuttunut siitä "raskaana oleva voi halutessaan ottaa". Toivottavasti kaikki menee hyvin Chard ja pikkuinen pysyy kyydissä!
Tiedän ton suosituksen. Tässä alussa vaan tapahtuu niin valtavasti kehittymistä alkiossa että siksi ahdistaa mennä ottamaan ihan tähän väliin. Mutta pitää miettiä asiaa, onhan tässä parisen viikkoa aikaa vielä pohtia :hungover:

Tiedän ton suosituksen. Tässä alussa vaan tapahtuu niin valtavasti kehittymistä alkiossa että siksi ahdistaa mennä ottamaan ihan tähän väliin. Mutta pitää miettiä asiaa, onhan tässä parisen viikkoa aikaa vielä pohtia :hungover:

Just ton takia päädyin siirtämään meidän PASia kun itseni tuntien en olisi pystynyt mennä tehosteelle jos raskaus olisi alkanut. Kovasti Tilkassa sanoivat että voi ottaa missä vaiheessa raskautta vain, mutta kun tämän polun on näiden hoitojen kanssa kulkenut, en olisi pystynyt ottamaan yhtä jännitystekijää lisää raskauden onnistumiseen mukaan. Tuli tunne, että lääkäri piti minua hörhönä, teki mieli sanoa, että pieni ymmärrys olisi paikallaan koskien tätä tuskien taipaletta ja tunteiden kirjoa jota tässä on käyty hoitojen takia, ei se ainakaan pahitteeksi olisi.. Minusta on ihan ymmärrettävää, että kukaan joka tätä rumbaa läpi käy, ei ole kovin innokas ottamaan lisää jännitystä aiheuttavia tekijöitä tähän yhtälöön.. Mutta eipä sitä voi olettaa tätä ymmärtävän jos ei ole itse tällä polulla.

Just ton takia päädyin siirtämään meidän PASia kun itseni tuntien en olisi pystynyt mennä tehosteelle jos raskaus olisi alkanut. Kovasti Tilkassa sanoivat että voi ottaa missä vaiheessa raskautta vain, mutta kun tämän polun on näiden hoitojen kanssa kulkenut, en olisi pystynyt ottamaan yhtä jännitystekijää lisää raskauden onnistumiseen mukaan. Tuli tunne, että lääkäri piti minua hörhönä, teki mieli sanoa, että pieni ymmärrys olisi paikallaan koskien tätä tuskien taipaletta ja tunteiden kirjoa jota tässä on käyty hoitojen takia, ei se ainakaan pahitteeksi olisi.. Minusta on ihan ymmärrettävää, että kukaan joka tätä rumbaa läpi käy, ei ole kovin innokas ottamaan lisää jännitystä aiheuttavia tekijöitä tähän yhtälöön.. Mutta eipä sitä voi olettaa tätä ymmärtävän jos ei ole itse tällä polulla.
No mä otin sen riskin tietoisesti. Pakko myöntää etten villeimmissä kuvitelmissakaan ajatellut että eka siirto tois plussan testiin. Tietysti mitä vaan voi vielä tapahtua ja jos ei tapahdu, niin sitten luultavasti siirtelen tehosterokotetta ainakin joitakin viikkoja eteenpäin.

Jannn, tsempit huomiselle :hello2
Saatteko lauantaina tietää montako on hedelmöittynyt vai pitääkö sitä infoa odotella maanantaille asti?

Jannn, tsempit huomiselle :hello2
Saatteko lauantaina tietää montako on hedelmöittynyt vai pitääkö sitä infoa odotella maanantaille asti?

Kiitos! Kääk apua, luulin että perjantaina tietäisi jo jotain :bag: varmaan sitten maanantaina vasta tietää? :arghh: millonkohan saa tietää, milloin mahdollinen siirtopäivä on..riippuuko se siitä, montako munasolua punktiossa saadaan?

Kiitos! Kääk apua, luulin että perjantaina tietäisi jo jotain :bag: varmaan sitten maanantaina vasta tietää? :arghh: millonkohan saa tietää, milloin mahdollinen siirtopäivä on..riippuuko se siitä, montako munasolua punktiossa saadaan?
Mä en tiedä mikä käytäntö muualla on, mutta meillä tosiaan ilmoitettiin punktion jälkeen heti että montako solua saatiin yhteensä, mut sit seuraavana aamupäivänä tuli soitto vasta, et montako solua oli kypsiä ja moniko oli hedelmöittynyt.
Voisin kuvitella et jos soluja tulis jostain syystä vähän niin ne vois siirtää jo maanantaina, mut mä en tiedä. Meille ei alustavasti edes puhuttu mistään muusta ku viispäiväisen siirrosta :confused005

Kirjailin jo tuonne Raskaaksi2020 ryhmään tästä, mutta meillä tosiaan oli maanantaina ivf suunnittelukäynti. Meille tehtiin siis 5 inssiä ennen ivfään siirtymistä, kukaan ei vaan kertonut mulle että ne inssit vähennetään meidän IVF-kierroista. Siis toki ensin kokeillaan sitä kevyempää vaihtoehtoa, jos ei oo syytä miksi ei mentäisi suoraan ivfään, mutta nää 5 inssiä johti siihen, että meille tarjotaan enää 1 IVF kierto. Meiltä ei kysytty missään vaiheessa mielipidettä asiaan, eikä asiaa tuotu inssien aikaan mulle mitenkään esille (mies ei koronan takia yhdessäkään inssissä mukana). Meille vaan täräytettiin maanantaina päin näköä että tää on sit ainoo IVF koska teille tehtiin niin monta inssiä. :dontknow
Tää ei oo ollut mun tahto mistään päin katsottuna. Jos mä olisin tiennyt tästä niin mä olisin kolmannen inssin jälkeen pyytänyt siirtymistä IVF hoitoihin. Toki meidän soppareissa voi lukea jollain pikkupräntillä, että vain 6 hoitokertaa (en tiedä missä se nyt on kun muutto on kohta ja se on kai pakattu jo), mutta on kai se silti vähän kohtuutonta että mua ei oo missään kohtaa muistutettu asiasta, tai kysytty että haluanko jatkaa insseillä näin pitkälle. No en olis halunnut. :shifty:
Olen toki tekemässä asiasta valituksen klinikan ylilääkärille ja tarvittaessa teen hoitovirheilmoituksen :rulez, mutta tää piinaa mua niin paljon että aina välillä täytyy johonkin purkaa oloaan, välillä tää käy vaan ihan sietämättömäksi.

Puhuttiin tästä tänään miehen kanssa ja mua suoraan sanottuna raivostuttaa sen suhtautuminen.:banghead: Kyllä hänkin haluaa lapsen, mutta hän pelkää sitä että jos näistä hoidoista ei tuu tuloksia, niin mä vaihdan miestä. Se jankkaa mulle aina "vielä sä ehdit vaihtaa miestä, et ku te naiset saatte pakkomielteen et se vauva on pakko saada niin kyl se mies jää kakkoseks" ja kun mä tänään sanoin sille että jos näistä hoidoista ei tuu tuloksia eikä saada enempää julkiselta niin sit me revitään ne rahat jostain ja mennään yksityiselle. Mä sain vastauksena että "mitä mä sanoin, te naiset ootte ihan valmiita tekeen mitä vaan sen vauvan takia". Itsehän ärähdin sille että en oo sentään miestä vaihtamassa vaikka mä vauvan haluankin, että voit ihan itse jättää mut jos et halua olla mun kanssa ja noin kovasti haluat musta eroon. :mad:

Kuulemma hän pelkää että menettää mut jos me ei saada hoidoilla lasta ja sen takia "piikittelee" mua näin. Koska mussa ei ole todettua vikaa. Kyllä mä hittovie ymmärrän, että häntä pelottaa, aivan niinku mua ei pelottais ja ahdistais kaikki nää hoidot ja tää epävarmuus ja kaikki. Mutta miksi ne pelkotunteet pitää purkaa noin että mulle tulee vaan paha ja riittämätön olo, tai et välil tuntuu siltä että hän on se joka sen eron haluaa kun siitä pitää joka kierrossa jankuttaa? :sad001

Anteeksi sekava vuodatus, tiedän kyllä että näissä vaan auttaa aika, ja miehen kanssa pitäisi vain keskustella. En vain oikein tiedä miten tästä keskustelisi enää kun oon toistuvasti hälle sanonut että mä en halua vaihtaa miestä enkä tykkää että se aina sanoo mulle että mun pitäis vaan vaihtaa jotta voisin saada sen lapsen toisen kanssa. :finger::grumpy:

No mä otin sen riskin tietoisesti. Pakko myöntää etten villeimmissä kuvitelmissakaan ajatellut että eka siirto tois plussan testiin. Tietysti mitä vaan voi vielä tapahtua ja jos ei tapahdu, niin sitten luultavasti siirtelen tehosterokotetta ainakin joitakin viikkoja eteenpäin.

en siis missään nimessä kritisoinut sinua tai ketään muutakaan, jokainen tekee kuten itsestä tuntuu parhaaksi. Lähinnä jäi itselle vähän ikävä fiilis siitä että lääkäri ei osoittanut mitään ymmärrystä omia huolia kohtaan kun taas itse ajattelen, että näin vaikean asian kuin lapsettomuushoidot ollessa kyseessä lääkäri ymmärtäisi, että joka ainoa asia huolettaa joka tulee tämän ”perus”hoitopolun päälle.

Vihastuttaa sun puolesta! :sorry:

Googletin vähän niin tämmöinen löytyi simpukan sivuilta.

"
Annettavien hoitojen määrät
Omilla soluilla tehtävät hedelmöityshoidot ja lahjasoluhoidot lasketaan määrällisesti yhteen. Tämä tarkoittaa, että IVF-hoitoja voidaan tehdä yhteensä kolme, joka pitää sisällään niin omilla kuin lahjasukusoluilla tehtävät hoidot. Inseminaatioita voidaan julkisella sektorilla tehdä korkeintaan kuusi, mutta hoitovasteen ollessa alhainen kaikkia kuutta inseminaatiohoitoa ei toteuteta, vaan siirrytään IVF-hoitoihin. Inseminaatioiden ja IVF-hoitojen yhteenlaskeminen tapahtuu tapauskohtaisesti, kuitenkin perussääntö on se, että inseminaatioita ja IVF-hoitoja voi olla yhteensä korkeintaan kuusi esim. neljä inseminaatioita ja kaksi IVF-hoitoa. Aiemmat hoidot huomioidaan hoitomääriä laskettaessa, mikä tarkoittaa, että yksityisellä klinikalla tehdyt lahjasoluhoidot lasketaan mukaan julkisen puolen hoitomääriin. "

Täytyy kyllä sanoa, että enpä ole tajunnut et max. Kuusi. Tuntuu et monet saa neljäkin inssiä ilman että ne vaikuttaa ivf:ään.. Eikä mullekaan koskaan tämmöisestä mainittu..

Joo en mäkään oo koskaan tälläseen tietoon törmänny eikä mulle tälläsestä myöskään oo puhuttu. Plus munkin mielestä jotkut saa kyllä sen 4 inssiä ilman että ois puhuttu et vaikuttaa ivf määriin. o_O

Teillä on päässy nopeasti molempiin!!!:wideyed::woot:
Mä odottelin tyhjennystä (lääkäri+lääkkeet)melkein viikon ja rokotusajan sain vasta kahden viikon päähän.o_O:hilarious::dead:

Isot sympatiat sinne Noaidi! En mäkään ole ikinä kuullutkaan tuollaisesta, vaikka koko hoitopolku käyty ja kuultu paljon kokemuksia! Tottahan tuo nyt olisi pitänyt varmistaa teiltä ja kunnolla! Koeta jaksaa pitää pintasi ja valita minkä jaksat, he ovat nyt tämän kyllä mokanneet, ei voi mennä teidän piikkiinne! Lääkärit tekevät kyllä virheitä, koettu on. Ja se pitäisi pystyä heidänkin myöntämään!

Miehesi kokee varmasti myös suurta kriisiä tahollaan. Olisiko teille Simpukan parisuhdekurssista tai muusta vastaavasta jutteluapua ja vertaistukea? ❤️

en siis missään nimessä kritisoinut sinua tai ketään muutakaan, jokainen tekee kuten itsestä tuntuu parhaaksi. Lähinnä jäi itselle vähän ikävä fiilis siitä että lääkäri ei osoittanut mitään ymmärrystä omia huolia kohtaan kun taas itse ajattelen, että näin vaikean asian kuin lapsettomuushoidot ollessa kyseessä lääkäri ymmärtäisi, että joka ainoa asia huolettaa joka tulee tämän ”perus”hoitopolun päälle.
Joo mä ymmärsin kyllä, en tarkoittanutkaan ihan suoraan sinun viestiisi viitaten tuota mun vastausta :bag: kirjoitin vähän omaa ajatusvirtaa, sen kummemmin muotoilematta tekstiä :angelic: joten ei hätää mun puolesta ainakaan :)

Takaisin