IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä Apilainen sinulle kuuluu? ❤️

Täällä on huomenna alkionsiirto, jännittää! :smiley-bounce013Ja hieman harmittaa, että mies ei pääse mukaan koronarajoitusten takia.

Ei ole onneksi ainakaan vielä tullut meillä aikuisille flunssaa, vaikka esikoisella onkin. Näyttäisi siis ihan hyvältä huomiseen siirtoon pääsyn suhteen! : )

Mulla alkaa nenäsumute kierron 21.päivä. Varmaan shp kohtasia eroja.

Vielä sun myöhäisempään kommenttiin niin mua kans stressaa hulluna toi munasolujen keräys, multa otettiin amh arvo joka viitearvoissa, mutta ei mikään huipputulos.

Oma keho tuntuu tosi herkästi reagoivan kaikkeen, stressiin, lääkkeisiin yms. Niin voin kuvitella että oon ihan henkisesti ja fyysisesti rikki ton munasolunkasvatus-rumban aikana. Sillonki ku aloitettiin (mini)thyroksiini niin tuntui 2 viikkoa ihan krapulaiselta. Sillon siitä soittelinkin hoitavalle lääkärille, joka meinas että ei mun annostuksella pitäis tulla tommosia oireita. Jotenki epäilyttää jo valmiiksi fyysisen työn tekeminen ja se että en pääse tauolle/vessaan/pois ellei minua erikseen tulla päästämään pois (leikkaussali työpaikkana) miten muut on voinu nenäsumutteen ja sitte munasolujen kasvattelujen aikana?

Minä jännitin samaa, kun reagoin aina kaikkiin lääkkeisiin herkästi ja pieniin määriin. Mutta mulla meni kaikkinensa hyvin, henkisellä puolella oli yllättävän helppoa, en voi sanoa että olisi ollut edes mitään piinailuja, jotenkin pääsin siihen moodiin, että teen vaan niin kuin käsketään ja muuten homma on ” herran haltuun”. Fyysisesti koko munasolujen kasvatus ja keräyshomma oli helppoa. Nenäsumutteesta eikä gonalista ja ovitrellesta tullu oikeastaan mitään oireita. Parina päivänä oli pinna kireällä, mutta olis ollu varmaan muutenkin, kun oli niin paljon töitä ja kiirettä. Kävin töissä ja harrastin normaalisti koko ajan ja keräyksen jälkeen jatkoin samana päivänä töitä heti kotiin päästyäni. Normaali menkkojen aikaan on ollut kovemmin kipuja kuin mitä munasolujen keräyksen jälkeen. Itse keräys oli simppeli ja hyvät lääkkeet, joten kipu jota tunsin oli pientä, vaikka mun toisen munasarjan kerrottiin olevan vaeltava ja yksi hoitaja lähes makasi mun päällä ja toinen tuli vielä painamaan käsillä, jotta lääkäri sai tyhjennettyä toisen puolen follit.
Ei siis kannata turhaan pelätä pahinta.

Mitä Apilainen sinulle kuuluu? ❤️

Täällä on huomenna alkionsiirto, jännittää! :smiley-bounce013Ja hieman harmittaa, että mies ei pääse mukaan koronarajoitusten takia.

Ei ole onneksi ainakaan vielä tullut meillä aikuisille flunssaa, vaikka esikoisella onkin. Näyttäisi siis ihan hyvältä huomiseen siirtoon pääsyn suhteen! : )

Onnea matkaan alkion siirtoon! Oliko teillä blasto vai minkä ikäinen?
Mä piinailen ja en piinaile. :laughing001 Koitan ottaa rennosti ja olla ajattelematta asiaa. Vältän oireiden tulkintaa ja analysointia, mutta on se väkisin mielessä, että viikon päästä tietää jo, miten kävi. Koitan ottaa asian vaihe kerraan ja herran haltuun, vähän samalla ajatuksella mitä Nupo80 tuossa yllä kirjoittaa.

Mulle kans sanottiin munasolujen keräyksessä, että toinen munasarja liikkuu hyvin ja muulloin se on hyvä asia, mut munasolujen keräyksessä ei. Hoitaja joutui painamaan mahaa, jotta kaikki follit saatiin tyhjennettyä. Se olikin oikeastaan ikävin vaihe munasolujen keräyksessä.

Doggo ja muut, joilla on eka ivf vasta edessä: tsemppiä! Ihan hetki sitten pelkäsin koko ruljanssia itsekin. Nyt sanoisin, että ainakin mulle se fyysinen puoli oli lopulta melko helppo. Enempi pelkoa ja jännitystä on sitten munasolujen määrässä ja hedelmöittymisessä, ja toki siinä, mikä on lopulta koko "työn" tulos. Toki jokaisen kroppa reagoi omalla tavallaan ja fyysinen puoli voi myös olla täysin erilainen kuin mun kokemus.

Muistaako joku, paljonko gonal 300 on ylimääräistä? Nyt olen käyttänyt 212,5 ja vielä pitäisi 150 saada. Tai edes lähes. Joku sanoi että yhdessä olisi ~375 :rolleyes: ja onko ilmakuplilla väliä? En ole ennen välittänyt, mutta tässä on tosi iso kupla..

PAS-kierron eka ultra nyt takana, kohdun limakalvo näytti ihan hyvältä paitsi että johtofollikkelia ei vielä löytynyt, ilmeisesti oli vielä liian aikaista ultralle. Mutta mutta, taidan kallistua nyt siihen, että lykkäämme PASia seuraavaan tai sitä seuraavaan kiertoon jotta ehdin ottaa tehosterokotteen ennen sitä. Jotenkin se vaivaa itseäni hirveän paljon jos sen ottaminen jäisi mahdollisen raskauden alkamisen jälkeiseen aikaan. Pakko kai tässä on omaa mielenrauhaa kuunnella paremman varmuuden puutteessa ja toivoa, että tämä kierto olisi vähän pidempi jotta ehtisin ottaa tehosteen ennen seuraavan kierron alkua niin, että PAS voitaisiin siitä sitten tehdä :confused1

Meillä peruuntui tämän kierron PAS. Ovulaatio tuli jo sunnuntaina (kp10), joten periaatteessa siirto perjantaille olisi ollut ok, mutta ultrassa näkymä oli sen verran epämääräinen, että lääkäri suositteli tekemään siirron lääkkeelliseen kiertoon seuraavassa kierrossa. Mulla siis on molemmissa munasarjoissa endokystat, jotka sotki näkymiä sen verran paljon, ettei lääkäri osannut sanoa, onko ovulaatiota juuri ollut vai ei. Meillä vain yksi rupunen alkio pakkasessa, joten ei viitsi heittää sitä hukkaan. Aamulämmöt kyllä nousi tälle päivälle ja LH-piikki oli tosi selkeä myös liuskoilla, mutta parempi pelata varman päälle silti. Vähän harmittaa, mutta toisaalta hyviäkin puolia lääkkeellisessä kierrossa on (ei tarvi stressata ovulaatiopäivän kanssa ja progesteronituki jatkuu pidemmälle). Ehdin sopivasti ottaa myös toisen rokotteen ennen tämän kierron loppua, kun sain aikaistettua rokoteajan.

Illusia, miten siirto meni? :)
Pahoittelut passien lykkääntymisestä Aamuvirkku ja Pii83 :Heartpink
Apilainen, tsemppiä loppupiinailuun :thumleft

Mä varasin verikokeen torstaiaamulle, silloin on dpo15 ja öööh.. pp 10 ehkä? Virallinen testipäivä olis perjantaina 13. päivä :confused2

Hellou pitkästä aikaa!

mehän saatiin plussa kesäkuun alkionsiirrosta, mutta valitettavasti tää oli kohdunulkoinen. Päivystyksessä eivät meinanneet ottaa mua sisälle kivuista huolimatta kun soitin sinne, mutta talsin sitten itse sisään eivätkä enään päästäneet mua kotiin. Yhdellä metotreksaatilla selvittiin eikä leikkausta tarvittu. Onko muilla ollut passissa kohdunulkoista?

MUTTA nyt uudet tuulet ja maanantaina ultrassa 20mm johtofolli ja limis 10 luokkaa. Eilen laitoin pregnylin ja ensi maanantaina olisi meidän viimeisen kuusipäiväisen blaston siirto! :nailbiting: En tiedä mitä teen jos tämäkin epäonnistuu :sad001

Hellou pitkästä aikaa!

mehän saatiin plussa kesäkuun alkionsiirrosta, mutta valitettavasti tää oli kohdunulkoinen. Päivystyksessä eivät meinanneet ottaa mua sisälle kivuista huolimatta kun soitin sinne, mutta talsin sitten itse sisään eivätkä enään päästäneet mua kotiin. Yhdellä metotreksaatilla selvittiin eikä leikkausta tarvittu. Onko muilla ollut passissa kohdunulkoista?

MUTTA nyt uudet tuulet ja maanantaina ultrassa 20mm johtofolli ja limis 10 luokkaa. Eilen laitoin pregnylin ja ensi maanantaina olisi meidän viimeisen kuusipäiväisen blaston siirto! :nailbiting: En tiedä mitä teen jos tämäkin epäonnistuu :sad001

Älä vaivu epätoivoon! Tällä viimeiselläkin on hyvät mahdollisuudet! <3
Ja jos ei onnistu, niin sitten katse seuaavaan IVF-kiertoon. Täälläkin usein todettu, että taitaa hoidot olla enemmänkin maraton kuin yksi sprintti. Itsellä oli kans 1.IVF:n epäonistuttua tosi epäonnistunut olo ja sitä piti hetki nieleskellä mutta sitten päätin että seuraavasta sitten! :smug: Tsemppiä uuteen siirtoon ja toivotaan nyt että tarraa lujaa ja oikeaan paikkaan!

Hellou pitkästä aikaa!

Tsemppiä kovasti!:Heartred mahdollisuudet on kuitenkin hyvät, ei oo mitään syytä miksi se vimppa ei voisi onnistua! Pidän kovasti peukkuja että nyt onnistuisi:Heartred mutta, anteeksi jos tyhmä kysymys, mutta miten ivf:llä voi tulla kohdunulkoisia:eek: olin jotenkin ajatellut että edes se olis pois kuvioista, kun alkio viedään suoraa kohtuun.. Vaeltaako se sieltä vielä väärään paikkaan vai?

Tsemppiä kovasti!:Heartred mahdollisuudet on kuitenkin hyvät, ei oo mitään syytä miksi se vimppa ei voisi onnistua! Pidän kovasti peukkuja että nyt onnistuisi:Heartred mutta, anteeksi jos tyhmä kysymys, mutta miten ivf:llä voi tulla kohdunulkoisia:eek: olin jotenkin ajatellut että edes se olis pois kuvioista, kun alkio viedään suoraa kohtuun.. Vaeltaako se sieltä vielä väärään paikkaan vai?

Mulla on myös yhdelle kaverille tullut IVF:n tuoresiirrosta kohdunulkoinen. Eli joo, jostain erittäin mystisestä syystä voi lähteä vielä vaeltamaan väärään paikkaan, vaikka sinänsä ajatus tuntuu tosi epäloogiselta.

Juu, toki siis siirto tehtiin luonnolliseen kiertoon että sehän on voinut olla myös luomusti kohdun ulkoinen, vaikka siihen en jaksa uskoa :hilarious: kaikista jännintähän tässä on se, että mun tuubien pitäisi olla tukossa :hilarious:

Älä vaivu epätoivoon! Tällä viimeiselläkin on hyvät mahdollisuudet! :Heartred
Ja jos ei onnistu, niin sitten katse seuaavaan IVF-kiertoon. Täälläkin usein todettu, että taitaa hoidot olla enemmänkin maraton kuin yksi sprintti. Itsellä oli kans 1.IVF:n epäonistuttua tosi epäonnistunut olo ja sitä piti hetki nieleskellä mutta sitten päätin että seuraavasta sitten! :smug: Tsemppiä uuteen siirtoon ja toivotaan nyt että tarraa lujaa ja oikeaan paikkaan!

Kiitos! Tuskin jaksan odottaa maanantaita :angelic: Juu tämä on kyllä ollut yksi maratooni juoksu, kumpa se nyt jo loppuisi :hilarious:[/QUOTE]

Kiva kun kyselit kuulumisia Chard! : ) Ollut niin kiireistä, että nyt ehdin tänne päivittämään: Siirto meni hyvin!

Meillä oli kolmipäiväinen alkio sulatettaessa, eli siirrettäessä nelipäiväinen. Se oli lähtenyt vähän hitaasti kuulemma jakautumaan, mutta lääkäri kyllä siihen kommentoi, että näinhän se oli edellisellä kerrallakin, onnistuneessa siirrossa. Ja oli se pikkuinen jakautunut uuden solun juuri ennen siirtoa.

Siirrossa oli hyvät tunnelmat, kiva lääkäri teki sen, ja edellisen ultrankin, joten jäi hyvä tunne tästä itselle. Siirron jälkeen sitä kyllä katselee hetken maailmaa niin eri tavalla, kun itselle on tapahtunut juuri jotain niin merkittävää. ❤️

Olen ollut tosi hajamielinen lääkkeiden suhteen tällä kertaa, pitää varmaan laittaa puhelimeen muistutukset niistä, kun koko ajan meinaa unohtua. Ihan hullua että testipäivä on jo kalenterissa. Koetan ottaa mahdollisimman rennosti, katsotaan onnistuuko.

Pahoittelut kohdunulkoisesta Sofia! ❤️

Pääsetkö kuinka nopeasti uuteen siirtoon, kun metotreksaattia ei tarvinnut ottaa paljon?

Edit: Nyt huomasin, että pääset siis jo, hienoa!

Mulla aikoinaan keskenmenossa meinasin joutua ottamaan sitä. Silloin siinä olisi ollut varoaika ennen uutta yritystä, mutta raskaus menikin sitten kesken spontaanisti loppuun asti.

Pahoittelut kohdunulkoisesta Sofia! ❤️

Pääsetkö kuinka nopeasti uuteen siirtoon, kun metotreksaattia ei tarvinnut ottaa paljon?

Edit: Nyt huomasin, että pääset siis jo, hienoa!

Mulla aikoinaan keskenmenossa meinasin joutua ottamaan sitä. Silloin siinä olisi ollut varoaika ennen uutta yritystä, mutta raskaus menikin sitten kesken spontaanisti loppuun asti.
Mulla hoidettiin kans aikoinaan yhtä erittäin epäonnista keskeytynyttä keskenmenoa monin keinoin: lääkkeet, pari kaavintayritystä nukutuksessa, kuukausien hcg seuranta ja lopulta metotrexat-piikki kankkuun ja 3kk raskautumiskielto. Tuo oli toinen perättäinen kkm alkionsiirrosta. Ja tuossa vaiheessa olin niin täynnä sitä kaikkea paskaa, että pidin omaehtoisen 8kk tauon hoidoista. Seuraavasta hoidosta alkoi sit esikoisen odotus :Heartred
On nää kovia juttuja mitä joudutaan kahlaamaan läpi. Jälkikäteen mietittynä en ymmärrä miten selvisin täysjärkisenä tosta kamalimmasta vuodesta :sorry:

Mulla hoidettiin kans aikoinaan yhtä erittäin epäonnista keskeytynyttä keskenmenoa monin keinoin: lääkkeet, pari kaavintayritystä nukutuksessa, kuukausien hcg seuranta ja lopulta metotrexat-piikki kankkuun ja 3kk raskautumiskielto. Tuo oli toinen perättäinen kkm alkionsiirrosta. Ja tuossa vaiheessa olin niin täynnä sitä kaikkea paskaa, että pidin omaehtoisen 8kk tauon hoidoista. Seuraavasta hoidosta alkoi sit esikoisen odotus :Heartred
On nää kovia juttuja mitä joudutaan kahlaamaan läpi. Jälkikäteen mietittynä en ymmärrä miten selvisin täysjärkisenä tosta kamalimmasta vuodesta :sorry:

Voi ei :sorry: onneksi tuokin kaikki on takanapäin, mutta kyllä se varmasti vielä tunteita herättää ja jäljet jättää:sad001 ja se turhautuneisuus mikä aina tästä odottamisesta tulee:troll: olin kanssa koko heinäkuun ihan lomalla näistä hommista, teki todella hyvää olla pois töistä 6viikkoa (saikku ja loma) ja sai tehdä asioita ja oikeasti levätä myös henkisesti.

Takaisin