IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi kaikille!
Oon ollut tauolla täältä kesän, mutta aina välillä käynyt lueskelemassa kommentteja. Nyt on niin hämmentävä tilanne, että oli pakko tulla kysymään mielipidettä. 5 vuotta siis yritystä takana, 3 inseminaatiota, 4 ivf. Ensimmäisestä ivf:stä raskaus joka päättyi rv 13 keskeytyneeseen keskenmenoon. Keväällä saatiin 7 alkiota pakkaseen ja tässä olen menkkoja odotellut, että voisi ilmottautua siirtoon (tänään kp29). No, malttamattomana tietenkin tein testin ja sain jonkin sortin haamuviivan?!? Siis olen ihan shokissa, paljon olen lukenut rfsu:n testeistä, että olisi virheellisiäkin viivoja, mutta minä olen myös tehnyt näitä vuosien aika kymmeniä enkä ole ikinä saanut mitään viivaa muistuttavaakaan. Laitan siis kuvan liitteeksi, mitä olette mieltä? Ehkä tässä vaan kuvittelee, en tiiä. Tein testin noin 2h sitte ja malttamattomana hämmenyksestä tein uuden testin tunnin päästä tuosta ja siinäki haamuviiva! Toki vielä tuota haaleampi. Ja siis nämä tuli ihan testiajan puitteissa alle 5min näkyviin.. apua kun jännittää. Onko muilla vääristä viivoosta kokemuksia? Niin ja viikko sitten mulla oli ihan jäätäviä alavatsakipuja, etten pystynyt edes liikkumaan vaan koko ilta meni töiden jälkeen sängyn pohjalla, sellaistakaan ei ole ennen ollut. Hieman kyllä huonosti kuvassa näkyy, on selkeämpi oikeasti, mutta ei kuitenkaan mikään täysin selvä viiva.

-J90
Näistä on paha sanoa, enemmän tai vähemmän törkeitä feikkiviivoja olen näissä nähnyt, mutta myös ihan samanlaisia haamuja, jotka ovat sittemmin vahvistuneet oikeiksi plussiksi. Pidetään peukkuja että nyt olis sitä itseään :smiley-angelic001 :Heartpink

Nääh. Kävin lukee tuota plussa vai ei keskustelua niin ilmeisesti tosi moni saanut vääriä tuloksia tuolla. Eli enpä usko siihen enään! No onneksi kohta saa varailla siirto aikaa, kunhan ne menkat alkais.

Peukkuja hirveesti Chard ja viivoille vahvistumista, mitä testejä käytit, saisiko kuvaa? En äkkiseltään nähnyt siellä ryhmässä.

Moi kaikille!
Oon ollut tauolla täältä kesän, mutta aina välillä käynyt lueskelemassa kommentteja. Nyt on niin hämmentävä tilanne, että oli pakko tulla kysymään mielipidettä. 5 vuotta siis yritystä takana, 3 inseminaatiota, 4 ivf. Ensimmäisestä ivf:stä raskaus joka päättyi rv 13 keskeytyneeseen keskenmenoon. Keväällä saatiin 7 alkiota pakkaseen ja tässä olen menkkoja odotellut, että voisi ilmottautua siirtoon (tänään kp29). No, malttamattomana tietenkin tein testin ja sain jonkin sortin haamuviivan?!? Siis olen ihan shokissa, paljon olen lukenut rfsu:n testeistä, että olisi virheellisiäkin viivoja, mutta minä olen myös tehnyt näitä vuosien aika kymmeniä enkä ole ikinä saanut mitään viivaa muistuttavaakaan. Laitan siis kuvan liitteeksi, mitä olette mieltä? Ehkä tässä vaan kuvittelee, en tiiä. Tein testin noin 2h sitte ja malttamattomana hämmenyksestä tein uuden testin tunnin päästä tuosta ja siinäki haamuviiva! Toki vielä tuota haaleampi. Ja siis nämä tuli ihan testiajan puitteissa alle 5min näkyviin.. apua kun jännittää. Onko muilla vääristä viivoosta kokemuksia? Niin ja viikko sitten mulla oli ihan jäätäviä alavatsakipuja, etten pystynyt edes liikkumaan vaan koko ilta meni töiden jälkeen sängyn pohjalla, sellaistakaan ei ole ennen ollut. Hieman kyllä huonosti kuvassa näkyy, on selkeämpi oikeasti, mutta ei kuitenkaan mikään täysin selvä viiva.

-J90
Mun silmään näyttää kyllä haamulta:rolleyes: oon kans näitä testejä tehnyt eikä mulla oo tollasta viivan paikkaa tullut. Näyttää että punertaisi tuolta ylhäältä. Mutta, toki varmaan mahdollista se viivan paikkakin on, kokeile aamulla olisiko sillon vahvempi? Pidän peukkuja että olisi näin onnellisesti käynyt:Heartred
Mulle siirrettiin viispäiväinen, osittain kuoriutumaan alkanut alkio neljä päivää sitten, eli nyt olis noin dpo9. Laitoin jotain testikuvia kuumeilupuolen plussa vai ei ketjuun. Tiedän että ne ei näy kameran välityksellä ihan samoin kuin livenä. Mut en oo ikinä saanut pc testeihin tommosta "viivaa", vaikka viivanpaikkoja olen niistä(kin) tiiraillut kymmeniä kertoja. Ja useampi testi piirtää jotain. Todella karsea sattuma ja erittäin julmaa pilaa, jos nuo ei tuosta vahvistu :arghh::bag:
Miehelle en vielä puhu mitään, koska en usko että nuo riittää sille vielä todisteeksi (kun ne ei riitä mullekaan) enkä halua innostaa sitä turhaan :nailbiting:
Okei, pitääpä käydä tiiraamassa sieltä! Pidetään peukut pystyssä että siitä lähtee vahvistuun:love7:Heartred

Nääh. Kävin lukee tuota plussa vai ei keskustelua niin ilmeisesti tosi moni saanut vääriä tuloksia tuolla. Eli enpä usko siihen enään! No onneksi kohta saa varailla siirto aikaa, kunhan ne menkat alkais.

Peukkuja hirveesti Chard ja viivoille vahvistumista, mitä testejä käytit, saisiko kuvaa? En äkkiseltään nähnyt siellä ryhmässä.

Koita jollain toisella (ei rfsu) testillä :smiley-angelic001

Tässä on jotain kuvia, laatu kyllä tunnetusti kärsii kun tänne lataa, mutta olkoot.

Onestep 10
IMG_20210806_103122.jpg

Ja pc 25
IMG_20210806_103143.jpg

Pc puikko, kai tämäkin on 25
IMG_20210806_110908.jpg

Ja nyt illasta tein huvikseni vielä onestep-liuskan mihin tuli ihan "miehen nähtävä" haamu, eli puoliso näki sen ilman tiirailuja, eikö semmonen oo ihan hyvä? :nailbiting: Kuvata en pystynyt, kun isot lapset pyöri just jaloissa koko ajan.

Koita jollain toisella (ei rfsu) testillä :smiley-angelic001

Tässä on jotain kuvia, laatu kyllä tunnetusti kärsii kun tänne lataa, mutta olkoot.

Onestep 10
View attachment 105265

Ja pc 25
View attachment 105266

View attachment 105267

Ja nyt illasta tein huvikseni vielä onestep-liuskan mihin tuli ihan "miehen nähtävä" haamu, eli puoliso näki sen ilman tiirailuja, eikö semmonen oo ihan hyvä? :nailbiting: Kuvata en pystynyt, kun isot lapset pyöri just jaloissa koko ajan.
Kyllä siinä viiva näkyy:smiley-bounce016 kovasti vahvistumista!:Heartred

Onestep 10
View attachment 105265

Ja pc 25
View attachment 105266

View attachment 105267

Tossa keskimmäisessä kuvassa näkyy minusta selkeiten!! Huippua, sehän on loistava merkki!

_rosegold: Joo testaan kyllä varmasti varalta aamullakin, kävin jo ostaan varalta myös pregcheckin testin. Ja oishan se hullua jos ois ollutkin totta. Mutta tuskinpa! Vaikka sadat pettymykset kokenu tässä vuosien saatossa niin näköjään sitä toivoa ihmeeseen kuitenki vielä on vähän jäljellä kun tostakin heti innostui. :angelic::pompus:

Tossa keskimmäisessä kuvassa näkyy minusta selkeiten!! Huippua, sehän on loistava merkki!

_rosegold: Joo testaan kyllä varmasti varalta aamullakin, kävin jo ostaan varalta myös pregcheckin testin. Ja oishan se hullua jos ois ollutkin totta. Mutta tuskinpa! Vaikka sadat pettymykset kokenu tässä vuosien saatossa niin näköjään sitä toivoa ihmeeseen kuitenki vielä on vähän jäljellä kun tostakin heti innostui. :angelic::pompus:
Pidän sulle peukkuja:smiley-angelic001 kyllähän tää on sellasta lystiä ettei koskaan voi tietää vaikka kuin hullulta tuntuis:laughing001

Hieno juttu, onnea! Ei varmaan haittaa, jos sun aiemmat omat arviot ei pitäneet paikkaansa? :wink
Kiitos :Heartred
No ei :angelic: mutta se oli niin jäätävä se epäonnistumisen tunne silloin pp2. Olin kiukkuinen ja itkuinen koko illan ja ihan varma että mitään ei tapahdu.
Ainakin jotain yrittää kiinnittyä, sekin tieto on mulle arvokas. Me kun oltiin selittämättömiä, ainut selittävä tekijä on varmaan mun ikä. Siksipä en uskalla kovin vahvasti luottaa, että tämä kestää. Mutta päivä kerrallaan :smiley-angelic001

Onko kellään muulla tullut gonalista sumuinen olo? Vai oonko tulossa kipeeksi :sorry: ei ole nuhaa/yskää/kurkkukipua, vain päässä jotenkin tukkoinen/turvonnut/sumuinen olo...ja enempi on väsyttänyt tämän viikon, toki työtkin alkoivat loman jälkeen.

Onko kellään muulla tullut gonalista sumuinen olo? Vai oonko tulossa kipeeksi :sorry: ei ole nuhaa/yskää/kurkkukipua, vain päässä jotenkin tukkoinen/turvonnut/sumuinen olo...ja enempi on väsyttänyt tämän viikon, toki työtkin alkoivat loman jälkeen.
Voihan se olla vaan monien asioiden summa, töiden aloitus, hoidon aloitus, hormonit, jännitys, vähän huonot yöunet jne. Toivotaan että pysyt(te) terveinä :) :Heartpink

Kertokaas tyhmälle, miten ivf:stä voi tulla tuulimuna? :wideyed::oops: kun luulin, ettei tuulimunassa ole soluja..vai onko mulla nyt mennyt puurot ja vellit sekaisin

Kertokaas tyhmälle, miten ivf:stä voi tulla tuulimuna? :wideyed::oops: kun luulin, ettei tuulimunassa ole soluja..vai onko mulla nyt mennyt puurot ja vellit sekaisin
Tuulimuna on niin varhainen keskeytynyt keskenmeno, ettei niin pientä alkiota löydy ultralla. Istukka on kuitenkin jatkanut kasvuaan, kuten keskeytyneessä keskenmenossa monesti.

Tuulimuna on niin varhainen keskeytynyt keskenmeno, ettei niin pientä alkiota löydy ultralla. Istukka on kuitenkin jatkanut kasvuaan, kuten keskeytyneessä keskenmenossa monesti.

En nyt ymmärrä vastausta, anteeksi :bag: luulin, että tuulimuna on jotenkin tyhjä muna, äh en osaa selittää :bag: mutta ilmeisesti siellä on kuitenkin soluja?

Fyremadel oli paljon helpompi, kuin pelkäsin :smiley-angelic001 en vain tainnut laskea kymmeneen neula nahkassa :scratch ja kun otin neulan pois, neulasta tuli ulos vielä yksi pieni tippa, kun puristin sen vielä kovaa mahdollisimman loppuun asti.

En nyt ymmärrä vastausta, anteeksi :bag: luulin, että tuulimuna on jotenkin tyhjä muna, äh en osaa selittää :bag: mutta ilmeisesti siellä on kuitenkin soluja?

Fyremadel oli paljon helpompi, kuin pelkäsin :smiley-angelic001 en vain tainnut laskea kymmeneen neula nahkassa :scratch ja kun otin neulan pois, neulasta tuli ulos vielä yksi pieni tippa, kun puristin sen vielä kovaa mahdollisimman loppuun asti.
Blastossa on ainakin kahdenlaisia soluja, ulkokerros josta tulee istukka jne ja sisempi kerros mistä kehittyy sikiö ym. Voihan olla et vaan istukka pääsee kehittymään ja alkion soluissa on jotain häikkää eikä se kehity ja se olis sit tuulimuna? En tiiä, mä vaan mutuilen :confused005

Onnea Chard, ihana juttu!❤️❤️❤️

Täällä hermostuttaa kovasti, kun esikoinen on saanut nuhan, ja meillä on yleensä samat taudit. Pelkään kamalasti, että ehdin sairastua juuri nyt ennen alkionsiirtoa, joka siis sovittu tiistaiaamuksi.

Sittenhän pitäisi kai näin korona-aikana perua koko juttu, vaikka olen jo kaksi rokotettakin saanut...?

Takaisin