IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos toivotuksista Chard ja Violetti! :) En malttanut sittenkään odotella rauhassa vaan kyselin päivitystä eilen, ja sain kuulla että neljästä munasolusta kolme oli kypsiä ja niistä kaksi oli hedelmöittynyt.. :nailbiting: Nyt kaikki sormet ristiin että niistä edes toinen jaksaisi jatkaa jakautumista torstaihin asti ja päästäisiin siirtoon! :smiley-angelic001

Hei vaan kaikille :greet025, minäkin siirryn tänne odottelemaan ivf hoitojen alkua, viimeinen inssi ei tuottanut tulosta ja kierto vaihtui jälleen uuteen. Klinikan kesäsulkujen jälkeen siirrytään insseistä ivf:ään.

Kävimme eilen varhaisultrassa ja sykkeellinen sikiö, joka vastasi viikkoja löytyi. :happy: Olin aika yllättynyt, koska minulla on ollut hyvin vähän raskausoireita verrattuna raskauteen, joka meni kesken vähän ennen varhaisultraa.

Muistan, että joku täällä aikaisemmin kysyi, voiko PAS tehdä kahden päivän ikäisellä alkiolla. Tämä siirto tehtiin viikonlopun takia kahden päivän ikäisellä pakastetulla alkiolla, vaikka pakkasessa on kaksi blastoa. Lääkäri kertoi, että siirto olisi ensisijaisesti tehty minun viiden päivän ikäisellä alkiolla, toissijaisesti minun kuuden päivän ikäisellä alkiolla ja vasta näiden jälkeen kahden päivän ikäisellä, mikäli viikonloppu ei olisi sotkenut tätä.

Hei vaan kaikille :greet025, minäkin siirryn tänne odottelemaan ivf hoitojen alkua, viimeinen inssi ei tuottanut tulosta ja kierto vaihtui jälleen uuteen. Klinikan kesäsulkujen jälkeen siirrytään insseistä ivf:ään.

Heippa Noaidi! Ei voi täysin sanoa että kiva nähdä sinut täällä mutta toisaalta on, koska IVF voi auttaa teitä nopeastikin tällä tiellä :) Tsemppiä tulevaan IVF kierrokseen!

Limppu! Ihanaa että varhaisultrassa kaikki hyvin! :Heartred

Me odotellaan elo-syyskuun kiertoa ja siellä sitten siirretään meidän ensimmäinen kromosomitestattu alkio (niitä on kaksi pakkasessa). Jännittää ja kauhistuttaa jo nyt ihan tosi paljon! Koska me ei enää tehdä IVF kierroksia, eli alkiot on nyt siinä. Mun endometrioosi on pahentunut sen verran kolmen perättäisen IVF:n takia, että jouduin soittamaan itselleni reseptin tulehduskipulääkkeitä... :sour: Mutta niillä nyt tämä about kuukausi ja sitten siirtoa kehiin!
On aika paljon henkistä tekemistä sen kanssa että on nyt sitten endo potilas = krooninen kiputila ja paluuta ei ole.

HOPS! Ne jotka tietää endo spesialisteja pääkaunpiseudulla, niin vinkatkaa mulle! Jos ette tähän viitsi laittaa, niin laittakaa mulle YV:tä.
Helpompi mennä suosituksella oikealle lääkärille, kun todeta peruslääkäri kykenemättömäksi hoitamaan endoa.

Muokattu viimeksi:
Heippa Noaidi! Ei voi täysin sanoa että kiva nähdä sinut täällä mutta toisaalta on, koska IVF voi auttaa teitä nopeastikin tällä tiellä :) Tsemppiä tulevaan IVF kierrokseen!

Me odotellaan elo-syyskuun kiertoa ja siellä sitten siirretään meidän ensimmäinen kromosomitestattu alkio (niitä on aksi pakkasessa). Jännittää ja kauhistuttaa jo nyt ihan tosi paljon! Koska me ei enää tehdä IVF kierroksia, eli alkiot on nyt siinä. Mun endometrioosi on pahentunut sen verran kolmen perättäisen IVF:n takia, että jouduin soittamaan itselleni reseptin tulehduskipulääkkeitä... :sour: Mutta niillä nyt tämä about kuukausi ja sitten siirtoa kehiin!
On aika paljon henkistä tekemistä sen kanssa että on nyt sitten endo potilas = krooninen kiputila ja paluuta ei ole.

HOPS! Ne jotka tietää endo spesialisteja pääkaunpiseudulla, niin vinkatkaa mulle! Jos ette tähän viitsi laittaa, niin laittakaa mulle YV:tä.
Helpompi mennä suosituksella oikealle lääkärille, kun todeta peruslääkäri kykenemättömäksi hoitamaan endoa.

Pahoittelut endosta ja kivuista, mutta toivottavasti teillä tärppää pian terveellä alkiolla :Heartpink

Täällä alle kaksi viikkoa yksityisen ivf-suunnitteluunn:nailbiting: kai sen voi tehdä puhelimitsekin :rolleyes: meillä siis jo hoitosuhde ja sopimukset kirjoitettu keväällä inssin yhteydessä, siinä kyseltiin jotain ivf liittyvääkin

Pahoittelut endosta ja kivuista, mutta toivottavasti teillä tärppää pian terveellä alkiolla :Heartpink

Täällä alle kaksi viikkoa yksityisen ivf-suunnitteluunn:nailbiting: kai sen voi tehdä puhelimitsekin :rolleyes: meillä siis jo hoitosuhde ja sopimukset kirjoitettu keväällä inssin yhteydessä, siinä kyseltiin jotain ivf liittyvääkin

Kiitos!
Meillä on onnistunut suunnittelut ihan puhelimitse sekä Zoomissakin. Kannattaa vaan sopia siitä etukäteen, miten se hoidetaan :)
Tekin pääsette ihan justiinsa kiinni IVF:ään! :smiley-angelic003

Kiitos!
Meillä on onnistunut suunnittelut ihan puhelimitse sekä Zoomissakin. Kannattaa vaan sopia siitä etukäteen, miten se hoidetaan :)
Tekin pääsette ihan justiinsa kiinni IVF:ään! :smiley-angelic003

Mä vaan varasin puhelinajan ja kirjoitin käynnin syyksi että mahdollinen ivf suunnittelu :grin on sentään nyt tuttu lääkäri, toisin kuin keväällä kun suunniteltiin inssi. Silloinen aika annettiin ihan ajanvarauksesta. No kohtalo päättää onnistuuko, ja ensin kuitenkin yritän päästä julkiselle seuraavista menkoista.
Mutta aika innolla jo odotan seuraavia menkkoja :hilarious: ei ole edes vielä ollut tässä kierrossa ovulaatiota :p

Me odotellaan elo-syyskuun kiertoa ja siellä sitten siirretään meidän ensimmäinen kromosomitestattu alkio (niitä on aksi pakkasessa). Jännittää ja kauhistuttaa jo nyt ihan tosi paljon! Koska me ei enää tehdä IVF kierroksia, eli alkiot on nyt siinä. Mun endometrioosi on pahentunut sen verran kolmen perättäisen IVF:n takia, että jouduin soittamaan itselleni reseptin tulehduskipulääkkeitä... :sour: Mutta niillä nyt tämä about kuukausi ja sitten siirtoa kehiin!

Koitan laittaa sulle privaviestin tosta endospesialistisuosituksista jos osaan :laughing002

Me ei päästy siirtoon :arghh: Soittivat aamulla että kumpikaan alkioista ei ollut vielä päässyt blasto-vaiheeseen, joten siirtoa ei voi tehdä. Haluavat kuitenkin seurata niitä vielä huomiseen asti ja jos kehittyvät blastoiksi niin voidaan pakastaa ja siirtää tulevaisuudessa, mutta jotenkin tuntuu turhalta toivolta.. Taas on takki niin kovin tyhjä. :sad001

Eivät olleet alkiot kehittyneet pakastuskelpoisiksi, joten tämä kierros päättyi nyt tähän. Turhauttaa ja surettaa, mutta täytyy vain uskoa että jokin tarkoitus tälläkin taas oli. Kiitos sympatiasta kaikille :Heartred Vetäydyn nyt hetkeksi nuolemaan haavojani ja keräilemään itseäni kasaan. Onneksi on kesä ja kivoja suunnitelmia tiedossa. Paljon tsemppiä kaikille omiin hoitoihin tai niiden odotteluun!

Madalena, olen niin pahoillani :sorry::Heartred

Limppu, lämpimät onnittelut :Heartred

Pitänee aktivoitua tällä puolella. Menossa tämän kierron dpo10 ja negaa näyttää eikä olokaan ole raskautunut. Ens viikon menkoista soitto klinikalle ja tarkoitus oli aloittaa ivf.

Pelottaa, vaikka on tuttua puuhaa. Tai ehkä just siks pelottaa. Kun on kokenut sen ettei se ole mikään varma (tai paremminkin helppo/nopea) tie onnistumiseen sekään. Ja nyt on ikää vielä 10v enemmän kuin viimeksi :nailbiting: joku syyhän siihen on et me ei onnistuta, vaikka kaikki on päällisin puolin ja eri mittareilla ok :sorry:

Minäkin palaan takaisin tänne, kun viimeiset muutama viikkoa on mennyt asioiden sulattelussa ja oon uskaltautunut nyt vihdoin palata foorumille muutenkin pidemmän tauon jälkeen:shy:

Mulle tehtiin 8.6 PAS, jossa siirrettiin 4 päiväinen alkio. Tuosta meni 1,5 päivää ja paperiin jäi kerran vaaleanpunertavaa limaa jonka ajattelin johtuvan lähestyvistä menkoista, vaikka siinä pp2 pistin pregnylin tukemaan kiinnittymistä:bookworm:
Mulla ei ollut yhtään toiveikas olo! Jotenkin mä ajattelin ja suhtauduin pessimistisesti siirron onnistumisen mahdollisuuksiin. 20.6 oli virallinen testipäivä, mutta kärsin ihan hillittömistä alavatsa ja munasarjakivuista 2 päivää ja aattelin menkkojen nyt virallisesti alkavan viimeistään testipäivänä ja söin panadolia melkein maksimiannokset kun ei niiden kipujen kanssa pärjännyt. Mitään muita oireita mulla ei ollut, mitkä olis edes viitannu mahdolliseen raskauteen.
Järkytys oli suuri kun digi näyttikin raskaana 2-3 testipäivänä:excited001
Ja en edes meinannut testata aamulla... menin kuuden maissa vessaan kun heräsin hirveään pissahätään ja unisenä pöntölle istuessa näin testin valmiina lavuaarin reunalla mihin se laitettiin odottamaan aamua. Onneksi en ehtinyt pissata vaan äkkiä kaivamaan kertakäyttömukia vessan kaapista:laughing021

Tänään on 7+1 menossa:smiley-angelic003 Eilen oli klinikalla varmistus ultralla, että raskaus on alkanut ja mahdollinen syke löytyi. Mittoja oli vaikea saada, mun kohtuni on niin hurjasti taaksepäin kallellaan ja sikiö ilmeisesti tarrannut kiinni kauimmaiseen mahdolliseen nurkkaan, ettei meinannut ultraamalla löytää:schoked025 6+4 nyt ainakin vastasi mitoiltaan, en tiedä onko hyvä vai huono mutta käskettiin suhtautua positiivisesti tähän.

Kaksi viikkoa oon kärsinyt ihan järkyttävästä pahoinvoinnista. Yökkäillyt ja kyökkinyt, juuri mikään ei ole laskenut ja syöminen yököttää. Viikon olin saikulla ja nytkin käynyt mielessä että pitäisikö vain hakea viikko lisää kun tämä väsymyskään ei ota laantuakseen...

Mä niin kovasti toivon, että tämä pieni pitää lujasti kiinni loppuun saakka:sad010:Heartred

Hei kaikki. Meillä on vauvaa toivottu 2018 vuodesta asti, 2020 saatiinkin plussa testiin, joka meni varhain kesken. Myöhemmin selvisikin että tuo plussa oli ihme. Siittiöitä on todella vähän. Nyt ollaan käyty tutkimukset yksityisellä, siirrytty julkiselle ja ensikäynti käytynä. Suunniteltu icsiä marraskuulle 2021, miehestä johtuvan lapsettomuuden takia.

Aiemmin notkuin vauva vuodelle 2019/2020 ja vauva vuodelle 2020/2021. Kuitenkin keskenmenon jälkeen ei tuntunut hyvältä palata samaan chattiin ja yritin eri foorumin lapsettomuus osiossa hakea vertaistukea lapsettomuuteen ja hoitojen alkuun, siellä ei kuitenkaan kukaan kirjoitellut, mutta nyt löysin teidät sielunsiskot ja - veljet!

Minäkin palaan takaisin tänne, kun viimeiset muutama viikkoa on mennyt asioiden sulattelussa ja oon uskaltautunut nyt vihdoin palata foorumille muutenkin pidemmän tauon jälkeen:shy:

Mulle tehtiin 8.6 PAS, jossa siirrettiin 4 päiväinen alkio. Tuosta meni 1,5 päivää ja paperiin jäi kerran vaaleanpunertavaa limaa jonka ajattelin johtuvan lähestyvistä menkoista, vaikka siinä pp2 pistin pregnylin tukemaan kiinnittymistä:bookworm:
Mulla ei ollut yhtään toiveikas olo! Jotenkin mä ajattelin ja suhtauduin pessimistisesti siirron onnistumisen mahdollisuuksiin. 20.6 oli virallinen testipäivä, mutta kärsin ihan hillittömistä alavatsa ja munasarjakivuista 2 päivää ja aattelin menkkojen nyt virallisesti alkavan viimeistään testipäivänä ja söin panadolia melkein maksimiannokset kun ei niiden kipujen kanssa pärjännyt. Mitään muita oireita mulla ei ollut, mitkä olis edes viitannu mahdolliseen raskauteen.
Järkytys oli suuri kun digi näyttikin raskaana 2-3 testipäivänä:excited001
Ja en edes meinannut testata aamulla... menin kuuden maissa vessaan kun heräsin hirveään pissahätään ja unisenä pöntölle istuessa näin testin valmiina lavuaarin reunalla mihin se laitettiin odottamaan aamua. Onneksi en ehtinyt pissata vaan äkkiä kaivamaan kertakäyttömukia vessan kaapista:laughing021

Tänään on 7+1 menossa:smiley-angelic003 Eilen oli klinikalla varmistus ultralla, että raskaus on alkanut ja mahdollinen syke löytyi. Mittoja oli vaikea saada, mun kohtuni on niin hurjasti taaksepäin kallellaan ja sikiö ilmeisesti tarrannut kiinni kauimmaiseen mahdolliseen nurkkaan, ettei meinannut ultraamalla löytää:schoked025 6+4 nyt ainakin vastasi mitoiltaan, en tiedä onko hyvä vai huono mutta käskettiin suhtautua positiivisesti tähän.

Kaksi viikkoa oon kärsinyt ihan järkyttävästä pahoinvoinnista. Yökkäillyt ja kyökkinyt, juuri mikään ei ole laskenut ja syöminen yököttää. Viikon olin saikulla ja nytkin käynyt mielessä että pitäisikö vain hakea viikko lisää kun tämä väsymyskään ei ota laantuakseen...

Mä niin kovasti toivon, että tämä pieni pitää lujasti kiinni loppuun saakka:sad010:Heartred

Onnea! Mä raskauduin ivf:stä alkuvuodesta ja kärsin kovasta pahoinvoinnista. Siitä tuli puhetta lapsettomuuspolilla ja klinikalla (meillä siis kaksi hoitavaa tahoa, julkiselta maksusitoumus yksityiselle) ja joka kerta lääkärit tulivat onnelliseksi kun kerroin kuinka huonosti voin :rolleyes: ilmeisesti on tutkittu että raskaus, jossa pahoinvointia, johtaa todennäköisemmin elävän vauvan syntymiseen. Eli onnea myös pahoinvoinnista!

Muokattu viimeksi:
Onnea Lillati!! :Heartred:hello2

Doggo, tervetuloa joukkoon :Heartred vaikkei kukaan tähän "tiimiin" tietysti haluakaan, mutta tuki täällä on korvaamatonta :happy093

Niinku ne jenkkifoorumeilla sanoo; Worst club, best members :angelic:

ilmeisesti on tutkittu että raskaus, jossa pahoinvointia, johtaa todennäköisemmin elävän vauvan syntymiseen. Eli onnea myös pahoinvoinnista!
Tähän on pakko näin sivusta kommentoida, että toivottavasti kaikki raskaaksi tulevat muistavat, että myös pahoivoinnin osalta täysin oireeton raskaus johtaa usein elävän vauvan syntymään. Itse olen käynyt läpi alkuraskauden, jossa en voinut lainkaan pahoin ja tuollaisesta kommentista olisin ollut ihan kauhuissani, kun raskaaksi tuleminen pitkän yrityksen jälkeen oli muutenkin pelottavaa ja olo oli hyvin epävarma. Etenkin, kun ei ole lähdettä tälle asialle mainittu, niin mielestäni turhaa heitellä kauhukuvia ilmaan yhtään kenellekään. :) Et varmastikaan tarkoittanut pahaa, mutta halusin tämän asian silti sanoa.

Toivon paljon tsemppiä ja jaksamista kaikille tätä polkua läpikäyville!

Takaisin