Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei vaan kaikille , minäkin siirryn tänne odottelemaan ivf hoitojen alkua, viimeinen inssi ei tuottanut tulosta ja kierto vaihtui jälleen uuteen. Klinikan kesäsulkujen jälkeen siirrytään insseistä ivf:ään.
Heippa Noaidi! Ei voi täysin sanoa että kiva nähdä sinut täällä mutta toisaalta on, koska IVF voi auttaa teitä nopeastikin tällä tiellä :) Tsemppiä tulevaan IVF kierrokseen!
Limppu! Ihanaa että varhaisultrassa kaikki hyvin!
Me odotellaan elo-syyskuun kiertoa ja siellä sitten siirretään meidän ensimmäinen kromosomitestattu alkio (niitä on aksi pakkasessa). Jännittää ja kauhistuttaa jo nyt ihan tosi paljon! Koska me ei enää tehdä IVF kierroksia, eli alkiot on nyt siinä. Mun endometrioosi on pahentunut sen verran kolmen perättäisen IVF:n takia, että jouduin soittamaan itselleni reseptin tulehduskipulääkkeitä... Mutta niillä nyt tämä about kuukausi ja sitten siirtoa kehiin!
On aika paljon henkistä tekemistä sen kanssa että on nyt sitten endo potilas = krooninen kiputila ja paluuta ei ole.
HOPS! Ne jotka tietää endo spesialisteja pääkaunpiseudulla, niin vinkatkaa mulle! Jos ette tähän viitsi laittaa, niin laittakaa mulle YV:tä.
Helpompi mennä suosituksella oikealle lääkärille, kun todeta peruslääkäri kykenemättömäksi hoitamaan endoa.
Pahoittelut endosta ja kivuista, mutta toivottavasti teillä tärppää pian terveellä alkiolla
Täällä alle kaksi viikkoa yksityisen ivf-suunnitteluunn kai sen voi tehdä puhelimitsekin meillä siis jo hoitosuhde ja sopimukset kirjoitettu keväällä inssin yhteydessä, siinä kyseltiin jotain ivf liittyvääkin
Kiitos!
Meillä on onnistunut suunnittelut ihan puhelimitse sekä Zoomissakin. Kannattaa vaan sopia siitä etukäteen, miten se hoidetaan :)
Tekin pääsette ihan justiinsa kiinni IVF:ään!
Heippa Noaidi! Ei voi täysin sanoa että kiva nähdä sinut täällä mutta toisaalta on, koska IVF voi auttaa teitä nopeastikin tällä tiellä :) Tsemppiä tulevaan IVF kierrokseen!
Limppu! Ihanaa että varhaisultrassa kaikki hyvin!
Me odotellaan elo-syyskuun kiertoa ja siellä sitten siirretään meidän ensimmäinen kromosomitestattu alkio (niitä on aksi pakkasessa). Jännittää ja kauhistuttaa jo nyt ihan tosi paljon! Koska me ei enää tehdä IVF kierroksia, eli alkiot on nyt siinä. Mun endometrioosi on pahentunut sen verran kolmen perättäisen IVF:n takia, että jouduin soittamaan itselleni reseptin tulehduskipulääkkeitä... Mutta niillä nyt tämä about kuukausi ja sitten siirtoa kehiin!
On aika paljon henkistä tekemistä sen kanssa että on nyt sitten endo potilas = krooninen kiputila ja paluuta ei ole.
HOPS! Ne jotka tietää endo spesialisteja pääkaunpiseudulla, niin vinkatkaa mulle! Jos ette tähän viitsi laittaa, niin laittakaa mulle YV:tä.
Helpompi mennä suosituksella oikealle lääkärille, kun todeta peruslääkäri kykenemättömäksi hoitamaan endoa.
Minäkin palaan takaisin tänne, kun viimeiset muutama viikkoa on mennyt asioiden sulattelussa ja oon uskaltautunut nyt vihdoin palata foorumille muutenkin pidemmän tauon jälkeen
Mulle tehtiin 8.6 PAS, jossa siirrettiin 4 päiväinen alkio. Tuosta meni 1,5 päivää ja paperiin jäi kerran vaaleanpunertavaa limaa jonka ajattelin johtuvan lähestyvistä menkoista, vaikka siinä pp2 pistin pregnylin tukemaan kiinnittymistä
Mulla ei ollut yhtään toiveikas olo! Jotenkin mä ajattelin ja suhtauduin pessimistisesti siirron onnistumisen mahdollisuuksiin. 20.6 oli virallinen testipäivä, mutta kärsin ihan hillittömistä alavatsa ja munasarjakivuista 2 päivää ja aattelin menkkojen nyt virallisesti alkavan viimeistään testipäivänä ja söin panadolia melkein maksimiannokset kun ei niiden kipujen kanssa pärjännyt. Mitään muita oireita mulla ei ollut, mitkä olis edes viitannu mahdolliseen raskauteen.
Järkytys oli suuri kun digi näyttikin raskaana 2-3 testipäivänä
Ja en edes meinannut testata aamulla... menin kuuden maissa vessaan kun heräsin hirveään pissahätään ja unisenä pöntölle istuessa näin testin valmiina lavuaarin reunalla mihin se laitettiin odottamaan aamua. Onneksi en ehtinyt pissata vaan äkkiä kaivamaan kertakäyttömukia vessan kaapista
Tänään on 7+1 menossa Eilen oli klinikalla varmistus ultralla, että raskaus on alkanut ja mahdollinen syke löytyi. Mittoja oli vaikea saada, mun kohtuni on niin hurjasti taaksepäin kallellaan ja sikiö ilmeisesti tarrannut kiinni kauimmaiseen mahdolliseen nurkkaan, ettei meinannut ultraamalla löytää 6+4 nyt ainakin vastasi mitoiltaan, en tiedä onko hyvä vai huono mutta käskettiin suhtautua positiivisesti tähän.
Kaksi viikkoa oon kärsinyt ihan järkyttävästä pahoinvoinnista. Yökkäillyt ja kyökkinyt, juuri mikään ei ole laskenut ja syöminen yököttää. Viikon olin saikulla ja nytkin käynyt mielessä että pitäisikö vain hakea viikko lisää kun tämä väsymyskään ei ota laantuakseen...
Mä niin kovasti toivon, että tämä pieni pitää lujasti kiinni loppuun saakka
Tähän on pakko näin sivusta kommentoida, että toivottavasti kaikki raskaaksi tulevat muistavat, että myös pahoivoinnin osalta täysin oireeton raskaus johtaa usein elävän vauvan syntymään. Itse olen käynyt läpi alkuraskauden, jossa en voinut lainkaan pahoin ja tuollaisesta kommentista olisin ollut ihan kauhuissani, kun raskaaksi tuleminen pitkän yrityksen jälkeen oli muutenkin pelottavaa ja olo oli hyvin epävarma. Etenkin, kun ei ole lähdettä tälle asialle mainittu, niin mielestäni turhaa heitellä kauhukuvia ilmaan yhtään kenellekään. :) Et varmastikaan tarkoittanut pahaa, mutta halusin tämän asian silti sanoa.ilmeisesti on tutkittu että raskaus, jossa pahoinvointia, johtaa todennäköisemmin elävän vauvan syntymiseen. Eli onnea myös pahoinvoinnista!