IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en edes testannut enää tänään ja tein myös ihan itse päätöksen lopettaa tukilääkitykset eiliseen iltaan, vaikka ohjeen mukaan olis pitänyt vielä tänään ottaa. Ja tosiaan kun jo alkuviikosta tiesi, että nega on, niin on ehtinyt melkein viikon tässä jo suunnitella, että mitä seuraavaksi. Alkuviikosta tuntui, että ei kyllä jaksa uutta yritystä heti perään, niin nyt viikonloppuna miehen kanssa jutellessa tultiin lopulta siihen lopputulokseen, että lähdetään kuitenkin heti kuitenkin uuteen kierrokseen. Eli joo, tavallaan etukäteen testaaminen oli hyvä, kun ehdittiin käsitellä negapettymys ja saatiin voimia lähteä heti uudelle kierrokselle. Itse ajattelin myös heti huomenissa soittaa klinikalle, että mitkä meidän toiveet on ja varmistan, että jatketaan samoilla lääkityksillä kuin ennenkin.

Tsemppiä ja onnnea uudelle kierrokselle!! :Heartred

Käytättekö ravintolisänä foolihappoa vai folaattia?

Mun foolihapot on lopussa ja olin tilaamassa lisää, mutta käyttämäni merkki oli loppunut, joten aloin googlaamaan vaihtoehtoista tuotetta. Törmäsin useisiin artikkeleihin, joissa sanottiin että foolihappo on synteettistä, eikä välttämättä kaikilla imeydy kunnolla. Siksi olisi suositeltavampaa käyttää ennemmin folaattia.

Lääkärit ovat aina puhuneet vain foolihaposta, joten en tiedä onko noiden ero oikeasti niin merkityksellinen, mutta folaatit lähtivät nyt tilaukseen.

No siis mä syön ihan raskaus- ja imetysajalle tarkoitettua vitskua jossa foolihappo mukana, muistaakseni Multivitan.

Heippa!
Voisin pikkuhiljaa liittyä tähän ketjuun mukaan juttelemaan :) meillä on vuoden ikäinen icsi PAS poika ja toinen alkaa olla haaveissa :love017 käytönnön toteutus on kuitenkin vielä ehkä vähän kauempana, imetän vielä eikä kiertokaan ole alkanut. Meillä odottaa pakkasessa kaksi alkiota eli päästään onneksi suoraan siirtoon sitten kun on ajankohtaista.

Luulin jo pari viikkoa sitten että ovuloin ja odottelinkin menkkoja alkavaksi mutta ei ole näkynyt :think005 oon sitte huvittanu itteäni tekemällä testejä :grin mikä siis on huvittavaa (surkuhupaisaa) koska meillä ei kyllä oikeesti ole lähes minkäänlaista luomumahdollisuutta. En tainnut viime yritysaikana edes testata viimeiseen vuoteen ennenkuin päästiin ekaan alkionsiirtoon asti. Mutta joo, negaa on erittäin odotetusti näyttänyt. Nyt jo monta päivää ollut painostava tunne alavatsalla niinkuin olisivat alkamassa. Menkatkin olis jo positiivista tässä vaiheessa kun tuntuu että pääsis edes vähän eteenpäin tässä haaveilussa :)

Heippa!
Voisin pikkuhiljaa liittyä tähän ketjuun mukaan juttelemaan :) meillä on vuoden ikäinen icsi PAS poika ja toinen alkaa olla haaveissa :love017 käytönnön toteutus on kuitenkin vielä ehkä vähän kauempana, imetän vielä eikä kiertokaan ole alkanut. Meillä odottaa pakkasessa kaksi alkiota eli päästään onneksi suoraan siirtoon sitten kun on ajankohtaista.

Luulin jo pari viikkoa sitten että ovuloin ja odottelinkin menkkoja alkavaksi mutta ei ole näkynyt :think005 oon sitte huvittanu itteäni tekemällä testejä :grin mikä siis on huvittavaa (surkuhupaisaa) koska meillä ei kyllä oikeesti ole lähes minkäänlaista luomumahdollisuutta. En tainnut viime yritysaikana edes testata viimeiseen vuoteen ennenkuin päästiin ekaan alkionsiirtoon asti. Mutta joo, negaa on erittäin odotetusti näyttänyt. Nyt jo monta päivää ollut painostava tunne alavatsalla niinkuin olisivat alkamassa. Menkatkin olis jo positiivista tässä vaiheessa kun tuntuu että pääsis edes vähän eteenpäin tässä haaveilussa :)

Tiesitkö että imetyksen lopetuksesta pitää olla muutama kuukausi aikaa, ennen kuin hoitoja jatketaan? :) Tervetuloa mukaan!

Tiesitkö että imetyksen lopetuksesta pitää olla muutama kuukausi aikaa, ennen kuin hoitoja jatketaan? :) Tervetuloa mukaan!
Kiitos! :)
Joo tiesin! Tai soitin hus:iin ja kysyin niin riittää että imetys on lopetettu niin saa varata ajan siirron suunnittelua varten. Eli ei tarvitse olla paria kuukautta vaan riittää että on lopetettu. Käytännössä tosin siitä tulee menemään kuukausi tai pari ennenkuin päästään siirtoon.
Mutta eli niinkuin sanoin niin käytännön toteutus on vielä vähän kaukana :grin
Harmittaa silti kyllä se että se pitää lopettaa :oops: tosin olis varmaan täytynyt lopettaa vaikka ei tarvittaisi hoitoja kerta mun kierto ei tunnu käynnistyvän nyt imetyksen aikana.

Onko Beebi tai Kosmos tietoa, et sit kun PAS:it tehty (siis siitä ivf:stä mistä raskaus alkoi), pitääkö yrittää vuosi ennenkuin pääsee uuteen ivf? Vai riittääkö et kun edellinen on saanut alkunsa ivf niin menee suoraan jonoon?

Mulla ainakin kaveri joutui odottamaan, että ivf alkunsa saanut baby oli täyttänyt vuoden jonka jälkeen sai vasta hakeutua uudelleen hoitoihin

Oma napa;

Tilkassa käyty ultrassa, ei tultu hullua hurstaammaks :nailbiting: Ultrasi alle minuutin, kaikki normaalisti. Viikonloppuna saadaan ilmoittautua hoitoon kunhan menkat alkaa mutta todennäköisesti ei mahduta alottamaan vieläkään :sad001, mutta jos näin käy niin tekevät maaliskuulle varauksen jolloin meidän pitäisi varmasti päästä. Kuukausi sinne tai tänne tän jatkuvan odottamisen kanssa mutta turhauttaa ihan h*lvetisti siitä huolimatta :banghead:
Täytyy varmaan yrittää luomuilla jos tulee välikierto, vaikkakaan tuskin nappaa. :sorry:

Joo, se on tiedossa. Meille siis sanottiin, että kun imetys loppunut niin saa soitella ja varata aikaa PAS:iin. Tämä ei meillä ole ajankohtaista, mietin vain sitä PAS:ien jälkeistä aikaa, jos edellisen ivf alkiot on siirretty ilman tulosta. Joutuuko sitten taas vuoden yrittämään ennen uutta ivf.

Mun luku-moka, sori. :angelic:
Tästä nyt en olekaan sitten ihan sata varma mutta luulisin ettei tarvitse yrittää vuotta. Luultavasti uuteen Ivf-jonoon joutuu kyllä jokatapauksessa, ja ainakin täällä HUS alueella on nyt ruuhkaa aika hyvin, tietääkseni n. 2kk joutuu odottamaan toiseen/kolmanteen ivf-hoitoon pääsemistä kun nyt on ekaan hoitoon tulijoita niin paljon.

Onko Beebi tai Kosmos tietoa, et sit kun PAS:it tehty (siis siitä ivf:stä mistä raskaus alkoi), pitääkö yrittää vuosi ennenkuin pääsee uuteen ivf? Vai riittääkö et kun edellinen on saanut alkunsa ivf niin menee suoraan jonoon?
Mä en tiiä tuosta miten yleensä menee. Meidän lapsettomuuden syy on pysyvä ja päästiin/mentiin julkisella suoraan icsiin ilman vuoden luomuyritystä joten sitä meiltä tuskin vaaditaan jatkossakaan. Mutta mitä oon lueskellut niin mulla on mielikuva että ei tarttis sitä vuoden yritystä jos kerran jo joutunut ivf:ään turvautumaan.

Me saatiin ensimmäisestä ivf:stä vain yksi alkio ja siitä lapsi. Toista kun lähdettiin yrittämään luomuiltiin ensin omasta halusta puoli vuotta ja sitten otin yhteyttä lapsettomuuspolille. Heti toivottivat meidät tervetulleiksi uuteen ivf:ään, ei tarvinnut pitempään yrittää tai kokeilla lievempiä hoitoja.

Minulla oli tänään hyvä päivä kun ilmoitin että PASista ei alkanut raskaus. Hyvä päivä siksi että sain kattavat vastaukset ja nyt tiedän taas miten edetään.

1 Sain e-pillerit ja panacodia kuukautiskipuihin. Toivon mukaan sillä pysyisi työkykyisenä
2 Ei tule laparaskopiaa. Jos seuraava koko IVF ei tuota tulosta niin sitten taas arvioivat leikkauksen tarvetta.
3 Kun ilmoitin tänään 1.2. negatiivisesta raskaustestistä niin 1.4. jälkeen vuodon alkaessa voidaan ilmoittautua seuraavaan IVF hoitoon.

Koska meillä tulee varmaan taas pitkä hoitokaava niin huhti-toukokuu menee että päästään punktioon ja kesä-heinäkuu menee toipumiseen ja välikiertoihin. Elokuussa kun klinikka aukeaa kesäsulustaan niin päästään toivon mukaan PASeja yrittämään.

Toivon niin valtavasti että tällä kertaa saataisiin enemmän munasoluja ja alkioita :Heartred Nyt olen toivoa täynnä mutta muutaman päivän kuluttua kypsyttää varmaan tämä odottaminen :hilarious:

Täältä kans omaa napaa: mä ilmoitin myös tänään klinikalle, että nega oli. Hoitaja kyseli kauniisti, että mikä on vointi ja jaksaminen, ja kerroin, että halutaan jatkaa heti seuraavaan yritykseen. Mutta meidän toive tällä kertaa ois ovulaation induktiolla pasiin, jos siis vaan onnistuu, että ois vähän kevyempi ja helpompi itselle, kun ei tarvi aamuin illoin työntää lääkkeitä sisään molemmista päistä. :wacky:

Meillä siis 1. ivf:stä tehty yksi pas letrozol tuettuun omaan kiertoon (siis ovulaation induktiolla) ja yksi lääkkeellinen pas. Lääkkeelliseen siirryttiin, kun tuon ensimmäisen pas:n jälkeen ei ovulaatiota saatu letrozolista huolimatta kahdella sueraavalla kierrolla, vaikka se oli sekä oi-hoitokierroilla, inseminaatioissa ja tuossa ekassa pasissa toiminut. Nyt tämän 2. ivf:n eka pas tehtiin suoraan lääkkeelliseen, mutta nyt siis voisin kokeilla ovulaation induktiota tähän väliin - jos ei toimi eli käy, kuten viime kesänä kävi, niin sitten tulee "lepotauko" ja yritetään maaliskuussa lääkkeellisellä.

Pupsis ja Zinnia, pahoittelut negoista! Onneksi teillä molemmilla on seuraavat suunnitelmat jo tiedossa :)

Kissankäpälä, selvisikö teidän lääkedraama? Tosiaankin kaikki ylimääräiset epävarmuustekijät hoidoissa aiheuttavat murhetta ja stressiä, toivotaan että teillä nyt onnistaisi!

Joku kysyi foolihaposta. Itse olen sitä syönyt jo vaikka ja kuinka kauan, aiemmin pelkkää foolihappoa tahi folaattia mutta tällä hetkellä syksystä lähtien olen syönyt B-monivitamiinivalmistetta. Eka ihan jotain apteekin omaa, sitten myöhemmin ostin Puhdistamon tuotteen, jossa foolihappo onkin näemmä folaattina (yhdessä kapselissa 400 ug eli 200%). Otin joku aika sitten Puhdin kautta labroja ja niissä sekä B-12 että foolihappo olivat hyvällä tolalla, ainakin näin maallikona tulkiten :finger: :pompus:Ne olivat selvästi viitealueen yläpäässä! Ja kerrankin myös muuten mulla on talviaikaan D-vitamiini viitearvoissa!

Takaisin