IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Tietenkin heti kun jännää kakat housussa alkioiden jakautumista, on nyt maanantaina Omapolun nettisaitti kaatunu! ja tietoa ei siis saa, arg!:banghead::hilarious::hilarious::hilarious:
 
Hei,

Voisin liittyä tänne joukkoon. Mulla endo todettu joulukuussa 2020, eikä lääkäri suositellut edes ottamaan tuolloin kierukkaa pois, vaan laittoi meidät suoraan lapsettomuuspolin jonoon (ei siis saatu yrittää "luomuna" yhtään kiertoa). Sieltä päästiinkin sitten suoraan IVF-hoitoihin, koska munasarjat löytyy kohdun takaa ja todennäköisyys saada lapsi normaalisti on melko olematon. Ensimmäinen IVF tehtiin pitkällä kaavalla huhti-toukokuussa. Folleja kasvoi ihan kivasti, 11 saatiin punktioitua, mutta tuloksena oli vain 2 munasolua. Olen yrittänyt googlailla, että mihin ne loput jäi, mutta ilmeisesti on mahdotonta tietää, eikö ne irronneet ollenkaan, vai oliko ne jo ehtineet irrota etukäteen.
Molemmat munasolut oli kuitenkin onneksi kypsiä ja jopa hedelmöittyi! Toinen siirrettiin kaksipäiväisenä 28.5. Viime viikolla sainkin ihania haamuja raskaustestiin, mutta eivät lähteneet oikein vahvistumaan tarpeeksi nopeasti. Virallinen testipäivä oli perjantaina ja silloin sain digitestiin "raskaana 1-2", joka hieman huolestutti, mutta ilmoitin kuitenkin tuloksen Tilkkaan (HUS:lla siis hoidoissa). Viikonloppuna kuitenkin alkoi vuodot ja testit yhä hyvin haaleita, joten ei jaksanut tämä alkio sinnitellä tämän pidempään kyydissä. Tavallaan lohdullista kuitenkin ajatella, että yritti sentään kiinnittyä! Toinen alkio päätyi vähän hitaana blastona pakkaseen, joten toivottavasti saataisiin se kyytiin kesätauon jälkeen.
Omapolulle olisin halunnut mennä kyselemään, miten tätä keskenmenoa seurataan vai seurataanko mitenkään, kun oli niin varhainen, mutta ollut koko aamun rikki, enkä pysty töistä soittelemaankaan sinne...
 
Hei,

Voisin liittyä tänne joukkoon. Mulla endo todettu joulukuussa 2020, eikä lääkäri suositellut edes ottamaan tuolloin kierukkaa pois, vaan laittoi meidät suoraan lapsettomuuspolin jonoon (ei siis saatu yrittää "luomuna" yhtään kiertoa). Sieltä päästiinkin sitten suoraan IVF-hoitoihin, koska munasarjat löytyy kohdun takaa ja todennäköisyys saada lapsi normaalisti on melko olematon. Ensimmäinen IVF tehtiin pitkällä kaavalla huhti-toukokuussa. Folleja kasvoi ihan kivasti, 11 saatiin punktioitua, mutta tuloksena oli vain 2 munasolua. Olen yrittänyt googlailla, että mihin ne loput jäi, mutta ilmeisesti on mahdotonta tietää, eikö ne irronneet ollenkaan, vai oliko ne jo ehtineet irrota etukäteen.
Molemmat munasolut oli kuitenkin onneksi kypsiä ja jopa hedelmöittyi! Toinen siirrettiin kaksipäiväisenä 28.5. Viime viikolla sainkin ihania haamuja raskaustestiin, mutta eivät lähteneet oikein vahvistumaan tarpeeksi nopeasti. Virallinen testipäivä oli perjantaina ja silloin sain digitestiin "raskaana 1-2", joka hieman huolestutti, mutta ilmoitin kuitenkin tuloksen Tilkkaan (HUS:lla siis hoidoissa). Viikonloppuna kuitenkin alkoi vuodot ja testit yhä hyvin haaleita, joten ei jaksanut tämä alkio sinnitellä tämän pidempään kyydissä. Tavallaan lohdullista kuitenkin ajatella, että yritti sentään kiinnittyä! Toinen alkio päätyi vähän hitaana blastona pakkaseen, joten toivottavasti saataisiin se kyytiin kesätauon jälkeen.
Omapolulle olisin halunnut mennä kyselemään, miten tätä keskenmenoa seurataan vai seurataanko mitenkään, kun oli niin varhainen, mutta ollut koko aamun rikki, enkä pysty töistä soittelemaankaan sinne...

Tervetuloa mukaan ja pahoittelut keskenmenosta! HUSilla eivät yleensä seuraa lainkaan, minä en päässyt lääkäriin vaikka olin vuotanut niin paljon, että olin ihan kalpea enkä jaksanut mennä töihin kun huimasi niin pahasti... meni kesken 6+2.
 
Pulputusta en ole tuntenut(joskaan en ole myöskään koskaan ollut raskaana, vain yksi kemiallinen) mutta kuulostaa jopa ”hauskalta” oireelta. Pidän peukkuja!

täällä oireina pieniä tuntemuksia vatsalla ja rinnat on melkosen kipeät! Sormet ristissä!
 
Tsemppiä kaikille piinailijoille.

Meillä oli tänään alkuraskauden ultra ja ei sieltä läytynyt muutakuin tyhjä sikiöpussi.. viikkoja olisi pitänyt olla jo 7+1. Tästä johtunee myös alkuraskauden alhaiset hcg lukemat, vaikkakin ne nousi normaalia tahtia.
Kotiin tuomisena tyhjennys pillerit ja kipulääkkeitä. Vähän on takki tyhjä koko hommasta, mutta kai se olisi ollut jo liian hyvä tuuri jos ensimmäisestä PAS:sta olisi kunnolla tärpännyt.
 
Husissa hoidossa olevat, pitäisikö tuonne ompolkuun siis tulla tietoja alkioiden ”kehityksen” tilanteesta vai not?o_O
Olin jotenkin siinä luulossa, mutta ei mulla ainakaan näy merkintöjä, kuin keräyspäivän ja seuraavan tilanteesta.
Tänään olisi siirto meinaa…:wideyed:
Kai ne sieltä ilmottaa jos kaikki munikset on hyytyneet matkalle…:shy:
 
Husissa hoidossa olevat, pitäisikö tuonne ompolkuun siis tulla tietoja alkioiden ”kehityksen” tilanteesta vai not?o_O
Olin jotenkin siinä luulossa, mutta ei mulla ainakaan näy merkintöjä, kuin keräyspäivän ja seuraavan tilanteesta.
Tänään olisi siirto meinaa…:wideyed:
Kai ne sieltä ilmottaa jos kaikki munikset on hyytyneet matkalle…:shy:
Ei tullut mulla ainakaan tietoa jakaantumisista. Käsittääkseni siirtopäivänä soittavat, jos ei olekaan siirrettävää. Itse jännitin noin puoleenpäivään asti, siirto oli kahden jälkeen, mutta ei tosiaan mitään kuulunut. Siellä sain sitten tietää, että jatkavat sen toisen alkion kasvatusta blastoksi asti (mulla tosiaan saldo oli vain 2 munasolua). Siitä tuli tieto vasta pakastuspäivänä, että pakkaseen päätyi.
 
Husissa hoidossa olevat, pitäisikö tuonne ompolkuun siis tulla tietoja alkioiden ”kehityksen” tilanteesta vai not?o_O
Olin jotenkin siinä luulossa, mutta ei mulla ainakaan näy merkintöjä, kuin keräyspäivän ja seuraavan tilanteesta.
Tänään olisi siirto meinaa…:wideyed:
Kai ne sieltä ilmottaa jos kaikki munikset on hyytyneet matkalle…:shy:

Minulle tuli tieto polkuun vasta 9 päivää punktion jälkeen.

PAS-päivänä tuli myös ilmoitus polkuun ja luulin, että alkio ei selvinnyt sulatuksesta ja siirto oli peruttu, mutta biologi oli vain päivittänyt, että alkio oli otettu pakkasesta.
 
Tinkelbell, suuret pahoittelut, tuo on varmasti raskasta ❤️


On: mulla ei täällä enää pää kestänyt ja sen sijaan että olisin odottanut huomista virallista testipäivää, tein testin tänään.
Sieltä tuli plussa.
Oon järkyttynyt, varovaisen onnellinen ja kauhusta kankea. Tasan kerran aiemmin on plussa tullut ja se ei päättynyt hyvin. Pelko siitä että sama toistuu on todella suuri. Varasin ajan verikokeisiin, katsotaan mitä sieltä tulee tulokseksi.
 
Voi Tinkelbell, olen todella todella pahoillani :Heartred

Hus laittaa tiedon kehityksestä vasta sitten, kun kaikki kehityksesssä olevat alkiot on joko pakastettu tai kuukahtaneet. Eli väliaikatietoja ei tule, paitsi tuoresiirrossa biologi kertoi senhetkisen statuksen. Minulla tuli tiedot omapolulle kuudentena päivänä. Ja Limpun tapaan minäkin sain PAS-päivänä sätkyn omapolkuilmoituksesta, mutta onneksi oli vain kirjaus siitä, että alkio on sulatettu.

Kauramaito, lämpimät onnittelut! Toivottavasti plussa lähtee vahvistumaan :Heartred
 
Takaisin
Top