Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei,
Voisin liittyä tänne joukkoon. Mulla endo todettu joulukuussa 2020, eikä lääkäri suositellut edes ottamaan tuolloin kierukkaa pois, vaan laittoi meidät suoraan lapsettomuuspolin jonoon (ei siis saatu yrittää "luomuna" yhtään kiertoa). Sieltä päästiinkin sitten suoraan IVF-hoitoihin, koska munasarjat löytyy kohdun takaa ja todennäköisyys saada lapsi normaalisti on melko olematon. Ensimmäinen IVF tehtiin pitkällä kaavalla huhti-toukokuussa. Folleja kasvoi ihan kivasti, 11 saatiin punktioitua, mutta tuloksena oli vain 2 munasolua. Olen yrittänyt googlailla, että mihin ne loput jäi, mutta ilmeisesti on mahdotonta tietää, eikö ne irronneet ollenkaan, vai oliko ne jo ehtineet irrota etukäteen.
Molemmat munasolut oli kuitenkin onneksi kypsiä ja jopa hedelmöittyi! Toinen siirrettiin kaksipäiväisenä 28.5. Viime viikolla sainkin ihania haamuja raskaustestiin, mutta eivät lähteneet oikein vahvistumaan tarpeeksi nopeasti. Virallinen testipäivä oli perjantaina ja silloin sain digitestiin "raskaana 1-2", joka hieman huolestutti, mutta ilmoitin kuitenkin tuloksen Tilkkaan (HUS:lla siis hoidoissa). Viikonloppuna kuitenkin alkoi vuodot ja testit yhä hyvin haaleita, joten ei jaksanut tämä alkio sinnitellä tämän pidempään kyydissä. Tavallaan lohdullista kuitenkin ajatella, että yritti sentään kiinnittyä! Toinen alkio päätyi vähän hitaana blastona pakkaseen, joten toivottavasti saataisiin se kyytiin kesätauon jälkeen.
Omapolulle olisin halunnut mennä kyselemään, miten tätä keskenmenoa seurataan vai seurataanko mitenkään, kun oli niin varhainen, mutta ollut koko aamun rikki, enkä pysty töistä soittelemaankaan sinne...
Onnekkaita piinapäiviä sinne!ON: Tänään siirretty 5 päiväinen blasto. Piinapäivät alkakoot
Ei tullut mulla ainakaan tietoa jakaantumisista. Käsittääkseni siirtopäivänä soittavat, jos ei olekaan siirrettävää. Itse jännitin noin puoleenpäivään asti, siirto oli kahden jälkeen, mutta ei tosiaan mitään kuulunut. Siellä sain sitten tietää, että jatkavat sen toisen alkion kasvatusta blastoksi asti (mulla tosiaan saldo oli vain 2 munasolua). Siitä tuli tieto vasta pakastuspäivänä, että pakkaseen päätyi.Husissa hoidossa olevat, pitäisikö tuonne ompolkuun siis tulla tietoja alkioiden ”kehityksen” tilanteesta vai not?
Olin jotenkin siinä luulossa, mutta ei mulla ainakaan näy merkintöjä, kuin keräyspäivän ja seuraavan tilanteesta.
Tänään olisi siirto meinaa…
Kai ne sieltä ilmottaa jos kaikki munikset on hyytyneet matkalle…
Husissa hoidossa olevat, pitäisikö tuonne ompolkuun siis tulla tietoja alkioiden ”kehityksen” tilanteesta vai not?
Olin jotenkin siinä luulossa, mutta ei mulla ainakaan näy merkintöjä, kuin keräyspäivän ja seuraavan tilanteesta.
Tänään olisi siirto meinaa…
Kai ne sieltä ilmottaa jos kaikki munikset on hyytyneet matkalle…