IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuikku84 riippuu minkä ikäisinä teidän hoitava taho tekee siirtoja, mutta jos punktio on to niin maanantaina alkio olisi neljäpäiväinen. Meillä tuoresiirto tehtiin viidentenä päivänä punktiosta blastolla, ja muutenkin kasvattelivat kaikki blastoiksi asti. (Ja siinähän sitä katoa sitten kävikin) Oon ymmärtänyt että siirtoja tehtäis yleensä joko 3 tai 5 pvn ikäisillä alkioilla, korjatkoon joku viisaampi jos niikseen on!

Lillum8 toivotaan että vuoto olisi vain harmitonta alkuraskauden vuotelua! Kyllähän nuo aina säikäyttää, tule kertomaan päivitystä sitten kun ultrassa olet käynyt! :Heartred

Ja Sofia_ mulla ei myöskään ollut ekalla kierroksella minkäänlaisia oireita hormoneista, mutta mulla toki kasvoikin vain 11 follia. Vasta sitten punktion jälkeen tuli turvonnut olo ja menkkamaisia kipuja.

Tuikku84 riippuu minkä ikäisinä teidän hoitava taho tekee siirtoja, mutta jos punktio on to niin maanantaina alkio olisi neljäpäiväinen. Meillä tuoresiirto tehtiin viidentenä päivänä punktiosta blastolla, ja muutenkin kasvattelivat kaikki blastoiksi asti. (Ja siinähän sitä katoa sitten kävikin) Oon ymmärtänyt että siirtoja tehtäis yleensä joko 3 tai 5 pvn ikäisillä alkioilla, korjatkoon joku viisaampi jos niikseen on!

Lillum8 toivotaan että vuoto olisi vain harmitonta alkuraskauden vuotelua! Kyllähän nuo aina säikäyttää, tule kertomaan päivitystä sitten kun ultrassa olet käynyt! :Heartred

Ja Sofia_ mulla ei myöskään ollut ekalla kierroksella minkäänlaisia oireita hormoneista, mutta mulla toki kasvoikin vain 11 follia. Vasta sitten punktion jälkeen tuli turvonnut olo ja menkkamaisia kipuja.

Varmaan ne oireilut on hyvin erilaisia jokaisella. Mut kiva kuulla et ei välttis oireita tuu. Mulla kyl aika ajoin turvottaa mut en oikee tiiä mistä johtuu mulla aina kyl kuukautisten aikana turvottaa ni vähä niiku tää vaa jatkui. Huomenna olen viisaampi. :oops:

Sofia_ Mulla tuntuu vasta nyt”vikoina”päivinä alavatsassa ja aluksi ei juuri mitään. Tsemppiä kasvatteluun:)

Tänään oli folliultra ja noin 20follia siellä näyttäis olevan:wideyed: osa pienempiä (n.6-9mm), mutta monen monta isoa (n.16-23mm). Ti iltana myöhään Pregnyl-piikki ja
Torstaina olisi sitten elämäni eka punktio edessä... jännittää enemmän tulos ja kuinka monta hedelmöittyy jne.o_O:yuck: Apua!
Alkaa olla hiljalleen kyllä aika turpea olo...:dead::happy7

Kaikki kun on niin uutta, niin kysyn taas...:wacky:
Jos follit punktoidaan to aamusta, luuletteko että seuraavan viikon ma voisi olla mahdollinen tuoresiirto, jos kaik muuten hyvin menisi?!?
En oikein vielä ymmärrä näitä alkioiden kasvatusjuttuja kunnolla ja termitkin hukassa:hilarious:

Sinullakin tämä on eka IVF. Mullakin vähän uutta kaikki.:grin mut kiva määrä sulla kumminki folleja tulossa. :happy: meillä tehää punktio ma-ke riippuen folleista oon siis julkisella.

Kuinkas monta päivää pistitkään Gonalia? Uskon et olo alkaa olemaan aikamoinen:oops:
Hirmuisesti tsemppiä.:Heartred

Onpas upea määrä plussia tullut! Onnittelut kaikille! Ja paljon tsemppiä kaikille piinailijoille ja hoitokierrosta odottaville!

Pieni update täältä: tähän asti kaikki mennyt plussan jälkeen hyvin ja raskausoireet on olleet selkeitä ja melko voimakkaitakin. Nyt pari päivää ollut omituista päänsärkyä ja tuntuu, että pahoinvointi olisi lievittynyt. Tänään rv 7+0 ja alkoi pieni ruskea tuhruvuoto ja menkkamaista jomottelua, minulla aivan hirveä ahdistus päällä, että keskenhän tämä nyt taas menee. Ylihuomenna on ultra ja tuntuu ihan sietämättömältä odottaa sinne asti. Vaikka tiedän, ettei se ultra mitään kerro lopputuloksesta, mutta saisi edes tiedon, että missä nyt mennään. Ajoittain ehdin olla jo hyvinkin toiveikas ja tänään tuntuu, että on taas tipahtanut jonnekin tosi syvälle... tää on niin raastavaa, en tiedä miten kestän, jos tosiaan on toinen keskenmeno edessä. :sorry: Aavistuksen lohduttaa se yksi blasto pakastimessa.

Toivottavasti kaikilla muilla plussaneilla asiat etenevät hyvin!:smiley-angelic001

Uskon, että se pelottaa. Pelottaisi minuakin jos vuotoa tulisi. Toivotaan kumminkin, että kaikki on hyvin ja onneksi et ton pidempää tarvi oottaa et ultra on. :Heartred

Sinullakin tämä on eka IVF. Mullakin vähän uutta kaikki.:grin mut kiva määrä sulla kumminki folleja tulossa. :happy: meillä tehää punktio ma-ke riippuen folleista oon siis julkisella.

Kuinkas monta päivää pistitkään Gonalia? Uskon et olo alkaa olemaan aikamoinen:oops:
Hirmuisesti tsemppiä.:Heartred

Kiitos:happy:
Pistin yhteensä 11päivänä Gonalia sen 150.
ja me ollaan myös julkisella hoidoissa.

Toivottavasti selviät säikähdyksellä Lillum8 vuotelusta <3

On: Nyt myös virallisena päivänä plussattu:love7
Ainut mitä mietin on se, että testiviiva ei vieläkään tummunut samaan vahvuuteen kontrolliviivan kanssa. Onko muilla kokemusta? Ajattelin testata uudelleen viikonloppuna.

Liitteet

• IMG_20210608_061733.jpg
    IMG_20210608_061733.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 170
Mietityttää siis voiko tämä olla kemiallinen raskaus tai jotain muuta häikkää, kun ei ole tummentunut. Mutta iloinen olen nyt plussasta siihen asti kuin se kestää.

Mietityttää siis voiko tämä olla kemiallinen raskaus tai jotain muuta häikkää, kun ei ole tummentunut. Mutta iloinen olen nyt plussasta siihen asti kuin se kestää.
Oliko siis yhtään tummunut viiva verrattuna ensimmäiseen testiin? Mullakin oli virallisen päivän aikoihin PC testissä testiviiva vaaleampi kuin kontrolli, mutta itse oon seurannut eniten tummuuko testiviiva ”tuplaantumistahtia”
Minä halusin testeillä seurata viivan tummumista, varuiksi testasin 3 vrk välein, että näki varmasti nekin pienet erot tummumisessa (valoi uskoa itseen että jotain tapahtuu).

tsemppiä sinne! :Heartred

Onpas upea määrä plussia tullut! Onnittelut kaikille! Ja paljon tsemppiä kaikille piinailijoille ja hoitokierrosta odottaville!

Pieni update täältä: tähän asti kaikki mennyt plussan jälkeen hyvin ja raskausoireet on olleet selkeitä ja melko voimakkaitakin. Nyt pari päivää ollut omituista päänsärkyä ja tuntuu, että pahoinvointi olisi lievittynyt. Tänään rv 7+0 ja alkoi pieni ruskea tuhruvuoto ja menkkamaista jomottelua, minulla aivan hirveä ahdistus päällä, että keskenhän tämä nyt taas menee. Ylihuomenna on ultra ja tuntuu ihan sietämättömältä odottaa sinne asti. Vaikka tiedän, ettei se ultra mitään kerro lopputuloksesta, mutta saisi edes tiedon, että missä nyt mennään. Ajoittain ehdin olla jo hyvinkin toiveikas ja tänään tuntuu, että on taas tipahtanut jonnekin tosi syvälle... tää on niin raastavaa, en tiedä miten kestän, jos tosiaan on toinen keskenmeno edessä. :sorry: Aavistuksen lohduttaa se yksi blasto pakastimessa.

Toivottavasti kaikilla muilla plussaneilla asiat etenevät hyvin!:smiley-angelic001
Onneksi pian ultra! Tsemppiä odotteluun! :hug013

Oliko siis yhtään tummunut viiva verrattuna ensimmäiseen testiin? Mullakin oli virallisen päivän aikoihin PC testissä testiviiva vaaleampi kuin kontrolli, mutta itse oon seurannut eniten tummuuko testiviiva ”tuplaantumistahtia”
Minä halusin testeillä seurata viivan tummumista, varuiksi testasin 3 vrk välein, että näki varmasti nekin pienet erot tummumisessa (valoi uskoa itseen että jotain tapahtuu).

tsemppiä sinne! :Heartred

Olen kanssa testaillut perjantain haaleasta viivasta lähtien. Clear bluen varhaisen raskauden testillä sain vahvan viivan, mutta näillä muilla kaupan testeillä viiva on näyttänyt kuvan kaltaiselta monta päivää.

Ei varmaan auta kuin katsoa, miten tässä käy. Voihan sitä mennä sitten verikokeisiin, jos epäilyttää.

Olen kanssa testaillut perjantain haaleasta viivasta lähtien. Clear bluen varhaisen raskauden testillä sain vahvan viivan, mutta näillä muilla kaupan testeillä viiva on näyttänyt kuvan kaltaiselta monta päivää.

Ei varmaan auta kuin katsoa, miten tässä käy. Voihan sitä mennä sitten verikokeisiin, jos epäilyttää.
Toivottavasti viiva lähtee vahvistumaan. Minullahan myös se viiva sahasi monta päivää putkeen samoissa lukemissa ja välillä jopa haalistui. Se, mitä aiemmin mainostin leffaviivana pari päivää ennen virallista testipävää oli jo vahva, mutta ei kyllä kontrolliviivan veroinen. Sen hyppäyksen jälkeen viiva jäi taas hinaamaan paikoilleen, dippasi jopa välillä, eikä testipäivänä ollut sen tummempi kuin pari päivää aiemmin testattuna. Nyt en ole viime torstain jälkeen testaillut, testaan ehkä tänään tai huomenna.

Tänään kävin ultrassa. Ja siellä follit hyvin kasvaneet. Kummallaki puolella noin 8. Olo on usein turvonnut. Jatkuu vielä pistelyt ja perjantaina ultra ni näkee tilanteen. Isoimmat oli 13mm.:happy: pieniä noin 6-7mm kummallakin puolella 5.

Toivottavasti selviät säikähdyksellä Lillum8 vuotelusta :Heartred

On: Nyt myös virallisena päivänä plussattu:love7
Ainut mitä mietin on se, että testiviiva ei vieläkään tummunut samaan vahvuuteen kontrolliviivan kanssa. Onko muilla kokemusta? Ajattelin testata uudelleen viikonloppuna.

Oi ihanaa ja paljon onnea!! Ajattelin, että tarvii tulla rauhoittelemaan sua, itsellähän virallisena testipäivänä hyvin haalea viiva ja vasta dpo24 (punktiosta laskettuna) päästiin tasavahvaan. Nyt rv 16+0 ja kaikki toistaiseksi hyvin :Heartred

Oon täällä edelleen käynyt lukemassa kuulumisia, ihana plussa-aalto näyttäisi olevan päällä, niin paljon onnea plussanneille ja tsemiä kaikille plussaa vielä odottaville :smiley-angelic001

Liitteet

• Screenshot_20210510-155213_Chrome.jpg
    Screenshot_20210510-155213_Chrome.jpg
    99.6 KB · Katsottu: 138
Pientä kevennystä täältä, vaikkei mulla varsinaisesti oikein raskauden mahdollisuuksia tällä hetkellä olekaan polyypin takia.
Ennusmerkkejä ihmeestä oli kuitenkin tänä aamuna ilmassa.:gen014

Liikennevaloissa edelläni olleen auton rekisterinumero HCG ja ovulaatiotesti tänä aamuna plussa! :laughing014

Liitteet

• D36A1E79-84B6-4451-A768-5B157633697A.jpeg
    D36A1E79-84B6-4451-A768-5B157633697A.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 141
  • 7BEC2501-27E4-426C-9110-17D858F8AAEA.jpeg
    7BEC2501-27E4-426C-9110-17D858F8AAEA.jpeg
    1.5 MB · Katsottu: 130
V
Pientä kevennystä täältä, vaikkei mulla varsinaisesti oikein raskauden mahdollisuuksia tällä hetkellä olekaan polyypin takia.
Ennusmerkkejä ihmeestä oli kuitenkin tänä aamuna ilmassa.:gen014

Liikennevaloissa edelläni olleen auton rekisterinumero HCG ja ovulaatiotesti tänä aamuna plussa! :laughing014

Kylläpä sattui sopivasti. :grin

Onnitteluja plussanneille! :smiley-bounce013 Hieno plussa-aalto! Sais jatkua vaan :joyful:

Me saatiin labrasta tietoa että nyt on pitkässä viljelyssä vielä kaikki 6 alkiota hengissä.
1 on jo sievä blasto ja menee nyt pakkaseen, muut näyttää hyviltä ja seurataan vielä kehittymistä.
Huomenna iltapäivällä tulee toinen päivitys ja sitte Torstai iltapäivällä viimeinen tieto, montako meni pakkaseen.
On tää kyllä piinaavaa tämäkin oottelu :yuck:
Mehän siis kerätään varastoa. Todennäköisyyslaskennan mukaan meillä on 1/6 alkiosta terve, joten toivotaan että tulee kaikista kuudesta blastot, jotta olis toivoa saada terve alkio niistä :Heartred.

Muokattu viimeksi:
Täältä vähän omaa napaa. Punktion jälkeinen kierto on osoittautunut tosiaan erikoiseksi. Ovis tuli KP19 kohdalla, nyt menossa KP 31 eikä menkoista mitään tietoa / tuntemuksia. Tämä tarkoittaa sitä, että ei päästä ekaan PASiin ennen kesätaukoa :sad001 Nyt pitäisi sitten arpoa alanko vetää pillereitä kun vuoto alkaa vai en.. Minulla siis endo joka on tämän vuoden ollut ärhäkkänä, ja hirvittää vähän jos tässä ilman pillereitä vierähtää pari kiertoa vielä. Toisaalta mietityttää miten paljon sitten sitä joskus koittavaa PASia sekoittaa jos vedän pari kk pillereitä kun ne kuitenkin limakalvot ohentaa olemattomiin enkä tiedä kauanko kestää palautua / tarkoittaako automaattisesti lääkkellistä PASia jota en haluaisi endon vuoksi ettei se taas ala siitäkin kiukutella kuten IVFn lääkkeistä alkoi.

ON: eilen käyty kontrolliultrassa PASia varten. Olen ollut poissa tolaltani sen jälkeen. Endometrioomat munasarjoissa taas kasvaneet, ymmärsin että ovat jo 8 cm luokkaa. Lääkäri ihmetteli ettenkö ole leikkausjonossa. Hänen kommenttinsa oli että "noh hoidetaan tää siirto pois alta kun kerran olet aloittanut lääkkeet, niin mietitään sitten sitä leikkausta". Ensi maanantaina tehdään siirto ja meidän paras blasto käytetään. Tuntuu että se valuu hukkaan jos luottamus onnistumiseen on niin pieni. Pelottaa suunnattomasti kipujen määrä jos tai kun PAS epäonnistuu.

Huomaan että nyt iski pelko. Pelko syövästä, pelko että leikkauksessa poistetaan koko munasolureservi, pelko ettei ikinä saada lasta, pelko kivuista jne... On todella vaikeaa pysyä optimistisena ja toiveikkaana tässä siirrossa.

Takaisin