IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
IVF-hoitajan kanssa juteltu, ja tosiaan nyt tää PAS menee ohi. Järkeiltiin, että alan syödä pillereitä, niin pystytään ajoittaa PAS ehkä hiukan paremmin heti kesätauon jälkeen kun muuten menisi elokuun loppupuolelle kiertoni kanssa. Vähän tuli siitä parempi fiilis tän pettymyksen keskellä, sillä sitten päästään PASiin ehkä heinäkuun lopussa. Eikä tarvitse kärvistellä endomenkkojen kanssa kesälomalla, wuhuu!

Ihanaa, että tämä selvisi sulle <3 Ja pääsette Heinäkuussa siirtoon.

Tässä itsekin tunnustelen kiputiloja 3.IVF:n jälkeen, että Olenkohan saanut nyt sitten pahentuvan endometrioosin. Ja pitääkö diagnosoittaa endometrioosi ennen kromosomitutkittujen alkioiden siirtoa. Alkaa olla outoja kipuja enemmän kuin ennen. Nyt alkaneeseen punktion jälkeiseen vuotoon jouduin syömään ihan särkylääkkeitä. Yleensä en ota kun en tarvitse.

Paljon sinulla oli limakalvon paksuus?

En oikein muista, keskityin niin paljon siihen että minkä kokoisiksi endometrioomat on kasvanut niin se meni ihan ohi. Muistan että lääkäri olisi sanonut että oli mukavasti paksuuntunut. Limakalvon kanssa minulla ei ole koskaan ollut ongelmaa, aina kasvanut hyvin. Ja minulla siis täysin lääkkeellinen PAS meneillään.

Ihanaa, että tämä selvisi sulle :Heartred Ja pääsette Heinäkuussa siirtoon.

Tässä itsekin tunnustelen kiputiloja 3.IVF:n jälkeen, että Olenkohan saanut nyt sitten pahentuvan endometrioosin. Ja pitääkö diagnosoittaa endometrioosi ennen kromosomitutkittujen alkioiden siirtoa. Alkaa olla outoja kipuja enemmän kuin ennen. Nyt alkaneeseen punktion jälkeiseen vuotoon jouduin syömään ihan särkylääkkeitä. Yleensä en ota kun en tarvitse.

kyllähän se itselle sitä mielenrauhaa voi tuoda jos tsekkauttaa. Juttelin oman ivf-hoidon aikana endosta aika paljon tilkassa kun huoletti pilaako se kaiken. Minulla siis sitä all over paitsi kohdusta ei ole ainakaan vielä löydetty mitään, ja minulle kovasti vakuuteltiin, että jos kohtu on kunnossa, ei endolla ole PASin onnistumisen kanssa tekemistä. Eli sinänsä ilmeisesti endon ei pitäisi siihen alkion kiinnittymiseen vaikuttaa jos kohdussa ei endo jyllää. Itse yritän luottaa tuohon suurempi haaste on siellä ivf:n aikana se munasolujen määrä & laatu, niihin kun munasarjoissa oleva endo voi ikävän paljon vaikuttaa.

kyllähän se itselle sitä mielenrauhaa voi tuoda jos tsekkauttaa. Juttelin oman ivf-hoidon aikana endosta aika paljon tilkassa kun huoletti pilaako se kaiken. Minulla siis sitä all over paitsi kohdusta ei ole ainakaan vielä löydetty mitään, ja minulle kovasti vakuuteltiin, että jos kohtu on kunnossa, ei endolla ole PASin onnistumisen kanssa tekemistä. Eli sinänsä ilmeisesti endon ei pitäisi siihen alkion kiinnittymiseen vaikuttaa jos kohdussa ei endo jyllää. Itse yritän luottaa tuohon suurempi haaste on siellä ivf:n aikana se munasolujen määrä & laatu, niihin kun munasarjoissa oleva endo voi ikävän paljon vaikuttaa.

Ihan mielenkiinnosta kyselen että millä endon voi tarkistuttaa? Itse kun siis myös olen lähes koko elämäni sitä epäillyt (kovat kuukautiskivut joihin aina ei särkylääkkeetkään auta, toisinaan kipu saanut jopa oksentelemaan, suolistokivut etenkin menkkojen ja ovulaation aikaan, sekä nyt nämä lapsettomuusasiat, huonolaatuiset ja vähäiset munasolut..) Voiko sitä siis diagnosoida muuten kuin laporaskopialla? Kukaan gyne ei siis koskaan ole oikein ottanut mitään kantaa kun olen yrittänyt kysellä, ja lopulta olen vähän luovuttanut asian suhteen :dontknow

Ihan mielenkiinnosta kyselen että millä endon voi tarkistuttaa? Itse kun siis myös olen lähes koko elämäni sitä epäillyt (kovat kuukautiskivut joihin aina ei särkylääkkeetkään auta, toisinaan kipu saanut jopa oksentelemaan, suolistokivut etenkin menkkojen ja ovulaation aikaan, sekä nyt nämä lapsettomuusasiat, huonolaatuiset ja vähäiset munasolut..) Voiko sitä siis diagnosoida muuten kuin laporaskopialla? Kukaan gyne ei siis koskaan ole oikein ottanut mitään kantaa kun olen yrittänyt kysellä, ja lopulta olen vähän luovuttanut asian suhteen :dontknow

Itsellä diagnoosi on tullut sillä perusteella että gynen ultrauksessa löytyi munasarjoista endokystat. Minulla ei mitään tavanomaisia oireita ollut koskaan ennen tuota löydöstä, ja sen jälkeenkin olin oireeton muutaman vuoden. Ultrassa tyypillisesti näkyy vain munasarjoissa oleva endo, minulla näkyi sitten myöhemmin muutakin kun asiaa alettiin todenteolla penkoa. mutta endoon perehtynyt gyne kyllä voi tehdä diagnoosin tai epäilyn diagnoosista esim oireiden tai kohdun tuntuman yms perusteella, jos siis endoa on kohdussa. Leikkaukseen ei nykyään yleensä diagnoosin takia ryhdytä, vasta sitten jos on pahoja kipuja. Moni kärsii siten pahoista kivuista ilman, että pystytään 100% varmasti diagnoosia varmistamaan. Suosittelen lämpimästi hakeutumaan endospesialisti gynen luona käyntiä, jos olet pääkaupunkiseudulta, löytyy täältä muutama ihan alan huippu mehiläisestä ja terveystalosta. Eipä se diagnoosi muutoin hirveästi asioita muuta kuin että jos oireet ovat voimakkaat, pääsee naikkarin endopolin asiakkaaksi ja siten esim leikkausarvioon jos tarve sille todetaan, eikä turhaan kärvistele yksin liian pitkään. Sinun oireissasi on rosi paljon endolla selittyvää mielestäni, mutta voi toki olla ettei ole sitä. Minä tosiaan olen olut suht oireeton aina pois lukien tätä vuotta.

ON: eilen käyty kontrolliultrassa PASia varten. Olen ollut poissa tolaltani sen jälkeen. Endometrioomat munasarjoissa taas kasvaneet, ymmärsin että ovat jo 8 cm luokkaa. Lääkäri ihmetteli ettenkö ole leikkausjonossa. Hänen kommenttinsa oli että "noh hoidetaan tää siirto pois alta kun kerran olet aloittanut lääkkeet, niin mietitään sitten sitä leikkausta". Ensi maanantaina tehdään siirto ja meidän paras blasto käytetään. Tuntuu että se valuu hukkaan jos luottamus onnistumiseen on niin pieni. Pelottaa suunnattomasti kipujen määrä jos tai kun PAS epäonnistuu.

Huomaan että nyt iski pelko. Pelko syövästä, pelko että leikkauksessa poistetaan koko munasolureservi, pelko ettei ikinä saada lasta, pelko kivuista jne... On todella vaikeaa pysyä optimistisena ja toiveikkaana tässä siirrossa.

Miten sulla menee? Tuleeko sulla esim. kortisonia siirron aikaan hillitsemään mahdollista tulehdusta? Mulle siitä kerran mainittiin, mutta ei ole kuitenkaan siirroissa käytetty vielä.
En voi muuta sanoa, kun että itsekin luottaisin lääkäriin tässä. En vois jotenkin uskoa, että luottamus on pientä, koska kuitenkin lähtevät siirtoon. Pakkohan siellä taustalla olisi olla jotain tietoa että endometrioomat ei häiritse raskautumista siirrossa :bookworm:

Toi syöpä.. mä olen siis niin uusi tähän endoasiaan etten ole yhtään tutkinut tuota aspektia asiasta. Pitäs varmaan ottaa selvää...

Itsellä diagnoosi on tullut sillä perusteella että gynen ultrauksessa löytyi munasarjoista endokystat. Minulla ei mitään tavanomaisia oireita ollut koskaan ennen tuota löydöstä, ja sen jälkeenkin olin oireeton muutaman vuoden. Ultrassa tyypillisesti näkyy vain munasarjoissa oleva endo, minulla näkyi sitten myöhemmin muutakin kun asiaa alettiin todenteolla penkoa. mutta endoon perehtynyt gyne kyllä voi tehdä diagnoosin tai epäilyn diagnoosista esim oireiden tai kohdun tuntuman yms perusteella, jos siis endoa on kohdussa. Leikkaukseen ei nykyään yleensä diagnoosin takia ryhdytä, vasta sitten jos on pahoja kipuja. Moni kärsii siten pahoista kivuista ilman, että pystytään 100% varmasti diagnoosia varmistamaan. Suosittelen lämpimästi hakeutumaan endospesialisti gynen luona käyntiä, jos olet pääkaupunkiseudulta, löytyy täältä muutama ihan alan huippu mehiläisestä ja terveystalosta. Eipä se diagnoosi muutoin hirveästi asioita muuta kuin että jos oireet ovat voimakkaat, pääsee naikkarin endopolin asiakkaaksi ja siten esim leikkausarvioon jos tarve sille todetaan, eikä turhaan kärvistele yksin liian pitkään. Sinun oireissasi on rosi paljon endolla selittyvää mielestäni, mutta voi toki olla ettei ole sitä. Minä tosiaan olen olut suht oireeton aina pois lukien tätä vuotta.

Aivan, eihän sitä leikkausta varmasti kannata tehdä kuin vasta sitten jos ei muuta vaihtoehtoa ole. Mulla kun ei ultrassa tosiaan ole koskaan mitään näkynyt niin siksi kai ei perusgynet oo uskaltanut kantaa ottaa, pitäisi ehkä hankkiutua joskus jollekin spesialistille. Mutta kuten sanoit, eihän se diagnoosikaan lopulta oikein mitään muuta, ja onhan tosiaan sekin mahdollista että oireita on vaikkei varsinaista endoa olisikaan. Jotenkin sitä vain hakee aina jonkinlaista syy-seuraus-suhdetta, ja olen sillä yrittänyt itselleni perustella että miksi tämä lapsenkin saanti on vielä näin hemmetin hankalaa. :depressed:

Miten sulla menee? Tuleeko sulla esim. kortisonia siirron aikaan hillitsemään mahdollista tulehdusta? Mulle siitä kerran mainittiin, mutta ei ole kuitenkaan siirroissa käytetty vielä.
En voi muuta sanoa, kun että itsekin luottaisin lääkäriin tässä. En vois jotenkin uskoa, että luottamus on pientä, koska kuitenkin lähtevät siirtoon. Pakkohan siellä taustalla olisi olla jotain tietoa että endometrioomat ei häiritse raskautumista siirrossa :bookworm:

Toi syöpä.. mä olen siis niin uusi tähän endoasiaan etten ole yhtään tutkinut tuota aspektia asiasta. Pitäs varmaan ottaa selvää...

Tätä samaa mietin.. Paljon voimia Pupsis! Luulisi että mahdollisuus raskauteen on olemassa jos kerran siirto kuitenkin tehtiin. :Heartpink Varmasti on päässä monenlaisia ajatuksia, en myöskään tiennyt että endometrioomat voisi olla myös pahanlaatuisia. Koita olla kuitenkin menettämättä toivoa tämän yrityksen suhteen!

Itse myös pyörittelin silloin päässäni ajatusta että voiko olla syöpä kun munasarjoista löytyi ne endometrioomat. Gyne totesi silloin heti että ei voi, kuulemma näkee kaikuisuudesta yms. En toki tiedä sinun tilannetta tarkemmin, mutta halusin vain sanoa, että näin omalla kokemuksella. Tosiaan sekä endospesialisti että tilkassa vakuuttivat, että endo ei se endo raskautumisen kannalta Pasin osalta pitäisi olla ongelma jos kohdussa ei ole endometrioosia.

Vähän omista oloista. :nailbiting:
Aiheuttaako jollakin Gonal f pahoinvointia? Mulla on sitä nyt tovin ollu, samoin väsymystä ja 3 pv kestäny päänsärky onneksi lääke välillä auttaa. On kyl turvotusta enempi jos liikkuu, ja olen töissäkin. Onneks työ ei sillee raskasta oo ja välil on istumista. Onko joku jääny töistä pois ennen punktiota? Mun esimies kyllä tietää mun hoidoista ja on tosi ymmärtäväinen ja saa lähtä kotia jos ei pysty olemaan.:Heartred lepääminen ja veden runsas juominen on kyllä auttanut vähän mutku ei sitä aina voi levätä:oops:

Muokattu viimeksi:
Vähän omista oloista. :nailbiting:
Aiheuttaako jollakin Gonal f pahoinvointia? Mulla on sitä nyt tovin ollu, samoin väsymystä ja 3 pv kestäny päänsärky onneksi lääke välillä auttaa. On kyl turvotusta enempi jos liikkuu, ja olen töissäkin. Onneks työ ei sillee raskasta oo ja välil on istumista. Onko joku jääny töistä pois ennen punktiota? Mun esimies kyllä tietää mun hoidoista ja on tosi ymmärtäväinen ja saa lähtä kotia jos ei pysty olemaan.:Heartred lepääminen ja veden runsas juominen on kyllä auttanut vähän mutku ei sitä aina voi levätä:oops:

Täällä odotellaan punktiota klinikalla, jaiks:hungover::woot:
Mulla on ollu pahoinvoinnin tunnetta ja tolkutonta väsymystä Gonalista nyt loppuaikana. Samoin tärinäherkkyyttä vatsaan aika paljon ja lisäksi on huippaillu Pregnylin pistämisen jälkeen.
ja nyt klinikalla maha kyllä suht turvonnu ja tosi menkkamaiset juilinnat. tsemppiä ja kannattaa ottaa saikkua, jos tuntuu olo huonolta.:)

Täällä odotellaan punktiota klinikalla, jaiks:hungover::woot:
Mulla on ollu pahoinvoinnin tunnetta ja tolkutonta väsymystä Gonalista nyt loppuaikana. Samoin tärinäherkkyyttä vatsaan aika paljon ja lisäksi on huippaillu Pregnylin pistämisen jälkeen.
ja nyt klinikalla maha kyllä suht turvonnu ja tosi menkkamaiset juilinnat. tsemppiä ja kannattaa ottaa saikkua, jos tuntuu olo huonolta.:)

Jännittää sun puolesta.:nailbiting: kerro miten meni.
Mulla on sitä huippausta myös jo. Mulla tuntuu semmosta paineentunnetta mitä yleensä on ovulaation aikaa ootan vaa paheneeko tästä.

Henskukka
- diagnoosi 01/2019, miehestä johtuva hedelmättömyys
- 01/2020 hoitoihin hakeutuminen, lahjasiittiöt
- 3 krt. inssi: 05, 06 ja 07/2020, luovuttajan vaihto
- IVF lyhyt kaava 09/2020, kaksi alkiota pakkaseen
- 1. siirto (pas) 12/2020, plussa

Kosmos
-ICSI 2/17, pas 4/17 -> poika 1/18
-8 alkiota siirretty 5/19 alkaen -> 6/19 & 1/20 km, pakastin tyhjä
-2.ICSI, punktio 1.3./21 (10 alkiota pakkaseen, hypeririskin takia ei tuoresiirtoa)
-PAS suunnitteilla 4/21

Pupsis
- Yritystä 8/2017 alkaen
- 3 kiertoa Letrozol 2,5mg ja 3 kiertoa 5mg
- lähete hoitoihin 5/2018 suunnittelukäynti 8/2018
- 3 OI + inssiä 10/19-2/20. Endometrioosi epäily vahvistunut tänä aikana
- 1. IVF pitkä kaava 9-10/2020. 16 follia joista 4 munasolua, 3 kypsää, 2 hedelmöittyi.
- tuoresiisrto 10/2020 nega ja vakava hyperi josta viikon sairaalassa. 1x5pv alkio pakkasessa.
- 12/20 PAS keskeytyi. Lääkkeellinen PAS 1/2021 nega. Pakkanen tyhjä
- 2. IVF lyhyt kaava 4/2021. 9 munasolua, 9 kypsää, 7 hedelmöittyi -> 4 alkiota pakkaseen (2x2pv ja 2x5pv)
- Suunnitteilla 6/2021 PAS

Meegu
- yritys aloitettu 2015
- ovulaatioinduktio x3
- 1.IVF 9/20 - > plussa - > km
- 1.PAS 11/20 - > nega
- 2.IVF 3/21 - > nega (2kpl blastoja pakkasessa)
- 2.PAS suunnitteilla 5/21

CherryRed
Ehkäisy jätetty pois 2017
- 1. IVF 5/2020: Tuoresiirto->nega
- 1. & 2. luonnol. kierto PAS: ->negat
- Kolmas PAS lääkkeellinen -> 11/2020 Plussa-> kkm 1/2021
- 2. IVF 3/21 ->alkiodiagnostiikka 6:sta 2 tervettä alkiota pakkasessa
- 3. IVF 5/21

Limppu
- Yritys aloitettu 5/2018
- Lähete 9/2019, ensikäynti 1/2020, hoitoon pääsimme 5/20.
- 3 OI + inssiä 5/20-10/20 -> neg
- IVF suunnittelu 3/21

Tammenterhotar
- Yritys aloitettu 6/2018 -> hoitoon hakeutuminen julkiselle reilun vuoden kuluttua, diagnoosi selittämätön
- 3 x ovulaatioinduktio + inseminaatio 6-10/2020 --> negoja kaikki
- 1. IVF 3/2021, tuoresiirto negatiivinen
- 2. PAS --> plussa (yksi alkio vielä pakkasessa)

jannn
-Yritys aloitettu 9/18
-Luomuraskaus ja km 3/19
-Kolmas inseminaatio -> plussa 12/20 -> kkm 1/21
-IVF alkaa 6/21? Lyhyt kaava

Carnation
-yritys aloitettu 5/19
-kolme inseminaatiota - > negaa
-IVF 9/20, tuoresiirto negatiivinen, kaksi blastoa pakastimeen
- 1. PAS 10/20 -> nega
-2. PAS 12/20 - > plussa, km 12/20
-toinen IVF 1/20

Stella01
- luomuvauva 2018
- ivf 08/20 vaihtui inseminaatioksi
- ivf 10/20 tuoresiirto nega, ei pakastettavaa
- ivf 01/21

Turri
- yritys aloitettu 7/2018
- 1 oi + 4 inssiä --> negaa
- 1. IVF 2/2021 --> tuoresiirto 3/21, josta plussa. Pakkasessa 3 alkiota (3pv.)

Marrukka
- ehkäisy pois 1/2018
- 4/2019 diagnoosi: male factor only
- 1. IVF syksy 2020: tuoresiirto ja Pas molemmat negoja
- seuraava suunnittelukäynti 3/2021

Mep
-Yritystä 5/17
-Hakeutuminen tutkimuksiin 6/18: Vasta-aineet + endo joka ei näy missään
-2x inssi kevät 19, molemmat negaa
-1.IVF 8/19, 13 munasolua, 11 kypsää, 7 alkiota, tuoresiirto 4pv, muut 5pv blastoja
-Kaikista siirroista kaksi kemiallista, loput negaa
-Endon hoitaminen pistoksilla syksy 2020
-Kohdunkaulan laajennus syksy 2020
-Tulossa 2.IVF 2/21

Benelobe
-Tutkimukset 5/19 endo diagnoosi
-1 ivf 11/19, 6 alkiota: tuoresiirto neg, 1 ja 2 pas nega
-3 pas plussa, myöhäinen km rv 17+4 12/20
-yksi alkio pakkasessa

Kefir90
-yritystä -14 vuodesta
-tutkimuksiin kevät -18, diagnoosina selittämätön
- 1IVF/ICSI kesä -19 saalis 2blastoa pakkaseen ja kummastakin nega.
-2 IVF 9/20. Saalis 2 alkiota. Tuoresiirto nega.
- 2/21 PAS nro 3. Testaus 11.3

Fliber
- PCOS diagnoosi 2013
- yritystä 8/17lähtien
- 8/20 KM
- 1. mini-IVF 02/21. Saalis 0 munasolua
- 2. IVF, 3/21 -> siirto -> plussa. pakkaseen 7kpl

Meibibeibi
- Yritystä 2018 alkaen
- tutkimukset 2019 ->selittämätön
- koronasulun jälkeen 2020 OI *4 ja yksi inssi
- 1.IVF 2/2021, jonka tuoresiirrosta plussa

Tuikku84
-1 lapsi oi.+inseminaatiolla 1/19
-Toisen yritystä 8/19 alkaen
-oi.+inseminaatio x4 ,7-10/20 negat+viimeisimmästä tulehdus munanjohtimiin
ja toinen munanjohdin poistettiin 1.21.
-IVF- suunnittelukäynti 3/21
-IVF hoidot alkuun 5/21 pitkällä kaavalla

Myrtle
1. IVF 3/2020 -> ei tuoresiirtoa, 8 blastoa pakkaseen
1. PAS 5/2020 nega (mahdollinen kemiallinen, yhden päivän haamuviiva)
2. PAS 6/2020 nega
3. PAS 9/2020 nega
4. PAS 10/2020 nega
5. PAS 3/2021 nega
Uusi IVF 5/2021 vaikka alkioita vielä pakkasessa

Jukkapalmu
-Yritystä 5/2019
-4x inseminaatio kevät/syksy 2020, kaikki negoja
-Ivf 12/2020, ei tuoresiirtoa, 3 blastoa pakkaseen
-1.Pas 2/2021 plussa>kemiallinen
-2. Pas 4/2021 plussa>km 6+2
- 3. Pas 6/21?

Sofia2016m
-Yritystä 6/2019
-Luomu plussa 12/2019, josta kkm 1/2020
-aukiolotutkimus 8/2020 - - >munatorvet tukossa
- 1. Ivf. 1/2021, 3 blastoa pakkasessa. Ei tuoresiirtoa
- 1.pas 3/2021 - >plussa >km 5+5.
-2.pas 6/2021?

elo
-ehkäisy jätetty pois -09
-hoitoihin menty -14 -> 3 inssiä nega neljännestä Inssissä raskaus -> Kohtukuolema rv 23
-alkuraskauden km (kemiallinen) alle rv 6+
Vuosina -10, -13 -14 ja -15
-ivf hoitoihin -16
-ivf hoidoista tuoresiirrosta tyttö -17
-pakkasessa 3 alkiota (5 pv ikäisiä)
-”luomu plus” tyttö -19
-PAS suunnitteilla omaan kiertoon 3/-21(suunnitelma epäonnistui..)
-PAS suunnitteilla omaan kiertoon 4/-21
*ensimmäinen PAS tehty, tulos: raskaustesti positiivinen

nunnukka_
Yritys aloitettu 8/15
Miehestä johtuva hedelmättömyys -- luovutetut siittiöt
Hoitoihin päästy 4/20
4 x inseminaatio -- kaikista nega
1. IVF 2/21 -- tuoresiirto, josta 3 aamuna plussa kunnes alkoi vuoto
2 alkiota pakkasessa
PAS luonnonkiertoon 3/21 -- nega
PAS suunnitteilla luonnonkiertoon 4/21

Miselli
Yritys aloitettu 2016, hoitoihin 2017. Selittämätön lapsettomuus.
3 x inseminaatio, 1 x OI.
1. IVF -> tuulimunaraskaus + 4 x nega.
2. IVF:n 1. PAS --> lapsi 9/2019. Pakkasessa 3 blastoa.
3/2021: 2. PAS modifioitu spontaani kierto: kemiallinen.
4/2021: 3. PAS modifioitu spontaani kierto: nega.
5/2021: ei päästy siirtoon.
6/2021: 4. PAS modifioitu spontaani kierto.

MeeriSiili
- 2019/06 yritys aloitettu
- 2020/04 yksityiselle
- 2020/06 letrot + luge
- 2020/07 gonal-f + ovitrelle + terot -> pos
- 2020/09: hento syke varhaisultrassa rv8, viikon päästä ultra kkm, viikon päästä tyhjennyslääkkeet: ei toimineet, 2 viikon päästä kaavinta
- 2020/11 suunnittelukäynti julkisella ( komplikaatiolöydös), ivf-jonoon
- 2021/01 kontrolliultra
- 2021/02 suunnittelukäynti 2
- 2021/03 suunnittelukäynti 3...

Dreamer21:
-ya 4/2015, ei yhtään plussaa ennen 3/2021.
-yksityisellä useita OI-yrityksiä 2016.
-Pcos-diagnoosi 2016.
-Julkisella OI-hoitoja ja 2 x inssi 2016-2017.
-Yksityisellä 2 x IVF 2017. Toisella kertaa 4 kpl 2-päivän alkiota - 1 tuoresiirto ja 2xPAS (viimeinen PAS siirrettiin 2 alkiota). Toinen IVF tulos ei alkioita.
-Hoitotauko 2017-2020 (luomuyritystä).
-Alkuvuoden 2020 suunnittelukäynti siirtyi koronan takia. Kesällä 2020 kysta-löydös ja leikkaus. Endodiagnoosi 2020.
-2020 jouluna IVF suunnittelukäynti julkisella.
-3/2021 IVF, tulos 5 kpl blastoa, 1 tuoresiirto ja 4 pakkaseen. Tästä siirrosta plussa 3/2021.

Ulpu
- yritys alkanut 2019
- tutkimuksiin 2020 julkiselle. Selittämätön lapsettomuus, suoraan IVF
- luomuraskaus 12/2020 km 2/21
- IVF aloitettu 4/21 , yksi alkio tuoresiirtoon ja kaksi pakkaseen
- 5/21 tuoresiirrosta plussa --> kemiallinen

Chard
- aiemmassa suhteessa 2*iui, 2*ivf, 5*pas --> 2. Ivf:n tuoresiirrosta ja sen 1. passista lapset. Muista negaa ja pari kkm (malefactor).
- uusi suhde, yritys aloitettu 04/20
- diagnoosi selittämätön (ikää mulla 39v, mies vähän vanhempi, simpat ok, mun kierto ok)
- 1.ivf suunnitteilla kesälle-21

Lilium8
-2017 pahasti tulehtuneiden endometrioomien leikkaus molemmista munasarjoista+endodiagnoosi
-8/2019 Yritys aloitettu
-3/2020 tutkimukset-endo suurin syy
-9/2020 1.ICSI-> ei pakastettavaa, tuoresiirto plussa -> kkm 11/2020
-5/2021 2. ICSI->1 blasto pakastimeen, tuoresiirto plussa

Sofia_
-Yritys aloitettu 2015, diagnoosi selittämätön.
- Tutkimukseen 2016 ja samana vuonna inseminaatio, muutaman vuoden sisään x3 inseminaatio tehtiin, kaikista negat.
- Pitkä tauko
- IVF suunnittelu aloitettu tämän vuoden alussa, päästiin hoitoihin ja mahdollisesti 6/2021 siirto

Plussanneet
Elevine (la 23.5.2021)
Smip (LA 21.5.2021)
Cvalda (la 5.6.2020)
Kanna (la 13.6.2021)
Nupo80 (la 29.6.2021)
Upunup (la 23.7.21)
Nabbs (la 28.7.2021)
Henskukka (la 11.9.2021)
Minnihiiri84 (la 17.9.2021)
Meibibeibi (la 10/2021)
Anselmiina_ (la 3.11.2021)
Ornament87 (la 15.11.2021)
Kissankäpälä (la 22.11.2021)
Turri (la 23.11.2021)
Dreamer21 (la 25.11.2021)
Caitir (la 26.11.2021)
nninas_ (la 3.12.2021)
Fliber (la 15.12.2021)
elo (la 5.1.2022)
Lilium8 (la 24.1.2022)
Tammenterhotar (la 5.2.2022)

Kiitos tsempeistä ja rauhoitteluista! Aika nopeasti voikin mieli kiihdyttää nollasta totaaliseen paniikkiin, vaikka järki sanoo, ettei vuoto itsessään vielä tarkoita yhtään mitään.

Eilen ultrassa näkyi päiviään vastaava papunen, eli 7+3 mennään nyt. Veristä vuotoa tuli vain silloin maanantaina. Nyt voi ainakin hetken hengittää vapaammin, kunnes tulee taas joku seuraava paniikin paikka. :smiley-ashamed008

Kipuilut menee varmasti ainakin osittain endon piikkiin, ehkä kasvava kohtu venyttää kiinnikkeitä, kun mulla kaikki elimet on yhdessä sumpussa ja myös endometrioomat molemmissa munasarjoissa.

Uskallan nyt lisätä itseni virallisesti tuonne plussanneiden listaan, vaikkei vielä selvillä vesillä ollakaan aikoihin. Seurailen keskustelua edelleen täällä aktiivisesti, vaikka ehkä hieman taka-alalta. Hurjasti tsemppiä ja voimia kaikille!:Heartpink

Tsemppiä punktioon Tuikku84!!

Ihanaa kuulla Lilium8, että ultrassa kaikki näytti olevan kuten piti! :Heartred

Mustakin tuntuu, että taas uhmaan kohtaloa, kun lisäsin itseni jo plussanneeksi ja olen varovasti ruvennut keskustelemaan tuolla helmikuisten ryhmässä. Ennen jokaista siellä julkaisemaani viestiä mietin, että miltä sitten tuntuu, kun tuleekin keskenmeno ja olen jo ehtinyt hehkuttaa sitä sun tätä. Miehellekin sanoin, että suhtaudutuaan alkioon vielä biologisena prosessina eikä pienenä lapsenalkuna, ettei sitten tunnu niin pahalta, jos kesken sattuu menemään. Varhaisultraan vielä 1,5 viikkoa, ja tuntuu, että pienetkin oireet ovat häipyneet tai menevät aalloissa niin, että on paha sanoa, että onko kyseessä raskausoire vai joku muu :nailbiting:

Siitä huolimatta olen ihan tietoisesti yrittänyt vähän rauhoittaa tuota paniikkipuolta itsessäni ja koittaa vähän nauttia tästä ainutlaatuisesta ajasta. Huomasin heti, että kun olin viime vkln tekemättä testejä, niin oli vähän rauhallisempi mieli. Ja nyt, kun ennen varhaisultraa tässä ei voi tehdä muuta kuin odottaa, niin yritän keskittyä olemaan varovaisen optimaalinen ja nauttimaan tästä olotilasta niin kauan kuin sitä kestää (toivottavast seuraavat 9kk...).

Punktio ohi ja ei ollut kivuliasta ollenkaan, hieman inhottavan tuntuista toki.
Itsellä siis munasarjat kääntyneet jotenkin kohdun taakse ja vaikeat ultrata jne. No nytkään ei saanut vasemmasta kaikkia folleja imettyä tämän vuoksi. Aiempi tulehdus talvella ja sen myötä lisääntyneet kiinnikkeet eivät myöskään helpottaneet asiaa.:shy:

Kuitenkin, saldona 11munasolua ja tuoresiirto ensi tiistaina!!!:wideyed: Joka on muuten meidän hääpäivä(siis vuosipäivä)!:Heartpink
Nyt jännätään sitten miten hedelmöittymiset ym.lähtevät etenemään! Kyllä on taival tämäkin, mutta onneksi on tämmöisiä mahdollisuuksia nykypäivänä.

Muokattu viimeksi:
Punktio ohi ja ei ollut kivuliasta ollenkaan, hieman inhottavan tuntuista toki.
Itsellä siis munasarjat kääntyneet jotenkin kohdun taakse ja vaikeat ultrata jne. No nytkään ei saanut vasemmasta kaikkia folleja imettyä tämän vuoksi. Aiempi tulehdus talvella ja sen myötä lisääntyneet kiinnikkeet eivät myöskään helpottaneet asiaa.:shy:

Kuitenkin, saldona 11munasolua ja tuoresiirto ensi tiistaina!!!:wideyed: Joka on muuten meidän hääpäivä!:Heartpink
Nyt jännätään sitten miten hedelmöittymiset ym.lähtevät etenemään! Kyllä on taival tämäkin, mutta onneksi on tämmöisiä mahdollisuuksia nykypäivänä.

Ihan mielenkiinnosta, tuleeko yhdyntäkieltoa kun folleja jää? Voihan niitä aina vähän karkailla muutenkin..siis kun on kai aina pieni luomuplussan mahdollisuus :p
Tsemppiä!

Ihan mielenkiinnosta, tuleeko yhdyntäkieltoa kun folleja jää? Voihan niitä aina vähän karkailla muutenkin..siis kun on kai aina pieni luomuplussan mahdollisuus :p
Tsemppiä!

Kaikille tuli muutenkin yhdyntäkielto siirtoon asti tulehdusriskien takia. :wideyed:o_O

ON: lääkäri puhui vähän siihen malliin, että jos mun menkat alkaa ajallaan, niin skipataan tämä kesäkuun kierto. Juhannuksen yksi ylimääräinen pyhä sotkee kuvioita sen verran, et mun suht lyhyellä kierrolla ja oletetulla hyvällä lääkevasteella se voi olla huono juttu. Heinäkuun vuodosta voisi sitten aloittaa, tai jos nämä tulevat menkat myöhästyy noin 3 vuorokautta niin sit voidaan aloittaa tästä kierrosta jo :grin pienestä on kiinni. Eikä ne myöhästy. Ei ainakaan nyt :woot:

Mä oon tavallaan vähän helpottunutkin jopa. Punktio osuisi mun työviikoille sitten, vois olla huoletta saikulla eikä tarttis ettiä lapsille hoitopaikkaa klinikkakäyntien ajaksi :smiley-angelic001 miehelle menee vähän vaikeemmaksi, mutta se pääsee muutenkin niin helpolla tästä kaikesta, että ei suoraan sanottuna säälitä yhtään :smiley-ashamed005 (mä piikitän, ravaan ultrissa, oon sörkittävänä ja punktioitavana ja saikulla ja mitä tekee mies.. käy saamassa orgasmin klinikalla.. miten niin epäreilua :p ).

Lääkäri liputti edelleen luomutärpinkin puolesta meidän arvoilla. Sitähän itsekin toivon, mut en pistä toivoani sen varaan kuitenkaan :wacky:

Takaisin