IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun testi täysin nega :sad001 tuskin tuo tuosta muuttuu, virallinen testipäivä ens perjantaina mut tekis jo nyt mieli jättää tukilääkkeet pois että kerettäis uuteen siirtoon ennen kesä sulkua:banghead:

Mun testi täysin nega :sad001 tuskin tuo tuosta muuttuu, virallinen testipäivä ens perjantaina mut tekis jo nyt mieli jättää tukilääkkeet pois että kerettäis uuteen siirtoon ennen kesä sulkua:banghead:

Viikon päästä vasta virallnen aika?
Et todellakaan heitä vielä kirvestä mihkää järveen :wink Voi olla hyväksi että ootat nyt päiviä ennenkun testaat uudelleen. Sinulla on kuitenkin vielä 6 päivää oikeaan testipäivään. Raskaushormonit on yksilöllisiä eikä välttämättä plussakaan näy vielä. <3 Tsemppi' piinailuun!

älä vielä heitä toivoa, viralliseen testipäivään on vielä aikaa ja tilanne voi muuttua.

itsellä myös fiilikset vaihdellut tämän ekan ivf-hoidon aikana ja nyt välikiertoa viettäessä ennen PASia. Meillä koko hoitokuvio tuli tosi nopeasti kun endodiagnoosi tuli talvella ja päästiin melko nopeasti ensikäynnille peruutusajalla. Ei siis jouduttu jonotella paljoa ja jäi ehkä koko homman prosessointi vähän lyhyeen ennen hoidon alkamista. Hoitoaikana mietin paljon, että jos tämä ei onnistu niin en lähde uudelle rundille. Hoitoaika oli minulle aika rankka ja se varmasti vaikutti ajatuksiin. Nyt en tiedä muuttuuko mieli jos pakkasen 6 blastoa ei tärppää. Luulen, että ei muutu. Poden siitä jollain tapaa huonoa omaatuntoa, että jos en halua yrittää uudelleen. Jotenkin mietin, että enkö halua lasta tarpeeksi kun tiedän, että moni on valmis käymään läpi monia rundeja eikä luovuta. No, katsotaan miten ajatukset menee jos näillä ei onnistuta.. eka PAS taitaa tosin mennä nyt kuitenkin kesätauon jälkeen, kierron päivä 28 eikä menkkoja näy.. pitäisi alkaa pikimmiten että olisi mitään toivoa ehtiä ennen kesätaukoa, blaah.

Halusin lähinnä kirjoittaa sympatia viestin, ei ole mitään järkevää ehdotettavaa :Heartred. Eikö teilläkin ollut mikroTESE siittiöt? Meillä myös. Koko hoidot ja azoospermia diagnoosi oli meille ja ehkä erityisesti mulle tosi raskaat. Odottelu tuntui tosi julmalta kun tiesi että nolla mahdollisuudet ilman hoitoja, ja että hoidossakin alkioita tulee vähemmän kuin muilla diagnooseilla.

Mulla oli myös tyhjiä folleja noin puolet kahdessa hoidossa, mutta munasoluja kuitenkin n. 10. Hoidot tehtiin ihan samalla lailla kummallakin kertaa. Ensimmäisessä nolla hedelmöittynyttä ja sen jälkeen oli kyllä raskasta. Tokassa saatiin kolme alkiota, joista nyt 1 PAS menossa rv 31, eli ei niitä alkioita aina montaa tarvita vaikka tietenkin toivoisi että niitä enemmän olisi. Mä ajattelin ainakin tosi negatiivisesti ennen meidän toistaiseksi onnistunutta siirtoa, ja eipä se negatiivisuus tulokseen vaikuta, joten turha sitä teeskennellä mitään huippufiilistä jos ei siltä tunnu.

En usko että E-vitamiinista olisi mitään haittaa tai selittäisi tyhjiä folleja. Iso osa hoitotuloksista näyttää olevan ihan sattumasta kiinni. Jos olisi joku lisäravinne tai dieetti mikä oikeasti oikeasti toimisi, niin kaikki lääkärithän sitä silloin määräisi.

HUS jono uuteen hoitoon epäonnistuneen kierron jälkeen ollut 2kk, mutta ilmeisesti monet päässeet vasta toisesta tai kolmannesta ilmoittautumisesta jonon jälkeen (jannn tässä ketjussa?)...

Toivon teille plussaa tosi paljon!

Ekaan ivf odottelen pääsyä :) katsotaan pääsenkö kolmannella kerralla elokuussa.. meneekö ekakertalaiset kuitenkin ohi niistä, jotka tokaan tai kolmanteen ivf ilmoittautuvat :confused005

Tiedän yhden, joka kävi juuri ivf eikä tiennyt että omega pitäisi lopettaa. Hyvin se meni kuitenkin.

@Mantaray : Kiitos, kun kerroit omista kokemuksistasi, täällä palstalla on parasta se, kun kaikki ymmärtää omat fiilikset! Ja kyllä, meilläkin microTesestä siittiöt. Mies söi operaatiota ennen 6kk lääkettä (jonka nimeä en just nyt muista) ja 1 koepalasta löytyi "kummallisen" näköisiä siittiöitä. Tässä alkiossa on nyt niistä viimeinen, joten jos päädytään vielä seuraavalle kierrokselle, niin jatketaan lahjoitetuilla. Lääkärilläkään ei ollut suunnittelukäynnillä kovin paljon luottoa enää näihin omiin siittiöihin, joten ei ole siksikään kovin toiveikas olo.
Ihan kamala tilanne kyllä teilläkin ollut, että kymmenestä ei yhtään hedelmöity. Nää hoidot on täynnä näitä yllätyksiä ja vähän turhan usein ne on negatiivisia :sad001 Ja mä niin tiedän sen surun siitä, että ilman hoitoja ei ole mitään mahdollisuuksia.

Ihana myös kuulla, kun moni teistä sanoo, että negatiivisuudella ei ole vaikutusta :Heartred Mulla äiti on sellainen, joka oli heti tuputtamassa, että nyt vain positiivisia ajatuksia.

@Madalena : Mulla ei tällä kierroksella ollut edes folleja isompaa määrää kuin ekalla kierroksella, vaikka lääkettä oli korotettu. Sitä nyt olisin ainakin kuvitellut. Sitten, kun tuli tieto, että on vaan yksi alkio saatu, niin puolittain toivoin, että se ei selviäisi siirtoon ja päästäisiin heti eteenpäin. Mutta tottakai näin on parempi, että saatiin edes tää yksi mahdollisuus.
Viime vuonna mullakin siirtyi eka ivf puolella vuodella, eli keväästä syksyyn koronan takia, kun laittoivat kaikki hoidot kiinni. Se oli kyllä rankkaa silloin, tuntui että saadaan vaan odottaa ja odottaa ja odottaa. Ja joka kerta, kun on seuraava odotus edessä, niin iskee sama epätoivo ja turhautuminen.

Mä olen jonkun verran puhunut mun kavereille hoidon alussa ja mun vanhemmat tietää ja heitä on eniten tullut pidettyä ajantasalla. Nykyään en oikein haluakaan puhua tästä kovin paljon ihmisille, jotka ei tiedä näitä prosesseja, kun se tuntuu menevän siihen, että he sitten alkavat kysellä, että mitä tässä hoidossa tapahtuu ja en mä jaksa alkaa ketään opettamaan näistä prosesseista. Välillä mun mieskin on ihan pihalla, että mitä tapahtuu seuraavaksi, kun hänen ei tuon oman operaation jälkeen ole tarvinnut aktiivisesti osallistua mihinkään.

Kiitos myös kaikille muille kannustavista kommenteista :Heartred

Marrukka sympatiseeraan täysin sinun niinkuin muidenkin fiiliksiä täällä, tunteet kyllä heittää vuoristorataa kerrakseen, ja itse en enään osaa ehkä olla yhtään positiivinen vaan syvissä vesissä mennään. Tämä meidän edellinen julkisella eka ja vika ivf meni huonosti, 1 munasolu joka hedelmöittyi muttei tuoresiirrossa kiinnittynyt. Samalla siinä miehen veljelle syntyi eka lapsi, mikä lisää entisestään tätä tuskaa vielä. Mikä taas harmittaa suunnattomasti, kun ei pysty ilotsemaan heidän pienestä. Ja appivanhempien näkeminen hirvittää, koska he ovat nyt ensimmäistä kertaa isovanhemmat, niin ei jaksa sitä hössötystä kuunnella. Meidän keskenmenneen la olisi ollut kk sitten eli serkukset olisivat olleet samanikäiset.

Me käytiin yksityisellä nyt, ja oman kesäloman vuoksi tehdään nyt seuraavaan kiertoon kevyempi ovulaation induktio samalla hoidolla, jolla aikaisemmin raskauduin. Sen jälkeen ivf, jos siitä ei tule mitään niin sitten lahjamunasolut. Psykologin aika on varattu jo, ja siitä lähtien on sitten 6kk jonotus lahjasoluihin. Ja tämä aika taas tuntuu karmean pitkältä, eli menee ensi vuoden puolelle. Ja suhtaudun niin, että noilla hoidoilla tuossa välissä ei tietenkään mitään tapahdu. Lisäksi tässä vielä ärsyttää se, että rahaa menee tuhottomasti ilman takuita mistään. Yhtään taas en pysty ajattelemaan niin, että olen kerran kuitenkin jo onnistunut tulemaan raskaaksi, niin olisiko lahjasoluilla sitten parempi mahdollisuus. Mullakin kun 40v. kolkuttaa ovella ja omat solut on oilmeisesti kuraa jo.

On tää kyllä yksi helevetti. Periaatteessa polku on selvä, mutta silti päämäärä tuntuu niin kaukaiselta. Odotan vaan että tämä epävarmuus ja pettymysten sarja loppuu, ei tätä kyllä jaksa. En tiedä kuinka kovaa se kolahtaa sitten, jos tulee se hetki, että on pakko hyväksyä, että meitä on sitten vaan se kaksi.

Onneksi täällä on sentään ollut nyt positiiviset plussatuulet, toivottavasti sama myötätuuli jatkuu :)

Heippa kaikille! Onnea plussaneille ja zemppiä piinailuihin meillä alko toinen hoito kunnallisella..nenäsuihke menossa ja piikitys myös tarkoituksena tehdä keräys reilu viikon päästä. Halusin kysyy tosta nenäsuihkeesta, kun mulla oli ne menkat jotka kestää aina 5päivää niin nyt vuoto kesti pidempään. Siis pientä tiputteluu ja tänäänkin vielä rusehtavaa valkovuodon tyylistä tuli. Voisiko se johtua suihkeesta tai onko muilla ollut? Menkat siis loppui 30.5 Toinen asia mistä loukkaannuin lääkärissä niin sanoivat että tämä on sitten viimeinen hoito että 3hoitoa tehdään sanoin että tämä vasta toinen niin kuulemma yksityisellä tehtykkin lasketaan nyt kauhea stressi onnistumisesta.. mikähän siihen syy että 3hoitoa? Onko se elimistön takia vai miksi? Mun mielestä törkeetä että yksityisellä tehty myös lasketaan..

Heippa kaikille! Onnea plussaneille ja zemppiä piinailuihin meillä alko toinen hoito kunnallisella..nenäsuihke menossa ja piikitys myös tarkoituksena tehdä keräys reilu viikon päästä. Halusin kysyy tosta nenäsuihkeesta, kun mulla oli ne menkat jotka kestää aina 5päivää niin nyt vuoto kesti pidempään. Siis pientä tiputteluu ja tänäänkin vielä rusehtavaa valkovuodon tyylistä tuli. Voisiko se johtua suihkeesta tai onko muilla ollut? Menkat siis loppui 30.5 Toinen asia mistä loukkaannuin lääkärissä niin sanoivat että tämä on sitten viimeinen hoito että 3hoitoa tehdään sanoin että tämä vasta toinen niin kuulemma yksityisellä tehtykkin lasketaan nyt kauhea stressi onnistumisesta.. mikähän siihen syy että 3hoitoa? Onko se elimistön takia vai miksi? Mun mielestä törkeetä että yksityisellä tehty myös lasketaan..

Tämän takia en ole uskaltanut vielä yksityiselle..tai ei vain tämän takia mutta suuri syy. Vaikka nyt mennyt niin hermo julkisen ruuhkiin, et saa nähdä menenkö kuitenkin yksityiselle elokuussa jos ei mahdu julkiselle..
Syystä en ole varma miksi vain kolme..ehkä näkevät että "turhaa" ja resurssien hukkaamista jos tekevät enemmän niitä ilman tulosta ..?? Toki myös raskasta elimistölle, mutta aina voi pitää taukoja..julkisella niitä tuleekin pakosti..

Moikka!

kirjoittelin tuohon aikaisempaan ketjuun viime vuoden puolella mutta koska silloin hoidot jäi tauolle ja oma pääkin sitä vaati en ole sen koommin kirjoitellut.

olen lukenut tätä ketjua ja viimeisimpiä sivuja, ihana kuulla onnistumisista ❤️
Meidän tilanne on se että reilu vuosi sitten aloitettiin eka IVF joka huonon vasteen vuoksi muuttui inseminaatioksi(sitä ennen oli kaksi inssiä joista yksi kemiallinen).
Viime elokuussa tehtiin sitten uusi IVF jossa saatiin icsillä neljä alkiota. Siitä tehtiin tuoresiirto sekä yksi Pas, sitten oli pakkanen tyhjä. Alkiot eivät jaksaneet ikinä kehittyä blastoiksi asti.

Nyt toukokuussa tehtiin ICSI josta saaliina 6 hedelmöittynyttä alkiota. Viime torstaina siirrettiin 8-soluinen(3-4 päiväinen?) ja muiden viljelyä jatkettiin. Tänään tuli tieto että saatiin vielä kaksi blastokystiä pakkaseen. Tää on meidän hoitojen paras tilanne koskaan.

tulipa pitkä sepustus ja pelkkää omaa napaa.
Lähetän plussatuulia kaikille!
Onko muita joilla piinapäivät menossa? ☺️

En ollut uskoa aamulla tulosta, koska tämä on myös elämäni ensimmäinen plussa. Ikää nyt 36. Meille tämä oli 4 pas.

Olin lähes varma heti siirrosta lähtien, että ei varmaan onnistu tämäkään. Turnausväsymys vaivasi ja olin aika pessimistinen. Jopa tänä aamuna, kun sinne viivaa piirtyi.

Mikä oli sitten pessimistisen asenteen kera eri tavalla edellisiin siirtoihin nähden. Tämä siirto tehtiin päivää myöhemmin ruuhkan takia. Minulla oli myös käytössä vehnänalkioöljyn, D-vitamiinin ja foolihapon lisäksi maitohappobakteerit. Käytän myös kofeiinitonta kahvia. Näistä millään ei välttämättä ollut vaikutusta. Voi olla että tämä alkio nyt vain oli parempi ja tarrasi kiinni. Tai kävi hyvä tuuri.

Olen ollut aika oireeton. Nyt on alkanut kuukautismaisia tuntemuksia vatsassa ja vähän rinnoissa. Aiemmin, jos se nyt oli oire, oli kukonlaulun aikaan herääminen. Siis aivan tolkuttoman aikaisin klo 5 jälkeen kuvitellen että kello onkin jo enemmän. Tammenterholle taisi olla sama oire?

Nyt olen iloinen plussasta, katsotaan miten sitten lopulta käy. Muiden plussat ja hoitotarinat ovat auttaneet jaksamaan ❤️
Paljon onnea, ihan mahtava juttu!! :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred Ja peukut pystyssä, että jatkuu tästä hyvin eteenpäin!

Tuli mieleen, kun kävit läpi, että mikä oli eri tavalla tässä siirrossa: Itsellä sattui se limapussitulehdus just niille kiinnittymispäiville, ja olen kovasti miettinyt, että olisiko se tulehdustila laskenut juuri sopivasti vastustuskykyä ja tarjonnut alkiolle otollisen hetken tarrata kiinni.

Joo, yöheräilyjä minullakin ja edelleenkin, tosin vähän ehkä helpottanut. Mitään oireita ei ole tässä ilmaantunut lisää, vähän tissit arat. Oireettomuus pelottaa, mutta en ole virallisen testipäivän jälkeen enää testaillut.

Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Testien piirtymiset ovat kuitenkin niin yksilöllisiä, ja kun tässä on vielä viikko viralliseen päivään, niin tässä on monta päivää aikaa vielä tapahtua! Toivon kovasti, että tilanne kääntyy vielä!!

älä vielä heitä toivoa, viralliseen testipäivään on vielä aikaa ja tilanne voi muuttua.

itsellä myös fiilikset vaihdellut tämän ekan ivf-hoidon aikana ja nyt välikiertoa viettäessä ennen PASia. Meillä koko hoitokuvio tuli tosi nopeasti kun endodiagnoosi tuli talvella ja päästiin melko nopeasti ensikäynnille peruutusajalla. Ei siis jouduttu jonotella paljoa ja jäi ehkä koko homman prosessointi vähän lyhyeen ennen hoidon alkamista. Hoitoaikana mietin paljon, että jos tämä ei onnistu niin en lähde uudelle rundille. Hoitoaika oli minulle aika rankka ja se varmasti vaikutti ajatuksiin. Nyt en tiedä muuttuuko mieli jos pakkasen 6 blastoa ei tärppää. Luulen, että ei muutu. Poden siitä jollain tapaa huonoa omaatuntoa, että jos en halua yrittää uudelleen. Jotenkin mietin, että enkö halua lasta tarpeeksi kun tiedän, että moni on valmis käymään läpi monia rundeja eikä luovuta. No, katsotaan miten ajatukset menee jos näillä ei onnistuta.. eka PAS taitaa tosin mennä nyt kuitenkin kesätauon jälkeen, kierron päivä 28 eikä menkkoja näy.. pitäisi alkaa pikimmiten että olisi mitään toivoa ehtiä ennen kesätaukoa, blaah.

Tuntuu tosi tutulta tuo tuleviin pettymyksiin varautuminen ja sen pohtiminen, että miten siitä eteenpäin. Kaikissa hoidon vaiheissa olen aina kysynyt, että mites sitten se seuraava vaihe, KUN tämä ei tärppää. Vaikka periaatteessa olen ollut ihan positiivinen hoitojen suhteen, niin huomaan kyllä valmistavani itseäni koko ajan pahimpaan. Jos hoitoprosessi on ollut tosi rankka, on mielestäni luonnollista suojella itseään tulevilta mahdollisilta pettymyksiltä. Tämä on niin pitkä ja raastava tie, että mielestäni on kuitenkin hyvä sallia itsensä tuntea kaikkia tunteita laidasta laitaan, vaikka ne voisivat olla itsellekin kipeitä tai vastoin sitä, mitä ennakolta luuli tuntevansa tai mitä kokee, että pitäisi tuntea. Älä pode siis huonoa omaatuntoa asiasta :Heartred

Mulla olisi huomenna toinen ultra ja jännittää kamalasti onko mitään tapahtunut. Oon nyt pistäny Gonal f 5 päivänä mut ei oikeestaa mitää tuntemuksia ole ollu näitä vois päätellä et jotai tapahtuis. Onko jollaki ne munarakkulat kasvaneet vaikka ei mitään ole tuntenut? Pelottaa onko mitään tapahtunut vaikka oli niin monta rakkulaa ekassa ultrassa. Välillä tuntuu vaa hetkellisesti nipistelyä mut se ei välttis mitää ees tarkoita.

Mulla olisi huomenna toinen ultra ja jännittää kamalasti onko mitään tapahtunut. Oon nyt pistäny Gonal f 5 päivänä mut ei oikeestaa mitää tuntemuksia ole ollu näitä vois päätellä et jotai tapahtuis. Onko jollaki ne munarakkulat kasvaneet vaikka ei mitään ole tuntenut? Pelottaa onko mitään tapahtunut vaikka oli niin monta rakkulaa ekassa ultrassa. Välillä tuntuu vaa hetkellisesti nipistelyä mut se ei välttis mitää ees tarkoita.

Minulla ei ollut mitään tuntemuksia ennen Ovitrellen pistämistä ja saatiin silti 20 munasolua, josta 16 kypsää.

Onpas upea määrä plussia tullut! Onnittelut kaikille! Ja paljon tsemppiä kaikille piinailijoille ja hoitokierrosta odottaville!

Pieni update täältä: tähän asti kaikki mennyt plussan jälkeen hyvin ja raskausoireet on olleet selkeitä ja melko voimakkaitakin. Nyt pari päivää ollut omituista päänsärkyä ja tuntuu, että pahoinvointi olisi lievittynyt. Tänään rv 7+0 ja alkoi pieni ruskea tuhruvuoto ja menkkamaista jomottelua, minulla aivan hirveä ahdistus päällä, että keskenhän tämä nyt taas menee. Ylihuomenna on ultra ja tuntuu ihan sietämättömältä odottaa sinne asti. Vaikka tiedän, ettei se ultra mitään kerro lopputuloksesta, mutta saisi edes tiedon, että missä nyt mennään. Ajoittain ehdin olla jo hyvinkin toiveikas ja tänään tuntuu, että on taas tipahtanut jonnekin tosi syvälle... tää on niin raastavaa, en tiedä miten kestän, jos tosiaan on toinen keskenmeno edessä. :sorry: Aavistuksen lohduttaa se yksi blasto pakastimessa.

Toivottavasti kaikilla muilla plussaneilla asiat etenevät hyvin!:smiley-angelic001

Sofia_ Mulla tuntuu vasta nyt”vikoina”päivinä alavatsassa ja aluksi ei juuri mitään. Tsemppiä kasvatteluun:)

Tänään oli folliultra ja noin 20follia siellä näyttäis olevan:wideyed: osa pienempiä (n.6-9mm), mutta monen monta isoa (n.16-23mm). Ti iltana myöhään Pregnyl-piikki ja
Torstaina olisi sitten elämäni eka punktio edessä... jännittää enemmän tulos ja kuinka monta hedelmöittyy jne.o_O:yuck: Apua!
Alkaa olla hiljalleen kyllä aika turpea olo...:dead::happy7

Kaikki kun on niin uutta, niin kysyn taas...:wacky:
Jos follit punktoidaan to aamusta, luuletteko että seuraavan viikon ma voisi olla mahdollinen tuoresiirto, jos kaik muuten hyvin menisi?!?
En oikein vielä ymmärrä näitä alkioiden kasvatusjuttuja kunnolla ja termitkin hukassa:hilarious:

Takaisin