IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Ai helvata kun tuskastuttaa lukea näitä Husin hoitoaikoja jne.!:hungover:
Meillä lähete lähti Husiin ulkopuolisesta kunnasta(täällä ei tehdä Ivf hoitoja) joulukuun alussa, ensikäynti tulossa maaliskuun alussa. No siitä varmaan osutaankin suoraa hoidon aloituksessa jo heinäkuun sulkuihin, eli ehkä joskus elo-syyskuussa ekat hoidot!:banghead::depressed: En tiedä, mutta on tää tosiaan tuskastuttavan pitkä homma. Resurssien lisäämisellä voitais tukea tätä suomalaisten syntyvyyden lisäämistäkin hieman...:grin
Pitää jatkaa yritystä tuon yhden munanjohtimen voimin ja toivoa, toivoa ja toivoa tärppiä:sorry::sad001
 
Mahtavaa, onneksi olkoon! Saanko udella millainen hoitokaava teillä oli käytössä ja millainen sun amh-arvo on? Saa myös laittaa privana. Itse myös 40v ja toista lasta yritetään, mutta vielä ei ole ivf:ssäkään tärpännyt.

Hei, ja kiitos ☺️☺️ Katsotaan miten tämä tästä etenee.
Vastaan tähän niin muutkin näkevät, itse ainakin halusin lukea muiden hoitokaavoista.

Mun amh oli ekaa hoitoa (inseminaatiot 32kpl) aloitettaessa 2018, 1.3
Olihan amh lyhenne s anti muller hormonista..? Katsoin vaan tuolta Mehiläisen apista vanhat labrat. Nyt amh:ta ei mitattu uudelleen kun aloitettiin hoito 2020 syksyllä.

Minulla oli hoitona ekassa ivf:ssä (syksy 2020) munasolujen kasvatus menopurilla (piikki) ja jarruhoitona (että munasolut ei irtoa ennenaikaisesti) fyremadel (piikki muistaakseni). Ovitrelle pistos otettiin 36h ennen munasolujen keräystä, irrottamaan munasolut.
Kun alkion siirto oli tehty, laitoin gonapeptyl piikin muutaman päivän päästä, auttamaan kiinnittymisessä. Lisäksi lugesteron emätin tabletit 2x päivässä. Minulle tuli ekasta hoidosta vain 3 munasolua (2 hedelmöittyi), mikään ei kiinnittynyt (tehtiin tuoresiirto ja pas). Seuraavassa kierrossa yksi munasolu kasvoi liian isoksi, joten se kierto jäi väliin (joulu myös vaikutti), ja minulle määrättiin e-pillerit tasoittamaan munarakkuloiden kasvua/hiljentämään kasvu. Ja sitten niiden jälkeen aloitin synarela suihkeet jonka kanssa muutaman päivän päästä aloitin menopur piikit. Tätä kutsuttiin flare-up hoidoksi jonka pitäisi saada lisää tehoa jotta rakkuloita tulis enemmän. Synarela toimi myös jarruna (ettei munarakkulat irtoa liian aikaisin) Taas ovitrelle irrottamaan 36h ennen keräystä ja gonapeptyl&luget siirron jälk. Mulle ei taaskaan tullut kuin 4 rakkulaa, mutta 3 niistä oli hyvälaatuisia ja hedelmöittyi. Näistä tehtiin tuoresiirto ja kaksi pakastettiin (alkiot kaikki 3 päiväisiä). Sitten ihmeen kaupalla sain positiivisen tuloksen.

Tsemppiä teille hurjasti hoitoihin :Heartred
 
Ai helvata kun tuskastuttaa lukea näitä Husin hoitoaikoja jne.!:hungover:
Meillä lähete lähti Husiin ulkopuolisesta kunnasta(täällä ei tehdä Ivf hoitoja) joulukuun alussa, ensikäynti tulossa maaliskuun alussa. No siitä varmaan osutaankin suoraa hoidon aloituksessa jo heinäkuun sulkuihin, eli ehkä joskus elo-syyskuussa ekat hoidot!:banghead::depressed: En tiedä, mutta on tää tosiaan tuskastuttavan pitkä homma. Resurssien lisäämisellä voitais tukea tätä suomalaisten syntyvyyden lisäämistäkin hieman...:grin
Pitää jatkaa yritystä tuon yhden munanjohtimen voimin ja toivoa, toivoa ja toivoa tärppiä:sorry::sad001

Meillä vasta huhtikuun puolessa välissä suunnittelu, en tiedä onko ihan utopistista kuvitella, että ehtisi ennen kesää punktioon..?! Jos tietäisi satavarmaksi ettei ehdi, niin soittaisin jo yksityiselle. Ehkä soitan muutenkin. Meinaan kyllä pian laittaa omapolulle viestiä, ja kysyä osaavatko sanoa voiko ennen kesää ehtiä punktioon.
 
Me ollaan Taysissa, viime syksynä suht nopealla aikataululla 4 tuloksetonta inssiä (+ 1 oi, kun ovis viikonloppuna). Niiden jälkeen oli 1 välikierto ja kävin viime viikolla IVF-suunnittelussa. Nyt sitten ruuhkan vuoksi toinen välikierto (menkat päällä juuri) ja hoitokiertoon päästään sitten seuraavista menkoista helmikuun puolivälin jälkeen.

Ei millään malttais odottaa, mutta koen kuitenkin olevani onnekas kun jonot näinkin lyhyitä ja prosessi etenee suht nopeasti.

Mulla siis lyhyt kaava, kasvatellaan Bemfolalla ja jarruna Fyremadel. Osaako joku sanoa millä perusteella näitä lääkityksiä valitaan/onko jollain kokemusta tosta Bemfolasta (Menopuria käytettiin insseissä)?
 
Me ollaan Taysissa, viime syksynä suht nopealla aikataululla 4 tuloksetonta inssiä (+ 1 oi, kun ovis viikonloppuna). Niiden jälkeen oli 1 välikierto ja kävin viime viikolla IVF-suunnittelussa. Nyt sitten ruuhkan vuoksi toinen välikierto (menkat päällä juuri) ja hoitokiertoon päästään sitten seuraavista menkoista helmikuun puolivälin jälkeen.

Ei millään malttais odottaa, mutta koen kuitenkin olevani onnekas kun jonot näinkin lyhyitä ja prosessi etenee suht nopeasti.

Mulla siis lyhyt kaava, kasvatellaan Bemfolalla ja jarruna Fyremadel. Osaako joku sanoa millä perusteella näitä lääkityksiä valitaan/onko jollain kokemusta tosta Bemfolasta (Menopuria käytettiin insseissä)?



Kiva että joku muu myös tayssissa! Epäilinkin että sielä on nyt ruuhkaa kun mun punktio päivänä sielä oli porukkaa kun pipoo.. En tiedä yhtään millä perusteilla noita lääkkeitä muuten valitaan muutakun että mulla oli irrotuksena gonapeptyl koska se ilmeisesti vähän ehkäsee hyperiä..
 
...Ja omaa napaa. Alkaa olemaan masentunut ja pessimistinen olo kun pp 4 ja pp6 oli negatiiviset testit. Ei mitään raskauteen viittaavia oireita muuta kun pientä kramppia alavatsassa. Malttaisinpa viikonloppuun asti testien kanssa...

Nega oli täälläkin. :depressed:
 
Nega oli täälläkin. :depressed:

Eeikä!? Minä päivänä testasit?

Mä edelleen käyn kaivaa kylppärin roskista ja katson oisko näin kaksi päivää myöhemmin ilmestynyt haamu tikkuun :hilarious: Hullua!!!

Ois kiva tietää jotain taulukkoa päivä päivältä mikä todennäköisyys on että muuttuisi vielä plussaksi. Rakastan laskea todennäköisyyksiä ja auttaa kanssa asennoitumaan :playful:
 
Muokattu viimeksi:
Mulla siis lyhyt kaava, kasvatellaan Bemfolalla ja jarruna Fyremadel. Osaako joku sanoa millä perusteella näitä lääkityksiä valitaan/onko jollain kokemusta tosta Bemfolasta (Menopuria käytettiin insseissä)?

Mulla oli kans ekassa ivf:ssä bemfola ja fyremadel ja nyt helmikuussa alkavaan toiseen ivf:n samoilla lääkkeillä. En tiedä millä ne lääkkeen päättää, tuntuu, että aika harvalla täällä on tuota bemfolaa.
 
Hei kiitos kaikille jotka vastasitte aiemmin kyselyyni stepeistä ennen aloitusta! Muutenkin tästä ketjusta on ollut paljon hyötyä oman päätöksen tukemiseen, argumentointiin ja varsinkin sanaston suhteen ymmärsin ainakin osan mitä lääkäri höpisi

Meillä siis tänään ensimmäinen suunnittelutapaaminen ja pidin pintani että päästään ivf hoitoja aloittamaan (n. 7v. ajan ollut sama lääkäri, yrittämistä n. 4v). Kaikkea muuta kyllä tyrkytettiin, joten ei se ehkä yksityisellä etene yhtään jouhevammin. Yllätyin myös että blastovaiheeseen asti tehtävästä viljelystä kysyttäessä sanottiin ettei tehdä viikonloppuna, joten riippuu ajankohdasta onko mahdollista. Alkiodiagnostiikaan suhtauduttiin myös lähes kielteisesti. Mietin jo että miksi käyn yksityisellä jos samat haasteet kuin julkisella, mutta maksaa vain enemmän... onko muilla vastaavia kokemuksia yksityiseltä?

mutta pidin pintani ainakin ivf suhteen. Pcos:n takia mennään pitkällä kaavalla, ei tuotesiirtoa vaan kaikki pakkaseen (toivottavasti blastoina). Menopur + fyremadel yhdistelmällä. Päästään aloittamaan heti seuraavassa kierrossa. Vihdoin jotain tapahtuu!
 
Hei kiitos kaikille jotka vastasitte aiemmin kyselyyni stepeistä ennen aloitusta! Muutenkin tästä ketjusta on ollut paljon hyötyä oman päätöksen tukemiseen, argumentointiin ja varsinkin sanaston suhteen ymmärsin ainakin osan mitä lääkäri höpisi

Meillä siis tänään ensimmäinen suunnittelutapaaminen ja pidin pintani että päästään ivf hoitoja aloittamaan (n. 7v. ajan ollut sama lääkäri, yrittämistä n. 4v). Kaikkea muuta kyllä tyrkytettiin, joten ei se ehkä yksityisellä etene yhtään jouhevammin. Yllätyin myös että blastovaiheeseen asti tehtävästä viljelystä kysyttäessä sanottiin ettei tehdä viikonloppuna, joten riippuu ajankohdasta onko mahdollista. Alkiodiagnostiikaan suhtauduttiin myös lähes kielteisesti. Mietin jo että miksi käyn yksityisellä jos samat haasteet kuin julkisella, mutta maksaa vain enemmän... onko muilla vastaavia kokemuksia yksityiseltä?

mutta pidin pintani ainakin ivf suhteen. Pcos:n takia mennään pitkällä kaavalla, ei tuotesiirtoa vaan kaikki pakkaseen (toivottavasti blastoina). Menopur + fyremadel yhdistelmällä. Päästään aloittamaan heti seuraavassa kierrossa. Vihdoin jotain tapahtuu!

Meillä on sitten muutoin sama lääkitys, mutta mulla lyhyt kaava. Mä olen ymmärtänyt että nimenomaan just pcos:n kanssa käytetään lyhyttä kaavaa o_O Mulla on suht paljon antraalifolleja (15&20) ja lyhyt kaava, pcos mulla ei kuitenkaan ole.
 
.
Hei kiitos kaikille jotka vastasitte aiemmin kyselyyni stepeistä ennen aloitusta! Muutenkin tästä ketjusta on ollut paljon hyötyä oman päätöksen tukemiseen, argumentointiin ja varsinkin sanaston suhteen ymmärsin ainakin osan mitä lääkäri höpisi

Meillä siis tänään ensimmäinen suunnittelutapaaminen ja pidin pintani että päästään ivf hoitoja aloittamaan (n. 7v. ajan ollut sama lääkäri, yrittämistä n. 4v). Kaikkea muuta kyllä tyrkytettiin, joten ei se ehkä yksityisellä etene yhtään jouhevammin. Yllätyin myös että blastovaiheeseen asti tehtävästä viljelystä kysyttäessä sanottiin ettei tehdä viikonloppuna, joten riippuu ajankohdasta onko mahdollista. Alkiodiagnostiikaan suhtauduttiin myös lähes kielteisesti. Mietin jo että miksi käyn yksityisellä jos samat haasteet kuin julkisella, mutta maksaa vain enemmän... onko muilla vastaavia kokemuksia yksityiseltä?

mutta pidin pintani ainakin ivf suhteen. Pcos:n takia mennään pitkällä kaavalla, ei tuotesiirtoa vaan kaikki pakkaseen (toivottavasti blastoina). Menopur + fyremadel yhdistelmällä. Päästään aloittamaan heti seuraavassa kierrossa. Vihdoin jotain tapahtuu!

Anteeksi kun sanon vähän tylysti, mutta teinä vaihtaisin ykstyistä klinikkaa. Ilman muuta ainakin ovumiassa ja varmasti useassa muussa kasvatetaan blastoiksi jos punktio on perjantaina. Itselläni oli juurikin näin ja labra on siellä viikonloppuisin auki. Ei kannata laittaa rahaa tuommoiseen kuten sanoit että saat saman julkisella. Moni hedelmöitynyt munasolu kuukahtaa ennen blasto vaihetta jolloin ei tule myöskään turhia pakaste alkio siirtoja. Jos siirretään aikaisemmin niin on mahdollista että tulee paljon turhia siirtoja, koska alkio ei olisi jatkanut kasvua kuitenkaan. Ja se jokainen PAS siirto on 1000e laaki.
 
Samaa mieltä kuin Riepu, yksityisellä ainoa mun mielestä siedettävä riski liittyy siihen jos alkionsiirto osuisi viikonloppuun, harmi etteivät lääkärit tee ainakaan suurimmalla osalla yksityisklinikoista töitä viikonloppuna, mutta sen kuitenkin ymmärrän. Ja silloinhan ei menetä rahaa kun alkiota ei lainkaan sulateta, tai jos tuoresiirrosta jos kyse niin pakastetaan se tuorealkio. Silti mun mielestä blastoksi pitää kasvattaa jos tulokset/kokemus sitä puoltaa, eikä jättää tekemättä aikataulusyistä! Alkiothan jakautuu siellä kaapissa aika lailla itsekseen viikonlopun yli, labrahoitaja käy katsomassa kerran päivässä käsittääkseni.
 
Minulla myös Ovumialta kokemus, keräys maanantaina, alkiot kasvatettiim blastoiksi asti ja biologi lähetti joka päivä tiedot alkioiden edistyksestä ja biopsiat alkiodiagnostiikkaa varten tehtiin viikonloppuna (samoin pakastus). Siellä ainakin pidettiin täysin itsestään selvänä, että kyllä laboratoriossa on viikonloppuisin ihmisiä töissä, siirrot ja punktiot ajoitetaan päiville ma-pe, mutta laboratorio on viikonloppuisinkin töissä.
 
.


Anteeksi kun sanon vähän tylysti, mutta teinä vaihtaisin ykstyistä klinikkaa. Ilman muuta ainakin ovumiassa ja varmasti useassa muussa kasvatetaan blastoiksi jos punktio on perjantaina. Itselläni oli juurikin näin ja labra on siellä viikonloppuisin auki. Ei kannata laittaa rahaa tuommoiseen kuten sanoit että saat saman julkisella. Moni hedelmöitynyt munasolu kuukahtaa ennen blasto vaihetta jolloin ei tule myöskään turhia pakaste alkio siirtoja. Jos siirretään aikaisemmin niin on mahdollista että tulee paljon turhia siirtoja, koska alkio ei olisi jatkanut kasvua kuitenkaan. Ja se jokainen PAS siirto on 1000e laaki.



Anteeksi oon vähän ulapalla mutta siis jos julkisella punktio on perjantaina niin eikai ne niitä sitten samantien perjantaina pakasta?
 
Hei kiitos kaikille jotka vastasitte aiemmin kyselyyni stepeistä ennen aloitusta! Muutenkin tästä ketjusta on ollut paljon hyötyä oman päätöksen tukemiseen, argumentointiin ja varsinkin sanaston suhteen ymmärsin ainakin osan mitä lääkäri höpisi

Meillä siis tänään ensimmäinen suunnittelutapaaminen ja pidin pintani että päästään ivf hoitoja aloittamaan (n. 7v. ajan ollut sama lääkäri, yrittämistä n. 4v). Kaikkea muuta kyllä tyrkytettiin, joten ei se ehkä yksityisellä etene yhtään jouhevammin. Yllätyin myös että blastovaiheeseen asti tehtävästä viljelystä kysyttäessä sanottiin ettei tehdä viikonloppuna, joten riippuu ajankohdasta onko mahdollista. Alkiodiagnostiikaan suhtauduttiin myös lähes kielteisesti. Mietin jo että miksi käyn yksityisellä jos samat haasteet kuin julkisella, mutta maksaa vain enemmän... onko muilla vastaavia kokemuksia yksityiseltä?

mutta pidin pintani ainakin ivf suhteen. Pcos:n takia mennään pitkällä kaavalla, ei tuotesiirtoa vaan kaikki pakkaseen (toivottavasti blastoina). Menopur + fyremadel yhdistelmällä. Päästään aloittamaan heti seuraavassa kierrossa. Vihdoin jotain tapahtuu!

Minäkin kyllä harkitsisin myös klinikan vaihtoa, valitettavasti. Kuulostaa oudolta, että yksityinen on vastahakoinen ivfään vielä 4v yrityksen jälkeen. Miksi? Itellä tulee mieleen kertooko jotain hoidon tasosta jos eivät halua siihen lähteä. Julkisillakin tuolla vuosimäärällä voisi jo hyvin päästä suoraan ivfään ilman vastalauseita. Myös blastoiksi kasvatus on arkipäivää nykyään kaikilla yksityisillä, joista olen lukenut ja kuullut täällä palstalla. Myös tuo pitkä viljely pcos tapauksessa on erikoinen valinta verrattuna muihin, julkisilla yleensä nimenomaan pcos on selkeä syy lyhyeen kaavaan, ja tuoresiirtokin yksilöllisesti tilanteen mukaan mahdollinen. Jopa husisissa kun muutoin siellä suositaan hyvin pitkälle pitkää kaavaa. En halua tällä pahoittaa sun mieltä, varsinkin kun just pääsitte eteenpäin hoitojen kanssa, niin tietenkin sitä haluaa nyt heti eteenpäin. Kuitenkin nämä asiat mitä kerroit klinikan toiminnasta herättää hälytyskellot ja miettisin vielä toisen kerran haluaako laittaa rahat tälle klinikalle vai olisiko joku muu yksityinen tai julkinen mahdollinen.
 
Tai edes lääkärinvaihto. Yksityisillä klinikoilla on erilaisia lääkäreitä.
 
Anteeksi oon vähän ulapalla mutta siis jos julkisella punktio on perjantaina niin eikai ne niitä sitten samantien perjantaina pakasta?

Jos punktio pe niin silloin pitäs julkisellakin onnistua kasvattaa blastoiksi. Julkisella tuo blastoksi kasvattelun rajoitus liittyy mielestäni siihen että jos blastovaihe eli yleensä viides päivä tulisi la tai su niin silloin ei voi pakastaa kun kukaan ei töissä. Eli ma-ti punktiot sen suhteen ongelmallisia niin pakastavat sitten aiemmin.
 
Hei kiitos kaikille jotka vastasitte aiemmin kyselyyni stepeistä ennen aloitusta! Muutenkin tästä ketjusta on ollut paljon hyötyä oman päätöksen tukemiseen, argumentointiin ja varsinkin sanaston suhteen ymmärsin ainakin osan mitä lääkäri höpisi

Meillä siis tänään ensimmäinen suunnittelutapaaminen ja pidin pintani että päästään ivf hoitoja aloittamaan (n. 7v. ajan ollut sama lääkäri, yrittämistä n. 4v). Kaikkea muuta kyllä tyrkytettiin, joten ei se ehkä yksityisellä etene yhtään jouhevammin. Yllätyin myös että blastovaiheeseen asti tehtävästä viljelystä kysyttäessä sanottiin ettei tehdä viikonloppuna, joten riippuu ajankohdasta onko mahdollista. Alkiodiagnostiikaan suhtauduttiin myös lähes kielteisesti. Mietin jo että miksi käyn yksityisellä jos samat haasteet kuin julkisella, mutta maksaa vain enemmän... onko muilla vastaavia kokemuksia yksityiseltä?

mutta pidin pintani ainakin ivf suhteen. Pcos:n takia mennään pitkällä kaavalla, ei tuotesiirtoa vaan kaikki pakkaseen (toivottavasti blastoina). Menopur + fyremadel yhdistelmällä. Päästään aloittamaan heti seuraavassa kierrossa. Vihdoin jotain tapahtuu!

Heippa ja mahtavaa, että pääsette asian kanssa etenpäin! Minusta kuulostaa kyllä, että teillä on lyhyt kaava tuolla lääkeyhdistelmällä. Pitkässä kaavassa oma hormonitoiminta ajetaan alas ennen kuin aletaan pistämään hormoneja eli se alkaa jo edellisen kierron ollessa käynnissä.

Mä kyllä ymmärrän miksi muitakin vaihtoehtoja ehdotetaan, varsinkin jos ikää ei vielä ole paljoa ja kaikki on noin yleisesti ottaen kunnossa. Mutta on toki outoa, ettei ovulaation induktiota tai inseminaatiota ole jo aiemmin tehty kun olette pitkään yrittäneet.

Meillä kokemusta nyt kahdelta klinikalta ja kyllä niissä molemmissa onnistuu blastojen kasvatus vaikka viikonloppu tulee joka viikko. :) Tosin on lähteitä, joiden mukaan kaikkien kohdalla blastoksi asti kasvatus ei ole paras vaihtoehto. Mutta jos lääkäri näin ajattelee niin olisi kiva, jos hän sen kertoisi teille. Alkiodiagnostiikkaa ei käsittääkseni automaattisesti suositella, vasta silloin jos on jokin syy siihen esim. perintötekijät, usea keskenmeno tai korkea ikä. Se ei käsittääkseni takaa tervettä alkiota muuten kuin niiden poikkeamien osalta joita tutkitaan.

Me vaihdettiin klinikkaa juuri siksi, ettei meidän tahtotilaa kuunneltu edellisessä ja ollaan nyt oltu kk ajan tosi tyytyväisiä uuteen paikkaan. Suosittelen siis klinikan tai lääkärin vaihtoa, jos tuntuu ettei näkemykset kohtaa. Tsemppiä hoitoihin!
 
Takaisin
Top