IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikille!

Mahtuisiko mukaan uusi ja ensimmäistä kertaa ikinä palstaileva haaveilija?:anyone

Mitähän tässä alkuun itsestään pitäisi kertoa, hmm...

Meillä yritys alkanut alkuvuodesta 2015 (24v silloin), diagnooseina selittämätön lapsettomuus+munasolun irtoamattomuus (viimeisin diagnoosi tuli yhden pitkän lääkkeillä käynnistetyn kierron[kp50] seurauksena), ovulaation induktioita takana muutama tuloksetta ja nyt ensimmäinen IVF käynnissä (lääkkeet Gonal f, Fyremadel, Ovitrelle ja Lugesteron). Eilen pistelty irrotuspiikki, huomenna punktioon ja todennäköisesti maanantaina siirtoon, hui!:nailbiting:

Olen tällainen piilotoiveikas tyyppi eli salaa päässäni myhäilen ja tarkkailen tuntemuksia sekä mietin olisiko nyt onni potkaissut, mutta tähän mennessä aina pudottu korkealta ja kovaa. Joten pessimismi usein jyrää positiiviset ajatukset ja yrittää pitää jalat maassa. Ensimmäinen lapsi siis toiveissa, koskaan ei ole haamun haamuakaan tullut testiin.

Anteeksi sekava kirjoitukseni:smiley-ashamed008

Räpelsin nyt itseni ihan käyttäjäksi asti niin ei tervitse vierailijana kirjoitella.

Tervetuloa mukaan Meegu!

Kävin eilen alkion siirrossa ja kuulemma oppikirjamaisesti jakautunut alkio siirrettiin. Saatiin siis 12 munasolua joista 11 kypsää, 8 hedelmöittyi normaalisti ja 7 jakautui. Yksi siis tuo paras joka siirrettiin, loppuja halusivat katsoa tähän päivään kun olivat hitaampia. Kaikki meni kuitenkin pakkaseen! Laittoivat kaksi alkiota samaan eli 3 krt ois mahis PAS:n. Olen kyllä tyytyväinen tähän! Suunnitelma oli että viljelevät sitten vielä blastoksi asti ennen PASia joten kaikki eivät varmastikaan etene jos yksikään. Toivotaan että tämä tuoresiirto tärppää eikä PAS edes tarvita:) Huippu hyvä tulos meille!

Heippa kaikille!

Mahtuisiko mukaan uusi ja ensimmäistä kertaa ikinä palstaileva haaveilija?:anyone

Mitähän tässä alkuun itsestään pitäisi kertoa, hmm...

Meillä yritys alkanut alkuvuodesta 2015 (24v silloin), diagnooseina selittämätön lapsettomuus+munasolun irtoamattomuus (viimeisin diagnoosi tuli yhden pitkän lääkkeillä käynnistetyn kierron[kp50] seurauksena), ovulaation induktioita takana muutama tuloksetta ja nyt ensimmäinen IVF käynnissä (lääkkeet Gonal f, Fyremadel, Ovitrelle ja Lugesteron). Eilen pistelty irrotuspiikki, huomenna punktioon ja todennäköisesti maanantaina siirtoon, hui!:nailbiting:

Olen tällainen piilotoiveikas tyyppi eli salaa päässäni myhäilen ja tarkkailen tuntemuksia sekä mietin olisiko nyt onni potkaissut, mutta tähän mennessä aina pudottu korkealta ja kovaa. Joten pessimismi usein jyrää positiiviset ajatukset ja yrittää pitää jalat maassa. Ensimmäinen lapsi siis toiveissa, koskaan ei ole haamun haamuakaan tullut testiin.

Anteeksi sekava kirjoitukseni:smiley-ashamed008

Tervetuloa joukkoon! Minullakin juuri käynnissä ensimmäinen IVF ja jännitys on kyllä kova :nailbiting: itse odottelen vasta tarkempaa punktio-päivää, mutta ajoittunee ensi keskiviikolle ehkäpä.
Tsemppiä paljon huomiselle!

Tervetuloa mukaan Meegu!

Kävin eilen alkion siirrossa ja kuulemma oppikirjamaisesti jakautunut alkio siirrettiin. Saatiin siis 12 munasolua joista 11 kypsää, 8 hedelmöittyi normaalisti ja 7 jakautui. Yksi siis tuo paras joka siirrettiin, loppuja halusivat katsoa tähän päivään kun olivat hitaampia. Kaikki meni kuitenkin pakkaseen! Laittoivat kaksi alkiota samaan eli 3 krt ois mahis PAS:n. Olen kyllä tyytyväinen tähän! Suunnitelma oli että viljelevät sitten vielä blastoksi asti ennen PASia joten kaikki eivät varmastikaan etene jos yksikään. Toivotaan että tämä tuoresiirto tärppää eikä PAS edes tarvita:) Huippu hyvä tulos meille!

Wow, mahtava saalis, onnea ja tarrasukkia!

Sain viime kesänä inseminaation jälkeen kohtutulehduksen ja kävin silloin uimassa siirron jälkeen muistaakseni samana iltana ja seuraavana päivänä. Tiedä sitten onko tällä jotain osaa tulehdukseen, mutta uimista ainakin itse välttäisin tuon kokemuksen perusteella ainakin muutamia päiviä, että kohdunkaula olisi varmasti mennyt umpeen toimenpiteestä. Saunomisessa en näkisi mitään pahaa, ellei sitten osallistu Timona saunakisoihin. :p

Täällä dpo 13 ja edelleen puhdas nega. Pakkasessa on vielä kolme alkiota, täytyy käydä keskusteluja lääkärin kanssa onko julkisella tarjota mitään muuta kuin Lugesteroneja (jotka nekin on annettu minulle "just for fun") siirtoihin vai mietimmekö mahdollista siirtymistä yksityiselle puolelle tässä vaiheessa.

Muistanko oikein, oliko täällä joku joka oli siirrättänyt alkiot julkiselta yksityiselle? Oliko se millainen prosessi?

Auts, kuulostaa pahalta tuo tulehdus. Joo, ehkä pitää olla alkuun varovainen.

Pahoittelut negasta. :( Onneksi kuitenkin pakkasessa vielä alkioita!

Tervetuloa mukaan Meegu!

Anteeksi blondiutenii, mutta mitä tarkoittaa, että laittoivat kaksi alkiota samaan? Siirtävätkö teille mahdollisesti PASeissa kaksi alkiota kerralla? Toivotaan, ettei PASeihin tarvitse mennä! :smiley-angelic001

Moikka myös Meegulle ja muille uusille tai taustalta palanneille! :greet025

Mette82 Kiitos! :)

Celeste Kiitos tsempeistä! Jostain kumman syystä en osaa nyt jännittää itse punktiota vaan huomisen aikatauluja ennätetäänkö ajoissa paikalle kun laittoivat vielä aamusta käymään verikokeissa, tietenkin ajat varatut joten päivystyksenä täytyy odotella omaa vuoroa:nailbiting: Aikainen herätys siis tiedossa ja näin iltavirkkuna unen saanti ajoissa on hankalaao_OTsemppiä myös kovasti sulle tulevaan punktioon:thumleft

Kanna :greet025

Anteeksi blondiutenii, mutta mitä tarkoittaa, että laittoivat kaksi alkiota samaan? Siirtävätkö teille mahdollisesti PASeissa kaksi alkiota kerralla? Toivotaan, ettei PASeihin tarvitse mennä! :smiley-angelic001

Ymmärsin että samaan olkeen kaksi alkiota, laatu ei kai ihan priimaa niin sitten kun sulatetaan viljellään vielä 2 pv eli jos edes toinen niistä kehittyisi blastoksi. Kahden alkion siirrosta ei lääkäri puhunut.

Pahoittelut Kannalle negasta... :(
Zinnialle onnittelut plussasta!! :hello2

Kissänkäpälälle ja Mette82:lle ihania piinailupäiviä ja sormet ristissä että natsaa!

Enkelinsiivelle isot onnittelut hienosta blastomäärästä! :king

Onnea Zinnia!! Aina ihana lukea positiivisista uutisista!

Kannalle tsempit! Itse testaisin vielä uudestaan. Ilmeisesti olette julkisella? Lisätesteihin taitaa olla aika hankala päästä. Onko saumaa testauttaa yksityisellä puolella?

CherryRed... kyl sua nyt koetellaan!! Oliko niin että joka tapauksessa menee 2 kiertoa ns. ohi? Kerkiihän se toinenkin tulos siihen kolmanteen kierrokseen mennessä?

Kävin tosiaan ronklattavana (siltä nyt tuntui) Keskiviikkona ja oli aika ilkeetä sen 10 sekuntia. Ne nyt sitten päättivät, että ottivat molemmat testibiobsiat samaan aikaan. Olivat asiantuntijoiden kanssa keskenään keskustelleet ja tulleet siihen tulokseen että virtsatientulehdus ei haittaa ja pari antibioottia siihen mennessä otettuina ei haittaa. Kirjottivat ylös vaan lääkkeen nimen, että labra tietää.
Nyt ei mene niin paljon hukkaan kuukausia. Tää ja ensi kierto menee odotellessa tuloksia. Ajattelin ottaa loman kannalta ja mennä terdeilemään kavereiden kanssa, kun on monia kuivia kuukausia tullut pidettyä :D Tuskinpa tässä kuussa luomua tulee, kun ei ikinä ole tullut. Sekä nyt tuota limakalvoa poistettiin, niin ei ole otolliset olot vaikka siellä oliskin luomualkio ettinyt paikkaa.

Lääkäri vilautti että se seuraava PAS olisi lääkkeellinen, jotta pystytään tarkkaan suunnittelemaan päivät. Koitetaan kasvattaa meidän kaikista 3-päiväisistä alkoista siihen blastoja. Mulla on meinannut mennä kriittiset siirtopäivät viikonlopulle jo kahdesti, niin sen vuoksi myös lääkkeellinen. Jänskättää!

Tervetuloa uusille! Ja tsemppiä kaikille jolla on jännää ja muutenkin!
Pää on niin takkuinen piinapäivistä ja työkiireistä, ni kaikki tulee käsiteltyä suurin piirtein nipussa...

Hyvä juttu CherryRed että saivat nippuun nuo testit sittenkin! Ja olet taatusti lomasi ansainnut! On tää semmonen projekti että oksat pois. Itsekin lomailen, jos tästä ei tuu plussaa.

Ja siitä sillalla omaan napaan... pp 8 ja sama meininki jatkuu. Dpo taitaa olla jo 14! En tiedä mitä pitäisi ajatella. Ei kyllä vieläkään niitä huonojakaan oireita. Ihan niinkuin mitään ei olisi tapahtunut! Kovin tylsää ja pitkästyttävää. No ei enää pitkään tarvitse jännittää.

Moikka! Hyvä, että olet hyvällä mielellä. Milloin ajattelit testata? Mennään aika samoissa, mullakin kerättiin 14, joista hedelmöittyi kuusi mutta blastoksi pääsi vain kaksi.

Olen aika pettynyt ja allapäin omasta saaliista. Tämä oli meidän toka ja todennäköisesti vika kierros, ja noin laiha saalis. Ekalla kierroksella kerättiin 10, joista blastoksi pääsi neljä. Nyt vielä lisättiin vähän lääkkeitä, mutta silti maaliin saakka pääsi puolet vähemmän. Seurasin vaan kauhuissani, miten niitä putoili matkan varrella... Jotenkin vaan käperryin sohvannurkkaan, enkä saanut edes tätä foorumia avattua, vaikka vertaistukihan just auttaa!

En tiedä, pitäisikö soittaa klinikalle ja kysellä, missä vika? Toisaalta tuskin osaavat sanoa mitään syytä.

Toki yksikin hyvä riittää ja pitäisi olla iloinen, että saatiin edes jotain. Mutta vaikea uskoa, että se yksi hyvä olisi just näiden joukossa. Tilastotkin sanoo, että tarvitsisi moninkertaisen määrän. Miehellä on jo lapsia, mulla ei, ja mies oli alunperin sitä mieltä, että tehdään vaan yksi kierros ("varmasti onnistuu"), mutta taipui vielä tähän toiseen. Oli siis aika kovat odotukset tätä kierrosta kohtaan. Ollaan yksityisellä, ja nämä hoidot ovat meidän tuloilla tosi kalliita. Toki itse olisin valmis ottamaan vaikka lainaa, mutta mies ei näe asiaa samoin. :sad001
Moi! Niistä kahdesta huonommasta ei ollut pakkaseen asti, joten nyt ollaan tämän yhden siirretyn varassa . En varmasti uskalla testata vasta kuin testipäivänä 11.9, jollei vuoto ala tapansa mukaan jo ennen sitä. Jännittää aikalailla, ja kuulostelen tuntemuksiani. Nyt on ollut sellaista pientä kuvotusta kahtena päivänä, ja silloin toivon että se olisi hyvä merkki! kokoajan tuntuu että housuun valuu jotain, ja paniikissa tarkistelen ettei vaan verta. Mutta lugesteroliahan se on. Olisin maailman onnellisin jos tämä nyt onnistuisi :happy:ja eniten pelkää sitä pettymyksen tunnetta joka on niin valtaisan kamala jos epäonnistutaan:angry2. Koska sulla on isabel ja muut piinailijat virallinen testipäivä, ja koska meinasit testata?

Toivottavasti tulee plussat Kahdestakolme ja muut piinailijat! :coldfeet: <<< tuollaset tarrautujat kohdun seinämään. Kiva yhdessä jännätä!

Mulla 2. PASin jälkeinen pp2 tänään, pistin Gonapeptylin. Mun alkiossa kaikki solut eivät olleet jatkaneet jakautumista, mutta silti sanoivat että oikein hyvälaatuinen.

Hassusti tunne omasta onnistumisesta on pikkkkkkkuisen salatoiveikas, mutta vahvin tunne vielä on että ei onnistuta, miksi nyt onnistuttais. Kun taas teidän kokemuksia lukee, on paljon toiveikkaampi. Jotenkin helpompi hyväksyä, että jokainen yrityskerta on mahdollisuus.

Kanna, on kyllä perseestä :sad001. En ole kuullut että alkioita olisi joku julkiselta yksityiselle (tai toiseenkaan suuntaan) siirrellyt, mutta varmaan yksityiselle soittamalla mahdollisuus selviää aika helposti. Jos se on mahdollista niin eiköhän se ole heillä tiedossa.

Geraldine, voimia sinne. On tämä raskas tie.

Enkelinsiivelle onnittelut hienosta blastojen määrästä! Meitä alkiodiagnostiikkapotilaita on täällä tosi vähän verrattuna esim. kansainvälisiin foorumeihin. Kovasti tsemppiä tulosten odotteluun!

Meitä piinailijoita onkin paljon, itselle tehtiin toissapäivänä ensimmäinen alkionsiirto. Tähän asti oon onnistunut olemaan suht rentona koko hoidon suhteen mutta nyt on selvästi alkanut ihan kunnon piinailu. Toivotaan että Zinnia olisi nyt aloittanut kunnon plussa-aallon :)

Hei,täällä kirjoittelee uusi kauan seurannut jo näitä eri keskusteluita :) Meillä nyt ensimmäinen ivf menossa eilen oli uä-käynti ja maanataina on punktio.Meidän tilanteessa hyperin riski oli suuri joten kaikki alkiot kuulma pakastetaan suoraan. Onko muilla ollut näin oletteko päässeet jo mahdollisesti heti seuraavasta kierosta siirtoon ja onko kestänyt keholla palautuminen kuinka kauan?Ja vielä siitä punktio päivästä saako silloin illalla/aamulla esim syödä normaalisti vai onko jotain rajoitteita? En hokassut eilen kysellä.:dead:

Hei,täällä kirjoittelee uusi kauan seurannut jo näitä eri keskusteluita :) Meillä nyt ensimmäinen ivf menossa eilen oli uä-käynti ja maanataina on punktio.Meidän tilanteessa hyperin riski oli suuri joten kaikki alkiot kuulma pakastetaan suoraan. Onko muilla ollut näin oletteko päässeet jo mahdollisesti heti seuraavasta kierosta siirtoon ja onko kestänyt keholla palautuminen kuinka kauan?Ja vielä siitä punktio päivästä saako silloin illalla/aamulla esim syödä normaalisti vai onko jotain rajoitteita? En hokassut eilen kysellä.:dead:

Moikka Kissakaveri, tervetuloa joukkoon! Punktiopäivänä ei saa aamulla syödä mitään ja nestettä saa juoda max. 2dl ennen punktiota. Muistaakseni punktion jälkeen saa syödä sitten normaalisti ja miten tuntuu hyvältä. Olimme julkisella punktiossa ja ennen minua oli 5 punktioitavaa ja jouduimme odottamaan muistaakseni 2 - 3h klinikalla. Minulla oli itse toimenpiteessä jo niin kova jano ja nälkä, että lääkäreiden ja hoitajien kanssa suunnittelimme mitä herkkuja haemme kotiin punktion jälkeen. :laughing002 Hyperistä ei ole kokemusta, toivottavasti pääsette heti seuraavassa kierrossa siirtoon. :angelic:

Heipä hei!

Kertaan oman viikkoni tapahtumat; maanantaina punktio josta saatiin 14 munasolua, niistä 10 oli kypsiä ja 5 hedelmöittyi.
Alkion siirron oli tarkoitus olla torstaina mutta aamulla sain viestin että 4 alkioista ois niin samankaltaisia ettei osata valita parasta siirtoon vaan mielellään viljellään vielä seuraavaan päivään.

No, sitten koitti siirtopäivä selvisi että meidän kohdalla munasolu ja siittiö eivät hedelmöity omatoimisesti vaan näillä neljälle oli kaikille tehty ICSI. Oli erityisen huojentavaa saada edes jonkinlainen selitys sille miksi aiemmin raskautta ei ole kuulunut.
Annan itseni olla jopa hieman toiveikas nyt tämän onnistumisen suhteen. Pettymys tulee jos on tullakseen. Helpottaa hirveästi tietää että pakkasessa on alkioita odottamassa.

Nyt siirryn siis teidän piinailijoiden joukkoon!
Onko muita joilla tehty icsi?
Tsemppiä jokaisella hoitoihin ja piinailuihin!

Meillä punktioon mennessä ohjeena on ollut että 2h ennen toimenpidettä syömöttä/juomatta. Olen siis syönyt normaalisti aamupalan ja ehkä jotain vielä ennen riippuen mihin aikaan punktio tehty.

Kauramaito: meillä on ICSI × 3 takana. Ekassa IVF:ssä 16:sta munasolusta hedelmöittyi vain 1 joten siksi ICSI. Icsilläkään ei huikeat tulokset ole olleet paitsi tämä viimeisin paras jossa saatiin jopa 6 alkiota pakkaseen.

Nuo punktiopäivän syömis/juomisohjeet riippuvat hoitopaikasta. Esim. Naikkarilla on juuri tuo ettei saa syödä eikä juoda, sitten taas käydessäni yksityisellä hoitaja tarjoutui hakemaan minulle samantien ruokaa juuri ennen punktiota kun kuuli, etten ollut syönyt aamulla -- heillä kun ei mitään syömiskieltoa ollut.

Takaisin