IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa Floki! :love7:love7:love7:love7 Näistä plussista on ihana lukea! Kuinkas aikaisin alkoi näkyä plussa sun kohdalla?

Lauantaina tein ekan kerran herkän raskaustestin ja tänään tein normi testin. Ja siirto oli siis pe 29.5. Viisipäiväinen blastokysti.
Eli kahdeksan päivää siirron jälkeen näkyi jo haalea plussa herkässä testissä ja kymmenen päivää siirrosta näkyi normaali testissä.

Testinä käytin:
RFSU:n testaa varhain (10mlU/ml) ja
RFSU:n helppo & nopea (25mlU/ml)

Millaisia vuotoja lugesteronin jälkeen teillä on ollut? Minusta tuntuu, että vuoto on tosi niukkaa eikä tule kunnolla tavarat ulos. Kerätään toivottavasti tehdä toinen PAS ennen kesätaukoja, mutta en nyt oikein tiedä mille päivälle merkkaan vuodon alkaneeksi.

Ekan PASsin jälkeen mulla oli tosi niukkaa vuotoa koko ajan siirron jälkeen, sitten negan testin jälkeen sain jättää lääkkeet pois ja tuli kyllä ihan kunnon kuukautiset noin 3 päivän jälkeen. Mulla oli silloin progynovat ja lugesteronit käytössä.

Eli itsellä oli ainakin ihan normit kuukautiset lääkkeiden lopettamisen jälkeen.

Meiranainen, ns. kiinnityspiikki pistettiin alkion ollessa 6-päiväinen. Siirron yhteydessä annettiin päivämäärä.

Kanna, mulla oli tuoresiirron jälkeisen negatiivisen testin ja lugejen lopettamisen jälkeen vähän tavallista niukemmat menkat. Vuoto ei ollut niin paksua kuin tavallisesti vaan jotenkin lirua, tosin yksittäinen hyytymä tuli mukana.

Tänään testasin taas ja vieläkin näyttää pikku-Floki olevan kyydissä. Lauantaina tein herkän testin ja tänään normi-testin ja näkyy haalea viiva vaikka oikea testipäivä onkin vasta perjantaina.

Oi että jännittää nyt koko ajan. Haluaisi vaan testata koko ajan että näyttäähän vielä plussaa.

Ihanaa, onnea plussasta ja toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka! Oliko tämä teille mones siirto/hoito? :)

Hienoa Floki, mahtavaa että plussatuulia on ilmassa. :)

Huskymama, ultrat on 9 ja 12 päivä. Aloin jo jännittämään kuinka ehdin saada Gonal-F:ää lisää kun huomiseen loppuu juuri toinen kynä. OYSistä sanottiin että kynissä on aina ylimääräistä, oliko että 900 yksikön kynässä 100 yksikköä ja paljonkohan siinä 450 kynässä, se ei jäänyt mieleen. Mutta kuitekin hyvä tietää tuokin ennekuin uusia kyniä ostelee, jos vaikka on pienestä kiinni.

Sairaalan lähiapteekissa on muutamaa kynää valmiina, mutta onneksi voi tilata päivän varoajalla lisää. Hui kun aina tulee näitä yllätyksiä ja lisähuolehdittavia/-jännitettäviä juttuja.. Puuuh.

Paljon onnea Floki! :smiley-bounce013

Nyt on siirretty blasto kohdun perukoille :Heartred hyvä ettei itku tullut kun siiirrettiin :Heartred 5 blastoa meni jo tänään pakkaseen ja vielä 9 jatkoviljellään huomiseen/keskiviikkoon ja pakastetaan vielä lisää jos kehittyvät blastoksi asti. Oon vähän hämmentynyt että tää hoito meni näin hyvin että kuudestatoista viisitoista oli tänään vielä hengissä :wideyed: toki ei nyt vielä tiedä sitä lopullista määrää. Ja lopputuloksestakaan ei varmuutta tietty. Alotan myös nyt viel yhden lutinuksen lisää tiputtelun varalle (tai ehkä se on vaan mun mielenterveyttä tukemaan kun terot ei oo tiputtelua aiemmin poistanu) ja varattiin myös ensi viikon torstaille hcg-verikoe et saa ennen juhannusta varmuuden kun sit on pitkä vkl tulossa ja jatkosuunnitelmat ei niin selvillä tai päätetty vielä. Huhhuh mitkä piinapäivät tulossa :hilarious:

Huskymama, ultrat on 9 ja 12 päivä. Aloin jo jännittämään kuinka ehdin saada Gonal-F:ää lisää kun huomiseen loppuu juuri toinen kynä. OYSistä sanottiin että kynissä on aina ylimääräistä, oliko että 900 yksikön kynässä 100 yksikköä ja paljonkohan siinä 450 kynässä, se ei jäänyt mieleen. Mutta kuitekin hyvä tietää tuokin ennekuin uusia kyniä ostelee, jos vaikka on pienestä kiinni.

Sairaalan lähiapteekissa on muutamaa kynää valmiina, mutta onneksi voi tilata päivän varoajalla lisää. Hui kun aina tulee näitä yllätyksiä ja lisähuolehdittavia/-jännitettäviä juttuja.. Puuuh.

Mä pistin yhtenä päivänä pelkkiä kahen gonalin jämiä eli 900 ja 450 kynissä oli molemmissa 75 ylimääräistä eli sain noista päivän annoksen 150. Ja tämä oli ihan suunniteltu näin eli oletan et kaikissa kynissä toi 75 ylimääräistä.

Paljon onnea Floki! :smiley-bounce013

Nyt on siirretty blasto kohdun perukoille :Heartred hyvä ettei itku tullut kun siiirrettiin :Heartred 5 blastoa meni jo tänään pakkaseen ja vielä 9 jatkoviljellään huomiseen/keskiviikkoon ja pakastetaan vielä lisää jos kehittyvät blastoksi asti. Oon vähän hämmentynyt että tää hoito meni näin hyvin että kuudestatoista viisitoista oli tänään vielä hengissä :wideyed: toki ei nyt vielä tiedä sitä lopullista määrää. Ja lopputuloksestakaan ei varmuutta tietty. Alotan myös nyt viel yhden lutinuksen lisää tiputtelun varalle (tai ehkä se on vaan mun mielenterveyttä tukemaan kun terot ei oo tiputtelua aiemmin poistanu) ja varattiin myös ensi viikon torstaille hcg-verikoe et saa ennen juhannusta varmuuden kun sit on pitkä vkl tulossa ja jatkosuunnitelmat ei niin selvillä tai päätetty vielä. Huhhuh mitkä piinapäivät tulossa :hilarious:

Vau mikä saalis, hurja suorastaan! Nyt vaan kaikki peukut pystyyn, että tyyppi tarraa kiinni. :) Minä mietin myös ottaisinko suosiolla HCG, saapi ainakin varmuuden ja eipä se yksi verikoe enään tässä konkurssissa tunnu. :angel2

Vau mikä saalis, hurja suorastaan! Nyt vaan kaikki peukut pystyyn, että tyyppi tarraa kiinni. :) Minä mietin myös ottaisinko suosiolla HCG, saapi ainakin varmuuden ja eipä se yksi verikoe enään tässä konkurssissa tunnu. :angel2

Joo ei tunnu yksi ~45e enää missään :whacky011 miten teidän siirto sujui? :)

Hyvin! Ei tuntunut missään ja vähän kummallinen olo, noin helppoako se muka on. :laughing002 Eihän tämä helppoa toki ole ja yksi tunteiden vuoristorata, mutta onneksi kovasta ajoittaisesta stressistä huolimatta voisi sanoa, että kaikki on toistaiseksi *kopkop* mennyt tosi hyvin. Nyt vaan jännätään tulosta.

Mulla kanssa ultrat 9 ja 12. Jännittää ihan hirveästi huominen ultra, että kasvaako siellä yhtään. Ovulaation kaltaisia vihlaisuja on kyllä molemmilla puolilla ollu. Tsemppiä sulle huomiseen ultraan!

Mahtavaa smoothie. Tsemppiä piinailuun! Toivottavasti tarraa lujasti kiinni ja MaPe20lle samat terveiset :) piinailu on varmasti nimensä mukaisesti piinaavaa:nailbiting:

Ihanaa, onnea plussasta ja toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka! Oliko tämä teille mones siirto/hoito? :)

Tämä on eka IVF-hoito ja toinen PAS. Tuoresiirtoa ei tehty. Tiedän että tässä on vielä pitkä matka ennekuin ollaan selvillä vesillä mutta hurjasti toivoa on. Oikea testipäivä ei ole edes ollut vielä niin liian aikaista sanoa vielä yhtään mitään. Mutta toivotaan että pikku-Floki jaksaa pitää kiinni.

Mietin jo että uskallanko keskiviikkona edes käydä ratsastustunnilla, ettei vaan menisi sen takia mönkään. Mutta toisaalta jos tämä nyt urheilusuorituksen takia menee "kesken" niin sitten ei varmaa ollut tarkoitus onnistua tällä kertaa.

Tämä on eka IVF-hoito ja toinen PAS. Tuoresiirtoa ei tehty. Tiedän että tässä on vielä pitkä matka ennekuin ollaan selvillä vesillä mutta hurjasti toivoa on. Oikea testipäivä ei ole edes ollut vielä niin liian aikaista sanoa vielä yhtään mitään. Mutta toivotaan että pikku-Floki jaksaa pitää kiinni.

Mietin jo että uskallanko keskiviikkona edes käydä ratsastustunnilla, ettei vaan menisi sen takia mönkään. Mutta toisaalta jos tämä nyt urheilusuorituksen takia menee "kesken" niin sitten ei varmaa ollut tarkoitus onnistua tällä kertaa.

Täällä pidetään peukkuja sulle, että kaikki menee hyvin! :Heartred

Itse jätin siirtopäivänä ratsastuksen välistä, ettei alkio vain tipu pikkareihin ( :laughing021 ), mutta seuraavalla viikolla ratsastin jo normaalisti samalla periaatteella kuin sinä, että jos siitä menee kesken niin tuskin olisi muutenkaan pysynyt kyydissä. Siirron tehneet lääkärit sanoivat siirrossa, että voin tehdä samantien mitä tahansa ja alkio ei tipahda sieltä pois, mutta olin vainoharhainen. Ehkä olisi pitänyt mennä ratsastamaan, jos se olisi sheikannut alkion kiinnittymiskuntoon. :confused005

Juuri ilmoitin klinikalle, että vuoto on alkanut ja tein aamulla vielä "varmuudeksi" raskaustestin, vaikka olen vuotanut jo 3-4 päivää. Meillä toivottavasti kerätään tekemään toinen PAS vielä ennen kesätaukoa.

Oi flokille paljon viivojen vahvistumista!! :love7:Heartred:Heartred
Mulle sanottiin että ainoastaan siirron jälkeen pitäisi olla pari päivää rauhakseen, eli ei kovan tehon liikuntaa. Ei kai tossa ratsastuksessa ole muuta vaaraa kuin putoaminen. Mutta tiedän et se on parasta terapiaa enkä tiedä jättäisinkö itsekään väliin tossa tilanteessa.

täällä piinaillaan viikonloppuun asti, lauantaina on dpo13 ja 8 päivää siirrosta, silloin ehkä uskallan testata. Meillä siis kolmas siirto, eka PAS ja eka blasto.

Nyt on tokassa ultrassa käyty, vähän on ristiriitaiset fiilikset...

vasemmalla oli 6 kpl kooltaan 10-15 mm ja oikealla 7 kpl kooltaan 6-14 mm. Eli pari on vähän liian isoja. Tämä johtuu ilmeisesti siitä, että synarela pitää ottaa tarkkaan 12 h välein. Sitä ei ole mulle aiemmin kerrottu ja nyt harmittaa.. Kuitenkin hyvänkokoisia eli 10-13 mm oli 6 kpl. Eli niissä ehkä toivoa. Minkä kokoisia on muilla ollut munarakkulat ultrissa? Mulla oli 6-8 mm 4 kpl, ehtiiköhän ne sieltä enää kasvaa. Loppuviikosta vielä ultra ja punktio todennäköisesti maanantaina.

Toinen asia mikä mietityttää ja mitä en lääkäriltä tajunnut kysyä on kohdun limakalvon paksuus. Se oli viime viikolla nollaultrassa 2 mm ja tänään jo 13,7 mm. Mitä ihmettä, eikö se ole ensi viikolla jo ihan liian paksu. Toiveet kyllä luhistu taas aika mallikkaasti, itkettää :arghh:

Nopsulle tsemppiä piinailuun! :thumleft

Huskymama, tuohan se on että niin monen asian täytyy olla kohdallaan, mutta älä vielä limakalvon takia heitä kirvestä kaivoon.

Mulla limakalvo 9mm ja saalis:
Oikealla 16-14mm 7kpl
Ja 12mmx1kpl, 11mm x 1kpl
Vasemmalla:
18-14mm 4kpl
13mm x 2kpl ja 10mm x2kpl

Sanottiin, että ollut vähän liian iso annos kun on kasvanut noin hyvin. Ihmettelen vähän miksi on silti määrätty isompi annos kuin viime ivf-kierroksella, kun kuulemma silloinkin on ollut liian nopea kasvu.. No, täytyy tiedustella kun käy Oulussa, miten gonalin määrä päätetään.

Maanantaina punktio luultavasti. Jos ei nyt mitään hyperiä iske vielä tähän.

Moikka kaikille, uusi keskustelija liittyy :)

Huippua lukea täältä muiden kokemuksia ja tuntemuksia, ja ihanaa että onnistumisiakin tulee!

Meillä on ensimmäinen hoito (ICSI + alkiodiagnostiikka) meneillään. Ikää mulla 36 ja miehellä 35, emmekä ehtineet oikein edes aloittaa yrittämistä ennen kuin jo selvisi, että meidän ongelmana on kromosomien translokaatio ja luultavasti siitä johtuva vaikeahko sperman häiriö (päätimme heti yrityksen alkaessa käydä yksityisellä tarkistamassa miehen ja naisen perusselvitykset ja siitä lähtikin vyyhti purkautumaan, hyvä että tuli mentyä).

Suoraan ICSIin siis, jossa saimme 18 kypsää munasolua joista 15 hedelmöittyi, 6 selvisi blastoksi, ja juuri saimme kuulla, että 3 kpl on kromosomeiltaan normaaleja ja voidaan siirtää. Tässä kierrossa ERA-testi ja seuraavassa toivottavasti ensimmäinen PAS, kova jännitys päällä vaikka toki hoito on mennyt tähän asti hyvin.

Tsemppiä ja onnistumisia kaikille, ihan mahtava ja kannustava fiilis täällä. Ja huskymamalle: katsoin että tuossa kohtaa rakkulat olivat kooltaan 9-12mm, itse taas stressasin että ovatko ne pikkuisen pieniä.

Muokattu viimeksi:
Hyvä saalis oli sulla Ornament87! Sehän tässä tosiaan on, että niin monen asian pitää olla kohdallaan. Hulluksi tässä tulee :banghead:Toivottavasti ei sulla hyperiä tule. Ollaan samana päivänä sitten punktiossa. Täytyy ajatella nyt niin, että kait se mun limakalvo on ihan ok, koska ainakin hoitoa jatketaan.

Sulla Smip ollu ihan oikeoppisen kokoisia, kun lääkäri sanoi mulle tänään, että optimaali on 10-12 mm. Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan! Mahtavaa, että saitte siirtokelpoisia alkioita :thumleft ja olipa fiksua mennä heti teettämään perusselvitykset molemmista! Varmasti säästitte aikaa.

Oi flokille paljon viivojen vahvistumista!! :love7:Heartred:Heartred
Mulle sanottiin että ainoastaan siirron jälkeen pitäisi olla pari päivää rauhakseen, eli ei kovan tehon liikuntaa. Ei kai tossa ratsastuksessa ole muuta vaaraa kuin putoaminen. Mutta tiedän et se on parasta terapiaa enkä tiedä jättäisinkö itsekään väliin tossa tilanteessa.

täällä piinaillaan viikonloppuun asti, lauantaina on dpo13 ja 8 päivää siirrosta, silloin ehkä uskallan testata. Meillä siis kolmas siirto, eka PAS ja eka blasto.
Sulla tais olla kans pe 5.6. Siirtopäivä niinku mullaki ja jollain muullakin taisi olla ihanaa ku muita samassa tilanteessa❤️Ite kans piinailen ja kävin tänää ostaa testejä,koko ajan mielessä testaus vaikka kuinka yritän harhauttaa ajatuksia

Takaisin