IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Smoothie, ihan sama juttu! Jännittää kauheasti. Etukäteen miettii sitä hetkeä kun kerrotaan tulokset punktiosta... Apua. Onko sulla pitkän kaavan mukaan lääkitys?

Mua pelottaa tällä hetkellä solujuttuja enemmän mun limakalvo että miltä tulee näyttämään siirtopäivänä, sillä se on todennäköisesti ainakin yks syy meidän lapsettomuuteen. Ei oo pitkä kaava mut ei kai perinteinen lyhytkään sillä alotan estrogeenit viikko oviksesta ja syön siihen asti kunnes menkat tullu ja stimulaatiopiikit saa aloittaa. Ens tiistaina ois siis näiden estrojen alotus. Sullako siis pitkä? :)

Smoothie, okei! Kyllä näihin liittyy niin monia murheita ja kaikkien asioiden pitää olla kohdallaan. Toivottavasti sun limakalvo näyttäis hyvältä. Onko siihen olemassa mitään lääkettä mikä auttais? Mulla joo pitkä kaava. Ensi viikon perjantaina alkaa sumuttelut ja sitte 3.6 on eka ultra milloin alkaa piikittäminen.

Smoothie, okei! Kyllä näihin liittyy niin monia murheita ja kaikkien asioiden pitää olla kohdallaan. Toivottavasti sun limakalvo näyttäis hyvältä. Onko siihen olemassa mitään lääkettä mikä auttais? Mulla joo pitkä kaava. Ensi viikon perjantaina alkaa sumuttelut ja sitte 3.6 on eka ultra milloin alkaa piikittäminen.

En oikein tiedä onko siihen olemassa lääkettä. Tai ilmeisesti pitää vaan kokeilla josko nää kaikki ivf:n kuuluvat lääkkeet auttais, ei kai muuta ole.. Sit tietty eraa voi tehdä, jos siirtoajankohdas vikaa mut eihän se tietty limiksen rakenteeseen vaikuta ja en tiedä auttaisko se limakalvon raapaisu asiaa, tästä en kyllä vielä ole jutellut lääkärin kanssa.

Ajattelin liittyä mukaan. Meillä yritystä syksystä 2017 lähtien ilman ainuttakaan plussaa. Lapsettomuushoidot alkoi syksyllä 2019 yhdellä inseminaatiolla, josta nega. Lääkäri suositteli suoraan siirtymistä IVF/ICSI ja tänään tuli tieto, että ekan IVF sumuttelut alkaa 15.5. Eli ainakin OYS alkaa taas tekemään hoitoja, vaikka viime viikolla sain tiedon, että alkaisi meillä vasta elokuussa!

Olen 31 v ja mies 32 v. Molemmissa on vähän vikaa. Minulla munasarjat alkaneet ilmeisesti jo vähän hiipumaan ja miehen tavara ei ihan priimaa ole. Ensimmäinen lapsi on molemmilla toiveissa. Toivottavasti näillä hoidoilla saataisiin tuloksia ja toivottavasti kaikki täällä saisi haluamansa lopputuloksen :)

En ole viestejä vielä lukenut läpi, koska vasta ketjuun löysin, mutta lueskelen kun ehdin.
Saako kysyä, milloin teillä olisi ollut tää eka IVF ilman koronaa? Mekin siis oysissa ja olisi pitänyt olla nyt toukokuussa ensimmäinen IVF. Ei ole vielä tietoa milloin on, muutakuin tuo, että aikaisintaan syksyllä. Olin ihan siinä uskossa, että IVF:t jatkuu elokuussa, mutta mahtavaa jos tekin ootte päässeet jo nyt!

Saako kysyä, milloin teillä olisi ollut tää eka IVF ilman koronaa? Mekin siis oysissa ja olisi pitänyt olla nyt toukokuussa ensimmäinen IVF. Ei ole vielä tietoa milloin on, muutakuin tuo, että aikaisintaan syksyllä. Olin ihan siinä uskossa, että IVF:t jatkuu elokuussa, mutta mahtavaa jos tekin ootte päässeet jo nyt!

Saa kysyä! Meillä oli tarkoitus aloittaa lääkkeet huhtikuussa, mutta punktio ja siirto olisi ajoittunut toukokuulle. Minäkin olin tosiaan vielä viime viikolla siinä käsityksessä, että aikaisintaan elokuussa alkaa, mutta sitten sainkin tiedon, että alkaa jo nyt. Toivottavasti tekin saisitte pian tiedon, että jatkuu! Saako muuten kysyä millainen tausta teillä on? Kaipaan niin paljon muiden juttuseuraa, ketkä samassa tilanteessa :cat:

Saa kysyä! Meillä oli tarkoitus aloittaa lääkkeet huhtikuussa, mutta punktio ja siirto olisi ajoittunut toukokuulle. Minäkin olin tosiaan vielä viime viikolla siinä käsityksessä, että aikaisintaan elokuussa alkaa, mutta sitten sainkin tiedon, että alkaa jo nyt. Toivottavasti tekin saisitte pian tiedon, että jatkuu! Saako muuten kysyä millainen tausta teillä on? Kaipaan niin paljon muiden juttuseuraa, ketkä samassa tilanteessa :cat:
Eli teillä ois ollut vain kuukausi ennen meitä, nyt toukokuussa olisi alkanut pistokset ja punktio + siirto kesäkuussa! Ehkä siis meilläkin on pian :smiley-angelic001 Meillä on kolme vuotta yritystä takana ja kolme keskenmenoa vuonna 2018. Esikoista toivotaan. Ensikäynti yksityisellä maaliskuussa 2019, josta lähete julkiselle. Polyypin poisto ja kilpirauhaslääkkeiden aloitus elokuussa 2019. Mitään muuta selitystä keskenmenoille ei löytynyt, joten käsky yrittää vielä puoli vuotta kotona, kun mahdollisuudet onnistua niin hyvät. Kuitenkin maaliskuussa 2020 hoitojen suunnittelukäynti ja suoraan IVF-hoitoihin. Tässä näin niinku lyhyesti :grin

Hentta tsemppiä! Tuleppa kertomaan sitten, miten meni? Itselläni punktio edessa kesäkuussa ja jännittää jo tässä vaiheessa niin paljon, että kasvaako rakkuloita ollenkaan. Minulla jo lähtökohtana alentunut munasolureservi niin saa nähdä. Toivottavasti sinulle onnistuu!

ja muillekkin tsemppiä hoitoihin! ja tulkaa kertoilemaan kuulumisia :)

Kiitos tsempeistä huskymama ja smoothie! Hurjasti tullut viestejä tässä välissä. On tosi kiva, että myös muita lähes samassa vaiheessa olevia täällä.

Punktio on nyt ohi ja oli tosi kivuton ja helppo toimenpide. Johtui varmaan vähäisestä rakkulamäärästä ja sopivasta annostuksesta rauhoittavia :grin Jännitin myös enemmän lopputulosta kuin itse operaatiota. Ja jännitän kyllä edelleen. Kolmesta rakkulasta yksi jouti jo roskikseen. Näistä kahdesta odottelen tuloksia..ilmeisesti vasta huomenna soittelevat.

Ja hei, mulla myös alentunut munasolureservi syynä hoitoihin. Toki myös toinen johdin poistettu. Amh 0,25 ja silläkin saatiin muutama aikaan, ainakin hedelmöitykseen asti. Tsemppiä siis!:thumleft

Hei!

Meille kans soitettiin OYSistä että ivf-hoidot jatkuu ja annettiin päivämäärät, koska aika pikaisella aikataululla mennään. Meillä olisi pitänyt alunperin olla tällä viikolla punktio ja siirto. Nyt on ennen juhannusta sitten jos kaikki menee hyvin.

Mietin, että vielä täytyy jatkaa siis tätä eristäytymistä, ettei vaan käy niin huono mäihä että saa flunssan /koronan juuri silloin. Onneksi Lapissa on hyvä tilanne sen suhteen, että tartuntoja ei juuri nyt ole.

Tsemppiä kaikille OYSin puhelua odottaville!

Kumiankka91, mä luulen et teille tulee kanssa ihan lähiaikoina tieto, että hoidot jatkuu

Hentta mahtavaa kuulla, että oli kivuton toimenpide! Pidän peukut pystyssä, että hedelmöittyy! Mulla kaikkinensa on kymmenen follikkelia et ilmeisesti se on maksimi määrä mikä mulla vois munasoluja kypsyä ja se nyt on aika epätodennäköistä että kaikki kasvaisi mutta ei se määrä vaan laatu!

Ornament, mahtava et teillä kans hoidot jatkuu. Onko tää sun eka ivf vai onko jo aikaisempia? Oli kyl ihana uutinen et hoidot jatkuu ja pitää tosiaan pysyä terveenä. Tsemppiä!

Hienoa, että teillä hoidot etenee! :)

Meillä on nyt IVF suunnittelukäynti julkisella takana ja nyt jäädään odottamaan. Arvio oli, että menee loppu vuoteen. Ymmärrettävää, mutta silti todella pettynyt olo. Onhan tätä odottelua takana jo hyvä tovi ja vähän on pelko persuksissa, että tässä kello käy kokoajan. Ei tosin iän puolesta, mutta vähän on ollut viitteitä ettei munasarjat ole parhaassa mahdollisessa iskussa. Tänään jo leikittelin ajatuksella, josko pankkilainaa ottaisi ja menisi yksityiselle. On tiedä millaiset fiilikset muilla on, mutta tuntuisi parhaalta ratkaisulta jos saisi hoidot tahkottua ''alta pois''.

Hienoa, että teillä hoidot etenee! :)

Meillä on nyt IVF suunnittelukäynti julkisella takana ja nyt jäädään odottamaan. Arvio oli, että menee loppu vuoteen. Ymmärrettävää, mutta silti todella pettynyt olo. Onhan tätä odottelua takana jo hyvä tovi ja vähän on pelko persuksissa, että tässä kello käy kokoajan. Ei tosin iän puolesta, mutta vähän on ollut viitteitä ettei munasarjat ole parhaassa mahdollisessa iskussa. Tänään jo leikittelin ajatuksella, josko pankkilainaa ottaisi ja menisi yksityiselle. On tiedä millaiset fiilikset muilla on, mutta tuntuisi parhaalta ratkaisulta jos saisi hoidot tahkottua ''alta pois''.

Missäpäin Suomea teillä on hoidot? Tuntuu, että aika paljon eroja jonoissa. Odottavan aika on kyllä tässä asiassa varsinkin pitkä! Meillä ei kauan tarvinnut jonottaa, mutta ei olisi mikään mahdoton ajatus siirtyä yksityiselle jos kauan joutuisi odottamaan. Rahaa siinä kyllä menee, mutta asiakin on sellainen, että lopputulosta ei voi rahassa mitata..

Hei kaikille! Olen jonkin aikaa seurannut keskusteluanne ja voisin hypätä mukaan. Taustaa sen verran, että meillä lapsettomuutta takana nyt kolme vuotta ilman ainoatakaan plussaa. Minä olen vielä hetken 27-vuotias ja mieheni reilu kolmikymppinen. Molempien ensimmäistä lasta tässä ollaan yritetty konstilla jos toisella alulle, mutta kun ei niin ei.

Hoitohistoria meillä on seuraavanlainen: Julkisella puolella lapsettomuustutkimukset 12/18, minulta löytyi lievä kilpirauhasen vajaatoiminta ja mieheltä lievästi alentunut hedelmällisyys spermanäytteestä. Aloitin Thyroxin-lääkityksen 12/18. Ensimmäinen inseminaatio 2/19, tulos nega. Toinen inseminaatio 5/19, nega sekin. Kesä vedettiin happea ja IVF-suunnittelukäynti 8/19. Ensimmäinen ICSI tehtiin 9/19, ICSI-hoitoon päädyttiin sperman vähäisen siittiömäärän vuoksi. Samalla diagnoosi muuttui määrittelemättömästä hedelmättömyydestä miehestä aiheutuviin tekijöihin liittyvään lapsettomuuteen. ICSI onnistui odotetusti, seitsemästä kypsästä munasolusta saatiin kolme hyvää alkiota. Tuoresiirtoon ei päästy, kun minulla todettiin siirtopäivänä tulehdus emättimessä ja sain ab-kuurin. Ensimmäinen PAS oli luonnolliseen kiertoon 10/19, tulos nega. Marraskuussa kävin kilpirauhaskokeissa lisääntyneiden oireiden vuoksi ja arvot olivatkin hypänneet taas vajaalle stimulaatiohoidon lääkityksestä johtuen. Siinä menikin sitten pari kuukautta arvoja korjaillessa, kun joulu tuli väliin. Seuraava PAS tehtiin kortisonituella luonnolliseen kiertoon 1/20, nega taas. Sitten alkoikin vastoinkäymiset tulla oikein urakalla kuvioihin. Seuraavaa PASia yritettiin Bemfola-tuella 2/20, mutta en saanut ovulaatiota kiinni. 3/20 yritettiin PAS taas luonnolliseen kieroon, mutta samana päivänä kun soitin klinikalle positiivisesta ovulaatiotestistä, sain kuulla, että hoidot laitetaan jäihin. Siinä meni sitten kaksi kiertoa taas ohi. Nyt tähän kiertoon oli tarkoitus tehdä PAS, mutta tällä viikolla kilpirauhaskokeissa selvisi, että arvot olivat hypänneet reilusti liikatoiminnan puolelle. Ultrassa oli kaikki tänään ok, mutta lääkäriltä tuli määräys, että arvot pitää saada kuntoon ennen siirtoa. Tällä hetkellä takki on aika tyhjä. Viimeiset kolme vuotta ovat olleet sellaista vuoristorataa, että tekisi kovasti mieli hypätä jo pois kyydistä. Mutta ei auta kuin taas hammasta purren antaa ajan kulua ja odottaa, josko joskus olisi tähdet kohdallaan.

Tsemppiä teille kaikille kanssasisarille, koitetaan jaksaa.<3

Hei kaikille! Olen jonkin aikaa seurannut keskusteluanne ja voisin hypätä mukaan. Taustaa sen verran, että meillä lapsettomuutta takana nyt kolme vuotta ilman ainoatakaan plussaa. Minä olen vielä hetken 27-vuotias ja mieheni reilu kolmikymppinen. Molempien ensimmäistä lasta tässä ollaan yritetty konstilla jos toisella alulle, mutta kun ei niin ei.

Hoitohistoria meillä on seuraavanlainen: Julkisella puolella lapsettomuustutkimukset 12/18, minulta löytyi lievä kilpirauhasen vajaatoiminta ja mieheltä lievästi alentunut hedelmällisyys spermanäytteestä. Aloitin Thyroxin-lääkityksen 12/18. Ensimmäinen inseminaatio 2/19, tulos nega. Toinen inseminaatio 5/19, nega sekin. Kesä vedettiin happea ja IVF-suunnittelukäynti 8/19. Ensimmäinen ICSI tehtiin 9/19, ICSI-hoitoon päädyttiin sperman vähäisen siittiömäärän vuoksi. Samalla diagnoosi muuttui määrittelemättömästä hedelmättömyydestä miehestä aiheutuviin tekijöihin liittyvään lapsettomuuteen. ICSI onnistui odotetusti, seitsemästä kypsästä munasolusta saatiin kolme hyvää alkiota. Tuoresiirtoon ei päästy, kun minulla todettiin siirtopäivänä tulehdus emättimessä ja sain ab-kuurin. Ensimmäinen PAS oli luonnolliseen kiertoon 10/19, tulos nega. Marraskuussa kävin kilpirauhaskokeissa lisääntyneiden oireiden vuoksi ja arvot olivatkin hypänneet taas vajaalle stimulaatiohoidon lääkityksestä johtuen. Siinä menikin sitten pari kuukautta arvoja korjaillessa, kun joulu tuli väliin. Seuraava PAS tehtiin kortisonituella luonnolliseen kiertoon 1/20, nega taas. Sitten alkoikin vastoinkäymiset tulla oikein urakalla kuvioihin. Seuraavaa PASia yritettiin Bemfola-tuella 2/20, mutta en saanut ovulaatiota kiinni. 3/20 yritettiin PAS taas luonnolliseen kieroon, mutta samana päivänä kun soitin klinikalle positiivisesta ovulaatiotestistä, sain kuulla, että hoidot laitetaan jäihin. Siinä meni sitten kaksi kiertoa taas ohi. Nyt tähän kiertoon oli tarkoitus tehdä PAS, mutta tällä viikolla kilpirauhaskokeissa selvisi, että arvot olivat hypänneet reilusti liikatoiminnan puolelle. Ultrassa oli kaikki tänään ok, mutta lääkäriltä tuli määräys, että arvot pitää saada kuntoon ennen siirtoa. Tällä hetkellä takki on aika tyhjä. Viimeiset kolme vuotta ovat olleet sellaista vuoristorataa, että tekisi kovasti mieli hypätä jo pois kyydistä. Mutta ei auta kuin taas hammasta purren antaa ajan kulua ja odottaa, josko joskus olisi tähdet kohdallaan.

Tsemppiä teille kaikille kanssasisarille, koitetaan jaksaa.:Heartred

Huh ompa teillä ollut huonoa onnea matkassa siirtojen kanssa :sad001 toivotaan et seuraava suunniteltu siirto nyt sit onnistuis :Heartred

Tsemppiä teille kaikille kanssasisarille, koitetaan jaksaa.:Heartred

Voi Matkalainen, on teitä kyllä koeteltu. Todella paljon tsemppiä teille ja toivottavasti onnistutte!

Missäpäin Suomea teillä on hoidot? Tuntuu, että aika paljon eroja jonoissa. Odottavan aika on kyllä tässä asiassa varsinkin pitkä! Meillä ei kauan tarvinnut jonottaa, mutta ei olisi mikään mahdoton ajatus siirtyä yksityiselle jos kauan joutuisi odottamaan. Rahaa siinä kyllä menee, mutta asiakin on sellainen, että lopputulosta ei voi rahassa mitata..

Me ollaan Oyssissa.

Onko tietoa miten Korona on vaikuttanut HUSn jonoa ja aikatauluja? Me siirryttiin helmikuussa odottamaan IVFää ja silloin sanottiin että luultavasti päästään kesäkuussa hoitosuunnitteluun ja elokuussa aloittaa hoidot (koska heinäkuu on klinikka kiinni)

Nyt osa HUSn hoidoista on jatkettu mutta ei kaikkia, onko tietoa miten tämä sulku on vaikuttanut ja milloin loput hoidoista aloitettaisiin taas?

Takaisin