IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en yleensä tunne ovulaatiota, mut tässä kierrossa kaikkia ihme kivistyksiä ja nipistyksiä on ollut keskivaiheilla normaalia kiertoa, oli pms-kahjofiilis ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa, ja ohimeneviä kivistelyjä nyt ihan viime päivinäkin.

Voikohan olla paikat vaan edelleen ylivirittyneet jotenkin. Nyt toisaalta on aikaa odotella ja ihmetelläkin. :woot: Ei oo mitään huolestuttavia oireita kummiskaan.

Olitkos sä tehny testiä? :dance008

Onko teillä ollut millaiset kierrot punktion jälkeen? Mulla tuli aika nopeesti punktiosta minivuoto, mut nyt sen jälkeen kiertopäivä 36. Mietin et pitäiskö kysellä sieltä polilta et odotellaanko vaan tilanteen normalisoitumista :dontknow tavallaan ei oo hätää, kun hoidot alkaa ties milloin. Täällä vaan siihen saakka luomuraskauden ihmettä odottelen :whacky011

Mulla ainakin punktion jälkeen venynyt lähes joka kierto 32-36pv (normi 31). Nyt alotinki taas pillerit ettei endo pääse pahenemaan, jospa se kierto aikanaan tasoittus.

Olitkos sä tehny testiä? :dance008

No oon testannut ovista ja raskautta taas ihan intona :D. Raskaustesti oli nega, eli ei vielä ihmettä. Ovis oli ehkä muutama päivä sitten vasta, jos tikuista oikein tulkkasin.

Tikutin ovulaationkin jopa kp 26, ja tiesin jo siitä että nyt tulee piiiiitkä kierto (normaali on 28-30pv).
No mul kans meni ovulaatio tosi myöhälle. Eli, parin viikon sisään vois kuvitella alkavan mullakin. Tai sit testailen taasen. :hungry:

Olen niin pahoillani J90
Ihana pikku jalka ja pienet varpaat

Täälä kävi sitten niin että natsahti luomuraskaus, pelottaa ihan hirveesti taas kerran että meneekö taas kesken. 4 Keskenmenoa 3 vuodessa tekee kans tästä epäileväinen.

Oi miten mahtavaa! Onnea. Toivotaan, että kaikki menee hyvin!

Olen kirjoitellut tuolla aiemmassa ketjussa hoitojen ja piinailun ajan. IVF 2 ekasta tuoresiirrosta syntyi meidän poika eka IVF meni mönkään ja muuttui inseminaatioksi. Te ketkä olette jo toista kertas hoidoissa oletteko joutuneet pyytämään uutta lähetettä hoitoihin? Pakkasessa ei jäänyt meille mitään ja tk sanoivat, että 1v yritystä ja uuden lähetteen tarvitseisimme. Onko kokemuksia ja meneeköhän näin, jos menee on vain kai tyydyttävä tähän vastaukseen :sad001 synnytyksestä asti oltu ehkäisemättä siis 1v1kk ja sen kummempaa kotiyritystä ei oo tällä hetkellä mennään kuitenkin ilman ehkäisyä. Hoitojakaan ei nyt anneta eikä uusia oteta HUS:issa vastaan ja hoitoihin ei oltaisiin oltu niin voitu aloittaa

Olen kirjoitellut tuolla aiemmassa ketjussa hoitojen ja piinailun ajan. IVF 2 ekasta tuoresiirrosta syntyi meidän poika eka IVF meni mönkään ja muuttui inseminaatioksi. Te ketkä olette jo toista kertas hoidoissa oletteko joutuneet pyytämään uutta lähetettä hoitoihin? Pakkasessa ei jäänyt meille mitään ja tk sanoivat, että 1v yritystä ja uuden lähetteen tarvitseisimme. Onko kokemuksia ja meneeköhän näin, jos menee on vain kai tyydyttävä tähän vastaukseen :sad001 synnytyksestä asti oltu ehkäisemättä siis 1v1kk ja sen kummempaa kotiyritystä ei oo tällä hetkellä mennään kuitenkin ilman ehkäisyä. Hoitojakaan ei nyt anneta eikä uusia oteta HUS:issa vastaan ja hoitoihin ei oltaisiin oltu niin voitu aloittaa

Uuden lähetteen joutui hakemaan. Sain sen tosin jo puolen vuoden yrityksen jälkeen ja ihan puhelimessa, ei tarvinnut käydä lääkärillä, saati tehdä mitään tutkimuksia. Hoidot aloitettiin tässä toisella kierroksella heti IVF:llä, ei tehty kevyempiä ensin.

Laitoin kyselyä TAYSsile, et miten nyt jatkot, kun kierto alkoi. Odotellaan siis ekaa PASsia. Josko nyt kun Uusimaakin aukes niin hoidotkin jatkuu :hilarious:

Hyvin vissiin testailin ovulaatioita viime viikolle. Kierto oli vähän raskaamman punktion jälkeen 38 päivää, mikä mulla aika tavatonta. Aika raskata vuotokin ollut. Mitäpä sitä muuta tänä sosiaalisen eristyksen aikana tekis kuin kiertoaan seurais laughing7

Meillä on pakasteessa yks alkio, et silleen ollaan eri tilanteessa, mut ymmärsin, et jos PAS ei tuo positiivista tulosta, niin päästään suoraan IVF jonoon (joka on kai 4-6kk). Tää OYSissa. Mut en pistä päätäni pantiksi et muistanko oikein.

Minä sanoisin lääkärille, että on tuon ehkäisemättömän ajan "yrittänyt raskautta". Jos sulla ei ole suuria toiveita luomuraskaudesta ja ilman ehkäisyä kuitenkin olette olleet vuoden ajan, niin mitä sitä enää odottelemaan.

Laitoin kyselyä TAYSsile, et miten nyt jatkot, kun kierto alkoi. Odotellaan siis ekaa PASsia. Josko nyt kun Uusimaakin aukes niin hoidotkin jatkuu :hilarious:

Hyvin vissiin testailin ovulaatioita viime viikolle. Kierto oli vähän raskaamman punktion jälkeen 38 päivää, mikä mulla aika tavatonta. Aika raskata vuotokin ollut. Mitäpä sitä muuta tänä sosiaalisen eristyksen aikana tekis kuin kiertoaan seurais laughing7

Mielenkiinnolla odotan mitä sieltä sulle vastataan. Mulla alkaa uus kierto varmaan ens viikolla ja sillonkun hoitaja soitti peruakseen hoidon niin sanoi että seuraavassa kierrossa voi ilmoittautua uudelleen mut he ei voi luvata mitään. No, oon kyllä melko varma et täällä helsingissä ei kyllä hoidot aukea vielä hetkeen. Onko joku sattunut viikonparin sisään kysymään mikä on arvio avaamisesta husissa tällä hetkellä?

Mulle KYSistä ilmoitettiin heti silloin koronahommelien alettua että hoidot jatkuvat aikaisintaan elokuussa.

Täällä myös odottelen, että millaisen vastauksen saat. Meillä myös alkion siirto tayssissa edessä heti kun vaan hoitoja jatketaan...

Mihin asti teillä jotka olette PASista plussanneet on nuo luget pitänyt syödä ja estradotit laittaa? Ja onko sanottu että ei mitään vähenyksiä lopetuksessa vaan lopetetaan ihan kerralla kaikki? Kuulostaa jotenkin niin hurjalta lopettaa tuo hormoni määrä ihan yhtäkkiä o_O

Mun piti käyttää 10+5 päivälle saakka. Ja lopetettiin tosiaan kerrasta, kumpikin (lugesteron ja zumenon). Julkisen kautta olisin muistanut että on hiljattain lopetus, mutten löytänyt papereista tietoa. Tämä on yksityisen kautta.

Kuulemma istukka on ottanut hoitaakseen 7-8 viikolla ja varmistettuani että varmasti ymmärrän oikein (että oikeasti lopetetaan kerrasta), lopetin ohjeen mukaan. Ja ainakin vielä on mukana, 14+6 :)

Mihin asti teillä jotka olette PASista plussanneet on nuo luget pitänyt syödä ja estradotit laittaa? Ja onko sanottu että ei mitään vähenyksiä lopetuksessa vaan lopetetaan ihan kerralla kaikki? Kuulostaa jotenkin niin hurjalta lopettaa tuo hormoni määrä ihan yhtäkkiä o_O
Mulla oli vaan luget käytössä. Käytettiin siirrosta testipäivään ja lopetus tosiaan ihan laakista, ei pikkuhiljaa. Meillä hoidot julkisella puolella. Vähän hirvitti kyllä, mutta niin tuo vaan kyydissä pysyi ja nyt ollaan jo 13. viikolla.

Mun pitäisi lopettaa molemmat hormonit seinään kun 10vko täysi. Nyt 7+0 menossa. Julkiselta puolelta myös ollaan hoidoissa. Olisi kiva tietää vaikuttaako nää luget esim kuinka paljon tähän huonoon oloon yms. Nyt muutama päivä saikulla töistä kun oksettaa käytännössä koko päivän, oksentanu en kyllä vielä ole mutta näillä oloilla olen joka päivä istunu ämpäri sylissä ihan tuskaisena :(

Toivottavasti vauvalla kaikki hyvin vaikka itsellä hirvee olo <3

Mun pitäisi lopettaa molemmat hormonit seinään kun 10vko täysi. Nyt 7+0 menossa. Julkiselta puolelta myös ollaan hoidoissa. Olisi kiva tietää vaikuttaako nää luget esim kuinka paljon tähän huonoon oloon yms. Nyt muutama päivä saikulla töistä kun oksettaa käytännössä koko päivän, oksentanu en kyllä vielä ole mutta näillä oloilla olen joka päivä istunu ämpäri sylissä ihan tuskaisena :sad001

Toivottavasti vauvalla kaikki hyvin vaikka itsellä hirvee olo :Heartred
Mulla ei ainakaan ollut mitään vaikutusta. Pahoinvointia on edelleen (nyt ei tosin enää joka päivä) ja muutkin raskausoireet jatkui voimakkaana lugejen lopetuksen jälkeen. Usein sanotaan, että äidin pahoinvointi on merkki siitä, että lapsella kaikki hyvin :happy: mulla ei tosin esikoisessa ollut yhtään pahoinvointia ja silti kaikki oli hyvin, joten ei sen puuttuminenkaan mitään merkitse.
Muoks. kannattaa kokeilla pahoinvointiranneketta. Mulla oli käytössä pahimmat viikot. Ei poistanut pahoinvointia, mutta vei siitä pahimman terän ja pystyin sen voimin käymään töissä ja muutoinkin olemaan.

Lopetin kaikki tukilääkitykset seinään. Minulla oli siinä raskaudessa kauhea pahoinvointi, se alkoi jo ennen alkionsiirtoa, joten aluksi pahoinvoinnin syy oli tukilääkitys. Pahoinvointi ei loppunut tukilääkityksen loppumiseen, vaan jatkui voimakkaana viikolle 20 asti. Oksensin vähintään kerran joka päivä, yleensä useita kertoja päivässä.

Sain lääkäriltä valmiiksi jo e-reseptin Estradot nimiseen laastariin. Tarkoitus olisi siis siirtää alkio lääkkeelliseen kiertoon, kun viimeksiki tärppäsi heti. Mutta mulla ei oo laastareista ollu ikinä kokemusta? Onko täällä kellää? Viimeks siis mulla oli jotain emättimeen laitettavia ja suuhun laitettavia lääkkeitä? Pelottaa jotenki toi laastari... :D

Oliko joku saanu vielä vastausta onko Taysissa vieläkää alotettu hoitoja vai meneekö se tosiaan vasta elokuulle? :/

Takaisin