IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oletteko saaneet lääkäreiltä vinkkejä raskautumista tukevaan ruokavalioon? Omani painottaa joka kerta syömään valkuaispitoista ruokaa eli runsaasti proteiineja. Monipuolisesti raejuustoa, rahkaa, kananmunaa yms. Sekä vettä ja täältä bongasin tuon vichyn. Kaikki poppakonstit on kokeiltu... kun huomasin tekeväni greippimehu-viini smoothieita tajusin, että nyt riittää lopetin vitamiinien popsimisen ja muutenki stressaamisen ruoasta, mutta kun tuo pas lähestyy mietin, olisiko syytä ottaa joku vitamiini tähän lisäksi?

Oletteko saaneet lääkäreiltä vinkkejä raskautumista tukevaan ruokavalioon? Omani painottaa joka kerta syömään valkuaispitoista ruokaa eli runsaasti proteiineja. Monipuolisesti raejuustoa, rahkaa, kananmunaa yms. Sekä vettä ja täältä bongasin tuon vichyn. Kaikki poppakonstit on kokeiltu... kun huomasin tekeväni greippimehu-viini smoothieita tajusin, että nyt riittää lopetin vitamiinien popsimisen ja muutenki stressaamisen ruoasta, mutta kun tuo pas lähestyy mietin, olisiko syytä ottaa joku vitamiini tähän lisäksi?
Foolihappo on ehdoton, koska sillä estetään sikiön kehityshäiriöitä. Minä olen aloittanut mammamonivitamiinin ja foolihapon aina hyvissä ajoin ennen hoitojen alkua, koska sikiön kannalta niiden pitäisi olla odottajan kropassa jo raskauden alkaessa, eikä niin että vasta plussatessa aletaan paikkaamaan vitamiinivajetta.

Foolihappo on ehdoton, koska sillä estetään sikiön kehityshäiriöitä. Minä olen aloittanut mammamonivitamiinin ja foolihapon aina hyvissä ajoin ennen hoitojen alkua, koska sikiön kannalta niiden pitäisi olla odottajan kropassa jo raskauden alkaessa, eikä niin että vasta plussatessa aletaan paikkaamaan vitamiinivajetta.

Mullakin on käytössä raskaus ja imetys monivitamiini. Eikös siinä ole jo riittävästi foolihappoa? Mun purkissa ainakin lukee 200% päivän tarpeesta foolihapon kohdalla.

Muokattu viimeksi:
Laittelinkin viestiä aikaisemmin siitä, ettei testi näytä kuin negatiivista. Tänään kuvittelin aamun testissä näkyvän jotain haamuviivaa (siirto tehty 18.11), mutta tänään on ollut aivan järkyttäviä vatsakipuja, että pelottaa.:sad001 Jouduin kuumaa vesipulloa pitämään vatsanpäällä, jotta kivut helpottavat. Tällä hetkellä ei onneksi enää satu. Netistä lukee vähän ristiriitaisia kommentteja menkkamaisten kipujen suhteen... välillä tuntuu siltä, että niitä pidetään todella huonona merkkinä, mutta monet tuntuvat myös sanovan, että kuuluu asiaan. :nailbiting:

Laittelinkin viestiä aikaisemmin siitä, ettei testi näytä kuin negatiivista. Tänään kuvittelin aamun testissä näkyvän jotain haamuviivaa (siirto tehty 18.11), mutta tänään on ollut aivan järkyttäviä vatsakipuja, että pelottaa.:sad001 Jouduin kuumaa vesipulloa pitämään vatsanpäällä, jotta kivut helpottavat. Tällä hetkellä ei onneksi enää satu. Netistä lukee vähän ristiriitaisia kommentteja menkkamaisten kipujen suhteen... välillä tuntuu siltä, että niitä pidetään todella huonona merkkinä, mutta monet tuntuvat myös sanovan, että kuuluu asiaan. :nailbiting:

Minulla ainakin oli menkkamaisia tuntemuksia ja voimakkaita vatsakipuja, jotka alkoivat muutama päivä siirron jälkeen ja jatkuivat vielä sittenkin kun olin tehnyt todella vahvan positiivisen testin. Luulin koko ajan, että menkat alkaa ja myöhemmin, että keskenmeno tulee. Nyt viikkoja tosin vasta 9+, eli ei tässä turvallisilla vesillä olla vieläkään, mutta kipuja ei enää ole. Kiinnittymiskivut oli myös tosi kovia. Heräsin muutamana yönä ihan hirveisiin vatsakramppeihin, olin ihan kauhusta ja kivusta kankeana. Tuntui niin kuin joku olisi pujottanut vatsan läpi jonkun köyden tai vaijerin, jossa olisi iso solmu/ankkuri ja kuinka joku yrittäisi repiä sen solmun/ankkurin mun kropan läpi. Herätin kahtena yönä miehenkin, kun olin niin tuskissani ja peloissani. Että ei tuo vatsassa kasvava pikku papunen ainakaan kiinnittynyt mitenkään hienovaraisesti. Tuli kyllä varsin selväksi, että kartanossa on uusi hallitsija. Tulisko sieltä moukarinheittäjä vai jenkkifutari, otteet on ainakin sen mukaiset :wink

Muoks: mulla oli viikko siirrosta haamuviivaa ja muutama päivä ennen virallista testipäivää jo selvä viiva. Testipäivänä olikin sitten niin tymäkkä plussa, että sen suhteen ei tarvinnut yhtää arpoa.

Mikä pettymys taas. Negatiivinen tuli. Eli nyt on 2 negaa, tuulimuna ja kemiallinen.

Kyllä tämä alkaa tuntua kerta kerran jälkeen enemmän ihmeeltä, jos koskaan sitä positiivista tulosta saadaan... :sorry:

Täytyy alkaa keräilemään itseään. Kaksi alkiota vielä pakkasessa.

Kissankäpälä

Mikä pettymys taas. Negatiivinen tuli. Eli nyt on 2 negaa, tuulimuna ja kemiallinen.

Kyllä tämä alkaa tuntua kerta kerran jälkeen enemmän ihmeeltä, jos koskaan sitä positiivista tulosta saadaan... :sorry:

Kissankäpälä

Voi kurjuus! Olen pahoillani puolestasi! Onneksi teillä on vielä kaksi alkiota pakkasessa, niistä jompikumpi voi hyvinkin olla se, joka kehittyy vauvaksi asti. Ymmärrän, että nyt masentaa, mutta uskon, että teillä on vielä hyvät mahdollisuudet onnistua!

Mulla oli myös noita Nupon kuvailemia kamalia kipukohtauksia, jomotus alkoi ilman vuotoa jo ennen kuin testasin dpo 15 plussan. Ne jatkui vielä pari viikkoa n. raskausviikolle 6 asti ja sitten loppuivat kuin seinään. Eli toivoa on edelleen!

MR91 osalla kuukautiskivut kuuluu raskauteen, kuten minulla. Osalla ei kuulu. Pelkkien kipujen perusteella ei kannata vetää nyt johtopäätöstä.

Kissankäpälä

Ei sitä voi käsittää, miksi juuri ”minulle”. Eikä pidäkään. Toivoa älä menetä, kyllä se vielä sieltä tulee kun on kiinnittynytkin vähäsen jo kaksi kertaa!:shy:

Mulla taas tilanne mennyt siihen suuntaan ettei vatsassa ole juuri mitään tuntemuksia enää. Hieman tuoksuherkkyyttä vielä, rinnat turvoksissa sekä väsymys kasvanut lähipäivinä. Sellainen olo ettei tämä siirto tainnut onnistua :sad001 Noh, ei auta kun odotella testipäivään ja/tai vuodon alkamista. Tuntuu että kaikilla plussanneilla ollut tuota vatsan juilimista ennen ja jälkeen plussauksen. Tsemppiä sulle ja toivotaan että plussaat!

Mulla taas tilanne mennyt siihen suuntaan ettei vatsassa ole juuri mitään tuntemuksia enää. Hieman tuoksuherkkyyttä vielä, rinnat turvoksissa sekä väsymys kasvanut lähipäivinä. Sellainen olo ettei tämä siirto tainnut onnistua :sad001 Noh, ei auta kun odotella testipäivään ja/tai vuodon alkamista. Tuntuu että kaikilla plussanneilla ollut tuota vatsan juilimista ennen ja jälkeen plussauksen. Tsemppiä sulle ja toivotaan että plussaat!

Mulla ei ollut minkäänlaisia tuntemuksia vatsassa, kun aloin odottaa meidän poikaa. Eli se ei kyllä ole mikään välttämätön oire. Ekat selkeät oireet oli rintojen turvotus ja herkkyys, ja lisäksi kun ristin jalat istuessa, niin tuntui erilaiselta alavatsan alueella. Tuo tunne johtui varmaan kohdun kasvamisesta. Noiden lisäksi oli aikamoista mielialan vaihtelua ennen plussaa. Mitään kipuja tms. mulla ei ollut ennen jotain rv 20.

Mullakaan ei oikeastaan mitään oireita enää. Ni vähäisetkin tuntuneet kadonneen. Oliko sulla verikoe testipäivänä?
Aiotko testata ollenkaan sitä ennen itse? Mä ajattelin LA aamulla testata kotona, kun Ma on verikoe.

Mullakaan ei oikeastaan mitään oireita enää. Ni vähäisetkin tuntuneet kadonneen. Oliko sulla verikoe testipäivänä?
Aiotko testata ollenkaan sitä ennen itse? Mä ajattelin LA aamulla testata kotona, kun Ma on verikoe.

Ei, ihan kotitesti pitää tehdä. En osaa sanoa testaanko maanantaita aiemmin vai en. Toisaalta haluaisin vielä uskoa raskauden mahdollisuuteen joten aiemmin testattu nega ei houkuta:oops:

Minulla ei ollut vatsan juilimista missään vaiheessa. Nyt rv 8+6 . Tsemppiä sinulle :Heartred

Onko muuten kukaan käyttänyt noita Sofi-liusketestejä? Kotitestin nettivuilla lukee, että kyseissä testissä ei tule "haamuviivoja", mutta täälläkin keskusteluissa tullut ilmi, että ilmeisesti näyttää haamuja aika useinkin?

Ei, ihan kotitesti pitää tehdä. En osaa sanoa testaanko maanantaita aiemmin vai en. Toisaalta haluaisin vielä uskoa raskauden mahdollisuuteen joten aiemmin testattu nega ei houkuta:oops:

Mä testaan mieluummin viikonloppuna, koska Maanantai on täynnä palavereja ja miten saan itteni koottua niihin jos aamulla on negaa, niin en tiiä...Siis verikokeessa käyn totta kai, mutta kotitestin teen varmaan tosiaan La, niin pystyy asennoitumaan siihen viralliseen tulokseenkin Maanantaina.

Mä testaan mieluummin viikonloppuna, koska Maanantai on täynnä palavereja ja miten saan itteni koottua niihin jos aamulla on negaa, niin en tiiä...Siis verikokeessa käyn totta kai, mutta kotitestin teen varmaan tosiaan La, niin pystyy asennoitumaan siihen viralliseen tulokseenkin Maanantaina.

Joo, ihan ymmärrettävää. Ja kokoamista olisi varmaan myös jos plussaisit:wink Toivotaan kovasti sitä plussaa!
Mulla on vuorotyö niin maanantai on aivan passeli aika mulle testailla :grin Vaikkakin tuleva viikonloppukin on vapaata. Katsotaan josko sitä uskaltautuisi kuitenkin testaamaan aikaisemmin:nailbiting:

Joo, ihan ymmärrettävää. Ja kokoamista olisi varmaan myös jos plussaisit:wink Toivotaan kovasti sitä plussaa!
Mulla on vuorotyö niin maanantai on aivan passeli aika mulle testailla :grin Vaikkakin tuleva viikonloppukin on vapaata. Katsotaan josko sitä uskaltautuisi kuitenkin testaamaan aikaisemmin:nailbiting:

Hei aivan! Ja kiitos! <3 Jos oiski plussa niin miten sitä osais pysyä paikallaan :D ai kauhee, no sit sen näkee, kun se tapahtuu miten reagoi :D

Takaisin