IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
https://imgur.com/a/3ztziKA

Testit näyttää hailakkaa. Virallinen testipäivä on perjantai, joten oon liian aikaisessa liikenteessä. Vuodan kyllä sitten ihan huolella, eli mene ja tiedä onko tää nyt sitten kuitenkin tippumassa pois... Yritän olla surematta, sillehän ei sitten mitään voi jos näin käy :sad001

Kyllähän siinä näkyy selvästi hailakka viiva. Ei siinä varmaan auta kun odottaa muutama päivä ja katsoa mihin suuntaan tilanne kehittyy. Ihan kamala tilanne joutua odottamaan epätietoisena. Olen lukenut muutaman tapauksen missä on ollut melko runsasta vuotoa ja silti ollut raskaana. Nämä on muistaakseni selittynyt sillä että ollut kaksoset josta toinen vuotanut pois ja toinen jatkanut kehittymistä. Tsemppiä piinailuun!!!

https://imgur.com/a/3ztziKA

Testit näyttää hailakkaa. Virallinen testipäivä on perjantai, joten oon liian aikaisessa liikenteessä. Vuodan kyllä sitten ihan huolella, eli mene ja tiedä onko tää nyt sitten kuitenkin tippumassa pois... Yritän olla surematta, sillehän ei sitten mitään voi jos näin käy :sad001

Toivotaan että vuoto loppuu pian eikä ole mitään vakavaa. Polilta muakin lohduteltiin että verenvuotoa voi esiintyä ja kaiken olevan silti hyvin. Mun tapauksessa ikävä kyllä näin ei ollut. Toivon että sun plussa vahvistuu ja kantaa loppuun asti❤️

Toivon myös että kaikki me täällä olevat (ja kaikki lapsettomuudesta kärsivät) saavat plussat ja vauvat syliin asti ❤️

En tiedä mikä arvo lienee, kun puhuivat että löytyy vain 3 per munasarja? Että on merkki todella alhaisesta hedelmällisyyden tasosta.

Ne on antraalifollikkeleja. Onneksi meille, joilla on alhainen hedelmällisyys, on hoitoja tarjolla. Tsemppiä hoitoihin! :)

Hei! :greet025

Ilmoittaudun uutena joukkoon elämään yhdessä ivf-hoitoja. Olen 36v lapsellinen lapseton nainen. Mulla on 10v tytär, miehelläni ei vielä ole lapsia. Toive yhteisestä lapsesta on ollut 06/19 alkaen jollon poistatin kuparikierukan ja raskautta odotettu siitä lähtien. 05/20 lähdettiin yksityiselle selvittämään miksi ei ala tapahtumaan,ja jo ensikäynnillä kävi ilmi että mulla on molemmissa munasarjoissa selkeät suklaakystat. Pari viikkoa siitä tehtiin tutkimus jossa selvisi että molemmat munanjohtimet on tukkeutuneet,endometrioosista johtuen. Kaikki tuli ihan puskista. Ei mulla oo ollu mitään merkkejä endosta! Eikä edellisenä syksynä tehdyssä ultrassakaan ollu vielä näkyny mitään... Mies onneksi on priimaa kamaa. Pyydettiin sieltä lähete julkiselle ja 09/20 ensikäynti oysiin. Kierron ajankohta oli tuolloin huono eikä munasarjojen tilaa voinut tarkistaa,jonka vuoksi kävin viimeviikolla kontrolliultrassa. Tutkimusta oli kestänyt alta minutti kun lääkäri sanoi että nyt ei odotella vaan ivf alotetaan pitkällä kaavalla samasta kierrosta... Ja taas puskista! Synarela alkaa perjantaina.

Oon seurannut tätä ketjua pari kuukautta sulatellen sitä että me tosiaan ollaan menossa kohti ivf-hoitoja. Miten ihana yhteishenki ja tsemppaava porukka täällä onkaan! Plus vertaistuki on kyllä kullanarvoista... Mua jännittää heti alkuun tuo synarela miten mun hormonipäänsärky reagoi siihen. Ja miten sen kanssa ylipäätään selviää järjissään.:nailbiting: Onko teille tullut kovia mielialanvaihteluita?

Tervetuloa Pihlaja84!

Mukava kuulla, että tsemppaava ja toisiaan tukeva fiilis on välittynyt. Itselle foorumi on kyllä ollut pelastus, mitä on tullut lapsettomuuden aiheuttamaan kriisiin liittyen. Täällä saa tukea ja ymmärrystä ihan eri tasolla, koska kaikki samassa tilanteessa ja tietää, mitä käyt läpi. Aina saa tukea ja tsemppausta :wav

Tervetuloa Pihlaja84!

Täältä saa tukun tietoa ja tukea kaikkeen, mitä hoitojen varrella tulee vastaan. :happy119
Tosi hienoa, että teidän lääkäri otti heti tuumasta toimeen ja hoito alkaa.

@Pihlaja84, meillä oli aika samanlainen tilanne.

Kun ei sitä lasta meille kuulunut, niin oli aika hurjaa olla lääkärin tutkittavana ja kuulla, että "näyttäisi nyt siltä että ainakin toinen munajohdin on laajentunut" eli saatiin lähete laparoskopiaan. Jossa sitten poistettiin molemmat "röörit" kun olivat laajentuneita ja täynnä nestettä. Leikkauksessa sitten löytyi myös endo. Ja mitään oireita ei ole ollut kunmankaan takia. Menkat aina kivuttomat, kaksi päivää runsaammat ja sitten hiipuvat pois kestäen sen 5 päivää.

Onneksi lääketiede on niin kehittynyttä, että ilman niitä "röörejäkin" lapsen saaminen on mahdollista.

ON: eilen alkoi pistäminen. Onneksi oli niin hektinen päivä etten ehtinyt koko asiaa edes ajatella. Puoli tuntia ennen pistos aikaa sen keksin ja yllätin itsenikin, kuinka rauhallisesti asian otin ja piikki kammoisena sain itseäni pistettyä. Tästä se siis lähtee, ensimmäinen yritys kerta.

Kiitos kaikille palstalaisille, täällä on mahtavia ihmisiä. Tiedon ja tuen määrä on hurjaa ja se mukana eläminen toisten tarinoissa täällä taustalla tsempaten, vau! Aikamoisia naisia ❤

Kiitos naiset!:happy:

Nopeutettu aikataulu jätti kyllä mieleen tukon kysymyksiä (alkuperäinen suunnitelma oli aloittaa hoidot tammikuussa) ja hurisevan pään. No onneksi ensiviikolla parikeskusteluaika, johon kyllä otan muistilapun mukaan. Ja nyt mä rohkaistuin tälle foorumille! Henkinen tuki on kyllä tosi tärkeää ison edessä. Ja vaikka mulla onkin jo lapsi,itkin viimeksi eilen tätä tilannetta miehelle. Miksi mä en vaan voi toimia oikein kuten suurin osa naisista! Vain te voitte tuntea saman surun.. Yhessä ollaan enemmän:Heartred Luen taatusti jokaisen kommentin ja lähetän kaikkea hyvää kaikille:Heartred

Hei! :greet025

Ilmoittaudun uutena joukkoon elämään yhdessä ivf-hoitoja. Olen 36v lapsellinen lapseton nainen. Mulla on 10v tytär, miehelläni ei vielä ole lapsia. Toive yhteisestä lapsesta on ollut 06/19 alkaen jollon poistatin kuparikierukan ja raskautta odotettu siitä lähtien. 05/20 lähdettiin yksityiselle selvittämään miksi ei ala tapahtumaan,ja jo ensikäynnillä kävi ilmi että mulla on molemmissa munasarjoissa selkeät suklaakystat. Pari viikkoa siitä tehtiin tutkimus jossa selvisi että molemmat munanjohtimet on tukkeutuneet,endometrioosista johtuen. Kaikki tuli ihan puskista. Ei mulla oo ollu mitään merkkejä endosta! Eikä edellisenä syksynä tehdyssä ultrassakaan ollu vielä näkyny mitään... Mies onneksi on priimaa kamaa. Pyydettiin sieltä lähete julkiselle ja 09/20 ensikäynti oysiin. Kierron ajankohta oli tuolloin huono eikä munasarjojen tilaa voinut tarkistaa,jonka vuoksi kävin viimeviikolla kontrolliultrassa. Tutkimusta oli kestänyt alta minutti kun lääkäri sanoi että nyt ei odotella vaan ivf alotetaan pitkällä kaavalla samasta kierrosta... Ja taas puskista! Synarela alkaa perjantaina.

Oon seurannut tätä ketjua pari kuukautta sulatellen sitä että me tosiaan ollaan menossa kohti ivf-hoitoja. Miten ihana yhteishenki ja tsemppaava porukka täällä onkaan! Plus vertaistuki on kyllä kullanarvoista... Mua jännittää heti alkuun tuo synarela miten mun hormonipäänsärky reagoi siihen. Ja miten sen kanssa ylipäätään selviää järjissään.:nailbiting: Onko teille tullut kovia mielialanvaihteluita?

Tsemppiä hoitoihin ja tervetuloa! :) Mulla on kyllä valitettavasti tullut aika paljon mielialanvaihteluita juuri Synarelasta. Mutta varmasti aika yksilöllistä ja kyllähän kaikesta selviää, kun on päämäärä mielessä.

@Pihlaja84 Mulle tuli synarelasta alkuun päänsärkyä. Muutama päivä suihkuttelun jälkeen huomasin, että olin välistä tosi kiukkuinen ja normaalisti mulla on lehmänhermot, mutta sitten yhtäkkiä pingahdinkin ihan hetkessä, miesparka sai muutaman kerran kuulla kunniansa ;) Sitten mulla oli palelua ja välillä hikoilua koko sen ajan, kun annos oli kaksi suihkausta, sitten kun alkoi piikitys ja suihkemäärä puolitettiin, alkoi helpottaa nuo oireet. Sitten alkoi vaan ne munasarjoissa tuntuva kipu, viiltely, nipistely ja vatsan turvotus. Mulla oli siis käytössä juuri tuo pitkä kaava.

Mulla tuli myös Synarelasta alkuun pääkipua juuri pitkässä kaavassa, mutta se helpotti kun pistokset alkoi. Mieliala vaihtelee myös, en tiedä johtuuko lääkkeistä vai ivf:än henkisestä kuormittamuudesta.

Täällä piinapäivät menossa. Meille kävi niin, että yksi alkio selvisi tuoresiirtoon, mutta ei saatu yhtään pakkaseen. Mulla on ollut nyt toinen munasarja ajoittain kipeä tai sitä nippailee. Onkohan se normaalia vai pitäisiköhän tästä olla klinikalle yhteydessä? :/

Kiitos naiset!:happy:

Nopeutettu aikataulu jätti kyllä mieleen tukon kysymyksiä (alkuperäinen suunnitelma oli aloittaa hoidot tammikuussa) ja hurisevan pään. No onneksi ensiviikolla parikeskusteluaika, johon kyllä otan muistilapun mukaan. Ja nyt mä rohkaistuin tälle foorumille! Henkinen tuki on kyllä tosi tärkeää ison edessä. Ja vaikka mulla onkin jo lapsi,itkin viimeksi eilen tätä tilannetta miehelle. Miksi mä en vaan voi toimia oikein kuten suurin osa naisista! Vain te voitte tuntea saman surun.. Yhessä ollaan enemmän:Heartred Luen taatusti jokaisen kommentin ja lähetän kaikkea hyvää kaikille:Heartred

Todellakin! Tervetuloa joukkoon. :) Mun ihana terapeuttini sanoi, kun samoja asioita tuskailin hänelle, että vaikka se lisääntyminen olisi vaikeaa niin kyse on vaan bugeista, se ei tarkoita yhtään vähempää arvoa naisena eikä ihmisenä. Tämä vaatii sulattelua ja on todella rankkaa. Muistat vaan, että ihan mitä ikinä tapahtuukin, vaikka kroppa pettäisi, olet täydellinen ihminen juuri tällaisenaan ja ratkaisu löytyy kyllä. Toivosta kannattaa pitää kiinni. Joskus se tärppää sitten sillä yhdeksännellä kerralla. Mä pidän peukkuja pystyssä ja varpaita ristissä. Jokainen lapsi, joka näiden hoitojen seurauksena syntyy, on todella haluttu ja toivottu, ja se on paras syli mihin lapsi voi syntyä.

Mä itse olin hedelmöityshoitojen tuotos ja mun mieltä on aina lämmittänyt se, että äiti ja isä jaksoi yrittää mua kahdeksan vuotta aikana, jolloin hoidot oli vielä lapsenkengissä. Äiti kertoi mulle siitä, kun oon ollut yläasteella. Joskus vähän itkeskelinkin sitä, koska mun mielestä on tosi kamala ajatus et heidän perhe jäi vain muhun vaikka he halus monta lasta, mutta oon kyllä aina kokenut että oon ollut haluttu perheenjäsen. Silloin ei ollut IVF vaihtoehto, vaan äiti söi siis valtaosan tuosta ajasta erilaisia hormonipillereitä. Nyt hän myötäelää kovin vahvasti mun fiiliksiä, ja oon saanut sieltä parhaan mahdollisen tuen.

EDIT: Sen verran vielä jatkan tähän, että lähisuvussa äidin puolelta on myös yksi kohdunulkoinen raskaus, joka päättyi leikkaukseen ja myös kohdunpoistoon :sad001 He päätti sitten sen jälkeen ottaa sijaislapset, ja nämä mun serkut ovat nykyään myös adoptoituja perheeseen. Näen itse tämän ratkaisun myös itselleni vaihtoehtona, joskin toki ensisijaisesti tahtoisin nimenomaan olla raskaana, synnyttää ja saada biologisen lapsen, mutta oon nyt asiaa tässä monta vuotta jo kypsytellyt miehen kanssa, että entä jos se ei olekaan mahdollista, ja molemmat on sitä mieltä että tavalla tai toisella meidän perhe lisääntyy vielä tulevaisuudessa. :Heartred

EDITEDIT: Pahoittelen aiemman paatoksellisuutta, ja en tarkoita tässä että näiden valintojen tarvitsisi olla kaikilla tällaiset. Jokainen menee omien fiilisten mukaan, ja ymmärrän että tuo ylläoleva ei varmasti sovi kaikille ja se on ihan ookoo!

Mulla vuoto jatkuu, himmeät viivat antoi 10mlU-testikin eli herkempi. Myös muina oireina on semmonen syväjäätymiskylmäys, en edes aluksi yhdistänyt potentiaaliseen raskauteen, mutta valitin sitä kavereille joilla juuri perheenlisäys on ollut ajankohtainen, ja sanoivat kokeneensa juuri ensimmäisillä viikoilla sitä. Lämmöt sahaa 37-37.5, normaalisti alle 36.5. Vähän pelottaa toki tuo vuoto yhä, ja kun aika himmeän vastauksen tuo herkempikin testi sanoi, eli ei ne HCG-levelit nyt ainakaan kovasti ole nousuun lähteneet.

Toivottavasti ehditään ennen joulua ekaan PASsiin, jos luonnollisen kierron mukaan tehdään, just ja just himpulla ehdittäis. Mut kai sitä pitää sitten kärvistellä ensi vuoteen seuraavaa jos ei tämä tärppää. Vähän on negafiilikset tällä hetkellä, vaikka viivat näkyykin, kun on niin monta pettymystä jo takana. Uskon ehkä vasta sitten, jos synnytyssaliin pääsen.

Muokattu viimeksi:
Paljon teillä ollut bemfola pistos annos? Mulla oli 150 ja verikokeen jälkeen piti lisätä 75 kun joku arvo ei ollut noussut

Mulla oli kaikki Bemfolat 150. Se mietti alkuun 75 hyperstimulaatioriskin vuoksi, mutta koki että siitä ei kuitenkaan saada tarivttavaa vastetta, joten sain suoraa kaikki nuo pistokset tuota 150-vahvuutta.

Mua jännittää heti alkuun tuo synarela miten mun hormonipäänsärky reagoi siihen. Ja miten sen kanssa ylipäätään selviää järjissään.:nailbiting: Onko teille tullut kovia mielialanvaihteluita?

Jonkun verran on jo kysymykseesi vastattu mutta minäkin nyt vastaan.

Itselläni oli Synarela 3 viikkoa ennen pistosten alkua (koska menkat oli myöhässä, muuten olisi ollut vaan 2 viikkoa). Tokasta päivästä lähtien koko sen kolmen viikon ajan oli päänsärkyä. Pistosten alettua ja synrelan puolitettua niin päänsärky loppui seuraavana päivänä. Pahin päänsärky oli ensimmäisellä viikolla, myöhemmin se oli jo siedettävää. Mielialavaihtelua oli myös reippaasti. Normaalisti oon rauhallinen ja sopuisa ihminen mutta silloin kyllä lensi tavaroita pitkin huonetta ja ärsyynnyin asioista mistä ei normaalisti nostaisi edes kulmakarvaa. Itselläni tuli kolmannella viikolla vasta hikoilu.

Mutta kaikesta kuitenkin selviää ja sitä jaksaa tsempata itteään kun näkee sen päämäärän mielessään. Onnea hoitoon!!![/SIZE]

Mulla tuli myös Synarelasta alkuun pääkipua juuri pitkässä kaavassa, mutta se helpotti kun pistokset alkoi. Mieliala vaihtelee myös, en tiedä johtuuko lääkkeistä vai ivf:än henkisestä kuormittamuudesta.

Täällä piinapäivät menossa. Meille kävi niin, että yksi alkio selvisi tuoresiirtoon, mutta ei saatu yhtään pakkaseen. Mulla on ollut nyt toinen munasarja ajoittain kipeä tai sitä nippailee. Onkohan se normaalia vai pitäisiköhän tästä olla klinikalle yhteydessä? :/

Laitan jos mietit vielä: ovulaation jälkeen siellä keltarauhanen kipuilee aikansa ovuloineessa munasarjassa, tuikkii, pistelee. On normaalia.

Paljon teillä ollut bemfola pistos annos? Mulla oli 150 ja verikokeen jälkeen piti lisätä 75 kun joku arvo ei ollut noussut

Mulla bemfolaa meni alusta asti 225, mitään muutosta ei tarvinnut tehdä stimulaation aikana. Lyhyt kaava oli ja olikos se 17 follia mitä punktoitiin, joista 10 kypsää munasolua saatiin. Ikäähän mulla jo 41 v, joten aika yleistä varmaan korkeampi annostus.
Tsemppiä piikityksiin Siiri!

Takaisin