IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kaikki kohtalotoverit! Liityn taas joukkoon tummaan. 3 icsi hoito alkanut kunnallisella (TYKS) . Ekaa kertaa pitkällä kaavalla, eli olen "päässyt" tutustumaan synarelaan. Nyt sumutellut vasta 3 päivää mutta en tykkää kyseisestä nenälääkkeestä yhtään.

Tämä ketju on tuonut tukea ja lohtua jokaisessa hoitojaksossani, ja näin myös tässä. OLette ihania, ja ollaan kaikki niin vahvoja naisia! Ei tätä voi ymmärtää kuin samassa veneessä olijat sekin on monesti huomattu :rolleyes:

Hei vaan, liityn uutena keskusteluun vaikka hoitoja on jo takana. Meillä oli HUS:n suunnittelukäynti helmikuussa, ja menkat mulla oli alkanut edellisenä päivänä, niin pistivät heti siitä kierrosta pitkän kaavan hoidot aluilleen. Maaliskuussa tosin keskeytyi hoidot ennen pistosten alkua koronan takia. Toukokuussa soittelivat, että aloittelevat taas hoitojen tekemistä, silloin oli mulla menkat alkaneet kome päivää sitten, ja taas suunnittelivat hoidot heti siitä kierrosta. Lopputuloksena kolme blastoa pakkaseen ja tuorealkionsiirrosta plussa ja varhainen km. Nyt on 1. PAS takana ja näyttäisi kiinnittyneen, 4.11. virallinen testipäivä ja sit jännätään pysyykö mukana paremmin kuin edellinen.

Tervetuloa mukaan! Tsemppiä ja toivotaan, että pieni tällä kertaa pysyisi mukana loppuun asti.

Kirjoitinkohan sinulle jo toisessa ketjussa. No joka tapauksessa meillä on PAS-hoidolla saatu 1,5-vuotias poika ja yritetään nyt hänelle sisarusta. Teimme ivf-hoidon heinäkuussa, josta samoin tuloksena 4 blastoa. Tuoresiirrosta tuli meilläkin varhainen km ja nyt ekan pas-hoidon virallinen testipäivä on 3.11. Mullakin näyttää alkio kyllä kiinnittyneen, mutta nyt jännitän nouseeko hcg tällä kertaa normaalisti ja jatkuuko raskaus. On tämä kyllä piinaavaa, varsinkin tuon edellisen kokemuksen takia.

Kyllä on raastavaa aikaa. Tänään 5+1, rintojen arkuus lähtenyt, aamu kehonläpö alle 36. Ihan hirveetä kun päässä pyörii, tässäkö tämä nyt oli.
Nyt ymmärrän muita ketkä aikaisemmin täällä ovat hermoilleet.:banghead:
Yritän pysyä positiivisena, cyclogestin käyttö on lopetettu josta varmaan rintojen arkuus johtui? Päivä lämpö kuitenkin pikkasen alle 37.

Hei täällä ihan uusi tähän ketjuun liittyvä:greet025
Me päästiin 9.10 IVF hoitojonoihin miehen kanssa mun vaikeiden kipujen (endometrioosi) ja nyt selvinneen laskeneen hedelmällisyyden takia. Ikää mittarissa vasta 25. Verikokeissa kävin viime viikolla mittauttamassa ties mitä hormoneja, hedelmällisyyttä ja muuta.

Oon vielä ihan vihreä tän asian kanssa, enkä oikein tiiä mistä ettiä tietoa tai tukiryhmiä:angelic: Kauhean pelottavalta vaan tuntuu kaikki

Kiitos kaikille positiivisista ajatuksista, mutta kyllä se negaa näyttää täällä. :sorry:
dpo14 menossa että eiköhän se ollut tässä aika varma, vaikka verikoe vasta Tiistaina.
Täytyy laittaa katse seuraavaan hoitokierrokseen.

Tervetuloa mukaan! Tsemppiä ja toivotaan, että pieni tällä kertaa pysyisi mukana loppuun asti.

Kirjoitinkohan sinulle jo toisessa ketjussa. No joka tapauksessa meillä on PAS-hoidolla saatu 1,5-vuotias poika ja yritetään nyt hänelle sisarusta. Teimme ivf-hoidon heinäkuussa, josta samoin tuloksena 4 blastoa. Tuoresiirrosta tuli meilläkin varhainen km ja nyt ekan pas-hoidon virallinen testipäivä on 3.11. Mullakin näyttää alkio kyllä kiinnittyneen, mutta nyt jännitän nouseeko hcg tällä kertaa normaalisti ja jatkuuko raskaus. On tämä kyllä piinaavaa, varsinkin tuon edellisen kokemuksen takia.

Sen verran kerroit, että aika samoissa mennään, näköjään vielä lähempänä toisiaan nämä tarinat kuin tajusinkaan. (meillä tosin vasta ensimmäinen lapsi haaveena)
Huomannut itsekin, että olen paljon useammin testaamassa nyt kuin viimeksi. Ihan selvästi enemmän tarve nähdä sitä kehitystä testiviivassa tällä kertaa, kun se viimeksi ei vahvistunut, ja sitten vaan katosi.:nailbiting: Pidän peukkuja, että olisi onni mukana teilläkin.

Kiitos kaikille positiivisista ajatuksista, mutta kyllä se negaa näyttää täällä. :sorry:
dpo14 menossa että eiköhän se ollut tässä aika varma, vaikka verikoe vasta Tiistaina.

Onpa kurja juttu! :sad001 Jaksamista ja tsemppiä seuraavaan hoitoon!

Kirjoitinkin jo tuonne pas-ketjuun, että täällä vaikuttaisi taas olevan kemiallinen raskaus kyseessä. Viiva on mielestäni parin päivän takaisesta selvästi heikentynyt. Tänään on 14 dpo ja verikoe tiistaina. Olisin hyvin yllättynyt, jos siinä vielä jotain näkyisi tai varsinkin, jos lukema olisi ns. normaalilla tasolla. :sorry:

CherryRed ja Minnihiiri84 voihan paska! :sad001

Ja toivottavasti Riepu84 olet vaan turhaan huolissaan. Itekin lämpöjä mittailen ja sillä saa kyllä välillä päänsä ihan sekaisin. Ite tässä ihmettelin, kun ovis oli luultavasti ma iltana tai yönä, ja vasta tänä aamuna lämmöt nousi! Kuitenkin keskiviikkona olin siellä ultrassa, missä keltarauhanen näkyi, joten ovulaatio on sitä kautta varma homma. Jotain häikkää epäilen omassa progesteronin tuotannossa silti olevan.

Olen pahoillani :Heartred Toivottavasti seuraavasta tärppää.

Tervetuloa muillekin uusille!

Ensimmäiset IVF-piinapäivät piinaavat kunnolla. Eilen alkoi (pieni) vuoto ja krampit. Tiedän, että tämä voisi olla kiinnittymisvuotoa, mutta tuo kramppailu nyt huolestuttaa. Se ei eilen ollut mitään pientä, vaan välillä tuntui ihan menkkavihlonnalta. Tänään ollut pääasiassa rauhallista, välillä satunnaisia vihlaisuja.

Ensimmäinen ajatus oli, että alkio päätti jo irtisanoa vuokrasopparin, ei koeaika toiminut. Tosi vaikea sanoa. Toisaalta on mahdollista että kiinittyminen tapahtui ja krampit johtuivat seksistä sitä edeltävänä päivänä - ehkä kohdunkaula ärsyyntynyt ja kramppaa siksi? En uskalla testata vielä, tarvii ehkä vähän käsitellä asiaa, että oon valmistautuneempi (taas) negaan. :sour:

Saas nähhä. Menkat alkais 6.11. luonnollisen kierron mukaan, ellei Terolutit pidä niitä pois.

Heippa. Mulla alko keskiviikkona bemfola ja nenä suihke jatkuu samalla. Oon ottanu suihkeen aina 7 aikaa aamulla 19.00 illalla. Tänään en ollut herännyt ja otin suihkeen 8.30. Onko kellekkään muulle käynyt niin? Mulla vähän vatsakipua ja kuumuutta onkohan ne ihan normaaleja oireita lääkkeistä? Kiitos vastauksista jo etukääteen.. onneksi meillä on tämä ryhmä❤️ Onnea kaikille plussanneille ja zemppii kaikille

Heippa. Mulla alko keskiviikkona bemfola ja nenä suihke jatkuu samalla. Oon ottanu suihkeen aina 7 aikaa aamulla 19.00 illalla. Tänään en ollut herännyt ja otin suihkeen 8.30. Onko kellekkään muulle käynyt niin? Mulla vähän vatsakipua ja kuumuutta onkohan ne ihan normaaleja oireita lääkkeistä? Kiitos vastauksista jo etukääteen.. onneksi meillä on tämä ryhmä❤️ Onnea kaikille plussanneille ja zemppii kaikille

Kyllä mullakin meni pari kertaa normaali aikataulusta pitkäksi. Itse suihkuttelin aina klo 8 ja 20, mutta yhtenä iltana en vain päässyt työreissulta suunnitelmien mukaan kotiin ja sumuttelin vasta klo 21. Kaikki meni kuitenkin niin kuin pitää. Mulla tuli hoitokierroksen aikana lääkkeistä vatsatuntemuksia ( munasarjoihin) ja nimenomaan kuumia aaltoja. Ne on ihan tyypillisiä oireita, niitä ei kannata säikähtää.

Minäkin suihkuttelin klo 8 ja 20. Itselläni oli aina laukussa mukana ja kännykässä muistutus, tuli aina otettua samaan aikaan. Itselläni oireina olivat päänäsrky läpi koko sumuttelun joka alkoi tokana tai kolmantena päivänä. Kolmannella viikolla tuli hikoilut. Vatsatuntemuksia en henkilökohtaisesti kokenut.

Minä suihkuttelin 9 ja 21, heitteli usein jonkin verran, ihan max tunnin tuosta työvuorojen takia. Aina ei vain päässyt asiakaspalveluhommasta irtautumaan juuri silloin kuin olisi tarvinnut. Mitään komplikaatioita ei tästä seurannut. Nenäsuihkeen ärsyttävin asia itselleni oli se, ettei siitä tullut mitään oireita. Pelkäsin että käytän sitä väärin, kun lääkäri varoitteli siitä, että älä sitten säikähdä jos tulee vaihdevuosioireita.

Hei täällä ihan uusi tähän ketjuun liittyvä:greet025
Me päästiin 9.10 IVF hoitojonoihin miehen kanssa mun vaikeiden kipujen (endometrioosi) ja nyt selvinneen laskeneen hedelmällisyyden takia. Ikää mittarissa vasta 25. Verikokeissa kävin viime viikolla mittauttamassa ties mitä hormoneja, hedelmällisyyttä ja muuta.

Oon vielä ihan vihreä tän asian kanssa, enkä oikein tiiä mistä ettiä tietoa tai tukiryhmiä:angelic: Kauhean pelottavalta vaan tuntuu kaikki

Mulla oli vähän sama fiilis silloin muutama kuukausi takaperin. Hyvä, että päädyit tänne! Varmasti vertaistuesta on vain hyötyä.

Itse löysin FB:stä myös amerikkalaisia IVF-ryhmiä:
https://www.facebook.com/groups/ivfsupportgroup
https://www.facebook.com/reproductiveimmunologysupport/
+ muutama ryhmä esim. kuukausittain kelle siirretään

Noista oli itselle apua, joskin USAssa asiat tehdään jotkut asiat tosi eri tavalla (saatetaan siirtää 2-3 alkiota kerralla, hoidot maksetaan työpaikan vakuutuksesta ja se kattaa vain tietyn osan ym..). Toisaalta se erilaisuuskin on siellä rikkaus, oon tykännyt seurata ja kuulostella. Myös pari kertaa itse käynyt julkaisemassa jotain!

Toivottavasti teille tärppää. Onneksi lähditte hoitoihin nyt jo. <3

Meidän alkio selvisi pakkaseen!!!! :hug007 en voi uskoa että meidän kahdesta hedelmöittyneestä munasolusta molemmat olivat hyviä (toki tuoresiirto epäonnistui). Eli HUSn hoitaja ilmoitti että seuraavasta kierrosta voidaan ilmoittautua pakastealkion siirtoon jos halutaan. Jännittää kovasti että päästäänkö siirtoon sillä laskujeni mukaan se osuisi mahdollisesti juuri ja juuri ennen joulupyhiä. Käytössä olisi 2,5mg Letrozol pv 3-7 ja ovulaation jälkeen Lugesteron.

Nyt on kp2 ja odottelen malttamattomana seuraavaa kiertoa.

Muuten nyt myös ymmärrän teitä jotka olette tuskailleet punktion jälkeisien menkkojen kanssa. Oon 3-4 tunnin välein aina popsinut joko 1g panadolin tai 800mg buranan. Aina katson kelloa ja lasken milloin voi seuraavan kerran ottaa lääkettä. Kuumissa suihkuissa käyty useampi kerta ja vähintään kerran tuntiin lämmittänyt lämpötyynyjä mikrossa, yksi vatsalle ja toinen alaselälle. Ei mitään mahiksia että voisi käyttää mitään muuta kuin isoja yösiteitä....

On tää lapsenteko kaikkea muuta kuin luonnollista meille tässä ryhmässä. Huomaan nyt että ajatukset ja fiilikset on ihan joka paikassa, toisaalta on tyytyväinen ja toisaalta ihan helkkarin pettynyt. Kai tää on tämä henkinen väsymys hoitokierroksen jälkeen.
:wtf

Muokattu viimeksi:
Muuten nyt myös ymmärrän teitä jotka olette tuskailleet punktion jälkeisien menkkojen kanssa. Oon 3-4 tunnin välein aina popsinut joko 1g panadolin tai 800mg buranan. Aina katson kelloa ja lasken milloin voi seuraavan kerran ottaa lääkettä. Kuumissa suihkuissa käyty useampi kerta ja vähintään kerran tuntiin lämmittänyt lämpötyynyjä mikrossa, yksi vatsalle ja toinen alaselälle. Ei mitään mahiksia että voisi käyttää mitään muuta kuin isoja yösiteitä....

Hih, mun normaalimenkoissa popsin combon 1 g Parasetamol + 600 mg Buranaa noin 5 tunnin välein kolme päivää, jotta pysyn toimintakykyisenä. Toivon todella, että tällä kertaa tuoresiirrosta ei seuraa menkat, jos ne on yhtään pahemmat kuin normaalisti :hungover:

Ollaan miehen kanssa naureskeltu, että kun aiemmin yritettiin lasta niin nyt sitä vasta sitten tehdäänkin! Edellisellä tekokerralla äiti ja isä ei olllut edes mukana, vaan labran tädit tekemässä. :eek: Huumoria on jostain revittävä, kun ei muuten naurata ollenkaan.

Ehkä se ekasta PASista sitten tarttuu mukaan <3 Pidän peukkuja.

Mulla oli vähän sama fiilis silloin muutama kuukausi takaperin. Hyvä, että päädyit tänne! Varmasti vertaistuesta on vain hyötyä.

Itse löysin FB:stä myös amerikkalaisia IVF-ryhmiä:
https://www.facebook.com/groups/ivfsupportgroup
https://www.facebook.com/reproductiveimmunologysupport/
+ muutama ryhmä esim. kuukausittain kelle siirretään

Noista oli itselle apua, joskin USAssa asiat tehdään jotkut asiat tosi eri tavalla (saatetaan siirtää 2-3 alkiota kerralla, hoidot maksetaan työpaikan vakuutuksesta ja se kattaa vain tietyn osan ym..). Toisaalta se erilaisuuskin on siellä rikkaus, oon tykännyt seurata ja kuulostella. Myös pari kertaa itse käynyt julkaisemassa jotain!

Toivottavasti teille tärppää. Onneksi lähditte hoitoihin nyt jo. :Heartred

Joo, vertaistuesta tuntuu olevan aina kaikkein eniten apuja mulle! Kun tietää, ettei oo yksin ja on muitakin joilla samankaltainen tilanne.

Onneksi päästiin tosiaan näinkin nopeasti hoitojonoon! 8kk vasta yritystä takana, mutta kontrollikäynnillä viime kuussa kun endoa seurattiin niin huomattiin, että munasarjoissa oli jotain poikkeavaa. En tiedä mikä arvo lienee, kun puhuivat että löytyy vain 3 per munasarja? Että on merkki todella alhaisesta hedelmällisyyden tasosta.
Verikokeiden ja miehen näytteen tuloksia odotellessa:bookworm:

https://imgur.com/a/3ztziKA

Testit näyttää hailakkaa. Virallinen testipäivä on perjantai, joten oon liian aikaisessa liikenteessä. Vuodan kyllä sitten ihan huolella, eli mene ja tiedä onko tää nyt sitten kuitenkin tippumassa pois... Yritän olla surematta, sillehän ei sitten mitään voi jos näin käy :(

Takaisin