IVF/ICSI 2020

Smma summarum millaisia aikoja ultrasta punktioon on ollut? Lähinnä haen sitä kulmaa että onko kyse 3 päivästä vai 7 päivästä.

Toki tosiaan ymmärrän että vaikea ennustaa jne mutta jotenkin tuo kaikki viestintä/tiedonsaanti on ollut toooosi heikkoa. Esim vasta maanantaina tiesin että oikeasti hoito aloitetaan kun oltiin taas yhdellä suunnittelukäynnillä - meille aika oli siis varattu nimenomaan suunnitteluun mutta sieltä lähdettiin sitten kotiin suihkuttelemaan ekat lääkkeet. Eli jos olisi aikaisemmin ollut sanottu selvästi se että hoito pyritään aloittamaan tästä ajankohdasta niin olisin voinut jo paremmin ennakoida. (kauhee kun kuulostan siltä etten priorisoi tätä asiaa yhtään...ei tosiaan ole siitä kiinni ja kai tämä on vähän myös pakkomielteistä hallintaa asiassa mitä ei voi hallita)

Mä kysyin ensimmäisenä punktion ajankohtaa, koska mulla aloitti perehdytettävä töissä. Oli hänen 2. viikko vasta kun olin jo poissa :) halusin järjestää niille päiville jotain tekemistä tälle uudelle ihmiselle ja myös samalla kieltäytyä palavereista, ettei tarvi uudelleen organisoida paljon :hilarious:

En tiedä vaihteleeko tämä lyhyen ja pitkän kaavan välillä, meillä siis lyhyt kaava ja klinikalta sanottiin heti, että punktio on kp12-14 välisenä ajankohtana. Tuosta pystyin itse hyvin järkkäilemään ja loppujen lopuksi punktio olikin kp12.

Mulla siis alunperin ultra piti olla kp7-9 välisenä aikana, mutta koska meni viikonlopulle niin polilta haluttiin että käyn varmuuden vuoksi perjantaina kp6 ja maanantaina kp9.
 
Tervetuloa kaikille uusille! :greet025

Onko muilla piinailijoilla taikka jo plussanneilla ollut kuukautiskipuja siirron jälkeen? Mulla alkoi sunnuntaina pp4 ja jatkuu eritasoisena päivittäin. Myös häntäluu tuntuu aralta (outoa). Pelottaa niin paljon koko aika, että tiputtelu alkaa :nailbiting:

On kyllä Ornament87 inhottava tilanne. Esimieheltä odottaisi kyllä ymmärrystä tällaisessa tilanteessa. Itse olen myös stressannut poissaoloja. Minulla sen osalta hyvä tilanne, että voin aika vapaasti olla pois kunhan oma työtilanne sen sallii, mutta siinä onkin sitten aika sumpliminen. Toivottavasti sinulle löytyy ratkaisu. Täytyypä lukea tuo artikkeli!

Mä heräsin tänään kuukautiskipuihin eilisen siirron jälkeen. Ei mitään kovin voimakasta kipua mutta hyvin selkeästi kramppailee. Lääkärin mukaan normaalia! Google kertoo, että kuukautiskivut ovat myös hyvin yleinen ensimmäinen raskausoire...
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :Heartred lämmittää etenkin kun nyt taitaa iskeä pintaan synerelan ekat sivuvaikutukset eli joku ihme melankolia iski päälle tänään.

Punktion ajoitus. En vielä varmaan osaa etsiä tietoa foorumilta joten pahoittelut jos tästä on ollut paljonkin keskustelua. Minulle on punktio ajateltu vkolle 43. Ymmärrän toki että moni asia vaikuttaa ja ei pysty povaamaan mikä päivä se oikeasti on ja 16.10 olisi ajoitusultra. Yritin kysyä klinikalta sitä että onko jotain suurinpiirtein ajatusta monen päivän päästä ultrasta tuo saattaisi olla niin vastaus oli että se katsotaan sitten 16.10. ja "teille on annettu ohjeeksi ettei punktioviikolle pidä suunnitella matkoja tms"

Tietysti menen silloin kuin pitää, mutta koska vko 43 on syyslomaviikon jälkeen on sille vkolle pärähtänyt kaikki mahdolliset työjutut ja stressailen niitä kun en tästä projektista ole mitään töissä kertonut- nyt tosin voisin kertoakin kun minut vasta vakinaistettiin. Mietin kovasti sitä että miten saisin nämä hoidettua siististi. Tietysti saattaisihan sitä sairastua tms yllätyksellistä ja asiat anyways lykkääntyy. Toki olen siitä onnellisessa asemassa että ollaan nyt etänä koska korona ja sekin antaa joustoa. Ja vain pari asiaa olisi sellaista mihin olisi sitten nakitettava kollega.

Summa summarum millaisia aikoja ultrasta punktioon on ollut? Lähinnä haen sitä kulmaa että onko kyse 3 päivästä vai 7 päivästä.

Toki tosiaan ymmärrän että vaikea ennustaa jne mutta jotenkin tuo kaikki viestintä/tiedonsaanti on ollut toooosi heikkoa. Esim vasta maanantaina tiesin että oikeasti hoito aloitetaan kun oltiin taas yhdellä suunnittelukäynnillä - meille aika oli siis varattu nimenomaan suunnitteluun mutta sieltä lähdettiin sitten kotiin suihkuttelemaan ekat lääkkeet. Eli jos olisi aikaisemmin ollut sanottu selvästi se että hoito pyritään aloittamaan tästä ajankohdasta niin olisin voinut jo paremmin ennakoida. (kauhee kun kuulostan siltä etten priorisoi tätä asiaa yhtään...ei tosiaan ole siitä kiinni ja kai tämä on vähän myös pakkomielteistä hallintaa asiassa mitä ei voi hallita)

Tehdäänkö sulle siis pitkällä kaavalla hoito? Silloin lääke annostus ja vaste vaikuttaa pitkälti siihen milloin punktio on. Se on kyllä todella yksilöllistä. Mulla vaati edellisessä hoidossa jopa 12 päivää Menopurin piikittelyä.
 
Tervetuloa kaikille uusille! :greet025

Onko muilla piinailijoilla taikka jo plussanneilla ollut kuukautiskipuja siirron jälkeen? Mulla alkoi sunnuntaina pp4 ja jatkuu eritasoisena päivittäin. Myös häntäluu tuntuu aralta (outoa). Pelottaa niin paljon koko aika, että tiputtelu alkaa :nailbiting:

On kyllä Ornament87 inhottava tilanne. Esimieheltä odottaisi kyllä ymmärrystä tällaisessa tilanteessa. Itse olen myös stressannut poissaoloja. Minulla sen osalta hyvä tilanne, että voin aika vapaasti olla pois kunhan oma työtilanne sen sallii, mutta siinä onkin sitten aika sumpliminen. Toivottavasti sinulle löytyy ratkaisu. Täytyypä lukea tuo artikkeli!

Mulla oli kuukautiskipumaisia tuntemuksia, jomottelua ja vihlaisuja alkaen pp3/dpo8. Plussa siis tästä. Oon myös lukenut että monella menkkatuntemukset ekoja oireita.
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :Heartred lämmittää etenkin kun nyt taitaa iskeä pintaan synerelan ekat sivuvaikutukset eli joku ihme melankolia iski päälle tänään.

Punktion ajoitus. En vielä varmaan osaa etsiä tietoa foorumilta joten pahoittelut jos tästä on ollut paljonkin keskustelua. Minulle on punktio ajateltu vkolle 43. Ymmärrän toki että moni asia vaikuttaa ja ei pysty povaamaan mikä päivä se oikeasti on ja 16.10 olisi ajoitusultra. Yritin kysyä klinikalta sitä että onko jotain suurinpiirtein ajatusta monen päivän päästä ultrasta tuo saattaisi olla niin vastaus oli että se katsotaan sitten 16.10. ja "teille on annettu ohjeeksi ettei punktioviikolle pidä suunnitella matkoja tms"

Tietysti menen silloin kuin pitää, mutta koska vko 43 on syyslomaviikon jälkeen on sille vkolle pärähtänyt kaikki mahdolliset työjutut ja stressailen niitä kun en tästä projektista ole mitään töissä kertonut- nyt tosin voisin kertoakin kun minut vasta vakinaistettiin. Mietin kovasti sitä että miten saisin nämä hoidettua siististi. Tietysti saattaisihan sitä sairastua tms yllätyksellistä ja asiat anyways lykkääntyy. Toki olen siitä onnellisessa asemassa että ollaan nyt etänä koska korona ja sekin antaa joustoa. Ja vain pari asiaa olisi sellaista mihin olisi sitten nakitettava kollega.

Summa summarum millaisia aikoja ultrasta punktioon on ollut? Lähinnä haen sitä kulmaa että onko kyse 3 päivästä vai 7 päivästä.

Toki tosiaan ymmärrän että vaikea ennustaa jne mutta jotenkin tuo kaikki viestintä/tiedonsaanti on ollut toooosi heikkoa. Esim vasta maanantaina tiesin että oikeasti hoito aloitetaan kun oltiin taas yhdellä suunnittelukäynnillä - meille aika oli siis varattu nimenomaan suunnitteluun mutta sieltä lähdettiin sitten kotiin suihkuttelemaan ekat lääkkeet. Eli jos olisi aikaisemmin ollut sanottu selvästi se että hoito pyritään aloittamaan tästä ajankohdasta niin olisin voinut jo paremmin ennakoida. (kauhee kun kuulostan siltä etten priorisoi tätä asiaa yhtään...ei tosiaan ole siitä kiinni ja kai tämä on vähän myös pakkomielteistä hallintaa asiassa mitä ei voi hallita)

Mulla oli lyhyt kaava ja etukäteen sanottiin että ajoitusultrasta 2-4 päivän päästä punktio yleensä mutta riippuu tietty just et miten kenenkin munasarjat ja follit reagoi lääkkeeseen et miten pitkään pitää kasvatella et kai just voi olla enemmänkin päiviä välissä.
 
Yksityisellä klinikalla, jolla meidän hoidot on tehty, oli muistaakseni ohjeistuksessa mainittu n. 9-15 päivää normaaliksi piikittelyajaksi.
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :Heartred lämmittää etenkin kun nyt taitaa iskeä pintaan synerelan ekat sivuvaikutukset eli joku ihme melankolia iski päälle tänään.

Punktion ajoitus. En vielä varmaan osaa etsiä tietoa foorumilta joten pahoittelut jos tästä on ollut paljonkin keskustelua. Minulle on punktio ajateltu vkolle 43. Ymmärrän toki että moni asia vaikuttaa ja ei pysty povaamaan mikä päivä se oikeasti on ja 16.10 olisi ajoitusultra. Yritin kysyä klinikalta sitä että onko jotain suurinpiirtein ajatusta monen päivän päästä ultrasta tuo saattaisi olla niin vastaus oli että se katsotaan sitten 16.10. ja "teille on annettu ohjeeksi ettei punktioviikolle pidä suunnitella matkoja tms"

Tietysti menen silloin kuin pitää, mutta koska vko 43 on syyslomaviikon jälkeen on sille vkolle pärähtänyt kaikki mahdolliset työjutut ja stressailen niitä kun en tästä projektista ole mitään töissä kertonut- nyt tosin voisin kertoakin kun minut vasta vakinaistettiin. Mietin kovasti sitä että miten saisin nämä hoidettua siististi. Tietysti saattaisihan sitä sairastua tms yllätyksellistä ja asiat anyways lykkääntyy. Toki olen siitä onnellisessa asemassa että ollaan nyt etänä koska korona ja sekin antaa joustoa. Ja vain pari asiaa olisi sellaista mihin olisi sitten nakitettava kollega.

Summa summarum millaisia aikoja ultrasta punktioon on ollut? Lähinnä haen sitä kulmaa että onko kyse 3 päivästä vai 7 päivästä.

Toki tosiaan ymmärrän että vaikea ennustaa jne mutta jotenkin tuo kaikki viestintä/tiedonsaanti on ollut toooosi heikkoa. Esim vasta maanantaina tiesin että oikeasti hoito aloitetaan kun oltiin taas yhdellä suunnittelukäynnillä - meille aika oli siis varattu nimenomaan suunnitteluun mutta sieltä lähdettiin sitten kotiin suihkuttelemaan ekat lääkkeet. Eli jos olisi aikaisemmin ollut sanottu selvästi se että hoito pyritään aloittamaan tästä ajankohdasta niin olisin voinut jo paremmin ennakoida. (kauhee kun kuulostan siltä etten priorisoi tätä asiaa yhtään...ei tosiaan ole siitä kiinni ja kai tämä on vähän myös pakkomielteistä hallintaa asiassa mitä ei voi hallita)


Mulla on menossa pitkä kaava ja homma venyi hiukan aiotusta, kun synarela pitikin jatkaa viikon pidempään nostetulla annoksella. Se oli mulle ihan täysi yllätys, että näinkin voi käydä. En siis ollut henkisesti varautunut tällaiseen vaihtoehtoon ja menihän siinä pasmat vähän sekaisin.

Hetkeksi siinä tuli sellainen olo, että oonko mä nyt tehnyt jotain väärin, kun vielä kyseltiin, että oonko laskenut annokset jne. Nostettu annos kuitenkin tehosi ja nyt takana on kuusi päivää piikitystä. Perjantaina ultrassa pitäisi kai selvitä punktiopäivä. Oletan, että ens viikolle, mutta ei siitä ole varsinaisesti sanottu (silloin aluksi kerrottiin tämä viikko (39) alustavaksi punktioviikoksi, mutta sit synarelaa piti jatkaa)

Ja mulla on kans ollut mielialan kanssa ongelmia. Mulla on historiassa masennusta, ja vähän tulee samoja fiiliksiä nyt. Pitää vaan koittaa uskoa, että ne on nää lääkkeet :sorry:
 
Mulla on menossa pitkä kaava ja homma venyi hiukan aiotusta, kun synarela pitikin jatkaa viikon pidempään nostetulla annoksella. Se oli mulle ihan täysi yllätys, että näinkin voi käydä. En siis ollut henkisesti varautunut tällaiseen vaihtoehtoon ja menihän siinä pasmat vähän sekaisin.

Hetkeksi siinä tuli sellainen olo, että oonko mä nyt tehnyt jotain väärin, kun vielä kyseltiin, että oonko laskenut annokset jne. Nostettu annos kuitenkin tehosi ja nyt takana on kuusi päivää piikitystä. Perjantaina ultrassa pitäisi kai selvitä punktiopäivä. Oletan, että ens viikolle, mutta ei siitä ole varsinaisesti sanottu (silloin aluksi kerrottiin tämä viikko (39) alustavaksi punktioviikoksi, mutta sit synarelaa piti jatkaa)

Ja mulla on kans ollut mielialan kanssa ongelmia. Mulla on historiassa masennusta, ja vähän tulee samoja fiiliksiä nyt. Pitää vaan koittaa uskoa, että ne on nää lääkkeet :sorry:

Mun piti myös viimeksi jatkaa Synarelaa vähän oletettua pidempään ennen piikittelyn aloitusta. Syynä oli, ettei koko limakalvo ollut edellisen kierron jäljiltä vuotanut ulos. Jotenkin Synarela vaikutti menkkoihin ja tiputtelua kesti vielä usean päivän varsinaisen vuodon päätyttyä. Ei näitä koskaan täysin voi ennalta aikatauluttaa.
 
Tehdäänkö sulle siis pitkällä kaavalla hoito? Silloin lääke annostus ja vaste vaikuttaa pitkälti siihen milloin punktio on. Se on kyllä todella yksilöllistä. Mulla vaati edellisessä hoidossa jopa 12 päivää Menopurin piikittelyä.

Tehdään pitkän kaavan kautta ja varmasti matkan varrella selkenee. Kiitos tosi paljon jotka ootte vastanneet. Yritin tätä just kans tänään tiedustella hoitajalta että miten tää pitkä kaava esim vaikuttaa jne mutta vastaus on aina että siellä hoitopolulta löytyy. Ja ymmärrän tietty että julkisella ei saa niin yksilöllistä palvelua että jokaiseen kysymykseen voida vastata.

Huoh. Mä varmaan pommitan tänne vielä miljoona kysymystä ja saa sanoa kyllä että nyt hiljaa :D
 
Mulla on menossa pitkä kaava ja homma venyi hiukan aiotusta, kun synarela pitikin jatkaa viikon pidempään nostetulla annoksella. Se oli mulle ihan täysi yllätys, että näinkin voi käydä. En siis ollut henkisesti varautunut tällaiseen vaihtoehtoon ja menihän siinä pasmat vähän sekaisin.

Hetkeksi siinä tuli sellainen olo, että oonko mä nyt tehnyt jotain väärin, kun vielä kyseltiin, että oonko laskenut annokset jne. Nostettu annos kuitenkin tehosi ja nyt takana on kuusi päivää piikitystä. Perjantaina ultrassa pitäisi kai selvitä punktiopäivä. Oletan, että ens viikolle, mutta ei siitä ole varsinaisesti sanottu (silloin aluksi kerrottiin tämä viikko (39) alustavaksi punktioviikoksi, mutta sit synarelaa piti jatkaa)

Ja mulla on kans ollut mielialan kanssa ongelmia. Mulla on historiassa masennusta, ja vähän tulee samoja fiiliksiä nyt. Pitää vaan koittaa uskoa, että ne on nää lääkkeet :sorry:


Tsemppiä ja toivotaan että vaan lääkkeet! Eihän se silti poista sitä miten ikävä fiilis on. Mulla itselläni on ahdistuneisuushäiriö ja nyt kun ei ole 1,5 vuoteen saanut käyttää lääkkeitä kun on odotettu hoitoja niin mun pms on mennyt ihan mahdottomaksi (siis uskomattoman syvä ahdistus) ja unettomuus kasvanut. Nyt vaikuttaa vähän samalta fiilikseltä kuin pms:n alkupäivinä. NOOO onneksi on sentään aurinkoisia syyspäiviä ettei ole vielä käynnissä se ikuinen marraskuu joka alkaa lokakuussa ja kestää jonnekin maaliskuulle...
 
Ornament87 vaikeuttaahan tuo tilanne työpaikallasi hoitoja ja niiden järjestelyjä. Ymmärrän tuskan. Kuitenkin itse olen sitä mieltä että työnantajan ei välttämättä tule maksaa palkkaa ajalta jolloin käy hoidoissa ja ultrissa.Toki ajattelen että olisi hyvä kuitenkin antaa se mahdollisuus työntekijälle antaa vapaina ne päivät jotka tarvitsee ko hoitoja varten tai ottaa huomioon vuorosuunnittelussa jos vuorotyö. Jos työ vain päivätyötä niin voisi sopia esimiehen kanssa jos saisi käydä "palkattomasti" pakollisilla käynneillä.
Mutta tietenkin jos mikään näistä ei onnistu ja esimies on joustamaton niin on varmasti tosi hankalaa. Toivon että saat jotenkin järjestettyä hoidot ja työn yhdessä.
 
Tehdään pitkän kaavan kautta ja varmasti matkan varrella selkenee. Kiitos tosi paljon jotka ootte vastanneet. Yritin tätä just kans tänään tiedustella hoitajalta että miten tää pitkä kaava esim vaikuttaa jne mutta vastaus on aina että siellä hoitopolulta löytyy. Ja ymmärrän tietty että julkisella ei saa niin yksilöllistä palvelua että jokaiseen kysymykseen voida vastata.

Huoh. Mä varmaan pommitan tänne vielä miljoona kysymystä ja saa sanoa kyllä että nyt hiljaa :D

Minulla oli sama kuin Minnihiiri84:lla, että pitkässä kaavassa piti jatkaa Synarelaa viikko oletettua pidempää. Minulla ei ilmeisesti ollut kerennyt ovulaatio tapahtumaan ennen kuin Synan aloitin ja se pitkitti kiertoa. Tämä todettiin 2 viikkoa ennen oletettua punktiota ja lopulta punktio siirtyi viikolla eteenpäin.
 
Tervetuloa uusille, ihanaa kun tää keskustelu pysyy niin aktiivisena!

Teistä jotkut oli ilmeisesti käynyt akupunktiossa? Kuinka monen kerran jaksoja olette käyneet? Voikohan akupunktiossa käydä myös alkionsiirron jälkeen vai pitäisikö käydä ennen sitä? Kaikkea sitä näköjään alkaa harkitsemaan, kun tarpeeksi epätoivoiseksi tulee.. :bag: t. kp 1
 
Tervetuloa uusille, ihanaa kun tää keskustelu pysyy niin aktiivisena!

Teistä jotkut oli ilmeisesti käynyt akupunktiossa? Kuinka monen kerran jaksoja olette käyneet? Voikohan akupunktiossa käydä myös alkionsiirron jälkeen vai pitäisikö käydä ennen sitä? Kaikkea sitä näköjään alkaa harkitsemaan, kun tarpeeksi epätoivoiseksi tulee.. :bag: t. kp 1

Sympatiaa :Heartred Mä oon käynyt kerran, viime viikolla kun ekan epäonnistuneen hoidon kuukautiset olivat loppuneet. Nyt hoitotauolla ennen seuraavaa IVF-hoitoa, akupunktion ajoitus tulee kuukautisten alkupäiviin. Hoitaja selosti alkiosiirtoon liittyvistä hoitokerroista, mutta en enää sitä muista. Menen siis akupunktioon seuraavan kerran, kun kuukautiset alkavat. Ja IVF-hoidon ollessa päällä, rytmi tulee olemaan jokin muu. Kannattaa melkeinpä kysyä suoraan akupunktiohoitajalta, mikä on hänen suosituksensa akupunktioon tulemisesta :)Ilmeisesti näissäkin on hoitajissa eroja, tai siis osa voi olla erikoistunut vähän eri vaivoihin. Minunhan piti mennä alunperin päivää ennen alkionsiirtoa toiseen akupunktiopaikkaan, mutta nousi kuume ja jouduin suosiolla perumaan sen (vaikka se ei ollutkaan koronaa, vaan ilmeisesti elimistön stressireaktio tms., ikuisesti mystiseksi jäänyt asia).

Itse aion siis käydä akupunktiossa jatkossakin, sen mukaan miten hoitaja suosittelee. Kokemus oli vinkeä, itselläni esim. toinen jalka tärisi lähes koko ajan kun siinä oli se neula :playful:
 
Kittykitty:
Meillä 0-ultra on ollut aina keskiviikkona. Siitä alkaa pistelyt. Seuraava ultra tiistaina, jossa voidaan tarkistaa annostusta. Seuraava pe, jossa määritellään punktion paikka (ma, ti tai ke). Ei ennen eikä jälkeen. Siirtopäivä tasan 2 päivää jälkeen eli ke, to tai pe. Näin meillä julkisella.
 
Meille tehtiin siirto 2 päiväisellä pakastealkiolla tiistaina ja eilen sekä tänään on alavatsalla ajoittaista juilimista ja nipistelyä ja välillä tulee kylmiä väreitä/on kuumeinen on. Vielähän ei voi olla kiinnittymiskipuja, pelkään taas kohtutulehdusta, minkä sain kerran inssistä. :banghead: Onko muilla ollut "aikaisen" alkion siirrossa tämmöisiä tuntemuksia tai ylipäätään dpo4 tämmöistä?
 
Mä kysyin ensimmäisenä punktion ajankohtaa, koska mulla aloitti perehdytettävä töissä. Oli hänen 2. viikko vasta kun olin jo poissa :) halusin järjestää niille päiville jotain tekemistä tälle uudelle ihmiselle ja myös samalla kieltäytyä palavereista, ettei tarvi uudelleen organisoida paljon :hilarious:

En tiedä vaihteleeko tämä lyhyen ja pitkän kaavan välillä, meillä siis lyhyt kaava ja klinikalta sanottiin heti, että punktio on kp12-14 välisenä ajankohtana. Tuosta pystyin itse hyvin järkkäilemään ja loppujen lopuksi punktio olikin kp12.

Mulla siis alunperin ultra piti olla kp7-9 välisenä aikana, mutta koska meni viikonlopulle niin polilta haluttiin että käyn varmuuden vuoksi perjantaina kp6 ja maanantaina kp9.

Minulla punktion ajankohta on vaihdellut, vaikka lääkitys on ollut täysin sama koko ajan. Taisi olla puhetta, että kierrot ovat niin erilaisia, että vaihtelua voi olla. Mun kierto on noin 30-31 päivää. Viimeksi punktio oli kp 18, ja ajoitusultra kp 16. Sitä edellisellä kerralla muistaakseni oli kp 19, ja ultra joku kp15 tai 14. Silti tästä ekasta kerrasta löytyi paljon epäkypsiä.

Mutta sain aamulla etuajassa isoja uutisia meidän alkioista! Löytyi kaksi täysin tervettä, ja kaksi perinnöllisen sairauden kannalta tervettä, mutta niissä oli lievää mosaikismia (silti ovat siirtokelpoisia). Kahdella oli muu geeniongelma ja vain kahdella oli puolison sairaus, vaikka sen olisi pitänyt olla jopa puolella. Onko kellään muuten kokemusta mosaikismista? Aika vähän suomalaisilla palstoilla nähdäkseni asiasta on edes puhuttu.:anyone

Nyt vielä toivun komplikaatioistani. Kierto näyttää venyvän taas pitkäksi. PAS on edessä ei seuraavista, vaan sitä seuraavista menkoista. Ehkä marraskuussa, jos kroppa alkaa toimimaan:woot:
 
Koitin kaivella tuota ketjua taaksepäin. Mut en osannut joko lukea tai en huomannut. Miten olette hoitaneet punktion jälkeistä kipua? Vettä menee reilu 2litraa ja nesteytys poretabletteja. Silti tuntuu välistä kivuliaana olo. Panadol 1g menee 3*pv ja viime yönä jouduin burana 800mg ottamaan. Mahtaakoon olla nämä olot huomisen tuoresiirrolle ongelma?
 
Koitin kaivella tuota ketjua taaksepäin. Mut en osannut joko lukea tai en huomannut. Miten olette hoitaneet punktion jälkeistä kipua? Vettä menee reilu 2litraa ja nesteytys poretabletteja. Silti tuntuu välistä kivuliaana olo. Panadol 1g menee 3*pv ja viime yönä jouduin burana 800mg ottamaan. Mahtaakoon olla nämä olot huomisen tuoresiirrolle ongelma?

Mulle suositeltiin vain Panadoleja, ei Ibuprofeiinia. Joku juttu siinä ibuprofeiinissa oli, ettei suositeltu. Joku varmaan täällä tietäisi syynkin :)
 
Mulle suositeltiin vain Panadoleja, ei Ibuprofeiinia. Joku juttu siinä ibuprofeiinissa oli, ettei suositeltu. Joku varmaan täällä tietäisi syynkin :)

Se voi haitata vissiin kiinnittymistä, näin mulle sanottiin.

Koitin kaivella tuota ketjua taaksepäin. Mut en osannut joko lukea tai en huomannut. Miten olette hoitaneet punktion jälkeistä kipua? Vettä menee reilu 2litraa ja nesteytys poretabletteja. Silti tuntuu välistä kivuliaana olo. Panadol 1g menee 3*pv ja viime yönä jouduin burana 800mg ottamaan. Mahtaakoon olla nämä olot huomisen tuoresiirrolle ongelma?

Kannattaa jutella lääkärin kanssa, mutta oon ymmärtänyt että hyperstimulaation riski kasvaa ja oireet pitkittyvät jos tuoresiirto nappaa. Se voi olla aika kivuliasta, kannattaa avoimesti lääkärin antaa arvioida miten edetä.

Mä söin niin paljon Panadolia kun antoi määrät myöten, lämmin kaurapussi oli pelastus. mä olin kipujen vuoksi 3 yötä osastollakin, toivottavasti sulla taittuu helpommin :Heartred:Heartred
 
Takaisin
Top