Mun ois ihan turha yrittää jotain tällasta - vaikka onki kiva idea.. nauttikaa te jotka voitte !! :)
Mä annoin ja aika turha oli, ei oikein innostunu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mun ois ihan turha yrittää jotain tällasta - vaikka onki kiva idea.. nauttikaa te jotka voitte !! :)
Näin lukee kelassa:
"Voit työskennellä äitiysvapaasi aikana ja saada Kelasta äitiysrahaa, mutta työskentelypäiviltäsi äitiysraha maksetaan vähimmäismääräisenä. Työskentely sunnuntaisin tai arkipyhinä ei vaikuta äitiysrahaasi, sillä äitiysrahaa maksetaan vain arkipäiviltä."
Minä ainakin olin koulunkirjoilla koko raskausajan ja "äippäloma" ajan, en siis missään vaiheessa ollut oikealla äitiyslomalla. Sain kelasta miniminä äitiysrahan sen 4kk ajan ja sitten vanhempainrahan myöhemmin. Sain myös opintotukea. Ja minulla oli oikeus käydä koulua normaalisti.
Miksi ei saisi mennä vaikka heti synnytyksen jälkeen töihin?
Äitiysraha on silleen vaan äidille, ettei isä voi saada tukea äitiysrahakaudelta ellei ole joku erityistapaus (äiti kuolee tai joutuu osastolle hoitoon kykenemättömänä hoitamaan vauvaa). Opiskelijana saa muutenkin minimit äitiysrahat, niin silloin kannattaakin opiskella, jos on vaan jaksamisen ja alan kannalta mahdollista :)
Joo, kyllähän tuo mies muutakin tekee ja elää kyllä vahvasti mukana. Lähinnä se oli sellainen kärjistys, että en ainakaan keksi mitään tavaraa mitä mies tarvisi.
Tosiaan äitiyspakkauksen nimi voisi olla vanhemmuuspakkaus tai vaikka vauvapakkaus. Onhan siellä lähinnä vaan vauvalle ja vauvaan liittyviä juttuja :)
Onhan se oikeesti vähän turha eikä kaikille sovi varsinkaan jos sen teko tuntuu väkinäiseltä ja mies ei oo sellanen joka noista innostuis.
Itse kuitenkin aion ehkä tehdä koska me ollaan vähän tällainen hömppäpari ja musta kiva yllättää jotenkin ja värkkäillä tollaista pientä kivaa. Yritän valita miehelle sellaisia juttuja joita vois oikeasti käyttää :) uskon että meillä mies ilahtuu jo pelkästään ajatuksesta ja huomionosoituksesta.
Lisäsin hänen synttärilahjaankin keväällä vauvan bodysetin, ja hän ilahtui ajatuksesta. 
Mä en taas ymmärrä varpajaisia, ei mieskään sellaisista innostunut esikoisen syntymän jälkeen, ei se halunnut ryyppäämään lähteä koska vauva syntyi.
Sama täällä! :D onhan tässä koko elämä aikaa ryypätä. En käsitä miksi just silloin pitäis vetää pää täyteen, kun on saanut muksun. Ei vaan mene mun kaaliin.Mä en taas ymmärrä varpajaisia, ei mieskään sellaisista innostunut esikoisen syntymän jälkeen, ei se halunnut ryyppäämään lähteä koska vauva syntyi.
Ton ymmärrän, et jos oikeasti osataan juoda. Tarkoitan et maltillisesti, eikä päätavoite ole kännätäMeillä se menee niin että isä, ukki ja perheelle lähimmät miehet saunoo ja paljuilee ja maistavat pari "parempaa juomaa" :) ilman känniä tai krapulaa :)