Isyyspakkaus

sheer

Oman äänensä löytänyt
Oletteko miettineet isyyspakkauksen antamista tulevalle isälle? Jos olette, niin milloin meinasitte kyseisen lahjan antaa ja mitä laittaa sen sisälle? Tai onko jakaa hyviä ideoita aiemmin antamistanne isyyspakkauksista?

Voitaisiin koota yhdessä ideoita ja ajatuksia! Saisivat joulukuun isit tän vuoden parhaat pakkaukset :joyful:
 
Annoin esikoisesta isyyspakkauksen isänpäivänä miehelle. Esikoinen myöskin syntynyt joulukuussa.

- Siellä oli pieni pulloja isin juomaa omiin hetkiin
- Kumihanksat sottaisiin puuhiin
- Nokkamuki (tuttiulloja meillä oli jo, niin en viitsinyt enää hankkia)
- Vauvan vaippa
- Vauvan sukat jossa lukee I:Heartred DAD
- Ruokalappu
- Itsetehtyjä lahjakortteja ( Isi vapautuu vaipanvaihdosta, Isin ja vauvan laatuaika, Isin vapaailta...)
- Tutti
- Sisuja
 
Mä annoin isännälle viime syksynä isyyspakkauksen. Käyttöön meni iskä-muki, super isi t-paita, vauvan "i love daddy"-body , iskä-sukat, dödö ja shampoo, namut ja energiajuoma :D Lisäksi hommasin kuubalaisen sikarin ja sen mies sitten poltti varpajaisissa :)
Jotain pientä sälää oli sit pelkästään vauvalle ja niihin oli ohjeet sit miten niitä käytetään mm. tutin esittelin saatekirjeessä äänenvaimentimena, vaipan hajulukkona, tuttipullon kanisterina yms. Mies tykkäs, enkä yrittänytkään ostaa mitään turhaa sälää, vaan aikalailla kaikki meni käyttöön :)
 
Eikä! Ihana! Ikin kuullukkaa, mut todellaki haluun tehä! Ideoita vaa :) oon nii huono keksii mitää! Mm. miehel tänää synttärit ja kaiken tohinan keskellä unohin ajoissa ostaa ja miettii ja nyt paniikissa lähös kaupoille ettii jotain enne työvuoron alkuu! :sad001 :D
 
Meidän isyyspakkauksessa oli viimeksi:
-energiajuomaa
-sisuja
-vauvalle kirja
-vauvan käyttöpas-kirja
-Isi - t-paita (sellanen supermies kuvio ja siinä luki isi)
-ruokalappu
-vauvan sukat joissa luki i :Heartred dad
-tutteja

Muuta en nyt muista. :D
 
Oonkohan mä ainoa joka ei (vielä) innostu mistään tämmösistä...? :rolleyes: toisaalta meillä oli viime vuonna sellainen kankainen joulukalenteri, mihin piilotettiin miehen kanssa toisillemme pieniä käytännöllisiä yllätyksiä. Ehkä voisin tästä ketjusta napata muutaman idean ensi joulun kalenteripaketteihin. :)
 
Mun ois ihan turha yrittää jotain tällasta - vaikka onki kiva idea.. nauttikaa te jotka voitte !! :)
 
Mä oon taas just niitä ihmisiä jotka innostuu näistä :D hyvä kun kerroitte. Täytyy kyllä tehdä sitten vähän lähempänä laskettuaikaa..
 
Mä aattelin tällä kertaa antaa isyyspakkauksen sijaan jotakin tekemistä. Vaikka sikari ja lahjakortti kahdeksi ratatunniksi keilaukseen, että pääsee kavereiden kaa iltaa viettää tms :) kumminki turhaa taas uusia "super isi t-paitoja" hommata, ku edelliset kohtuu uusia ja hyviä vielä :D
 
Mä annoin esikoisesta miehelle tällaisen. Äitiyspakkausta kun ei otettu. Annoin pakkauksen isänpäivänä n.3kk ennen LA.

Ammeeseen kokosin kaikki

Harsoja
Tutti
Tuttipullo
Ruokalappu "tähtää ylemmäs isi"-tekstillä
Lastenlauluja kitaralle-nuottikirja
Vauvan käyttöopas-kirja
Colaa
Energiajuomaa
Alkoholitonta olutta
Suklaata

... Olikohan muuta... Mies tykkäsi tosi paljon isyyspakkauksestaan. :)
 
Mä tein kanssa viimeksi, en tiedä teenkö nyt, kun ei olisi samalla lailla ylläri. Jos innostusta löytyy, niin suosittelen kirjoittamaan virallisen kelan kirjeen oman pakkauskirjeen pohjalta ja hyötykäyttämään siinä tulevan kirjekuoren (avaa sivusta siististi, niin saa liimattua huomaamattomasti uudestaan). Mulla oli pakkauksessa:

Isin pelikaveri body
Isän kulta body
Tutti
Ruokalappu
Super isä-paita
Suklaata
Sisua
Energiajuoma
Pieni pullo konjakkia
Korvatulpat
Pyykkipoika
Muovihanskat
Peppupyyhkeitä
Hätäkello
Kestovaippa
Kertsivaippa
Vaipan vaihdosta vapautus -kortteja
Korviketta
Tuttipullo
Käännetty vauvalle
Vauvan lelu
Supermies body
Peliaiheinen body
Legobody
Supermies paita vauvalle
I :Heartred dad sukat
supermies-sukat
Itse tehtävä palapeli
Rotanloukku-peli

Olin kategorisoinut tavarat käytön mukaan: tekstiilit, vauvan hoito ja isän selviytymispakkaus synnärille. Meillä siis juttuna tuo supermies, siksi sitä oli niin paljon. Vaatteista iso osa oli kirppikseltä ja isin kulta ja -pelikaveri oli ihan valkoisia bodeja, joihin kirjoitin tekstiilitussilla.
 
Niin ja osassa oli ohjeet käyttöön, esim. vaippakategoriassa, "kestovaippa, helppo malli" ja sitten kertsivaipassa luki "Jos kestovaippa on siltikin liian hankala" ja sitten äärimmäisenä apuna hätäkello ja vapautuskortit. Niin ja suojavälineet tietty. Hauskaa oli tuota väsätä ja vielä hauskempi katsoa kun mies sitä avasi.
 
Oonkohan mä ainoa joka ei (vielä) innostu mistään tämmösistä...? :rolleyes: toisaalta meillä oli viime vuonna sellainen kankainen joulukalenteri, mihin piilotettiin miehen kanssa toisillemme pieniä käytännöllisiä yllätyksiä. Ehkä voisin tästä ketjusta napata muutaman idean ensi joulun kalenteripaketteihin. :)

Mulla sama. Äitiyspakkaus on lähinnä vauvalle tarvikkeita ja sitten äidille liukkaria ja siteitä. Tuntuu sen takia vähän hassulle, että mä hemmottelisin isyyspakkauksella lapseni isää joka on lapsen tekoa varten....hmmm.... ''tökkässyt'' kerran ja sen jälkeen sietänyt mua :grin Ehkä teen sellaisen isyyspakkauksen missä on kaikkea vauvalle ja sit...ööö... pumpulia nenän verenvuotoja varten isimiehelle :hilarious: Mies ei myöskään viimeksi antanut mitään ''synnytyslahjaa'' mulle enkä sellaista odottanutkaan :) Ehkä me ollaan vaan vähän tylsiä :p
 
Ei meilläkään oo ollu mitään synnytyslahjoja :) Enkä oo tehny isyyspakkaustakaan. Mut sen voin sanoa et kyllä se mieskin on tehny varmasti muutakin kuin tökkässy pari kertaa ja sietäny niin ku Pookkana sano :wink Mun mies on tehny varsin selväks kuinka paljon hän on joka raskaudessa pelänny ja stressannu, ja käyny läpi kaikki mahdolliset skenaariot siitä mitä voi tapahtua; selviikö vauva ja äiti synnytyksestä vai ei, ja mitä sitten jos käykin huonosti. Ja se, kun synnytyksessä näkee mun kokevan kipua ja kärsivän ja ei itse pysty loppupelissä paljon apua antamaan. Se on kova paikka myös noille miehille, katsoa ku rakas kärsii ja huutaa. Kaikkea ne miehet ei meille kerro eikä välttämättä näytä myöskään ulospäin kaikkea sitä mitä siellä aivoissa tapahtuu :) Joten sinällään ois kyllä kiva kun isätkin otettais huomioon siinä ihan kelan antamassa pakkauksessakin.
 
Mulla miehen muistaminen tulee siitä, että ainakin mun ympärillä koko raskausajan ihmiset kiersi ja uteli "Kuinka äiti voi, miltä nyt tuntuu, jännittääkö" yms. Ainoastaan meidän molempien vanhemmat kysyi mun aikana mieheltä "miltä tuntuu, jännittääkö?". Tuli olo, että mies jää ihan sivuun kaikesta. :confused:

Eikä synnytyksen jälkeenkään kysytty mieheltä yhtää mitää, vaikka varmasti(ja tästä on puhuttu) miestäkin pelotti kaikki komplikaatiovaarat, uusi tilanne, verenvuoto, emännän kipu ja huuto, avuttomuudentunne kun toinen makaa tuskissaan eikä voi auttaa. Meistä oli tulossa perhe, ei pelkästään minusta :)

Itseasiassa oon aina miettiny miksi se on äitiyspakkaus? Älkääkä nyt aatelko, että oon joku suvakkisovinistifeministimikälie, mutta kuitenkin isällä on ainakin meidän parisuhteessa yhtä suuri rooli vanhemmuuteen.
Yhdessä se lapsi on alulle laitettu, odotettu, synnytetty ja kasvatettu :)
 
Vanhemmuspakkaus? :D nii muute aika jännä ettei oo muutettu nimee ku nykyää kaaaaikki pitää olla niiin tasa-arvosta :p kai se vaa on sielt vuodest jostain ku kuiteki yleensä varsinkin ennen äiti jäi lapsen kanssa kotiin ja varmasti nykyäänkin menee useimmilla niin :)
 
Mun muistaakseni se pakkauksen/avustuksen nimenmuutos oli harkinnassa mut en tiedä mitä tapahtu kun ei ainakaan vielä sitä sitten tehty.
 
Mut eikö ollu niin että äidin on "pakko" olla se noin 3kk äitiyslomalla? Ja vasta sen jälkeen sen voi jakaa.. eli äiti ei voi mennä esim viikko synnytyksen jälkeen töihin ja mies jäädä sen sijaan kotiin, vaikka niin haluaisivat.

Korjatkaa jos oon väärässä! Mut siksi varmaan myöskin äitiyspakkaus koska äiti jää aina aluksi kotiin.

Mielestäni vanhemmuuspakkaus olisi parempi termi joka tapauksessa.

Eikö kuitenkin adoptoivatkin saa sen pakkauksen?
 
Näin lukee kelassa:
"Voit työskennellä äitiysvapaasi aikana ja saada Kelasta äitiysrahaa, mutta työskentelypäiviltäsi äitiysraha maksetaan vähimmäismääräisenä. Työskentely sunnuntaisin tai arkipyhinä ei vaikuta äitiysrahaasi, sillä äitiysrahaa maksetaan vain arkipäiviltä."

Minä ainakin olin koulunkirjoilla koko raskausajan ja "äippäloma" ajan, en siis missään vaiheessa ollut oikealla äitiyslomalla. Sain kelasta miniminä äitiysrahan sen 4kk ajan ja sitten vanhempainrahan myöhemmin. Sain myös opintotukea. Ja minulla oli oikeus käydä koulua normaalisti.

Miksi ei saisi mennä vaikka heti synnytyksen jälkeen töihin?
 
Musta vanhemmuuspakkaus olis hyvä nimi. Ja ehkä se ei enemmistöstä käsin tunnu kovin tarpeelliselta, että kaikki on niin tasa-arvoista, mutta voin kertoa että pienet asiat (jotka ei tod ole keltään pois) voi olla joillekin aika isoja! Jos aina, joka ikinen kerta, kaikkialla, kysytään/oletetaan että on äiti ja isä, niin jossain kohtaa alkaa tympiä. Olis niin pieni juttu laittaa vaikka vaan se "vanhemmat". Ja isille myös ois tärkeää tulla huomioiduiksi, ne kuuluu siihen perheeseen ihan yhtä palhon kuin äiditkin, eikä sekään oo keltään pois.

Ei ollu tarkotus mitään palopuhetta pitää :D. Ihan huumorilla me näitä juttuja yleensä onneks otetaan: esim mun vaimo jää isyyspäivärahalle :D. Tästä on revitty paljon huumoria ja mä teen myös isyyspakkauksen hänelle (ihan paras idea btw!).
 
Takaisin
Top