Isyyspakkaus

Mun ois ihan turha yrittää jotain tällasta - vaikka onki kiva idea.. nauttikaa te jotka voitte !! :)

Mä annoin ja aika turha oli, ei oikein innostunu :sad001 Ostin ton vauvan käyttöopas kirjan mut sivuakaan ei oo lukenu, ei oo kuulemma lukuihmisiä vaan tekemisen kautta opettelee tyyppinen.
 
Näin lukee kelassa:
"Voit työskennellä äitiysvapaasi aikana ja saada Kelasta äitiysrahaa, mutta työskentelypäiviltäsi äitiysraha maksetaan vähimmäismääräisenä. Työskentely sunnuntaisin tai arkipyhinä ei vaikuta äitiysrahaasi, sillä äitiysrahaa maksetaan vain arkipäiviltä."

Minä ainakin olin koulunkirjoilla koko raskausajan ja "äippäloma" ajan, en siis missään vaiheessa ollut oikealla äitiyslomalla. Sain kelasta miniminä äitiysrahan sen 4kk ajan ja sitten vanhempainrahan myöhemmin. Sain myös opintotukea. Ja minulla oli oikeus käydä koulua normaalisti.

Miksi ei saisi mennä vaikka heti synnytyksen jälkeen töihin?

Saa töis käydä ja saa sit sen minimin niiltä päiviltä :)

Mulla on aika hyvät äippärahat ettei kannata tehä ku pyhiä jolta pv ei kelan rahat vaikuta :)
 
Äitiysraha on silleen vaan äidille, ettei isä voi saada tukea äitiysrahakaudelta ellei ole joku erityistapaus (äiti kuolee tai joutuu osastolle hoitoon kykenemättömänä hoitamaan vauvaa). Opiskelijana saa muutenkin minimit äitiysrahat, niin silloin kannattaakin opiskella, jos on vaan jaksamisen ja alan kannalta mahdollista :)

Joo, kyllähän tuo mies muutakin tekee ja elää kyllä vahvasti mukana. Lähinnä se oli sellainen kärjistys, että en ainakaan keksi mitään tavaraa mitä mies tarvisi.

Tosiaan äitiyspakkauksen nimi voisi olla vanhemmuuspakkaus tai vaikka vauvapakkaus. Onhan siellä lähinnä vaan vauvalle ja vauvaan liittyviä juttuja :)
 
Kyllä opiskelijana on mahdollista saada ns. täydet äitiysrahat! Jos on ollut töissä, kuten minä olisin saanut enemmän äippärahaa. Mutta se olisi vaatinut sen, että sinä aikana en kuulu opinahjon listoille, enkä voi täten suorittaa kursseja.
 
Joo ja miniminä tulee, vaikkei saisi opintotukea samaan aikaan :sad001 Mä olin viimeksi siinä tilanteessa, että opinnot loppusuoralla, töitä olin tehnyt ja ollut välissä työttömänä työnhakijana ja silti ne tuet laskettiin sen mukaan, että olen opiskelija. Ei mitään muttia. Ja tosiaan en ollut enää vuosiin saanut tukea, joten aika tiukilla oltiin. Ja mikä hienointa, nyt kun olen ollut jo reilun vuoden valmistunut, niin tulevasta vauvasta saan varmasti samat hiton minimituet, koska en näillä näkymin mene töihin tässä välissä (esikoinen jouluna vasta 2v ja en saanut työpaikkaa, kun hain kevään virkahauissa. En viitsi vuoden pestejä edes hakea, kun en olisi kuin 2-3kk töissä.) Tämä nyt ihan ohi aiheen.

Isyyspakkauksessa pointtina onkin juuri se, että sisältö pitää miettiä henkilökohtaiseksi. Ei se muuten kolahdakaan ollenkaan.
 
Äitiysraha on silleen vaan äidille, ettei isä voi saada tukea äitiysrahakaudelta ellei ole joku erityistapaus (äiti kuolee tai joutuu osastolle hoitoon kykenemättömänä hoitamaan vauvaa). Opiskelijana saa muutenkin minimit äitiysrahat, niin silloin kannattaakin opiskella, jos on vaan jaksamisen ja alan kannalta mahdollista :)

Joo, kyllähän tuo mies muutakin tekee ja elää kyllä vahvasti mukana. Lähinnä se oli sellainen kärjistys, että en ainakaan keksi mitään tavaraa mitä mies tarvisi.

Tosiaan äitiyspakkauksen nimi voisi olla vanhemmuuspakkaus tai vaikka vauvapakkaus. Onhan siellä lähinnä vaan vauvalle ja vauvaan liittyviä juttuja :)

Opiskelijana voi saada myös tulosidonnaista äitiyspäivärahaa jos on ennen opintoja ollut töissä. Mulla laskettiin sen mukaan ja myös sairauspäivärahan loppu raskaudesta sain opiskelijana aiempien tulojen mukaan.
 
Ite annoin kans edellisessä raskaudessa isyyspakkauksen, mutta vastaanotto oli melko nihkeä. Suurin osa tavaroista jäi pyörimään ullakolle ja osan käytin ite. Karkit ja Vauvan käyttöopas olivat ainoat jotka miehelle kelpas.
 
Mä tein isyyspakkauksen ammeeseen. Siihen vauvalle huppupyyhe (edelleen käytössä), tuttipullo, tutti, miehen jääkiekkojoukkueen logolla body, Vauvan käyttöopas ja jotain pientä tarpeellista. Saatto olla energiajuoma ja Tupla-patukka, muttei mitään tosi turhaa. Oltiin ennakkoon puhuttu, että kylvettäminen vois olla semmonen isi-poika -juttu ja niinhän se sitte olikin :)

Mies ei ehkä ymmärtäny ihan sitä isyyspakkausideaa, mutta tykkäs kyllä lahjasta :)
 
Musta se isyyspakkausidea on vähän hölmö. Kun eihän se äitiyspakkauskaan oo selkeesti vaan äidille suunnattu, on enemmänkin vanhempainpakkaus. En usko että teen mitään isyyspakkausta, enkä usko että mies siitä on pahoillaan.
 
Mä en oo tehnyt isyyspakkausta, enkä varmaan tee nytkään. Miehen oon yllättänyt kuitenkin hankkimalla pullon erikoisempaa viskiä tms varpajaisia varten :)
 
Mä tein esikoisen kanssa sellaisen ja käytännössä se sisälsi vaan lapselle tarkoitettuja juttuja, ihan kuten äitiyspakkauskin. Ja ostin siihen kans vain tarpeellista, mutta mies kyllä tykkäs siitä. Ostin sellaisen pieneen tilaan menevän stokke bath- ammeen ja se on ollut äärimmäisen kovassa käytössä. Asutaan tosi ahtaasti ja mikään muu ei mahtuis hyvin meidän kylppäriin. Lisäksi esikoinen ottaa vesikylvyn joka ilta, joten toi pienempi koko palvelee siinäkin; saa veden korkealle, mutta ei tarvii hurjana vettä laskea.
Sit siinä oli vaatteita, tarvikkeita (tuttipulloa, tutti, tuttinauha jne). Ja jotain pientä miehelle. Tosiaan sellaista tavaraa, mitkä meiltä uupui. Kunhan nyt vaan huvikseen tein siitä "isyyspakkauksen". Tän tokan kanssa en todennäköisesti tee sellaista, sillä näitä on jo valmiiksi
 
Onhan se oikeesti vähän turha eikä kaikille sovi varsinkaan jos sen teko tuntuu väkinäiseltä ja mies ei oo sellanen joka noista innostuis.

Itse kuitenkin aion ehkä tehdä koska me ollaan vähän tällainen hömppäpari ja musta kiva yllättää jotenkin ja värkkäillä tollaista pientä kivaa. Yritän valita miehelle sellaisia juttuja joita vois oikeasti käyttää :) uskon että meillä mies ilahtuu jo pelkästään ajatuksesta ja huomionosoituksesta.
 
Onhan se oikeesti vähän turha eikä kaikille sovi varsinkaan jos sen teko tuntuu väkinäiseltä ja mies ei oo sellanen joka noista innostuis.

Itse kuitenkin aion ehkä tehdä koska me ollaan vähän tällainen hömppäpari ja musta kiva yllättää jotenkin ja värkkäillä tollaista pientä kivaa. Yritän valita miehelle sellaisia juttuja joita vois oikeasti käyttää :) uskon että meillä mies ilahtuu jo pelkästään ajatuksesta ja huomionosoituksesta.

Totta ja meillä vähä samajuttu :) aion ehdottomasti tehdä :) viime jouluna tein joulukalenterilaatikon johon tein pikku yllätyksii :)
 
Mä en taas ymmärrä varpajaisia, ei mieskään sellaisista innostunut esikoisen syntymän jälkeen, ei se halunnut ryyppäämään lähteä koska vauva syntyi.
 
Mä aion kans tehdä isyyspakkauksen! Onhan se totta että äitiyspakkaus on vähän hölmöllä nimellä, mut ajattelen isyyspakkauksesta niin et kun toiselle tulee hyvä mieli, tulee itsellekin :) olen kyl muutenkin sellanen et tykkään yllättää miestä välillä, ja muitakin läheisiä :) ja sekin vielä, et ei se äitiyspakkaus vaan kiinnosta isiä niin paljoa ku äitejä, vaikka siel oliskin vaan vauvalle tarkoitettuja tavaroita..
 
Mä ajattelin antaa jonkinlaisen isyyspakkauksen isänpäivänä. Oon varma, että mun mies ilahtuu! Se on just sellanen höpö. :Heartred Lisäsin hänen synttärilahjaankin keväällä vauvan bodysetin, ja hän ilahtui ajatuksesta. :p Aattelin siihen isyyspakkaukseen laittaa sitten, sellaisia juttuja mitä tullaan tarviimaan vielä vauvaa varten ja jotain hassua ja myös henkilökohtaista. En malta oottaa, että pääsen sitä kasailee. :joyful:
 
Mä en taas ymmärrä varpajaisia, ei mieskään sellaisista innostunut esikoisen syntymän jälkeen, ei se halunnut ryyppäämään lähteä koska vauva syntyi.

Meillä se menee niin että isä, ukki ja perheelle lähimmät miehet saunoo ja paljuilee ja maistavat pari "parempaa juomaa" :) ilman känniä tai krapulaa :)
 
Mä en taas ymmärrä varpajaisia, ei mieskään sellaisista innostunut esikoisen syntymän jälkeen, ei se halunnut ryyppäämään lähteä koska vauva syntyi.
Sama täällä! :D onhan tässä koko elämä aikaa ryypätä. En käsitä miksi just silloin pitäis vetää pää täyteen, kun on saanut muksun. Ei vaan mene mun kaaliin.
 
Meillä se menee niin että isä, ukki ja perheelle lähimmät miehet saunoo ja paljuilee ja maistavat pari "parempaa juomaa" :) ilman känniä tai krapulaa :)
Ton ymmärrän, et jos oikeasti osataan juoda. Tarkoitan et maltillisesti, eikä päätavoite ole kännätä
 
Takaisin
Top