Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mun tän aamun tulos, dpo14.... Ei kyl tunnu yhtään siltä, että tää vois pitää paikkansa... Jään seuraamaan tilannetta. Yritystä pian 1v10kk ja jäätävät vuotohäiriöt joka kuukausi. Olin jo luopunut täysin toivosta
Kävin tänään follien ultrassa ja molemmilla puolilla oli yksi n.16mm folli. Torstaina uusi tsekkaus vielä kp.11 jolloin päätetään inssipvä!
Onneksi hän voi tehdä viikonloppunakin inssin kuulemma!
Lääkäri oli tosi ”tyly”tai ehkä aiempaa suorapuheisempi tms.?!? Tuntui että ikään kuin hän itse olisi ollut ”pettynyt”, kun en raskautunut neljän follin inssistä viime kierrosta. Alkoi sanoa, että ”tehdään nyt nämä pakolliset neljä inssiä alta ja sitten ivf-jonoon”!
Hän on aina ollut jotenkin kannustava ja kaikkea ja nyt täyskäännös!!!!olikohan huono pvä vai mitä ihmettä!!!
Mietti ääneen ekaa kertaa, että”en ole ihanteellinen inseminaatio potilas”, koska kuulemma munasarjani on jotenkin alhaalla ja voi olla syntynyt kiinnikkeitä jotka syynä tähän. ja siis perimmäisenä syynä esim.endo tai joskus ollut klamydian tulehdus, mitkä tekee kiinnikeitä. Olin aivan että whaaaat!????!! Koskaan ei ole moisesta puhuttu mitään hänen kanssaan tms.!
Mietti, että jos munanjohtimet jotenkin sen takia”tukossa”. Aukiolotutkimukset siis tehty ja kaikki ok. Mietti myös, että jos näin olisi, olisi mahdollisesti tullut kyllä joskus jo kohdunulkoisia raskauksia.
kyllä niin kummallinen ja töykeä keskustelu, että itkut tirahti ulos päästyäni!!!!
Ja minähän olen kuitenkin viimeksi toisesta inssistä raskautunut! Meni kyllä nyt vähän maku jotenkin tähän lääkäriin. Kovin kummallinen täyskäännös hommassa!!!
Pakko oli purkaa teille asiaa vähän!:banghead:
Oho aika ikävästi käyttäytyi! Siis tosi. Voikohan siitä tehdä nimetöntä valitusta? Jospa hänellä oli huono päivä..ei kylläkään oikeuta tuommoiseen. Ehkäpä on torstaina paremmalla mielellä.. toiv tärppää pian! Voitko saada toista lääkäriä seuraaville insseille? Missäs nyt kävitkään? Siis tyyliin hus tai joku iso paikka vai yksityinen?
Meillä siis kunnalliselta lähete yksityiselle klinikalle, koska täällä ei kunnallinen tee inssejä tai muita hoitoja.
Tuolta ei ehkä toista lääkäriä saa, kun niin pienehkö klinikka. Taisi olla vain toooosi kireä ja huono päivä. mutta erikoista oli tuo! Ei ole kyllä yhtä kiva mieli mennä hoitoihin jatkossa.
ja aion sanoa kyllä palautetta hänelle, jos torstainakin asenne tuommoinen. Luulisi näissä lapsettomuus hommissa olevan tiettyä ”kohtaamisen taitoa” myös ammatillisuuden rinnalla...
Kiitos kun kommentoit:)
Kävin tänään follien ultrassa ja molemmilla puolilla oli yksi n.16mm folli. Torstaina uusi tsekkaus vielä kp.11 jolloin päätetään inssipvä!
Onneksi hän voi tehdä viikonloppunakin inssin kuulemma!
Lääkäri oli tosi ”tyly”tai ehkä aiempaa suorapuheisempi tms.?!? Tuntui että ikään kuin hän itse olisi ollut ”pettynyt”, kun en raskautunut neljän follin inssistä viime kierrosta. Alkoi sanoa, että ”tehdään nyt nämä pakolliset neljä inssiä alta ja sitten ivf-jonoon”!
Hän on aina ollut jotenkin kannustava ja kaikkea ja nyt täyskäännös!!!!olikohan huono pvä vai mitä ihmettä!!!
Mietti ääneen ekaa kertaa, että”en ole ihanteellinen inseminaatio potilas”, koska kuulemma munasarjani on jotenkin alhaalla ja voi olla syntynyt kiinnikkeitä jotka syynä tähän. ja siis perimmäisenä syynä esim.endo tai joskus ollut klamydian tulehdus, mitkä tekee kiinnikeitä. Olin aivan että whaaaat!????!! Koskaan ei ole moisesta puhuttu mitään hänen kanssaan tms.!
Mietti, että jos munanjohtimet jotenkin sen takia”tukossa”. Aukiolotutkimukset siis tehty ja kaikki ok. Mietti myös, että jos näin olisi, olisi mahdollisesti tullut kyllä joskus jo kohdunulkoisia raskauksia.
kyllä niin kummallinen ja töykeä keskustelu, että itkut tirahti ulos päästyäni!!!!
Ja minähän olen kuitenkin viimeksi toisesta inssistä raskautunut! Meni kyllä nyt vähän maku jotenkin tähän lääkäriin. Kovin kummallinen täyskäännös hommassa!!!
Pakko oli purkaa teille asiaa vähän!:banghead:
Ultrassa näkyi edelleen kaksi isompaa follia molemmin puolin 15 ja 16mm. Tehtiin varasuunnitelmaa, koska ovis voi osua vkonlopulle. jos ovistestiin vahvaa plussaa pe, la tai su aamuna viesti lääkärille. Jos testi negaa, su pistän Pregnylin ja ma päivällä inseminaatioaika.
Kolmas kerta lähtee nyt siis yritykseen insseissä! Voi kun tärppäisi
Jee pidän peukkuja! Oliko lääkäri nyt paremmalla mielellä?
Mä odottelen menkkoja, ehkäpä viikon päästä la alkaa pistely
Onko kukaan muu about samassa aikataulussa?
Jee pidän peukkuja! Oliko lääkäri nyt paremmalla mielellä?
Mä odottelen menkkoja, ehkäpä viikon päästä la alkaa pistely
Onko kukaan muu about samassa aikataulussa?
Heippa kaikille!
Kiva lueskella muidenkin inssiläisten ajatuksia! Hieman taustaa minusta: olen 26-v, mies 34-v ja esikoista kovasti toivotaan. Yritystä nyt hieman päälle vuosi ja lapsettomuustutkimuksiin päästiin julkiselle heinäkuussa. Diagnoosina selittämätön lapsettomuus, itse olen havainnut myöhäisen ovulaation (vasta kp19-20 ja kierto 28-30 pvä). Mutta tutkimuksissa ei ilmennyt mitään selittävää tekijää. Meillä on nyt ensimmäinen inssi takana ja päälimmäisenä tunteena on nyt kova pettymys. Aloitin kierron alussa letrot, ultrassa kp9 limakalvo oli vain 3 mm joten aloitettiin Gonal-f (25 yksikköä). Siihenkin munarakkulat reagoi toooodella hitaasti ja kaksi kasvoi loppujen lopuksi 15 mm kokoisiksi. Koko kierron aikana en oikein tuntenut sellaisia normaaleja lähestyvän ovulaation merkkejä. Ovitrellen pistin ennen inssiä ja lopulta nuo 15 mm rakkulat olivat suurimmat. Noin surkean pienillä rakkuloilla tuskin on toivoa: tuntuu että tämä kierto meni nyt ihan hukkaan! Tuntuu kovin epätoivoiselle ja surkealle, kun vaan menisi nämäkin päivät ohi ja pääsisi yrittämään uudestaan. Toivon muille palstalaisille parempaa tuuria! Mukava on ollut lukea onnistumisia!
Tua
Tervetuloa! Millä annoksella lähdette seuraavaksi? Ja pelkällä gonalilla vai? Ehkäpä seuraavaan kierrokseen on just hyvä annostus :) onko sulla välikierto? Tsemppiä!
Kiitos! Seuraavassa kierrossa on suunniteltu Letroja kp3-7 ja sitten Gonal 50 IU siitä eteenpäin. Kunpa toimisi tämä annostus. Nyt tarvitsisi vaan jaksaa odotella nämä "piinapäivät". Ja niin, ei kuulemma tarvita välikiertoa! Ovitrellen pistosta lähtien olen palellut ihan kauheasti, onko muille tullut Ovitrellestä oireita?