Inseminaatio/muut hoidot 2018

Eipä tuonut toinenkaan inssi meille onnea. Nyt kp 31/29 ja testissä tyylipuhdas nega. Menkat alkanee muutaman tunnin päästä vatsakivuista päätellen. Alkaa usko ja toivo loppua koko touhuun. Ajattelin kyllä nyt tässä kierrossa yrittää saada yksityiseltä pistoshoidon Letrojen sijaan. Tosin en kyllä jaksa uskoa että sekään onnistuisi. Miksi tän pitää olla niin vaikeaa?

Edit: mietin myös aukiolotutkimusta, onko teille muille tehty se? Mulle ei ole ja harkitsen että pitäiskö sekin teettää nyt yksityisellä tässä kierrossa..

Mulle kyllä tehtiin hoitojen alussa aukiolotutkimus. Mulla on yksi lapsi, joten oletus tietty oli että aukihan ne on. Mutta samalla tutkittiin kohdunrakennetta ja muuta tarkemmin, kun mulla on näitä vuotohäiriöitä.

Aukihan ne oli, että ei sieltä mitään syytä löytynyt. Toimenpiteenähän se on ihan silleen helppo, jotain suolaliuosta truutataan sisään ja ultralla katotaan. Ei ees sattunut yhtään, kun röörat virtasi niin kuin pitää.

Kyllä tässä väistämättä on usko välillä koetuksella. Yritän ajatella että ivf:ssä sit viimeistään.
 
Eipä tuonut toinenkaan inssi meille onnea. Nyt kp 31/29 ja testissä tyylipuhdas nega. Menkat alkanee muutaman tunnin päästä vatsakivuista päätellen. Alkaa usko ja toivo loppua koko touhuun. Ajattelin kyllä nyt tässä kierrossa yrittää saada yksityiseltä pistoshoidon Letrojen sijaan. Tosin en kyllä jaksa uskoa että sekään onnistuisi. Miksi tän pitää olla niin vaikeaa?

Edit: mietin myös aukiolotutkimusta, onko teille muille tehty se? Mulle ei ole ja harkitsen että pitäiskö sekin teettää nyt yksityisellä tässä kierrossa..

Mulle tehtiin aukiolotutkimus HUSissa kun käytiin siellä ensikäynnillä maaliskuussa (auki oli). Yksityinenkin kyseli sen perään eli olisi ehkä halunnut tehdä sen jos ei olisi jo tehty.

Miksköhän ne antavat niitä letroja (ja miksei antaisi pistoksia)? Onko teillä siis joku syy miksi juuri letrot? :bored: Meille Mehiläinen tunki gonalin sen kummemmin kyselemättä.

Täällä kp 32/28-30 menossa ja testi plussaa edelleen - oon tehnyt testin joka toinen päivä koska meinaa aina usko loppua että olihan se nyt plussa :grin Torstaille jatkuu terolut (lääkäri käski jatkaa viikon) ja ehkä sitten ensi viikolla tähän voi uskoa sen verran että varaa ajan varhaisultraan. HUS sanoi että mikäli tulen raskaaksi, he tarjoavat varhaisultran, mutta nyt mietin että haluaisinko kuitenkin vielä mennä yksityiselle samalle hoitavalle lääkärille.
 
Mulle tehtiin aukiolotutkimus HUSissa kun käytiin siellä ensikäynnillä maaliskuussa (auki oli). Yksityinenkin kyseli sen perään eli olisi ehkä halunnut tehdä sen jos ei olisi jo tehty.

Miksköhän ne antavat niitä letroja (ja miksei antaisi pistoksia)? Onko teillä siis joku syy miksi juuri letrot? :bored: Meille Mehiläinen tunki gonalin sen kummemmin kyselemättä.

Täällä kp 32/28-30 menossa ja testi plussaa edelleen - oon tehnyt testin joka toinen päivä koska meinaa aina usko loppua että olihan se nyt plussa :grin Torstaille jatkuu terolut (lääkäri käski jatkaa viikon) ja ehkä sitten ensi viikolla tähän voi uskoa sen verran että varaa ajan varhaisultraan. HUS sanoi että mikäli tulen raskaaksi, he tarjoavat varhaisultran, mutta nyt mietin että haluaisinko kuitenkin vielä mennä yksityiselle samalle hoitavalle lääkärille.
En tosiaan tiedä miksi vain Letroilla on menty. Ne aloitettiin mulle yksityisellä viime syksynä ja sit julkisella tammikuussa vain todettiin, että näillä mennään. Ei mulla ollut hajuakaan, että olisi voinut olla pistoksetkin vaihtoehtona, oon luullut että niitä käytetään vain ivf-hoidoissa.

Mikä kp sulla on alkanut pistokset? Mietin että onko jo myöhässä, jos huomenna kp 2 ja vasta silloin soitan yksityiselle inssistä.. Jostain luin äsken, että monella alkanut kp 2 jo pistokset.

Onnea sinne vielä plussasta :happy:
 
En tosiaan tiedä miksi vain Letroilla on menty. Ne aloitettiin mulle yksityisellä viime syksynä ja sit julkisella tammikuussa vain todettiin, että näillä mennään. Ei mulla ollut hajuakaan, että olisi voinut olla pistoksetkin vaihtoehtona, oon luullut että niitä käytetään vain ivf-hoidoissa.

Mikä kp sulla on alkanut pistokset? Mietin että onko jo myöhässä, jos huomenna kp 2 ja vasta silloin soitan yksityiselle inssistä.. Jostain luin äsken, että monella alkanut kp 2 jo pistokset.

Onnea sinne vielä plussasta :happy:

Pahoittelut :sad001 kp5 monesti alkaa pistokset. Mulle on tehty aukkari yksityisellä, oli auki. Vaadi pistokset!
 
Nyt kun muistelen niin kun HUSillakin juteltiin jatkosta (aloitettaisiin hoidot syksyllä) niin alustavasti kyselivät että haluaisinko tabletit vai pistot. En myöskään tiennyt mitään aiheesta, joten sanoin että tabletit (pistäminen ällötti). Lääkäri kuitenkin taivutteli että josko kuitenkin pistot koska kuulemma vaikutin siltä että ”selviäisin” niistä :grin Mainitsi myös jotenkin että niillä on yleensä vähän parempi vaste.
 
Mulla tehty aukiolotutkimus hoitosuunnittelun jälkeen HUSilla ennen kun aloitettiin pistoshoidoilla ja inssieillä.

Voin kertoa kaverin onnistumistarinan. Hän kävi yksityisellä kun olivat puoli vuotta yrittäneet kun hänellä oli vuotohäiriötä. Alustavissa tutkimuksissa AMH oli matala ja vuotohäiriö vaikutti olevan herkkä limakalvo eikä vaikutusta hedelmällisyyteen. Aukiolotutkimuksen jälkeen hän tuli seuraavassa kierrossa raskaaksi :p Olin aikaisemmin luullut että se on urbaani legenda että jotkut tulee raskaaksi aukiolotutkimuksen jälkeen...

En malta odottaa että päästää IVF/ICSI hoitosuunnitteluun 2kk kuluttua. Jännittää ja pelottaa samaan aikaan :nailbiting: Mutta nyt tällä hetkellä menossa kp21 dpo 3
 
Hei kiitos teille, on tää vertaistuen voima vaan mahtavaa. Ei oo enää ihan niin epätoivoinen olo kuin vielä muutama tunti sitten :happy: Pitää soittaa huomenna heti aamusta yksityiselle ja toivoa, että sinne olisi aikoja vapaana. Ovat kyllä olleet tosi joustavia kun kerran siellä kävin, silloin kyselivät että moneltako haluan tulla ja sain mennä jo 7.30 kun oikeasti avasivat vasta ysiltä. :grin
Asialistalla nyt siis inssi pistoshoidoin ja mahdollisesti myös aukkari. Mietin tosin, että jos vain toinen voidaan tehdä niin päädyn varmaan inssiin. Aukkaria voisi pyytää sitten polin kautta elokuussa tai sit käydä sen elokuussa yksityisellä.
 
Ja vielä kyselisin, että mitä pistoshoitoja teillä on ollut? Puregon vai Gonal-F? Kai se on jo ihan perusteltuakin vaihtaa lääke, kun vissiin 4+3 kiertoa on menty (välillä parin kk:n tauko) jo Letrozoleilla ja ei ole raskaus alkanut. Hitto kun en tätä tajunnut aiemmin!
 
Olin aikaisemmin luullut että se on urbaani legenda että jotkut tulee raskaaksi aukiolotutkimuksen jälkeen...

Niin minäkin luulin, mutta tulin raskaaksi heti aukiolotutkimuksen jälkeen, YK 20 :finger: Raskaus meni kesken raskausviikolla 6, mutta oli elämäni ensimmäinen ja ainut plussa.
 
Siis ette tiedäkään, mistä suosta minut oikeasti nostitte ylös :Heartred Olin jo ihan varma että tästä romahduksesta ei muutamaan päivään nousta, mutta niin vain jo näkyy valoa tunnelin päässä. Nyt kun vielä saa ajat järjestymään klinikalle, niin kierto 22, täältä tullaan vahvempana kuin koskaan :hello2
 
Siis ette tiedäkään, mistä suosta minut oikeasti nostitte ylös :Heartred Olin jo ihan varma että tästä romahduksesta ei muutamaan päivään nousta, mutta niin vain jo näkyy valoa tunnelin päässä. Nyt kun vielä saa ajat järjestymään klinikalle, niin kierto 22, täältä tullaan vahvempana kuin koskaan :hello2

Mua vahvistaa kans se jos on jotain uusia apuja odotettavana :)
 
Komppaan toista kommentoijaa että HUSilla käytetään usein GOnal-F ja se oli itsellänikin käytössä kaikki kolme inssiä. Kp 5 alkoi pistely ja jatkuu niin pitkälle kun tarvii ja siis vaihtelee. Kp 9-11 yrittävät saada kontrolliultran missä päättelevät kuinka monta päivää jatkuu pistely, milloin Ovitrelle (tai muun merkkinen) irrotuspiikki pistetään ja milloin inssi. Itselläni oli kp15 tai 16 inseminaatiot, kun luonnollisessa kierrossa normaalisti ovis+ on kp 18-20.

Lisäksi itsellä Gonal-F määrä oli joka kerta 50 yksikköä päivässä, se on keskusteluista päätellen se yleisin määrä millä lähdetään liikkeelle. Ekassa inssissä oli 2 follia, tokassa oli 1 folli ja kolmannessa oli 3 follia. Limakalvo ollut aina hyvä, yhdessä inssissä olen kirjoittanut muistiinpanoihin että limis 13mm.

HUS on ainakin todella tarkka että jokaisen pistoshoidon ja inssin välillä on oltava välikierto.
 
Eipä tuonut toinenkaan inssi meille onnea. Nyt kp 31/29 ja testissä tyylipuhdas nega. Menkat alkanee muutaman tunnin päästä vatsakivuista päätellen. Alkaa usko ja toivo loppua koko touhuun. Ajattelin kyllä nyt tässä kierrossa yrittää saada yksityiseltä pistoshoidon Letrojen sijaan. Tosin en kyllä jaksa uskoa että sekään onnistuisi. Miksi tän pitää olla niin vaikeaa?

Edit: mietin myös aukiolotutkimusta, onko teille muille tehty se? Mulle ei ole ja harkitsen että pitäiskö sekin teettää nyt yksityisellä tässä kierrossa..
Mulle on tehty aukiolotutkimus joskus 8vuotta sitten jo ja toisessa johtimessa oli”hieman tietyömaata”, eli liuoksen kuplat menivät hitaammin/vaikeammin läpi. Toisaalta eipä sitä ole myöhemmin huomattu mitenkään erityisesti tutkimuksissa, että mitään olisi. Ja voihan esim.vain toisella munasarjalla saada liudan lapsia.:):rolleyes:
Mutta jos siltä tuntuu, että haluaa tietää senkin suhteen onko kaikki ok voithan teettää.
 
Lisäksi itsellä Gonal-F määrä oli joka kerta 50 yksikköä päivässä, se on keskusteluista päätellen se yleisin määrä millä lähdetään liikkeelle. Ekassa inssissä oli 2 follia, tokassa oli 1 folli ja kolmannessa oli 3 follia. Limakalvo ollut aina hyvä, yhdessä inssissä olen kirjoittanut muistiinpanoihin että limis 13mm.

Pääsitkö HUSilla inssiin, vaikka oli kolme follia? Oliko kolmas niin pieni, että onnistumistodennäköisyys katsottiin hyvin pieneksi?
 
Me ollaan siis kunnalliselta lähetteellä yksityisellä inssihoidoissa ja lapsettomuuden/naistentautien pitkän linjan kokenut lääkäri hoitaa meitä.
Kysyin kans huvikseen viimeksi, että mikä on rajana isojen follien määrässä, että inssi tehdään. Hän sanoi, että kolme maksimi, mutta jos takana jo vaikka kuusi inssiä tuloksettomina, voitaisiin asiakkaan halutessa tehdä enemmästäkin follien määrästä inssi.:wideyed:o_O

Ja mulla aloitettiin tosiaan suoraan Gonal F annoksella 87,5 ja aina kierron 2.pvä alkaisi pistokset.
 
Pääsitkö HUSilla inssiin, vaikka oli kolme follia? Oliko kolmas niin pieni, että onnistumistodennäköisyys katsottiin hyvin pieneksi?

Joo suorittivat inssin. Normaalisti ei oltais tehty kun HUSilla on sääntönä että maksimissaan 2 follia. Mutta minulla oli tuuri että lääkärinäni oli kokenut ammattilainen joka on toiminut lääkärinä ennen kun nämä rajoitukset on otettu käyttöön. Hän arvioi että koska kyseessä oli kolmas ja viimeinen inssi niin riski että kaikissa kolmessa follissa olisi munasolu ja että ne kypsyisi olisi niin pieni että voitiin tehdä inseminaatio. Ja lopputulemahan ikävä kyllä oli etten tullut raskaaksi mutta se on sitten eri asia :playful:
 
Joo suorittivat inssin. Normaalisti ei oltais tehty kun HUSilla on sääntönä että maksimissaan 2 follia. Mutta minulla oli tuuri että lääkärinäni oli kokenut ammattilainen joka on toiminut lääkärinä ennen kun nämä rajoitukset on otettu käyttöön. Hän arvioi että koska kyseessä oli kolmas ja viimeinen inssi niin riski että kaikissa kolmessa follissa olisi munasolu ja että ne kypsyisi olisi niin pieni että voitiin tehdä inseminaatio. Ja lopputulemahan ikävä kyllä oli etten tullut raskaaksi mutta se on sitten eri asia :playful:

plääh! aivopieru, piti sanoa että pieni todennäköisyys että ne hedelmöittyisi eikä kypsyisi :wacky:
 
Me ollaan siis kunnalliselta lähetteellä yksityisellä inssihoidoissa ja lapsettomuuden/naistentautien pitkän linjan kokenut lääkäri hoitaa meitä.
Kysyin kans huvikseen viimeksi, että mikä on rajana isojen follien määrässä, että inssi tehdään. Hän sanoi, että kolme maksimi, mutta jos takana jo vaikka kuusi inssiä tuloksettomina, voitaisiin asiakkaan halutessa tehdä enemmästäkin follien määrästä inssi.:wideyed:o_O

Ja mulla aloitettiin tosiaan suoraan Gonal F annoksella 87,5 ja aina kierron 2.pvä alkaisi pistokset.


Ooh onpas erilainen hoito kun mitä itsellä. onko sinulle kerrottu miksi juuri tämä määrä ja miksi 2pv alkaen? onko epäiltävissä että kehosi ei reagoisi toivotusti lääkkeisiin?
 
Takaisin
Top