Inseminaatio/muut hoidot 2018

Plussatuulia toivottelen!

Mä murehdin kun ei vieläkään ovulaatiota, eli sitä myöhemmäksi menee ens kuun inssi sit.. :sad001 toivotaan et kerkeis vielä mun lomalla siihen. Ja sit vaik piti tää kuukausi viel ennen inssiä ottaa rennosti, ni mietin koko ajan et kannattaako nytkään juhannuksena juoda pahemmin alkoholia jne :facepalm: ainaki vois myöhästyttää ovulaatiota ja toki ei terveellistä muutenkaan, mut en voi elää joka vkloppu kuin ois jo raskaana, ties vaikka ois vuodenkin päästä vielä lapseton..:oops:

Hyvää juhannusta kuitenkin kaikille:Heartred
Mikä kp sulla on nyt, milloin oviksen oiskaan pitänyt jo olla? Toivottavasti tulee pian!

Ja joo, oon samaa mieltä tuosta että ei sitä voi aina elää niin kuin olisi raskaana. Eipä sitä kannata koko elämää laittaa stopille tän takia. Vaikka kokemuksesta tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty :confused005

Mikä kp sulla on nyt, milloin oviksen oiskaan pitänyt jo olla? Toivottavasti tulee pian!

Ja joo, oon samaa mieltä tuosta että ei sitä voi aina elää niin kuin olisi raskaana. Eipä sitä kannata koko elämää laittaa stopille tän takia. Vaikka kokemuksesta tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty :confused005

Siis nyt vasta kp14, viime kierrossa tuli ovis ennätysaikaisin eli kp12 plussa. Se oli letroilla ja nyt luomuna, mut yleensä on tullut sit plus kp16 tienoilla, ja kipuja ennen sitä. Nyt ei mitään vielä.. toivotaan et tulis tällä viikolla viel plus tai maanantaina. Toissa kierto oli ovis kp25, toivotaan ettei ala useammin noin sekoilemaan!
Aina kun juo niin sit tulee morkkis et mitä jos nyt pilasin kaiken :( ei pitäs nyt murehtia vaan pistää paukut ens kiertoon.. no näillä mennään :)

Kaverille muuten sanoi ettei tarvi välikiertoja kun on niin pitkät kierrot ja mahd ei ovuloi aina. Täytyy yrittää itelleki et ei välejä :p

Moi kaikille pitkästä aikaa, pikaisesti lukaisin kertyneet sivut läpi. Kovasti tsemppiä kaikille oviksien bongailuun ja insseihin! :)

Meillä oli pari kk hoidot tauolla koronan ja munasarjakystan takia, mut nyt tässä kuussa päästiin taas jatkaa. Oli uus lääkäri, joka ei määrännytkään letrojen lisäksi pistoksia, vaan lisää letroja, ja olin siksi melko skeptinen et liekö munasolua saadaan kypsymään ajoissa. Mutta niin vain ehdittiin ja tänään oli meidän toinen inssi. Lisäletrot oli hyvin kasvattaneet munasolua, oli 18 mm tiistaina jolloin kp 16. Tänään inssi ja pregnyl samassa syssyssä. Nyt sit taas parin viikon piina, et miten käy.

Pakko purkautua miehestä tässä samalla, nyt kun olisi otollisin aika heiluttaa peittoa niin hän päätti alkaa jo yöunille sillä aikaa kun nukutin meidän 2-vuotiaan. Kertoi toki olevansa tosi väsynyt työviikosta, mut ai kauhee miten nyppii! :meh::meh::meh:

Mitäpä tänne kuuluu? Mulla kp 21, inssistä tänään viikko. Oviksen epäilen tapahtuneen inssiä seuraavana päivänä, koska oviskivut loppuivat silloin kuin seinään. Pari päivää sitten oli pariin otteeseen noin minuutin ajan tosi kovaa kipua alavatsalla. Heti innostuin että oliko tää kiinnittymistä mutta taisi olla vähän aikaista sille. Siispä yritän pitää innostukseni hallinnassa (ja varustaudun henkisellä laskuvarjolla, että jos ja kun taas tiputaan kovaa ja korkealta....). Oireita ei ole oikein mitään puoleen tai toiseen. Rinnat tuntuu sivuilta vähän aroilta. Ajattelin viikon päästä lauantaina testata jos ei menkat ennen sitä ala.

Hyvää juhannusta kaikille, yritetään nauttia ja rentoutua sekä unohtaa surut ja murheet!

Me mennään saman aikataulun mukaan tosiaan :grin Täälläkään ei mitään oireita. Pientä etomista välillä mutta ilmeisesti terolut aiheuttaa sitä. 27.6 on testauspäivä.

Mun ystävä TAYSin alueella kertoi, että on törmännyt parikin kertaa siihen että HUS alueelta ihmiset pyytää lähetteitä saada hoidot TAYSissa, koska haluavat hoitoihin nopeammin - esimerkiksi ilman erillistä IVF jonoa. Mitä mieltä ootte tästä?

Itse tavallaan ymmärrän ihmisiä, sillä tärkeä asia on kyseessä itselle, ja onhan se järkevääkin tasapainottaa hoitotarvetta sairaanhoitopiireittäin. Toisaalta taas jos asuisin TAYSin alueella niin en välttämättä olisi turhan innoissani siitä että HUS-alueen ihmiset tulee ruuhkauttamaan omaa aluetta...

Mä kuulun itse Taysin piiriin, enkä mä nyt koe että tämä mitenkään nopea eteneminen olisi ollut. Jonoa täälläkin on. Hkohtaisesti mulle on ihan sama vaikka muista piireistä hakeudutaan tänne, jos se ei vaikuta oman piirin asiakkaiden jonotilanteisiin tai etenemiseen.
Ymmärrän hyvin sen että jonotus ja odotus on perseestä ja ajatus nopeammasta etenemisestä toisessa piirissä houkuttaa. ajattelen tätä sellaisella "omat ensin" mentaliteetilla. Oman piirin asiakkaat on etusijalla ja jos jonossa on tilaa niin sitten niitä muita.

Täällä on kp5, kesäsulku syö tässä taas pari kiertoa. Letrot+luget näissä kuitenkin. Yritän pitkittää kiertoja, että pääsis heti kesäsulun päätyttyä 10.8 kolmanteen inssiin ilmoittautumaan. Se on todennäköisesti sitten pistoshoitoinen. Iso riski kuitenkin, että kierto starttaa ennen sitä ja tulee kolmaskin ohi kierto. Ite olisin jo valmis ivf:ää kin, mutta tehään nyt niin kuin sairaanhoitopiiri parhaaksi katsoo.

Tsemppiä ja plussa puhalluksia.

Täällä on kp5, kesäsulku syö tässä taas pari kiertoa. Letrot+luget näissä kuitenkin. Yritän pitkittää kiertoja, että pääsis heti kesäsulun päätyttyä 10.8 kolmanteen inssiin ilmoittautumaan. Se on todennäköisesti sitten pistoshoitoinen. Iso riski kuitenkin, että kierto starttaa ennen sitä ja tulee kolmaskin ohi kierto. Ite olisin jo valmis ivf:ää kin, mutta tehään nyt niin kuin sairaanhoitopiiri parhaaksi katsoo.

Tsemppiä ja plussa puhalluksia.
Ihan mielenkiinnosta, millä perusteella sulla aloitetaan pistoshoidot inssissä? Miten ne eroaa ns tablettihoidoista?

Täällä kp 24 ja rinnat on tosi oudot. Niitä on särkenyt koko päivän, mutta varsinaisesti arat eivät ole. Arvatkaa vaan helpottaako tämmöiset uudet tuntemukset yhtään jäiden pitämistä hatussa ja turhaa toiveiden nostatuksen hillintää. :shifty: Ajattelin silti pantata testiä ens lauantaille tai jopa sunnuntaille. Eipähän tarvi työaamuina pettyä siihen negatulokseen.

Ihan mielenkiinnosta, millä perusteella sulla aloitetaan pistoshoidot inssissä? Miten ne eroaa ns tablettihoidoista?

Täällä kp 24 ja rinnat on tosi oudot. Niitä on särkenyt koko päivän, mutta varsinaisesti arat eivät ole. Arvatkaa vaan helpottaako tämmöiset uudet tuntemukset yhtään jäiden pitämistä hatussa ja turhaa toiveiden nostatuksen hillintää. :shifty: Ajattelin silti pantata testiä ens lauantaille tai jopa sunnuntaille. Eipähän tarvi työaamuina pettyä siihen negatulokseen.

Mulla joskus auttaa kun teen illalla testin, jos se on nega niin voi tuudittautua siihen että syy voi olla illassa :hilarious:

Multa kysyttiin haluanko pistoshoidon vai letroilla. Kai sekin vaikuttaa, onko naisessa "vikaa" vai missä. Otin ainakin ekalle kerralle letrot.

Mulla joskus auttaa kun teen illalla testin, jos se on nega niin voi tuudittautua siihen että syy voi olla illassa :hilarious:

Multa kysyttiin haluanko pistoshoidon vai letroilla. Kai sekin vaikuttaa, onko naisessa "vikaa" vai missä. Otin ainakin ekalle kerralle letrot.
Hahaa, hyvä idea tuo iltatestaus :woot:

Okei, mulle ei ole edes ehdotettu pistoshoitoa. Ja siis meillä nimenomaan minussa on vika.

Hahaa, hyvä idea tuo iltatestaus :woot:

Okei, mulle ei ole edes ehdotettu pistoshoitoa. Ja siis meillä nimenomaan minussa on vika.

Onpa outoa! Oliko vielä nähty millainen vaste letroilla? Jos se on ok niin ei kai syytä vaihtaa pistoksiin, ellet halua jonkun kerran kokeilla, niin ehdota sitä.

Onpa outoa! Oliko vielä nähty millainen vaste letroilla? Jos se on ok niin ei kai syytä vaihtaa pistoksiin, ellet halua jonkun kerran kokeilla, niin ehdota sitä.
Oli mulla jo syksyllä ollut kyllä letrot käytössä ja ne ilmeisesti hyvin todettu toimiviksi eli kaipa siinä syy. Meille pitäis tulla enää yksi inssi tän kierron jälkeen yksityisellä polin kesätauon aikana, joten turha kai enää alkaa säätämään. Elokuussa päästään sit ivf-jonoon, joka kuulemma n. 3-5 kk (kiitos koronan ja jonojen kasaantumisten). En sitte tiedä voisko siihen jonotusajalle vielä pyytää inssiä pistoshoidoilla.

Oli mulla jo syksyllä ollut kyllä letrot käytössä ja ne ilmeisesti hyvin todettu toimiviksi eli kaipa siinä syy. Meille pitäis tulla enää yksi inssi tän kierron jälkeen yksityisellä polin kesätauon aikana, joten turha kai enää alkaa säätämään. Elokuussa päästään sit ivf-jonoon, joka kuulemma n. 3-5 kk (kiitos koronan ja jonojen kasaantumisten). En sitte tiedä voisko siihen jonotusajalle vielä pyytää inssiä pistoshoidoilla.

Oon ymmärtänyt et mitään hoitoja ei saa (ainakaan julkiselta) ivf jonossa. Jotkut antaa kuitenkin korkeintaan letrot siksi aikaa. Oi 3-5kk ei kuulosta pahalta, kun olen husilla varautunut vähintään 6kk jonoihin :nailbiting::sorry: ja vasta inssit alussa..eli ehkäpä tyyliin ensi toukokuussa voisi tsägällä olla suunnittelu ja sit elokuussa hoito? :wtf: voi kunpa ei tarttis odottaa sinne asti raskautta..:shy: mutta kaikkihan haluaisi että nämä etenee mahd nopeasti, tsemppiä :Heartred

Oon ymmärtänyt et mitään hoitoja ei saa (ainakaan julkiselta) ivf jonossa. Jotkut antaa kuitenkin korkeintaan letrot siksi aikaa. Oi 3-5kk ei kuulosta pahalta, kun olen husilla varautunut vähintään 6kk jonoihin :nailbiting::sorry: ja vasta inssit alussa..eli ehkäpä tyyliin ensi toukokuussa voisi tsägällä olla suunnittelu ja sit elokuussa hoito? :wtf: voi kunpa ei tarttis odottaa sinne asti raskautta..:shy: mutta kaikkihan haluaisi että nämä etenee mahd nopeasti, tsemppiä :Heartred
Hitto, en oo tiennyt että siellä on noin pitkät jonot! Toivotaan ettei ivf:ään edes jouduttaisi vaan inssit toisi onnen :Heartpink

Flow muistuttelee että perjantaina pitäisi alkaa menkat, lauantaina lääkäri käski testata. Tässä mietin että testaisinko jo aikaisemmin. Meillä olis tällä viikolla liikuntaharrastuksessa muutama aika kova fyysinen harjoitus ja mietin että osallistuuko niihin... vaikka eihän kai siihen mitään estettä pitäisi olla(?)

Mitään erikoisempia oireita ei edelleenkään ole. Yleensä mulla tässä vaiheessa jo vähän vatsaa juilii ja rinnat on kipeät/turvonneet, mutta nyt ei erityisemmin edes sitä. Ja tänään oli kauhea halutus, vaikka yleensä tässä kohtaa ei ole sen kummempia. Mutta mistä näistä tietää, voi johtua vaikka kuumista keleistä :grin

Mulla aloitetaan pistoshoidot mun vuotohäiriöiden takia. Mutta toisaalta, viime kierto oli eka kierto 1,5 vuoteen kun mulla ei ollut yhtään ylimääräisiä vuotoja. Mut muutenkin. Oon ite halukas kokeilemaan muuta. Nyt pian 6kk käyttänyt letroja, joista kahteen yhdistetty inssi ja yhä täällä ilman plussaa roikutaan. Jospa pistokset kypsyttäis useamman munasolun kerralla, että edes vähän paranis mahdollisuudet....

Mulla on pistoshoidot otettu lisäksi letrojen kanssa, kun aina letrot ei ole antaneet riittävää vastetta. Nyt tällä kierrolla eri lääkäri määräsi lisää letroja pistosten tilalle ja päästiin samaan lopputulokseen näinkin. Pistokset on niin paljon letroja kalliimmat, et ainakin tämän nykyisen lääkärin näkemys oli, et haluaisi mun raskautuvan mahdollisimman helposti, nopeasti ja halvalla :grin

:HeartredHei tänne pitkästä aikaa.
Haluan kertoa omista kokemuksistani. Mulla ja miehellä yritystä 3 v. Hakeuduttiin sitten yksityiselle tutkimuksiin, koska julkiselle ei kiinnostanut jonottaa juurikin näiden jonojen takia. Viime vuoden loppupuolella tehtiin kolme oi, joista ekasta kemiallinen ja kolmannesta onnistuminen. Nyt onnellisesti 31 viikolla raskaana.

meiltä ei löytynyt lapsettomuuteen syytä. Aluksi koitettiin kasvatella munasoluja letroilla, mutta parin kierron jälkeen todettiin ettei riittävää vastetta ja siirryttiin menopuriin ja terolutiin. Nuo letrot eivät sopineet itselle. Fyysisesti olo ei ollut hyvä ja totesin myös omalta osalta, että en halua näitä enää syödä. En myöskään pitänyt ajatuksesta, että kyseisellä lääkkeillä hoidetaan rintasyöpäpotilaita.

Pyysin myös inssien aikana yksityiseltä tekemään lähetteen varmuuden vuoksi julkiselle ivf hoitoihin, jos nuo inssit eivät olisi tuottaneet tulosta. Tämän takia myös tuo julkisen ensimmäinennaika tuli meille nopeasti. Onnekkaita olimme kun saimme pienokaisen alulle ennen koronaa tai muita kesäsulkuja, eikä julkiselle tarvinnut mennä.

Tsemppiä kaikille omaan matkaan, missä vaiheessa se ikinä onkaan.

Inssitouhut menossa:
Tänään kp9 ultrattiin ja toisella puolella kaksi isoa follia ja toisella paljon pieniä. Follit olivat jo n.15-16cm kokoisia ja ovis onkin ilm. aiemmin, kuin arvelin. Tai siis jo keskiviikkona laitan irrotuspiikin, jos ei ovistesti näytä plussaa sitä ennen. Torstaina olisi inssi sitten edessä ja eikun odottelemaan kierron loppua.:wideyed:
Eli ihan hyvin meni tämä inssien aloitus Gonal F:n annostuksella 87,5.
Hieman jännityksensekaisin tuntein odottaa taas tätä tikuttamista jne.! Pitkähkön yrittämisen jälkeen inssit kun luo itelle sellaista fiilistä, että toivo tärppäämisestä nousee, mutta pettymykset pelottaa. Niin kuin tiedätte!:confused005:confused004

Inssitouhut menossa:
Tänään kp9 ultrattiin ja toisella puolella kaksi isoa follia ja toisella paljon pieniä. Follit olivat jo n.15-16cm kokoisia ja ovis onkin ilm. aiemmin, kuin arvelin. Tai siis jo keskiviikkona laitan irrotuspiikin, jos ei ovistesti näytä plussaa sitä ennen. Torstaina olisi inssi sitten edessä ja eikun odottelemaan kierron loppua.:wideyed:
Eli ihan hyvin meni tämä inssien aloitus Gonal F:n annostuksella 87,5.
Hieman jännityksensekaisin tuntein odottaa taas tätä tikuttamista jne.! Pitkähkön yrittämisen jälkeen inssit kun luo itelle sellaista fiilistä, että toivo tärppäämisestä nousee, mutta pettymykset pelottaa. Niin kuin tiedätte!:confused005:confused004

Ihanaa, odotan kans tota fiilistä :rolleyes::Heartred plussatuulia!

Moikka!
Tänään (kp15) minulle tehtiin toinen inseminaatio yksityisellä.
Nyt tuntui sopivalta ajankohdalta liittyä keskusteluun.
Olen itsenäisenä naisena liikenteessä ja alhaisen amh arvon 0,8 takia en julkiselle uskaltanut jäädä odottamaan. Täytän muutaman kuukauden päästä jo 35v.
Ainut mitä olen saanut on pregnyl molemmilla kerroilla kun luonnolliseen kiertoon on tehty toimenpide. Pistos on annettu samaan aikaan kuin inseminaatio.
Ensimmäisen inseminaation jälkeen pettymys oli tietysti kova, vaikka tiesin että onnistuminen oli 15-20% luokkaa. Katsotaan mitä tulee :)

Takaisin