Inseminaatio/muut hoidot 2018

Komppaan toista kommentoijaa että HUSilla käytetään usein GOnal-F ja se oli itsellänikin käytössä kaikki kolme inssiä. Kp 5 alkoi pistely ja jatkuu niin pitkälle kun tarvii ja siis vaihtelee. Kp 9-11 yrittävät saada kontrolliultran missä päättelevät kuinka monta päivää jatkuu pistely, milloin Ovitrelle (tai muun merkkinen) irrotuspiikki pistetään ja milloin inssi. Itselläni oli kp15 tai 16 inseminaatiot, kun luonnollisessa kierrossa normaalisti ovis+ on kp 18-20.

Lisäksi itsellä Gonal-F määrä oli joka kerta 50 yksikköä päivässä, se on keskusteluista päätellen se yleisin määrä millä lähdetään liikkeelle. Ekassa inssissä oli 2 follia, tokassa oli 1 folli ja kolmannessa oli 3 follia. Limakalvo ollut aina hyvä, yhdessä inssissä olen kirjoittanut muistiinpanoihin että limis 13mm.

HUS on ainakin todella tarkka että jokaisen pistoshoidon ja inssin välillä on oltava välikierto.

Kaverille sanottiin husilla että ei tarvi välikiertoja o_O koska hänellä ongelmana mahd ovuloimattomuus ja kierrot ovat pitkät :wideyed::scratch

Kaverille sanottiin husilla että ei tarvi välikiertoja o_O koska hänellä ongelmana mahd ovuloimattomuus ja kierrot ovat pitkät :wideyed::scratch

Sinällään lohduttavaa että ne näköjään ottavat hoidoissa huomioon jokaisen pariskunnan yksilöllisen tilanteen ja miten keho reagoi lääkkeisiin. :grin Äänestän että tuo oli "hyvä uutinen"

Heips,

Montako päivää ja mistä alkaen olette yleensä pistelleet ennen inseminaatiota? Entäs irrotuspiikki? Onko sitä käytetty, jos näyttää, että esim. viikonloppu tulisi vastaan?

Ooh onpas erilainen hoito kun mitä itsellä. onko sinulle kerrottu miksi juuri tämä määrä ja miksi 2pv alkaen? onko epäiltävissä että kehosi ei reagoisi toivotusti lääkkeisiin?

Sen linjaus follien määrästä/inssin tekeminen on kai sen yksityisen paikan oma?tai kait ne joutuu yhteistyössä kunnallisen puolen kans nuokin pöättämään... en tiedä.:confused:
Mulla oli muistaakseni aiemman lapsen kohdallakin pistoshoidon aloitus aina kp.2-3. en siis tiedä erityisemmin miksi heti alkuun jo noin silloin... ja nyt.o_O:grin ja aiemmin tosiaan itselle ei ihan pienellä määrällä kroppa kypsytellyt kuin yhden follin ja lääkäri taisi sanoa, että hanakasti mun keho pitää kiinni luonnollisesta”kaavasta”kypsyttää isoksi vain se yksi folli. Nyt alotettiin tässä toisen lapsen yrityskierrossa näköjää suoraa sitten hieman isommalla annoksella, mitä oon muilla huomannu Gonalia olevan. mutta se tepsi heti hyvin... eli kaksi isompaa follia oli.:rolleyes:

Heips,

Montako päivää ja mistä alkaen olette yleensä pistelleet ennen inseminaatiota? Entäs irrotuspiikki? Onko sitä käytetty, jos näyttää, että esim. viikonloppu tulisi vastaan?

Nyt tässä kierrossa pistin kp.2-10 ja kp.11 irrotuspiikki. Inssi oli sitten kp.12. :woot:

Soitin Mehiläiseen kp1 ja juteltiin tilanteesta. Kp5 menin käynnille ja alotettiin pistot. Kp12 kävin ultrassa jossa yksi folli 16mm. Sovittiin inssi kp15 mutta aloin tikuttamaan ovista, jos se olis tullut ennen niin olisin soittanut ja oltaisiin tehty inssi heti seuraavana päivänä. Mulla sattu toi kp12 maanantaiksi, inssi torstaiksi ja yksityinenhän olisi tehnyt myös lauantaina eli sikäli ei tarvinnut miettiä viikonpäiviä.

Kp14 pistin vielä aamulla ja illalla irrotuksen. Seuraavana aamuna oli ovisplussa (ei yllättävää) ja iltapäivällä sitten inssi. Lääkäri epäili että folli puhkeaa illalla/yöllä. Sitten hommailtiin miehen kanssa vielä seuraavana aamuna :angelic:

Jippii, onnistuu yksityisellä aikataulujen puolesta inssi! Sain jo huomiselle ajan hoidon suunnitteluun, kun sanoin että haluan pistoshoidon tähän kiertoon tueksi. Nyt vaan toivotaan että lääkäri suostuu tähän, mutta miksipä ei suostuisi..

Oma napa, kp 29 dpo 10. Oireita ei juurikaan, vatsassa vähän juilii ja tuntuu jotain tuntemuksia varsinkin jos makaan vatsallani. Uskoa plussaan ei juurikaan ole, vaikkakaan en ole tässä kierrossa edes asiaa kovin paljoa miettinyt. Torstaina verikoe ja lopputulos selviää. :shy:

Tiuski, pidetään peukkuja että oireettomuus olisi sitä itseään ja pärähtäisi plussa!

Itsellä just takana yksityisellä käynti. Tähän kolmanteen inssikiertoon tuli Letrozolien lisäksi myös pistoshoitona Bemfola 75 iu. :happy: Pistän sen maanantaina ja tiistaina ultrataan. Tarvittaessa pistän toisen annoksen Bemfolaa ultran jälkeen.
Hyvä fiilis jäi kyllä tästä lääkäristä, oli ehtinyt perehtyä meidän tietoihin jo etukäteen. Ultrasi myös nyt ja kaikki näytti olevan kunnossa. Juteltiin myös aukkarista. Sanoi, että sen voi tehdä myös inssikiertoon. Päädyin nyt kuitenkin siihen, että mennään tämä kierto pelkällä inssillä ja sit ivf-jonotellessa voisi käydä aukkarin teettämässä. Sanoi, että ultratessa ei nyt näkynyt mitään nestekertymiä (?), jotka voisi viitata siihen ettei paikat olisi auki.

Hyvä fiilis jäi kyllä kaikenkaikkiaan. Nyt vain odotellaan ensi viikkoa, jospa se kolmas kerta toden sanoisi :smiley-angelic001

Tiuski, mä kävin täällä just valittelemassa miten ei ollut mitään tuntemuksia ja sieltä plussa tuli kuitenkin.

nabss, huippua että lääkäristä jäi hyvät fiilikset ja sait pistot avuksi. Pidetään peukkuja :)

Kiitos tsempeistä, eihän sitä koskaan tosiaan tiedä :nailbiting:

Nabbs, toivotaan et bemfola toisi hyvän vasteen! Mä olen itse pistänyt kans tota bemfolaa ja on antanut hyvin vastetta samalla annoksella kun sulla, pistin tosin 3 päivää peräkkäin :)

Hei muistaako kukaan, et oliko Onestepin raskaustestit herkkiä antamaan viivanpaikkoja/vääriä positiivisia? Tänään dpo 12 ja äsken sain onestepin testiin silminnähtävän haamun jonka mieskin näki:rolleyes::nailbiting::nailbiting:

Hei muistaako kukaan, et oliko Onestepin raskaustestit herkkiä antamaan viivanpaikkoja/vääriä positiivisia? Tänään dpo 12 ja äsken sain onestepin testiin silminnähtävän haamun jonka mieskin näki:rolleyes::nailbiting::nailbiting:

Antaa helposti haaleaa haamua, mut laita kuva ni katsotaan! Voi toki olla oikeakin haamu :)

Tässä kuva, kuva hieman haaleampi kuin todellisuudessa oli, sen nimittäin erotti selkeästi myös hämärässä. :rolleyes: huomenna jokatapauksessa verikoe, niin silloin saan varmuuden :woot:

Liitteet

• IMG_20200701_090319.jpg
    IMG_20200701_090319.jpg
    22.7 KB · Katsottu: 209
Tässä kuva, kuva hieman haaleampi kuin todellisuudessa oli, sen nimittäin erotti selkeästi myös hämärässä. :rolleyes: huomenna jokatapauksessa verikoe, niin silloin saan varmuuden :woot:

Kyllä tuo on jo sitten vahva haamu tai sanoisin kyllä myös, etttä plussa jo!:wideyed::happy:
Mulla oli viime kierrossa ekaa kertaa elämässä”vale- haamu”ja se oli kyllä paljon haaleampi testissä.:)

Takaisin