Inseminaatio/muut hoidot 2018

Riepu85
Nyt sitten jännäystä ilmassa hiljalleen! toivotaan tärppiä!:love017:thumright

Mua vähän ihmetyttää, että inssi tehdään jo kp12, kun yleensä normisti ovis on ollut kp.15-16.:wideyed:
Tottakai pistoshoito avittanut follien kasvua ja tietty niiden koko määrittää jne.... mutta jotenkin ihmetyttää.
Onko muilla ollut inssiä millä kierron päivillä?o_O

Tuikku84

Mulla oli edellis kierrossa kp12 inssi ja saman kokoinen möllykkä ja kohdun limakalvon paksuus kuin nyt kp15. Mulla on kyllä normaalisti aika lyhyt kiertokin n25päivää, muutamia poikkeuksia on että venyy jopa 29-30päiväseksi kierto.

Riepu85
Nyt sitten jännäystä ilmassa hiljalleen! toivotaan tärppiä!:love017:thumright

Mua vähän ihmetyttää, että inssi tehdään jo kp12, kun yleensä normisti ovis on ollut kp.15-16.:wideyed:
Tottakai pistoshoito avittanut follien kasvua ja tietty niiden koko määrittää jne.... mutta jotenkin ihmetyttää.
Onko muilla ollut inssiä millä kierron päivillä?o_O
Mulla tehtiin kans eka inssi kp 12. Tää toka oli kp 14 ja ovis tapahtui siitä seuraavana päivänä.

Hyppään mukaan tähän ketjuun. Yritystä takana tasan kaksi vuotta, minä olen 32 v ja mieheni on 34 v.

Syyskuussa tehtiin kaikki alkututkimukset yksityisellä ja ensikäynti oli joulukuussa. Inssiin olisi jonon takia päässyt vasta huhtikuussa, mutta coronan takia se tehtiin toukokuun lopussa ja nyt on välikierto menossa. Lääkkeenä minulla oli gonalia ja niin on myös seuraavassa kierrossa.

Lapsettomuudelle ei ole löydetty selitystä, mutta molemmat siskoni ovat saaneet IVF-vauvoja. Tämän takia ärsyttää hieman, että meidän pitää tehdä neljä onnistunutta inssiä + välikierrot ennen kun pääsemme edes IVF-jonoon. Meillä on suvussa paljon kaksosia ja olemme siskoni kanssa reagoineet aika voimakkaasti gonaliin, joten luvassa on varmasti useita kiertoja kun inssiä ei voi edes tehdä. HUSilla ollaan, joten varsinainen IVF-hoito tehdään varmaan joskus vuonna 2035. :joyful:

Muokattu viimeksi:
Hyppään mukaan tähän ketjuun. Yritystä takana tasan kaksi vuotta, minä olen 32 v ja mieheni on 34 v.

Syyskuussa tehtiin kaikki alkututkimukset yksityisellä ja ensikäynti oli joulukuussa. Inssiin olisi jonon takia päässyt vasta huhtikuussa, mutta coronan takia se tehtiin toukokuun lopussa ja nyt on välikierto menossa. Lääkkeenä minulla oli gonalia ja niin on myös seuraavassa kierrossa.

Lapsettomuudelle ei ole löydetty selitystä, mutta molemmat siskoni ovat saaneet IVF-vauvoja. Tämän takia ärsyttää hieman, että meidän pitää tehdä neljä onnistunutta inssiä + välikierrot ennen kun pääsemme edes IVF-jonoon. Meillä on suvussa paljon kaksosia ja olemme siskoni kanssa reagoineet aika voimakkaasti gonaliin, joten luvassa on varmasti useita kiertoja kun inssiä ei voi edes tehdä. HUSilla ollaan, joten varsinainen IVF-hoito tehdään varmaan joskus vuonna 2035. :joyful:

Äh, voi ei! Toi välikiertosysteemi on ihan kuraa ja jos vielä tulee ylimääräisiä kertoja jolloin inssiä ei pystytä tekemään:sad001

Itsellä nää välikierrot on mennyt jotenkin huomaamatta, kun ekan inssin jälkeen alkoi koronasulku ja tokan jälkeen kesäsulku:bag: kolmas inssi (eka pistoshoitoinen) saadaan toivottavasti aloitettua elokuussa.

Meillä vihdoin hommat etenee.
Hoitosuunnitteluaika IVF/ICSI hoitoihin on saatu elokuun loppuun, eli 4 kk jonottelun jälkeen enää 2kk odottelua jäljellä. Tänään pärähti myös ovulaatiotestiin hymiö niin pääsee jälleen yrittämään, yk 38. :cool05

Tein äsken plussan :) ! Flown mukaan pitäisi kuukautiset alkaa huomenna eli vielä varovaisen toiveikas, mutta testi on aika selvä (?) edelleen juilii vatsassa ja ns kiristää alavatsassa jos venytän. Toivottavasti kaikki menisi hyvin! En oo koskaan saanut plussaa.:nailbiting:

Tein äsken plussan :) ! Flown mukaan pitäisi kuukautiset alkaa huomenna eli vielä varovaisen toiveikas, mutta testi on aika selvä (?) edelleen juilii vatsassa ja ns kiristää alavatsassa jos venytän. Toivottavasti kaikki menisi hyvin! En oo koskaan saanut plussaa.:nailbiting:
Oi paljon onnea! :Heartred

Meillä vihdoin hommat etenee.
Hoitosuunnitteluaika IVF/ICSI hoitoihin on saatu elokuun loppuun, eli 4 kk jonottelun jälkeen enää 2kk odottelua jäljellä. Tänään pärähti myös ovulaatiotestiin hymiö niin pääsee jälleen yrittämään, yk 38. :cool05

Oi mahtavaa, kans toivon että viimeistään loppu vuodesta olis ivf-touhut käynnissä:thumright

Paljon onnea Leppäselle, oliko mones inssi kun tärppäsi? :Heartred

Onnea! Oliko tää siis pistoshoidolla? Ihanaa toivoa luo tämmöiset :) vaikka mun tuurilla se ehkä vasta ivf onnistuu, jos silloinkaan:bag:

Onnea! Oliko tää siis pistoshoidolla? Ihanaa toivoa luo tämmöiset :) vaikka mun tuurilla se ehkä vasta ivf onnistuu, jos silloinkaan:bag:

Kyllä meidänkin vuoto vielä tulee:Heartred lannistavaahan tämä on, mutta minkä teet:sorry:

Tänään aamulla töihin ajaessa mietin jo tulevia ivf-hoitoja, et miten saa töiden kanssa järjestetty yms. Tulin siihen lopputulokseen, et kun sen aika on, niin taidan pamauttaa vaan suoraan, että aloitetaan koeputkihedelmöityshoidot, niin ei tarvii kenenkään selän takana spekuloida, että missä mä ramppaan ja miksi

Kyllä meidänkin vuoto vielä tulee:Heartred lannistavaahan tämä on, mutta minkä teet:sorry:

Tänään aamulla töihin ajaessa mietin jo tulevia ivf-hoitoja, et miten saa töiden kanssa järjestetty yms. Tulin siihen lopputulokseen, et kun sen aika on, niin taidan pamauttaa vaan suoraan, että aloitetaan koeputkihedelmöityshoidot, niin ei tarvii kenenkään selän takana spekuloida, että missä mä ramppaan ja miksi

Mäki kertoisin ja otan kunnolla lomaa tai saikkua siirron jälkeen ja tietty punktion jälkeen :grin onneks pomo on ymmärtäväinen inssienkin suhteen, mut ehkä en viitti kokonaisia päiviä olla pois töistä..katsotaan sit ..oi pääsispä jo inssiin mut ei oo vieläkään ovista ollut ja nyt kp21 :( no jospa sitä ei tulisikaan ja menkat alkais ens vkolla..:rolleyes: sit tietty joku karsee kysta puhkee:hilarious:

Mä oon kertonut jo näistäkin hoidoista lähimmälle esimiehelle. Alunperin ei ollut tarkoitus kertoa, mutta yhdessä kahdenkeskisessä keskustelussa romahdin aika totaalisesti ja päädyin sitten kertomaan, missä mennään. Hän on ihmisenä tosi ihana ja luotettava, joten koin vain helpotuksena sen, että ei tarvi selitellä sen koommin näitäkään keskellä päivää olevia lääkärikäyntejä jne.

Meillä tämä oli nyt yk23 mistä tehtiin ensimmäinen inseminaatio yksityisellä (koska HUS käski palata asiaan kun 2v yritystä täynnä + ties millon olisi sitten päässyt itse hoitoon, ehkä syyskuun kiertoon ? ). Mehiläisellä oltiin ja aloitettiin suoraan gonal-f 25ui. Ovitrelle inssiä edeltävänä iltana. Inssin ultrassa näkyi noin 20mm folli (ei vielä puhjennut) ja "kaunis" (lääkärin sanoin) kolmilehtinen limakalvo 10mm. Miehen tavarassa oli (pesun jälkeen) 80milj siittiötä, liikkuvia 85%. Nyt terolutit loppuajan tukena.

Me ollaan selittämättömiä eikä mitään ongelmia ole löytynyt mistään, mutta silti tähän päivään mennessä ei ole saatu "mitään" aikaiseksi omin voimin. Ja mullahan oli tuuria, että heti ensimmäinen todella pieni annostus oli hyvällä vasteella, eikä tarvinnut venkslata annostusten kanssa.

En vieläkään meinaa uskoa tuota plussaa vaikka se Clearblun testissä on ihan selkeä (eikä siinä onneksi ole väärintulkinnan vaaraa). Ehkä uskon sitten jos kuukautiset eivät nyt viikonloppuna ala? Ja tässähän voi tapahtua vielä ihan mitä vaan, mutta ainakin nyt on ei ole niin toivoton olo vaan jos uudelle hoitokierrokselle joudutaan niin paljon positiivisemmin mielin.

oih ihanaa!!!:wideyed::happy093:Heartred onnea!!!

Tänään oli nyt sitten eka inssi tällä”toisella kierroksella”!
Miehen sperman laatu ei ollut mitenkään kauhean hyvää ja aika samoilla tasoilla pesun jälkeen, mitä aiemmasta inssistä, mistä tuo esikoinen on saatu alulle...:wtf::rolleyes: Eli onneksi voi pysyä toiveikkaana sen takia! Todistusaineistoa kun on!:grin:wink
Mulla oli kaksi isoa follia ja eilen siis pistin irrotuspiikin. Kaik hyvin ja eikun jännäämään:sorry::confused:

Muokattu viimeksi:

Onnea paljon!

Mullakin on tarkoitus kertoa esimiehelle näistä hoidoista heti kun palaan lomautukselta töihin.
Letrozol ja inseminaatiot edessä vielä. Seuraava kierto vielä ”vanhalla kaavalla”, kun Taysissa on kesäsulku, mutta heinä-elokuussa aloitellaan.

Eipä tuonut toinenkaan inssi meille onnea. Nyt kp 31/29 ja testissä tyylipuhdas nega. Menkat alkanee muutaman tunnin päästä vatsakivuista päätellen. Alkaa usko ja toivo loppua koko touhuun. Ajattelin kyllä nyt tässä kierrossa yrittää saada yksityiseltä pistoshoidon Letrojen sijaan. Tosin en kyllä jaksa uskoa että sekään onnistuisi. Miksi tän pitää olla niin vaikeaa?

Edit: mietin myös aukiolotutkimusta, onko teille muille tehty se? Mulle ei ole ja harkitsen että pitäiskö sekin teettää nyt yksityisellä tässä kierrossa..

Muokattu viimeksi:
Takaisin