Inseminaatio/muut hoidot 2018

Onko teille muille tehty aukiolotutkimus? Mulle lääkäri suositteli sitä kahden epäonnistuneen inssin jälkeen. Ihan mielelläni menen.

Minulle ei ole tehty, kun yksi onnistunut raskaus on takana. Meidän lääkärin mukaan helpompi vain kokeilla parit inssit ja sitten jatkaa ivf:ään. Kun ei niitä putkia oikein voi avatakaan (tai kai jollakin tasolla voi, mutta se on hankalampaa kuin ivf). Näillä siis mennään ja se on kyllä minulle ihan ok. Vaikka siis mulla se tilanne, että toinen munanjohdin on aikanaan poistettu. Eli yhdellä mennään.
 
Onko teille muille tehty aukiolotutkimus? Mulle lääkäri suositteli sitä kahden epäonnistuneen inssin jälkeen. Ihan mielelläni menen.

Tehtiin jo ennen inssejä muiden tutkimusten yhteydessä. Meillä ei olisi edes aloitettu hoitoja ilman tietoa, onko putket auki... aika mielenkiintoista ettei sitä tehdä automaattisesti joka paikassa. :eek: Oletteko julkisella vai yksityisellä?
 
Oon itsellisenä yksityisellä. Mua ihan ekana tavannut lääkäri oli sitä mieltä, et "ei ne itsestään tukkoon mene" ja kun ei ole ollut tulehduksia tms. niin ei pitänyt tarpeellisena. Tää lääkäri on nyt siis eri. Kivempi sit ootella tuloksia seuraavista insseistä jos saa varmuuden,et kaikki ok.
 
Mulle sanottiin kans yksityisellä, että aukiolotutkimukseen ei ole tarvetta, koska en ole sairastanut mitään sellaista minkä takia ne olisi tukkoon menneet. Esikoinen tärppäsi neljännellä inssillä.
 
Mulle sanottiin kans yksityisellä, että aukiolotutkimukseen ei ole tarvetta, koska en ole sairastanut mitään sellaista minkä takia ne olisi tukkoon menneet. Esikoinen tärppäsi neljännellä inssillä.

Yksityisellä minullakin. Itse pyysin ja lääkäri sanoi sen auttavan raskautumisessa 6 kk aikana, mullahan tärppäs heti ekalla ja kolmannella kerralla. Halusin sen myös siksi, että siinä selviää kohdun ja munasarjojen rakenne ja munanjohtimien aukiolo. Vaikka mulla ei ole ikinä epäilty tukosta munanjohtimissa, niin oli kyllä kiva nähdä, että virtasi kummatkin mukavasti. Toi mielenrauhaa.
 
Yksityisellä minullakin. Itse pyysin ja lääkäri sanoi sen auttavan raskautumisessa 6 kk aikana, mullahan tärppäs heti ekalla ja kolmannella kerralla. Halusin sen myös siksi, että siinä selviää kohdun ja munasarjojen rakenne ja munanjohtimien aukiolo. Vaikka mulla ei ole ikinä epäilty tukosta munanjohtimissa, niin oli kyllä kiva nähdä, että virtasi kummatkin mukavasti. Toi mielenrauhaa.

Nyt täytyy kysyä mitä tuo auttaa kuuden kuukauden aikana tarkoittaa?
 
Varmaan täältä löytyy Pregnylin käyttäjiä? Minä sain Pregnylin vikaan "kotikiertoon", ensi kuussa alkaa inssit. Pistin lääkkeen nelisen tuntia sitten ja koko aamun ollut tavanomaista väsyneempi olo, samoin hieman etovaa oloa. Voikohan johtua Pregnylistä? Paketissa ei juurikaan sivuoireita mainita.

Itse pistämisen jälkeen tuli todella huono olo pariksi minuutiksi, pyörrytti ja puski kylmää hikeä. Veikkaan sen johtuneen kyllä jännityksestä.
 
Niin mutta miten auttaa? Siis joku vaikutusko kestää 6kk? Itsekin olin siis juuri niin mukava kuulla :)

sori, ymmärsin viestisi väärin :)
Lääkäri osaa varmasti selittää paremmin, ja täytyy myöntää, etten aivan täysin muista mihin perustuu, mutta tämä perustuu jotenkin tuohon huuhtelun vaikutukseen ja sen avulla munasolun olisi helpompi kiinnittyä.
 
sori, ymmärsin viestisi väärin :)
Lääkäri osaa varmasti selittää paremmin, ja täytyy myöntää, etten aivan täysin muista mihin perustuu, mutta tämä perustuu jotenkin tuohon huuhtelun vaikutukseen ja sen avulla munasolun olisi helpompi kiinnittyä.

Juu onhan moni tullut sen jälkeen raskaaksi. Joku sanoi myös kuulleensa lääkäriltä, että raskautuminen johtuisi siitä kun limakalvo nirhautuu aukkarissa joka saisin limakalvon sitten kasvamaan paremmin. Tiedä sitten. Toiv itsekin nyt raskauden ennen hoitoja aukkarin ansiosta :)
 
Nyt voi taas antaa hieman päivitystä. Tänään on kp1 toisen inssin välikierron jälkeen. Ilmottauduin klinikalle kolmatta inssiä varten. Saa nähdä pystytäänkö toteuttaa ovulaatioinduktiota ja inssiä tässä kierrossa, odotan klinikalta vastausta kun meillä on pari työreissua lähiviikkoina.

Jännittää tämä kolmas inseminaatio. Jos ei nyt tämä onnistu niin siirrytään IVF hoitoihin minne vissiin päästään vasta kesällä :depressed:
 
Hei kaikki! olen uusi täällä.

Meillä 4v yritetty toista lasta tuloksetta. Miehellä hitaat siittiöt (ei yhtään eteenpäin liikkuvia) vaikka lääkäri sanoi, ettei tulos ole kovin huono ja tällä voisi tulla luomustikin raskaaksi. Ovuloin itse, mutta olen ylipainoinen, jota selvästi lääkäri syyttää sekundäärisestä lapsettomuudesta. Itse uskon, että myös noilla siittiöillä on vaikutusta, ja alentunut hedelmällisyys miehellä todettu. Mulla hormonilabrat ja kaikki ok.

Nyt kuitenkin sain tueksi letrozolin, eilen johtofolli 15mm, inseminaatio tehdään jos saan ovisplussan lähipäivinä. Toivon, että siitä on meille apua, vaikka lääkäri olikin epäuskoinen. Jospa siittiöiden liikkuvuus paranisi pesun myötä.

Tsemppiä kaikille!
 
Varmaan täältä löytyy Pregnylin käyttäjiä? Minä sain Pregnylin vikaan "kotikiertoon", ensi kuussa alkaa inssit. Pistin lääkkeen nelisen tuntia sitten ja koko aamun ollut tavanomaista väsyneempi olo, samoin hieman etovaa oloa. Voikohan johtua Pregnylistä? Paketissa ei juurikaan sivuoireita mainita.

Itse pistämisen jälkeen tuli todella huono olo pariksi minuutiksi, pyörrytti ja puski kylmää hikeä. Veikkaan sen johtuneen kyllä jännityksestä.

Mulle tuli myös Pregnylistä kaikenlaisia oireita... kipuja, pahoinvointia ja väsymystä. :confused:
 
Juu onhan moni tullut sen jälkeen raskaaksi. Joku sanoi myös kuulleensa lääkäriltä, että raskautuminen johtuisi siitä kun limakalvo nirhautuu aukkarissa joka saisin limakalvon sitten kasvamaan paremmin. Tiedä sitten. Toiv itsekin nyt raskauden ennen hoitoja aukkarin ansiosta :)

Joo tämän puolesta puhuu monet lääkärit. Kun kohtua tai putkia sötkitään niin kiinnittymismahdollisuudet on paremmat silloin kun limakalvo korjaa itseään. Kuulin tän just taas tänään varmaan neljännen kerran, ja taas uuden lääkärin suusta. :grin

Mulle tehtiin siis aamulla hysteroskopia eli kohdun tähystys polyyppiepäilyn takia. Hoidot on tämän takia olleet tauolla marraskuusta asti. :sour: Mutta hyviä uutisia, toimenpide meni hyvin ja kesti vain lyhyen aikaa, sillä mitään polyyppia ei löytynyt! :eek: :grin Joko se on hävinnyt itekseen tai sitten sitä ei koskaan ollutkaan vaan ultrassa kohdun limakalvon poimut vaan näyttivät pieneltä kasvaimelta.:rolleyes: Mutta jee, oon terve ja päästään seuraavasta kierrosta taas (toivottavasti) inssiin (joka olisi meidän kolmas ja viimeinen tai toiseksi viimeinen). :cool05
 
Tervetuloa Giraffe! Tsemppiä hoitoihin. Meilläkin on juuri tehty eka inssi. Meillä on diagnoosina sekundaarinen selittämätön lapsettomuus. Lääkäri uskoi, että luomunakin pitäisi onnistua, mutta yli vuosi on tässä jo yritetty.

Mahtavia uutisia Annuliina! :gen014
 
Hei! Sain vinkkejä tästä palstasta tuolta Letrozolin käyttäjien puolelta jossa tovin olen jo ollutkin! Vähän taustaa meistä:

Minä 27v ja mies 31v. Kesällä -18 jätin e-pillerit pois ja sieltä asti raskaustoive. Kierrot alkoi hyvin epäsäännöllisesti ja pian ultrassa näkyi nuo ihanat rakkulat munasarjoissa ja diagnoosiksi varmistui PCOS. Kesällä -19 aloitin letrozolit joita söin 5 kiertoa, ovis ilmeisesti tapahtui (testien ja kipujen perusteella) mutta raskaus ei alkanut. Viime vuoden loppupuolella katsottiin kaikki hormonikokeet yms ja siellä puolella kaikki suht ok. Miehen spermanäyte myös normaali. Aukiolotutkimus tehtiin viime kuussa ja siellä näkyi että oikea munatorvi ei virtaa, vasemmassa kuitenkin jonkinlaista virtausta näkyi.
Nyt siis olemme menossa ensimmäiseen inseminaatioon ja aloitin tänään (kp2) pistämään Pergoveristä 50 yksikköä/pvä. Ensi viikolla kp8 ultraillaan mikä tilanne. 4 inssiä nyt suunnitteilla ja sitten IVF jos ei tärppää.

Jännittyneet fiilikset ja toiveet korkealla - samalla myös kuvitelma raskauden alkamisesta tuntuu kaukaiselta ja epätodelliselta. Vaikea vieläkin uskoa että meille ei vauvaa "perinteisellä" tavalla tule. Myös ahdistaa ja pelottaa, mitä jos tämäkään ei tuo raskautta.

Lähes 1,5 vuotta siis yritystä takana. Lyhyt aika vielä verrattuna monien muiden tilanteeseen - mutta kyllä tässä alkaa aika epätoivoinen olo olla kun puolitoista vuotta on pyörinyt vaan tämä asia päässä..

Tsemppiä kaikille :Heartred
 
Hei! Sain vinkkejä tästä palstasta tuolta Letrozolin käyttäjien puolelta jossa tovin olen jo ollutkin! Vähän taustaa meistä:

Minä 27v ja mies 31v. Kesällä -18 jätin e-pillerit pois ja sieltä asti raskaustoive. Kierrot alkoi hyvin epäsäännöllisesti ja pian ultrassa näkyi nuo ihanat rakkulat munasarjoissa ja diagnoosiksi varmistui PCOS. Kesällä -19 aloitin letrozolit joita söin 5 kiertoa, ovis ilmeisesti tapahtui (testien ja kipujen perusteella) mutta raskaus ei alkanut. Viime vuoden loppupuolella katsottiin kaikki hormonikokeet yms ja siellä puolella kaikki suht ok. Miehen spermanäyte myös normaali. Aukiolotutkimus tehtiin viime kuussa ja siellä näkyi että oikea munatorvi ei virtaa, vasemmassa kuitenkin jonkinlaista virtausta näkyi.
Nyt siis olemme menossa ensimmäiseen inseminaatioon ja aloitin tänään (kp2) pistämään Pergoveristä 50 yksikköä/pvä. Ensi viikolla kp8 ultraillaan mikä tilanne. 4 inssiä nyt suunnitteilla ja sitten IVF jos ei tärppää.

Jännittyneet fiilikset ja toiveet korkealla - samalla myös kuvitelma raskauden alkamisesta tuntuu kaukaiselta ja epätodelliselta. Vaikea vieläkin uskoa että meille ei vauvaa "perinteisellä" tavalla tule. Myös ahdistaa ja pelottaa, mitä jos tämäkään ei tuo raskautta.

Lähes 1,5 vuotta siis yritystä takana. Lyhyt aika vielä verrattuna monien muiden tilanteeseen - mutta kyllä tässä alkaa aika epätoivoinen olo olla kun puolitoista vuotta on pyörinyt vaan tämä asia päässä..

Tsemppiä kaikille :Heartred


Tervetuloa Jesssu! Itsekin alunperin siirtynyt Letrozolekeskustelusta tänne. Tämä keskustelu on vähän hiljaisempi, niin käyn edelleen säännöllisesti Letrokeskustelussa lukemassa kuulumisia. Toivottavasti inseminaatio tuottaa teille tulosta Jesssu.

Kertoisitko vähän Pergoveristä koska se vaikuttaa vähän erilaiselle kun Gonal-F mitä minä ja suuurin osa muista käyttää ovulaatioinduktiossa.

Meillä alkoi nyt kolmas inssiyritys, yk33. Eilen kp5 alkoi pistäminen Gonal-F 50yksikköä päivässä. Kp 11 on ultra jolloin määritellään inseminaatiopäivä. Jännittää hirveästi tämä kierto kun se on todennäköisesti viimeinen yritys inseminaatiolla. Tunteet ja toiveet heittelee laidasta laitaan.
 
Tervetuloa Jesssu! Itsekin alunperin siirtynyt Letrozolekeskustelusta tänne. Tämä keskustelu on vähän hiljaisempi, niin käyn edelleen säännöllisesti Letrokeskustelussa lukemassa kuulumisia. Toivottavasti inseminaatio tuottaa teille tulosta Jesssu.

Kertoisitko vähän Pergoveristä koska se vaikuttaa vähän erilaiselle kun Gonal-F mitä minä ja suuurin osa muista käyttää ovulaatioinduktiossa.

Meillä alkoi nyt kolmas inssiyritys, yk33. Eilen kp5 alkoi pistäminen Gonal-F 50yksikköä päivässä. Kp 11 on ultra jolloin määritellään inseminaatiopäivä. Jännittää hirveästi tämä kierto kun se on todennäköisesti viimeinen yritys inseminaatiolla. Tunteet ja toiveet heittelee laidasta laitaan.

Mulla ei oo oikeestaan mitään tietoa ees tästä Pergoveriksestä kun ei olla tavattu vielä meidän lääkäriä. Ensi viikolla kp8 on ultra niin saa vähän lisätietoa tästä koko prosessista. Me oltiin siis julkisella hoidoissa ja sieltä saatiin lähete ja maksusitoomus yksityiselle lapsettomuusklinikalle kun julkisella näitä ei tehdä. Sieltä sitten soiteltiin viime viikolla että en saa alottaa letroja vaan siirrytään suoraan tähän piikittämiseen ja laittoi lääkkeen sähköisenä reseptinä apteekkiin.
Sen tiedän että tässä on LH ja FSH:ta ja nyt alkuun ainakin pistän 50yksikköä/pvä. Jos ei haluttua vastetta niin annos nostetaan.
Mitään sivuoireita eikä tuntemuksia oo tullut kun nyt olen 4päivää pistänyt. Tuun infoomaan keskiviikkona ultran jälkeen mikä tilanne :smug:
 
Takaisin
Top